اسکوتر برقی چیست و چگونه کار می‌کند

اسکوتر برقی چیست

امروزه اسکوتر برقی یا بهتر است بگوییم اسکوتر‌های خود بالانس و بدون دسته و برقی تبدیل به یکی از جذاب‌ترین هدایا برای دوست‌داران تکنولوژی، جوانان، نوجوانان و حتی بزرگسالان شده است. از سال ۲۰۱۵ تا به امروز رویای بچه‌های سال‌های پیش تبدیل به واقعیت شده است و افراد زیادی تمایل دارند تا بدانند که اسکوتر برقی چیست. امروزه افراد آشنایی کلی و در برخی موارد کامل با هاوردبرد دارند و می‌دانند اسکوتر برقی چیست. دیگر داشتن یک اسکوتر برقی رویایی نیست که فقط در فیلم‌ها اتفاق بیفتد. اسکوترهای برقی‌ توانستند جایگاه مناسبی در بین مردم و حتی سلبریتی‌هایی که در هالیوود زندگی می‌کنند ایجاد کنند. افرادی مانند جاستین بیبر و ویز خلیفا و خیلی‌ دیگر از خوانندگان برای رفتن به کنسرت‌ها و یا مهمانی‌های بزرگ از اسکوتر برقی خود استفاده می‌کنند. حتی بعضی از آن‌ها در خیابان‌ها هم با اسکوترهای برقی رفت‌و‌آمد می‌کنند. امروزه اسکوترهای برقی‌ را می‌توان در انواع رنگ‌ها و سایزها و طرح‌های گرافیکی مختلف پیدا کرد. به یاد داشته باشید لوازم جانبی موجود در کنار اسکوترهای برقی بسیار زیاد شده‌اند، امکانات جانبی که هم می‌تواند خطر و ریسک رانندگی را کم کنند و هم اینکه می‌توانند به شما لذت بیشتری در هنگام رانندگی با اسکوتر برقی راهدیه کنند. علاوه بر تمام این ویژگی‌ها، ویژگی سبک بودن اسکوتر برقی‌ها می‌تواند بسیار جذاب باشد.

آیا اسکوترهای برقی واقعاً مانند فیلم‌ها عمل می‌کنند؟

این یک توضیح مهم و واضح هست. اسکوترهای برقی واقعاً مانند فیلم‌های جنگ‌های ستارگان و یا فیلم‌های تخیلی عمل نمی‌کند. برخلاف آنچه در فیلم‌ها به نام اسکوتر برقی استفاده می‌شود، اسکوترهای برقی واقعی دارای چرخ و لاستیک هستند و در روی زمین حرکت می‌کنند. اما با این حال، باید بدانید که استفاده از آن‌ها بسیار شادی آور و مفرح است.

علت اینکه امروز اسکوتر برقی در میان افراد ماجراجو بسیار محبوب شده این است که  برخلاف اسکیت‌بردها و اسکوترهای معمولی اسکوترهای برقی با باتری کار می‌کند. مزیت کار با باتری این است که شما می‌توانید با سرعت بسیار بالاتری و بدون خستگی فراوان به رانندگی بپردازید. در ضمن یادگیری کار با اسکوترهای برقی برقی بسیار راحت‌تر از اسکیت‌بردها است و اینکه اسکوترهای برقی هیجان‌انگیزتر هستند. شما می‌توانید تنها با چند روز تمرین مهارت رانندگی خود با اسکوترهای برقی را افزایش دهید. باید بدانید که اسکوترهای برقی موجود بر خلاف اسکوترهای معمولی خود بالانس هستند. اسکوترهای خود بالانس دارای یک دسته هستند و به دو چرخ مجهزند که توسط یک موتور کار می‌کند.

اسکوتر برقی چیست و چگونه کار می‌کند؟

شاید یک طرف ذهن شما مشغول این باشد اسکوتر برقی چیست و چگونه تکنولوژی توانسته است وسیله‌ای ایجاد کند که تنها با داشتن دو چرخ روی یک پلتفرم یا صفحه و تنها با تغییر حرکت شما و سنگینی وزن‌تان می‌تواند به راحتی و با سرعت قابل قبول حرکت کند. این وسیله کوچک دارای قسمت‌های مختلفی است که از ترکیب آن‌ها می‌توان وسیله‌‌ای ایجاد کرد که به راحتی و بدون کمک دست حرکت کند. در این‌جا از قسمت‌های اصلی که هر اسکوتر برقی باید داشته باشد برای شما صحبت خواهیم کرد تا به صورت شفاف و کامل درک کنید که اسکوتر برقی چیست. در نظر داشته باشید بنا به نوع و کارخانه تولید کننده یک اسکوتر برقی می‌تواند وسایل جانبی اضافی نسبت به دیگر انواع خود داشته باشد. برای این‌که بدانید اسکوتر برقی چیست بهتر است با قسمت‌های مختلف دستگاه آشنا شوید. قسمت‌های اصلی اسکوتر برقی عبارتنداز:

چرخ‌ها

چرخ‌های اسکوتر برقی به یک موتور الکتریکی وصل هستند که با سنسورهای که مربوط به شیب و سرعت دستگاه است، کار می‌کند. در واقع موتور، چرخ‌ها را کنترل می‌کند و توسط دستورهایی که راننده می‌دهد باعث کنترل سرعت می‌شود.

صفحه اصلی یا پلاتفرم که توسط ژیروسکوپ و کنترل کننده سرعت کار می‌کند.

زمانی که ژیروسکوپ و کنترل کننده سرعت دستورات موتور را دریافت می‌کند، توسط سنسورهایی که به چرخ‌ها متصل است هستند اطلاعات را فرستاده و باعث حرکت روی صفحه اصلی می‌شود.

باتری

در ساخت اسکوتر برقیها از باتری‌های ۳۶ ولتی استفاده می‌کنند، عموماً این باتری‌ها برای تامین نیاز روزانه یک اسکوتر برقی کافی هستند. باتری‌های اسکوتر برقی دارای انواع مختلف هستند.

 ژیروسکوپ

کارکرد اصلی ژیروسکوپ گرفتن اطلاعات از سنسورهای شیب در چرخ‌ها و انتقال آن به صفحه اصلی است. این امر باعث می‌شود در نهایت فرد بتواند تعادل خود را حفظ کند. در قسمت پایینی هر تخته چندین چراغ ال‌ای‌دی وجود دارد که با اشعه مادون قرمز کار می‌کند و همین باعث ایجاد حس‌گرهای قوی می‌گردد، توسط همین سنسورها و بدون نیاز به فشار اضافی و تنها با کمی تغییر در حرکت پاها می‌توانید به کنترل مسیر بپردازید. با کمک ژیروسکوپ دستگاه تصمیم می‌گیرد کجاها از انرژی شما و کجاها از انرژی دستگاه برای ادامه مسیر استفاده کند.

موتور

موتورهای هر چرخ مستقل از یکدیگر عمل می‌کنند و به این به آن معنی است که هر شخص می‌تواند در جهت متفاوت خود حرکت کند در واقع به همین علت است که شما می‌توانید حرکت‌های حلقه‌ٌای هم انجام دهید. همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم شما با تغییر وزن خود و مسیر آن می‌توانید حرکت اسکوتر برقی خود را به دست بگیرید. هنگامی که شما خود را به طرف جلو خم می‌کنید دستور حرکت مستقیم و رو به جلو به موتورها می‌رسد. مفهوم کار با این دستگاه بسیار ساده است اما ترکیب تمامی این امکانات باعث شده که اسکوتر برقی یک دستگاه هوشمند باشد.

 

اسکوتر برقی چیست

آیا اسکوترهای برقی‌ خطرناک هستند؟

به علت داشتن محبوبیت بسیار بالا، اسکوترهای برقی خود‌بالانس در زیر ذره بین بسیاری از افراد قرار دارند تا بتوانند از لحاظ امنیتی آن‌ها را مورد بررسی قرار دهند و به خوبی درک کنند که اسکوتر برقی چیست. برخی از اسکوترهای برقی مشکلاتی مانند آتش گرفتن و یا انفجار را داشته‌اند که ناشی از قرار گرفتن باتری‌ها در جای نامناسب و یا جنس باتری‌های پایین و کیفیت پایین آن‌ها بوده است. این مشکلات نگرانی استفاده از مواد اولیه ارزان و یا غیر استاندارد را از جهت ایمنی افزایش می‌دهد. مانند تمام وسایل نقلیه دیگر اسکوترهای برقی‌ هم برای استفاده در کشورهای مختلف نیازمند گواهینامه‌های ایمنی فراوانی هستند. برای رفع مشکلات اخیر، ایده‌های جدیدی به بازار آمده است. از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از باتری‌های لیتیومی-یونی، قرار گرفتن باطری در قسمت‌های مناسب‌تر، تعبیه‌ی دستگاه‌‌های خنک کننده و استفاده از مواد اولیه بالاتر برای پایین آوردن گرمای دستگاه، اشاره کرد. اگر می‌خواهید دچار مشکلات بالا نشوید به شما پیشنهاد می‌کنیم دستگاههای خود را از کارخانه‌های سازنده معتبر با مواد اولیه با کیفیت بالا تهیه کنید. داشتن گواهینامه‌های معتبر ایمنی از جمله توصیه‌های بسیار اکید ما به شما است. در شهرها و کشورهای مختلف، قوانین و محدودیت‌هایی برای استفاده از اسکوتر برقی‌ها وجود دارد اما با این حال از آن جایی که هنوز اسکوترهای برقی به عنوان وسایل نقلیه ثبت شده به حساب نمی‌آیند، می‌توانند از محدودیت‌ها و قوانین راحت‌تری برخوردار باشند. با این حال به شما توصیه می‌کنیم از اسکوترهای برقی خود در مسیرهای کم رفت وآمد و ترجیحاً در جاهای دور از بزرگراه‌ها استفاده کنید. جاهایی مثل حیاط خانه، پارک‌های بازی و یا محیط‌های خلوت‌تر. حتماً بگردید و ببینید آیا در شهر و یا منطقه‌ی‌شما قوانین و محدودیت‌هایی برای استفاده از اسکوترهای برقی وجود دارد یا خیر. همیشه در هنگام استفاده از اسکوترهای برقی به نکات ایمنی توجه کنید؛ با رعایت قوانین و با کمی دقت عمل در هنگام راندن، شما می‌توانید خطر استفاده از اسکوتر برقی خود را بسیار پایین بیاورید.

نکاتی که باید در هنگام  خرید اسکوتر برقی رعایت کنید

۱. همیشه سعی کنید اسکوتر برقی سبکی تهیه کنید. به این ترتیب رفت و آمد و همین طور حمل‌و‌نقل و نگهداری آن برای شما آسان خواهد بود.

۲. از رفت‌و‌آمد در جاهای با شیب تند و تیز و زمین‌های ناهموار اجتناب کنید.

۳. از قوانین محلی منطقه خود درباره‌ی محدودیت‌های استفاده از اسکوترهای برقی مطلع گردید.

۴. هر اسکوتر برقی برای استفاده‌ی کودکان مناسب نیست.

۵.  مهم نیست که کودک شما چقدر در راندن یک اسکوتر برقی خبره باشد، کودکان زیر ۱۲ سال نباید به تنهایی از این وسیله‌های نقلیه استفاده کنند.

۶.  از کارخانه سازنده اسکوتر برقی که می‌خواهید خرید کنید اطلاعات کافی در دست داشته باشید.

۷. اطمینان حاصل کنید که فقط از کارخانه‌ای خرید می‌کنید که دارای گواهینامه‌های سلامت و ایمنی و همین طور طرفدار محیط زیست است

۸. هر اسکوتر برقی به چندین ساعت برای شارژ شدن نیازمند است، با بی‌صبری پروسه‌ی‌ شارژ خود را قطع نکنید این کار می‌تواند به دستگاه شما آسیب بزند.

۹. اغلب شرکت‌های هواپیمایی اجازه ورود اسکوترهای برقی را به داخل هواپیما نمی‌دهند. قبل از مسافرت آگاه باشید با کدام شرکت رفت‌وآمد می‌کنید تا در هنگام ورود به هواپیما برای شما مشکلی ایجاد نشود.

۱۰. مراقبت جنس‌های درجه دوم و یا تقلبی باشید.

۱۱. اطمینان حاصل کنید که جنس درجه اول خریده‌اید و جنس شما دارای ضمانت‌نامه خرید است.

۱۲. همیشه نکات ایمنی را رعایت کنیم و در هنگام سواری با اسکوتر برقی خود از کارهای خطرناک بپرهیزید . بدین ترتیب شما خواهید توانست یک سفر عالی را تجربه کنید.

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند و هاوربردها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

شما با خیال راحت می‌توانید از مجموعه‌های موجود انتخاب هاوربرد مناسبی داشته باشید و با کمترین قیمت، بالاترین کیفیت را دریافت کنید.

منبع:  toyrider