اسکوتر چهار چرخ برقی چیست و چه پارامترهایی را در خرید آن باید مد نظر داشت؟

اسکوترهای متحرک چهار چرخ برای افرادی که محدودیت حرکتی دارند ولی در مواقع نیاز قادر به حرکت می باشند، بسیار مفید و کاربردی است. درمقایسه با ویلچر، اسکوترهای متحرک چهار چرخ برقی طوری طراحی شده اند که بیشتر حس رانندگی با ماشین به فرد می دهد و از طرفی در مقایسه با اسکوتر های سه چرخ بسیار راحت تر و پایدارتر است. فاکتورهای متعددی وجود دارند که بهتر است قبل از اقدام به خرید یک اسکوتر چهار چرخ برقی به آنها توجه شود که در زیر اطلاعاتی در رابطه با این موضوع ارائه خواهد شد.

چه مشخصاتی را در خرید یک اسکوتر چهار چرخ برقی بایستی در نظر داشت؟

انتخاب و خرید یک اسکوتر چهار چرخ برقی نباید کار چندان پیچیده و دشواری باشد، ولی چندین عامل وجود دارد که بهتراست قبل از تصمیم گیری به آنها توجه نمایید.

  • اندازه اسکوتر
  • نوع مسیری که قرار است در آن رانندگی کنید.
  • مسافتی که قرار است با این دستگاه طی شود.
  • عمر باتری
  • اولویت ها

مزایای اسکوتر چهار چرخ برقی

سایز بدن راننده

علاوه بر وسایلی که تصمیم به حمل به همراه خود دارید، قد و وزن شما نیز از عوامل مهمی هستند که بایستی حتماً در هنگام خرید اسکوتر متحرک در نظر بگیرید. اسکوتر معمولی مخصوص بزرگسالان تحمل وزنی در حدود ۱۱۰-۱۵۸ کیلوگرم را دارد. افرادی که انتظار تحمل وزنی بیش از این از اسکوتر خود دارند بایستی روی یک اسکوتری با ظرفیت تحمل وزنی سنگین تر سرمایه گذاری نمایند که بتواند وزن آنها را با حفظ همان سرعت پیشین تحمل کند. بسیاری از اسکوترهایی که با باتری کار می کنند برای افراد سبک وزن طراحی شده و قابل حمل می باشند. آنها قابلیت جدا شدن دارند و بنابراین به راحتی حمل می گردند، به این طریق طی مسیر با این وسیله نیز بسیار راحت تر خواهد بود.

هدایت دستگاه در مسیر حرکت

اسکوترهای برقی چهار چرخ بزرگسالان برای استفاده در فضای آزاد مناسب تر هستند، چرا که در طول مسیرهای سخت از جمله روی شن، جاده های خاکی، چمن های خیس، تپه ها و حتی مسیرهای ناهموار قابل راندن هستند. برای یافتن یک اسکوتر متحرک چهار چرخ که بتواند به بهترین نحو پاسخگوی نیازهای ناوبری سواره آن باشد شما نیاز خواهید داشت که چندین فاکتور را مورد توجه قرار دهید. قطعاً شما می خواهید اطمینان حاصل کنید اسکوتری که قصد خرید آن را دارید، ارتفاع کافی از سطح زمین مناطقی که به صورت دائم از آنها دیدن خواهید کرد را دارد یا نه. یک اسکوتر با سایز متوسط ارتفاعی به اندازه ۵ تا ۱۳ سانتی متر از سطح زمین دارد. با این حال، افرادی که بیشتر زمان خود را در فضاهای آزاد می گذرانند ممکن است به اسکوترهایی مانند The Prowler Mobility Scooter که دارای ارتفاعی به اندازه تقریباً ۱۳ سانتی متر است، علاقه داشته باشند، چرا که این نوع اسکوتر همه چیز را بسیار قابل دسترس تر می کنند، مخصوصاً زمانی که شما مطمئن نیستید چه زمینی را برای جابجایی انتخاب خواهید کرد.

سرعت حرکت و پایداری

به دلیل پراکندگی وزن راننده بر روی چهار چرخ، اسکوترهای چهار چرخ برقی یکی از گزینه های ایمن برای خرید هستند. اسکوترهای پهن تر، اگر با سرعت بالا رانده شوند خطر واژگون شدن دارند. اسکوترهای چهار چرخ برقی عملکردی مشابه با یک اتومبیل را دارند. دو چرخ عقب مختص هل دادن اسکوتر به سمت جلو بوده و دو چرخ جلو برای فرمان می باشند. اسکوترهای چهار چرخ برقی علاوه بر پایداری بالا بسیار بادوام نیز می باشند و در هنگام جابجایی در مسیرهای مورد نیاز راننده را ایمن نگاه می دارند. سرعت متوسط برای اسکوتر چهار چرخ ۸ کیلومتر در ساعت است.

برای افرادی که به دنبال اسکوتر های با سرعت جابجایی بالا می باشند اسکوتر EW-54R می تواند تا سرعتی حدود ۲۴ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. قابلیت های سرعت و مدت زمانی که این وسیله برای رسیدن به سرعت مورد نظر نیاز دارد نیز از عوامل مهمی هستند که در هنگام خرید یک اسکوتر چهار چرخ برقی بایستی حتماً موردتوجه قرار گیرند.

قابلیت دسترسی و قدرت باتری

قدرت و توان باتری نیز در هنگام خرید اسکوتر چهار چرخ برقی بایستی مورد توجه قرار گیرد. برای افرادی که علاقه مند به جابجایی با اسکوتر هستند، مقدار مسافتی که اسکوتر در هر بار شارژ می تواند طی کند، نیزبسیار حایز اهمیت خواهد بود. Breez یکی از اسکوترهایی است که برای مسافرت و جابجایی طراحی شده است و به منظور جابجایی راحت قطعات آن قابلیت جدا شدن از هم را دارند، شما می‌ توانید بعد از هر بار شارژ مسافتی در حدود ۳۲ کیلومتر را طی کنید.

خرید اسکوتر چهار چرخ برقی

اولویت ها

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در مورد اسکوترهای چهار چرخ برقی مد نظر داشته باشید، قابلیت چرخش شعاعی آن است. به عبارت ساده تر، این نوع اسکوترها قابلیت چرخش شعاعی کمتری نسبت به اسکوترهای سه چرخ دارند.

اگر راننده این اسکوتر، در خانه ای با گوشه های تنگ و سخت زندگی می کند، اسکوترهای سه چرخ گزینه مناسبی برای این افراد خواهند بود. به هر حال، اسکوترهای چهار چرخ گزینه بسیار خوبی برای جابجایی در فضاهای آزاد هستند.

سایر اولویت هایی که در هنگام خرید بهتر است مد نظر قرار گیرد نوع سبد، دسته های قابل تنظیم، چراغ های جلو، رنگ و نوع صندلی آن می باشند. معمولاً سبدهای این وسیله در رنگ ها و اشکال مختلفی می باشند. دسته ها می توانند دارای یک ارتفاع قابل تنظیم باشند یا قابلیت جدا شدن از دستگاه را داشته باشند.اگر راننده قصد استفاده از اسکوتر را در شب داشته باشد، در هنگام انتخاب اسکوتر چراغ های جلو ممکن است در اولویت قرار گیرند. گزینه های متنوعی برای کسانی که به دنبال خرید اسکوتر متحرک هستند وجود دارد.

در صورتی که قصد خرید اسکوتر برقی دارید، می توانید با مراجعه حضوری به فروشگاه تهران اسکوتر یا برقراری تماس با کارشناسان ما، اطلاعات مفیدی را کسب کنید.

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند و هاوربردها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

تمام اسکوترهای موجود در فروشگاه تهران اسکوتر دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و شما می‌توانید از ۷ روز خدمات تعویض نیز بهره‌مند شوید.

منبع:  vitalitymedical