باتری چند منظوره در هاوربردی جدید

شرکت ایموتور (Immotor) یک استارتاپ کالیفرنیایی است که توسط موسس کمپانی Mophie، دنیل هوانگ (Daniel Huang) راه اندازی شده است. این شرکت به دنبال راه حل های عملی جدید برای سیستم های حمل و نقل شهری است. اسکوتر تاشوی برقیGo این کمپانی به راحتی می تواند تا شعاع ۲۰ مایلی (۳۲ کیلومتر) در اطراف مراکز شهرها و یا در حومه آن به گشت و گذار بپردازد.

از این اسمارت اسکوتر سه حالته می توان به عنوان یک محرک برقی نیز کمک گرفت. این دستگاه کوچک با استفاده از یک بسته باتری دوگانه، نه تنها می تواند به عنوان یک اسکوتر برقی برای سفرهای درون شهری مورد استفاده قرار گیرد، بلکه قادر است تا لپ تاپ، گوشی هوشمند و دیگر گجت هایی که نیاز به شارژ دارند را راه اندازی کند.

اسمارت اسکوتر ایموتور با دو گزینه برای انتخاب، به مشتریان ارائه خواهد شد. با قدرت ۲۵۰ یا ۳۵۰ واتی که به چرخ های جلو وارد می شود، این روروک قادر است تا به آسانی خود را به جلو براند. برای حفظ تعادل و ثبات بیشتر، در قسمت عقب دو چرخ برای آن در نظر گرفته شده است. سواری با آن بسیار راحت است؛ حتی برای دختر خانم هایی که کفش های پاشنه بلندی به پا دارند! فنر دوگانه جلو و عقب سیستم تعلیق آن قابل تنظیم بوده و به حرکت روان این اسمارت اسکوتر کمک بسیاری می کند. همه کنترلرهای آن مانند ترمز، بوق، کنترل کروز و چراغ های LED جلو در نزدیکی یکدیگر و به صورت یکپارچه طراحی شده تا برای بهره برداری هر چه راحت تر مشتریان قابل استفاده باشد. علاوه بر ماکزیمم محدوده حرکتی ۳۲ کیلومتری، اسمارت اسکوتر Go می تواند با حداکثر سرعت ۲۰ مایل بر ساعت (۳۲ کیلومتر بر ساعت) حرکت کند.

دسته فرمان این اسکوتر هوشمند برای ارائه تجربه یک سواری لذت بخش برای همه افراد قابل تنظیم بوده و اسکوتر سوارانی بین ۱.۲ تا ۲ متر را نیز پذیرا خواهد بود. این فرمان همچنین قابلیت تاشوندگی داشته و می تواند برای راحتی بیشتر در حمل و نقل، بر روی صفحه قرار گیری پا بنشیند. در قسمت عقب این هاوربرد نیز شما فضای کافی برای بار خواهید داشت. فضایی که بتواند یک کوله پشتی یا یک سبد کوچک را در خود جای دهد. این وسیله نقلیه برقی کوچک با سرعت های متعددی قابل تنظیم است و پایین ترین سرعت آن در حدود ۱ مایل بر ساعت (۱.۶ کیلومتر بر ساعت) است که حال و هوای قدم زدن را برای شما تداعی خواهد کرد – این مقدار برابر با سرعت انسان در هنگام پیاده روی است –

این اسکوتر هوشمند بسیار زیبا به نظر می رسد؛ اما نقطه قوت فروش آن سیستم سوپرباتری چند منظوره لیتیومی آن خواهد بود. اسکوتر Goتوسط یک یا دو بسته باتری قابل جا به جایی که در داخل یک محفظه در بدنه اصلی جلویی آن قرار گرفته، قدرت می گیرد. این باتری قادر است تا با یک شارژ کامل، ۳ تا ۴ ساعت شارژ خود را نگه دارد. هر باتری شامل یک میکروچیپ و یک سیستم عامل است که می تواند مدیریت قدرت و پروتکل ایمنی را منیج کند. این باتری حتی از طریق یک برنامه به شما اجازه می دهد تا اگر چیز اشتباهی وجود دارد، آن را با چیز دیگری که به آن نیاز دارید، جایگزین کند.

فراتر از قابلیت تعویض سریع و آسان این باتری ها، چیز جالب دیگری که در مورد این باتری ها وجود دارد، این است که آنها به خودی خود نیز می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. سلول های این باتری در یک پوسته فلزی سفت و سخت و با روکشی برای مقاومت در برابر نفوذ آب قرار گرفته اند و فنرهای داخلی هم به جذب اثرات ضربه های متعدد به آن، کمک می کند. این بسته های باتری به گونه ای طراحی شده اند که می تواند به عنوان یک منبع قدرت قابل حمل مدولار نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

بد نیست بدانید ایموتور قصد دارد تا با این اسمارت اسکوتر، پلاگینی از لوازم جانبی ارائه دهد که از آن جمله می توان به اینورتر با خروجی AC اشاره کرد. با این خروجی می توان قدرت یک دستگاه کوچک همچون سشوار و مخلوط کن را تامین کرده یا شارژ گجت های امروزی مانند گوشی هوشمند، لپ تاپ و تبلت را فراهم کرد.

قابلیت تولید قدرت و قابل حمل بودن آن باعث شده که اسکوتر ایموتور GO وسیله ای بسیار مفیدتر از یک اسکوتر ساده برای رفت و آمدهای درون شهری باشد. کمپانی ایموتور باتری های ۱۵۰ وات ساعتی ارائه داده که هر باتری برای رنج حرکتی ۱۶ کیلومتری مناسب است (مسلما وجود دو باتری دامنه حرکتی آن را به ۳۲ کیلومتر افزایش می دهد.) البته گزینه باتری های ۹۹ وات ساعتی نیز وجود دارد. با این باتری ها اسکوتر برقی ایموتور می تواند تا شعاع ۷ مایلی (۱۱ کیلومتر) را پوشش دهد.

خواص متنوع دیگری در این اسمارت اسکوتر تعبیه شده است. چراغ های ال ای دی Y شکل جلوی بدنه، چراغ ترمز ال ای دی، اسپیکرهای بلوتوثی ۵ وات برای پخش موسیقی و یک نمایشگر سیاه و سفید از جمله ویژگی های جالب در این اسکوتر است. ایموتر قصد دارد تا از این نمایشگر و با استفاده از سیستم عامل سفارشی، امکانات مختلفی را ارائه دهد. داده های مربوط به هواشناسی، عمر باتری، مسافت و سرعت، برخی از این امکانات خواهد بود.

به مانند بسیاری از وسایل حمل و نقل هوشمند، اسمارت اسسکوتر گو نیز دارای یک اپلیکیشن گوشی هوشمند است؛ اما کارایی آن کمی بیشتر از دیگر اسکوترهای این چنینی است. با استفاده از این اپلیکیشن، گوشی هوشمند شما می تواند به عنوان یک کلید شخصی برای باز کردن آن مورد استفاده قرار بگیرد و جالب آنکه مالک آن می تواند با استفاده از این برنامه، این قابلیت را به گوشی هوشمند کاربر دیگری منتقل کند. این مساله برای زمانی خوب است که یکی از دوستان و یا اعضای خانواده بخواهد که این اسکوتر را از شما قرض بگیرد. این اپلیکیشن همچنین به شما اجازه می دهد تا از ردیابی GPS نیز استفاده کنید. کنترل والدین و سفارشی سازی بوق و چراغ ها از دیگر امکانات اضافی آن هستند.

اما از نظر مشخصات عمومی، اسکوتر برقی گو با دو باتری، ۱۴ کیلوگرم وزن دارد – وزن هر باتری در حدود ۸۰۰ گرم است – این هاوربرد با اندازه های ۲۴ در ۳۲ در ۸۰ سانتی متر، قادر است تا افرادی به وزن ۱۲۰ کیلوگرم را به راحتی جا به جا کند.

شرکت ایموتور در حال حاضر مشغول راه اندازی یک کمپین برای جذب سرمایه در وب سایت ایندیگوگو (Indiegogo) است. در کمپین ایندیگوگو، قیمت در نظر گرفته شده برای آن از ۴۴۹ دلار برای یک اسمارت اسکوتر ۱۵۰ وات با یک باتری ۹۹ وات ساعت شروع شده و تا ۱,۰۹۹ دلار برای مدل ۳۵۰ وات با دو باتری ۱۵۰ وات ساعت ادامه می یابد. قیمت گذاری خرده فروش آن بین ۷۴۹ دلار تا ۱,۷۴۹ دلار برآورد شده است.

امیدوارم از مطالعه این مطلب بهره کافی را برده باشید.

تهران اسکوتر