نوعی نوآوری تکنولوژیک در مجموعه‌ای بنام اسکوتر خود بالانس جمع‌آوری شده که توانسته مقدار زیادی از هیجان، شور و شوق را یک‌جا و در یک مجموعه کنار هم بیاورد. جنبه‌ی عملکرد آن بطور طبیعی چیزی است که به آن اشاره خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم تا پست را مطالعه کنید تا بتوانیم یاد بگیرید که یک اسکوتر خود بالانس چگونه کار می‌کند.

تمام جریان زمانی شروع می‌شود که راننده روی سکو می‌‎ایستد و به آرامی به سمت جلو حرکت می‌کند و آرام آرام سرعت می‌گیرد. می‌توان گفت که با اولین شیب مایل به سمت جلو، حرکت هاوربرد آغاز می‌شود و بلافاصله با تلنگر بعدی به سمت جلو ادامه پیدا می‌کند و باعث سرعت گرفتن وسیله می‌شود و زمانی که شما به سمت عقب شیب می‌گیرید وسیله از حرکت باز می‌ایستد.

“شتاب” و”توقف” این‌ها دو مسئله‌ی مهم و اساسی هستند که باید مراقب‌شان باشیم. از آن‌ جایی که اگر شما ندانید که چگونه باید با این وسیله کار کرد، قادر به مدیریت و کنترل آن نخواهید بود، و بنظر می‌رسد که باید در نهایت “سرعت‌تان را کم کرده” و بعد “توقف” کنید. فقط کافی است کمی به جلو خم شوید و بعد این کار را تکرار کنید تا سرعت بگیرد، و اگر همین کار را بصورت برعکس انجام دهید سرعت وسیله کم شده و از حرکت باز می‌ایستد. برای پیچیدن به سمت چپ یا راست، باید چرخ دنده ی سمت راست را در جهت رو به جلو یا عقب حرکت دهید. باید بتوانید موقع انجام این کار “تعادل” خود را حفظ کنید، که یکی از کارهای مهم و ضروری و یک ویژگی حیاتی حتی مهمتر از یک عکس العمل آنی است.

اجزای اسکوتر برقی

برای درک بهتر این که یک اسکوتر خود بالانس چگونه کار می‌کند بهتر است در ابتدا با اجزای اسکوتر برقی آشنا شوید. اجزای بسیاری درون اسکوتر برقی وجود دارد که هر کدام نقشی در نحوه عملکرد آن دارند. این اجزا عبارت هستند از:

  • صفحات فشاری
  • چراغ های LED
  • درگاه شارژ
  • باتری
  • کلید روشن خاموش
  • دو سنسور مادون قرمز
  • بورد کنترل
  • ژیروسکوپ
  • چارچوب از جنس استیل
  • محور مرکزی چرخش

اسکوتر خود بالانس چگونه کار می‌کند ؟

گردش نما یا ژیروسکوپ، در مورد میزان شیب که شما ثبت کرده‌اید اطلاعاتی می‌دهد. چنین اطلاعاتی روی صفحه‌ی ژیروسکوپ نمایش داده می‌شود. هر چقدر سرعت شما در خم شدن به جلو بیشتر باشد، سیگنالی که صفحه‌ی دستگاه برای رسیدن به مرکز جاذبه ثبت می‌کند، سریع‌تر اتفاق می‌افتد. در درجه‌ی اول این ترفندی است تا تضمین کند که شما با توجه به وزن‌تان، کنترل کافی بر روی هاوربرد خود داشته باشید.

جهت یادآوری

علاوه بر دانستن این که یک اسکوتر برقی چگونه کار می‌کند نکاتی را جهت یادآوری بیان می‌کنیم.

تقریباً دو یا سه دقیقه طول می‌کشد تا شما بتوانید با اطمینان خاطر از داشتن تعادل روی هاوربرد خود به راحتی بایستید. این زمان هم‌چنین به داشتن درک بهتر شما از شرایط هم کمک می‌کند. در این قسمت، خوب است تا اشاره کنیم که اسکوترهای خود بالانس وسیله‌هایی با حساسیت بالا هستند که حتی در مقابل کوچک‌ترین حرکت هم واکنش نشان می‌دهند. بنابراین، در هنگام اضطراب و یا فشار خون بالا، شما می‌توانید این وسیله را توسط حرکت رفتاری خود متوقف کنید. توصیه می‌شود مکان‌های مناسبی را برای رانندگی خود نشانه گذاری کنید. در واقع این کار به شما کمک می‌کند تا نگرانی و استرس طبیعی که احتمالا در شروع حرکت دارید را از بین برود.

ویژگی‌های امنیتی

یک هاوربرد با ویژگی‌های ایمنی اضافی مانند حالت محافظت، می‌تواند در مواقع افزایش سرعت به سرعت غیر مجاز و بیشتر از سرعت تعیین شده و یا موارد دیگر با صدای بیب شما را مطلع کند و به این ترتیب به شما هشدار دهد. هشدار دیگری که هاوربرد در آن موقعیت شروع به بوق زدن می‌کند، موقعی است که شارژ باتری  به کمتر از ده درصد رسیده باشد که در نهایت و بعد از پایین آمدن سرعتش متوقف می‌شود. در طول این فرآیند، این تضمین به شما داده می‌شود که با کم شدن سرعت، خطر بطور چشم‌گیری کاهش می‌یابد و شما بلافاصله می‌توانید آماده‌ی کنترل وسیله‌ی نقلیه‌ی خود باشید

چند نکته

برای داشتن یک رانندگی مطمئن و لذت بخش، علاوه بر دانستن این که یک اسکوتر خود بالانس چگونه کار می‌کند نیاز است چند نکته اساسی را هم رعایت کنید.

آرامش خود را حفظ کرده و حواس‌تان را جمع کنید و سعی کنید تعادل اسکوتر را در هر دو جهت حفظ کنید. حتی یک نفس عمیق بلند هم می‌تواند به رسیدن شما به حالت مطلوب کمک کند. خم کردن زانوها به مقدار کم و به آرامی می‌تواند به کنترل شما، حفظ تعادل‌تان و همین طور حفظ حالت ایستاده‌تان به هنگام توقف وسیله کمک کند، و بعد از آن می‌توانید مسافت بیشتری هم طی کنید. حالا با دانستن این نکات، شما فقط باید روش‌های اولیه‌ی کنترل کردن وسیله‌ی نقلیه‌تان را بدانید.

نظرات نهایی

اسکوترهای خود بالانس انقلابی از منابعی به پا کرده که به شما امکان جابه‌جایی سهل و آسان از مکانی به مکان دیگر را می‌دهد. و حالا می‌توانید از خوشحالی بالا و پایین بپرید، چون که یک راه آسان و بی دردسر برای بیرون رفتن از خانه و همین‌طور شاد کردن خودتان پیدا کرده‌اید. بهترین قسمت ماجرا این است که شما الان قادر هستید هاوربرد خودتان را با سبک درست کنترل کرده و حفظ تعادل کنید، و در عین حال جنبه‌ی ایمنی خود را هم مراعات کرده‌اید و یاد گرفته‌اید که یک اسکوتر خود بالانس چگونه کار می‌کند.

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند و هاوربردها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

از معروف‌ترین مدل‌های پرفروش اسکوتر برقی‌ هوشمند می‌توانیم به مارک‌های اسکوتر اسمارت بالانس ویل، نیوپاور و اف اسپید نام ببریم که هر سه مدل جز محصولات پر فروش در فروشگاه تهران اسکوتر می‌باشند.

تمام اسکوترهای موجود در فروشگاه تهران اسکوتر دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و شما می‌توانید از ۷ روز خدمات تعویض نیز بهره‌مند شوید.

شما با خیال راحت می‌توانید از مجموعه‌های موجود اسکوتر مورد نیاز و مناسب خود را انتخاب کنید و با کمترین قیمت، بالاترین کیفیت آن را دریافت کنید. مشتریانی که این محصول را از فروشگاه تهران اسکوتر تهیه کرده‌اند، رضایت بالایی را داشته‌اند و با بازخورد نظرات‌شان به ما در بهبود کیفیت فروش و خدمات کمک می‌کنند.

منبع: theselfbalancingscooters.com