اسکوتر سه چرخ برقی: جایگزینی مناسب برای حمل و نقل درون شهری

اسکوتر سه چرخ برقی: جایگزینی مناسب برای حمل و نقل درون شهری

اسکوتر سه چرخ برقی

حرکت از سمت سوخت های فسیلی به سوی انرژی های پاک، راه را برای ورود اسکوترها و جایگزینی آنها با موتورسیکلت های قدیمی، پر سر و صدا و صد البته پر مصرف هموار کرد. این روزها شاهد افزایش استفاده از اسکوترهای برقی به ویژه برای حمل و نقل های کوتاه و درون شهری هستیم. اسکوتر سه چرخ برقی یکی از انواع مدل هایی است که به دلیل ظاهر خاص و شباهت خود به موتور سیکلت های سه چرخی، بیشتر توسط افراد بزرگسال مورد استفاده قرار می گیرد. اما سوال اینجا است که آیا استفاده از این مدل اسکوترها محدودیت سنی خاصی دارد؟ و یا استفاده از آنها گزینه مناسبی برای پیمایش مسافت ‌های درون شهری است؟ در این مقاله به بررسی پاسخ این سوالات خواهیم پرداخت.

اسکوتر سه چرخ برقی: همراه شهری مطمئن!

اسکوترهای برقی سه چرخی به دلیل فیزیک و مکانیک خود، امکان کنترل و حرکت راحت تری دارند. در این نوع از اسکوترها دیگر نگران حفظ تعادل خود و دشواری چرخیدن به طرفین را نخواهید داشت. به عبارت بهتر، اسکوتر سه چرخ برقی در حالت ثابت وسیله ای ایستا است که منتظر دستور شما برای حرکت خود می ماند. برای تغییر مسیر این مدل از اسکوترها نیز تنها لازم است تا همانند یک دوچرخه یا موتور سیکلت، دسته فرمان آن را به سمت مورد نظر خود بچرخانید.

اسکوتر سه چرخ برقی به دلیل قابلیت های خاص و متفاوت خود می تواند به یک وسیله مناسب برای حمل و نقل درون شهری تبدیل شود. در ادامه برخی از این ویژگی ها را بررسی نموده و به شما معرفی خواهیم کرد. اگر همچنان برای استفاده از این وسیله جذاب و سالم برای جا به جایی در داخل شهر قانع نشده اید، پیشنهاد می کنیم که نگاهی به دلایل زیر نیز داشته باشید.

چرا اسکوتر سه چرخ برقی برای استفاده در شهر گزینه مناسبی است؟

در یک کلام پاسخ ما به این سوال «بله» است! اما ممکن است این یک کلمه به اندازه کافی برای شما قانع کننده نباشد! پس به همین دلیل به سراغ بررسی دلایلی که باعث ارائه این پاسخ شده اند می رویم!

  • شکل ظاهری متناسب: شاید شنیدن این جمله برای شما عجیب باشد؛ اما بسیاری از افراد بزرگسال به دلیل شکل ظاهری اسکوترها حاضر به استفاده از آنها نیستند. از آنجایی که این دستگاه ها در ابتدای کار خود به عنوان یک وسیله سرگرمی و مخصوص قشر کودک و نوجوان به بازار ارائه شدند، با گذشت سال ها هنوز هم این ذهنیت در افراد بسیاری وجود دارد که اسکوترها صرفاً یک وسیله تفریحی برای کودکان هستند. با این وجود به هیچ وجه جای نگرانی نیست. اسکوتر سه چرخ برقی از لحاظ ظاهری شبیه به موتور سیکلت و یا دوچرخه ای مدرن است. در نتیجه اگر نگرانی شما به شکل ظاهری اسکوتر مربوط می شود، با خیال راحت می توانید از این وسیله استفاده کنید.

اسکوتر برقی شهری

  • قابلیت حرکت در مسیرهایی با ترافیک سنگین: یکی از دلایل محبوبیت دوچرخه و موتور در سطح شهر، قابلیت حرکت روان و سریع آنها در مسیرهای شلوغ است. اسکوترهای سه چرخ نیز همین ویژگی را به ارث برده و می توانند از میان موانع و مسیرهای شلوغ و پر تردد، راه خود را باز کنند. همین موضوع باعث شده تا استفاده از این دستگاه در محیط های پر تردد شهری بسیار مناسب و ایده آل باشد.
  • سازگار با محیط زیست: آلودگی هوای شهرها تبدیل به یک معضل بسیار بزرگ برای تمامی شهروندان شده است. استفاده از سوخت های فسیلی در خودروهای پر مصرف روز به روز باعث افزایش دمای کره زمین و آلوده شدن محیط های شهری می شود. اما بر خلاف خودروهای دودزا، اسکوترها تنها از منبع برق تغذیه کرده و به معنای واقعی کلمه هیچ گونه آلودگی را برای محیط شهر ایجاد نمی کنند. علاوه بر عدم ایجاد آلودگی، موتور اسکوتر سه چرخ برقی همانند سایر اسکوترها صدای فوق العاده اندکی داشته و در هنگام حرکت آلودگی صوتی نیز ایجاد نمی کند.
  • ایمنی بالا: محدودیت سرعت اسکوترهای برقی در برابر وسایل نقلیه مشابه دیگر نه یک نقطه ضعف، بلکه یک مزیت و نقطه قوت به شمار می روند. محدودیت سرعت اسکوتر سه چرخ برقی به اندازه ای است که نه می توان آن را بیش از حد کند و آرام در نظر گرفت و نه احتمال خطر تصادف و ایجاد خسارت در آن بالا است. سرعت این دسته از اسکوترها تعادل مناسبی برای حرکت سریع و ایمن فراهم کرده اند.

انواع مدل های اسکوتر سه چرخ برقی

اسکوترهای سه چرخ دارای مدل های متنوع و فراوانی هستند که هر یک از آنها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. اما در حالت کلی می توان این اسکوترها را دو دو بخش معمولی و آفرود تقسیم بندی کرد.

  • اسکوترهای سه چرخ معمولی: این نوع اسکوترها اغلب برای کودکان و نوجوانان طراحی شده و برای استفاده در محیط های هموار و خاصی مناسب هستند. با توجه به این که ممکن است جاده های سطح شهر دارای ناهمواری و موانع طبیعی باشند، استفاده از این دسته اسکوترها در شرایط ناهموار توصیه نمی شود.

اسکوتر سه چرخه

  • اسکوترهای سه چرخ آفرود: این مدل از اسکوترها به طور معمول دارای موتورهای قدرتمندتر و باتری های بزرگ تری هستند که با یک بار شارژ مسافتی طولانی را طی می کنند. اسکوترهای آفرود به دلیل چرخ های بزرگ و مقاوم خود به خوبی در محیط های ناهموار حرکت نموده و برای پیمایش مسیرهای شهری بسیار مناسب هستند.

بیشتر بخوانید: مقایسه اسکوتر دسته دار و اسکوتر آفرود: از ویژگی‌های متنوع تا تحمل شرایط سخت!

سفرهای درون شهری خود را لذت بخش تر کنید!

در این مقاله دلایل مناسب بودن اسکوتر سه چرخ برقی برای استفاده از آن به عنوان وسیله ای برای سفرهای درون شهری را مورد بررسی قرار دادیم. این دلایل به اندازه کافی برای خرید یکی از این مدل اسکوترها و استفاده از آن به عنوان یک وسیله حمل و نقل سالم متقاعد کننده هستند. پس شاید بهتر باشد که تصور خود را در مورد کاربرد و رده سنی کاربران اسکوترها تغییر داده و به این دستگاه به عنوان یک وسیله واقعی حمل و نقل نگاه کنیم. با افزایش آلودگی ها و توجه به استفاده از سوخت و منابع پاک و تجدید پذیر، این امید وجود دارد که در آینده ای نزدیک استفاده از اسکوترها برای تمامی اقشار جامعه به یک امر عادی و رایج تبدیل شود.

به نظر شما اسکوترهای سه چرخ برقی تا چه اندازه ای برای استفاده در شهر مناسب هستند و برای این استفاده چه موانعی وجود دارد؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.