مهم‌ترین نکات درباره امنیت اسکوتر برقی

امنیت اسکوتر برقی

راندن اسکوترهای خود بالانس یک راه عالی برای گذراندن یک زمان خوب و تفریح بسیار ساده و دوست‌دار محیط زیست است. این وسیله‌های نقلیه مفید، نه تنها از مدهای روز هستند، بلکه برای داشتن یک زمان خوب نیز برای فرزندان شما یا حتی خود شما بسیار توصیه می‌شوند. به‌ جرات می‌توان گفت که آن‌ها یکی از مفیدترین راه‌های رفت و آمد در محیط‌های شهری هستند. اما به ‌عنوان یک نوع از وسایل حمل و نقل، باید در هنگام سواری با آن‌ها و همین‌طور حمل و نقل با آن‌ها دقت لازم و کافی را به ‌کار ببرید. در صورتی که امنیت اسکوتر برقی تامین نشود سواری با آن می‌تواند تبدیل به‌ یک تجربه‌ی بسیار بد و حتی خطرناک و در برخی موارد نادر مرگبار هم باشد. به ‌شما توصیه می‌کنیم بعضی از نکات ایمنی را که هم در زندگی شخصی شما و هم در هنگام سواری  با اسکوتر برقی خود لازم دارید را یاد بگیرید. در این مقاله ما سعی خواهیم کرد شما را با مهم‌‌ترین نکات مربوط به امنیت اسکوتر برقی آشنا کنیم.

مهم‌ترین نکات درباره امنیت اسکوتر برقی

۱. یادگیری راندن یک اسکوتر برقی

اولین قدمی که یک کاربر اسکوتر برقی باید آن را یاد بگیرد این است که مطمئن شود چگونگی سوار شدن بر یک اسکوتر برقی را یاد گرفته است. این اصلاً مهم نیست که شما دارای یک اسکوتر برقی بسیار گران‌قیمت پیشرفته و یا یک اسکوتر برقی ارزان معمولی هستید، ابتدا باید یاد بگیرید که به‌ درستی آن را سوار شوید. حتی اسکوترهای برقی هم وقتی که شما راندن آن‌ها را بلد نیستید می‌تواند برای شما خطرناک باشد.

۲. زمینی که در آن سواری می‌کنید

شاید شما در گام اول بلد باشید که چگونه یک اسکوتر برقی را برانید اما اگر اسکوتر برقی شما مناسب زمینی که روی آن رانندگی می‌کنید نباشد فاجعه به ‌بار خواهد آمد. شاید این مسئله برای شما کمی عجیب و غریب باشد که بدانید انواع اسکوترهای برقی مختلف برای سطوح و زمینه‌های مختلف طراحی شده‌اند. به ‌عنوان مثال اسکوتر برقی‌های خاصی وجود دارند که می‌توانند از روی سطوح بسیار ناصافی مانند سطوح شن، ماسه و حتی آجر هم عبور کنند. اما اغلب اسکوترهای برقی فقط برای محیط‌های مسطح و آرام سطح شهر و خیابان‌های اطراف خانه‌های شما طراحی شده‌اند.

۳.  رانندگی با سرعت مناسب

هرگز سعی نکنید اسکوتر برقی خود را با سرعتی که قادر به‌ کنترل آن نیستید حرکت دهید. شاید سرعت بالا برای شما بسیار هیجان انگیز و جذاب باشد اما حتی بهترین اسکوترهای برقی هم در صورتی که شما نتوانید با سرعت مناسبی آن را کنترل کنید شما را از شر کبودی‌ها و زخم‌های احتمالی رها نخواهد کرد.

۴.  سعی کنید در داخل خانه سواری نکنید

اغلب اسکوترهای برقی به‌ گونه‌ای طراحی شده‌اند که برای استفاده خارج از خانه مفید و مناسب هستند. داخل خانه سواری از این گونه وسایل نقلیه نه‌ تنها می‌تواند هم برای شما و هم برای بقیه‌ی افراد خانه خطرناک باشد بلکه می‌تواند به ‌وسایلی که در خانه‌‌ی شما است هم آسیب برساند. مواردی از شکستن تلویزیون یا بعضی از وسایل با ارزش توسط اسکوتر برقی در داخل خانه گزارش شده است.

۵. رانندگی در پیاده‌روها و جاهای خلوت

به‌ شما توصیه می‌کنیم در هنگام رانندگی با اسکوتر برقی خود در فضای خارج از خانه، جاهایی مانند پیاده‌رو‌ها و یا جاده‌های خلوت برای رانندگی استفاده کنید. از راندن اسکوتر برقی خود در داخل جاده‌های شلوغ خودداری کنید، زیرا وسایل نقلیه با سرعت بالا رفت و آمد می‌کنند و می‌تواند خطر بزرگی برای راننده‌های اسکوتر برقی به ‌حساب بیایند. پیاده‌روها گزینه‌ی بسیار امن برای سوار شدن و لذت بردن از اسکوتر برقی شما می‌باشد.

۶.  استفاده از ابزار ایمنی و محافظتی

هرگز بدون استفاده از وسایل ایمنی و محافظتی از اسکوتر برقی خود استفاده نکنید. همیشه مطمئن باشید که وسایل ایمنی مانند کلاه، از زانو بند، آرنج بند و سایر وسایل ایمنی را به‌ همراه دارید. در صورتی که حادثه دیدید، وسیله‌های محافظتی که از آن‌ها استفاده می‌کنید می‌توانند شما را از خطرات احتمالی مانند زخم‌ها یا شکستگی‌ها محافظت کنند. اگر در شب از اسکوتر برقی خود استفاده می‌کنید مطمئن شوید کلاه خود را با یک چراغ مجهز کرده‌اید، زیرا سواری شبانه می‌تواند خطرناک باشد، اگر نوری از شما به ‌اطراف ساطع نشود. حتی بهترین اسکوترهای برقی و گران‌قیمت‌ترین آن‌ها هم از احتمال خطر تصادف به دور نیستند، ما امیدواریم شما با استفاده از وسایل ایمنی مناسب خطرهای ممکن را به حداقل برسانید.

برای بالا بردن امنیت اسکوتر برقی خود شما می‌توانید از لوازم جانبی بسیار زیادی استفاده کنید. لوازم جانبی که می‌توانند در هنگام رانندگی یا در هنگامی که شما اسکوتر برقی خود را در داخل فضای خانه به‌ حالت استراحت نگه داشته‌اید، کیفیت طول عمر دستگاه شما را بالاتر ببرند. به ‌یاد داشته باشید استفاده از آداپتور‌های با کیفیت بالا و همین‌طور شارژرهای مناسب با باتری‌هایی از کارخانه‌های  معتبر، می‌تواند عمر اولیه‌ی دستگاه شما را تضمین کند. همیشه سعی کنید اسکوتر برقی خود را در جاهای خشک نگهداری کنید. درست است که اغلب اسکوترهای برقی از خدماتی مانند ضدآب بودن بهره می‌برند اما همیشه به‌ یاد داشته باشید نگهداری گجت‌های الکترونیکی در فضاهای مرطوب برای مدت طولانی می‌تواند به ‌کیفیت کار کرد دستگاه و سیستم‌های نرم افزاری آن آسیب برساند. به‌ شما توصیه می‌کنیم هنگام حمل و نقل اسکوتر برقی در صورتی که سوار آن نیستید از کیف‌های محافظتی کوچکی که برای این منظور طراحی شده‌اند استفاده کنید. این کیف‌ها باعث می‌شوند که در هنگام حمل و نقل این وسیله‌ی نقلیه با دست، از خطرات احتمالی برخورد آن با اطراف و ایجاد  ضربه و خش‌های احتمالی جلوگیری شود.

همیشه و تحت هر شرایطی سعی کنید اسکوتر برقی خود را در فضاهای مناسب و سطوح هموار برانید، درست است که برخی از اسکوتر های برقی برای سطوحی با شیب بالا یا همین‌طور سطوح ناهموار طراحی شده‌اند اما هر چقدر که ضربات احتمالی وارد شده به شکل سیستم اسکوتر برقی شما کم باشد امنیت اسکوتر برقی شما بیشتر حفظ می‌شود.  توصیه‌های آخر اینکه سعی کنید اسکوتر برقی خود را تمیز نگه دارید در صورتی که در فضاهای گل آلود یا خاکی از اسکوتر برقی خود استفاده کردیم به بازگشت به خانه سعی کنید با استفاده از یک پارچه تمیز و کمی از وسایل پاک کننده نه چندان قوی برای پاک کردن خاک از روی قسمت های مخصوص نرم افزاری دستگاه  غافل نشوید.

به یاد داشته باشید اغلب اسکوتر های برقی محدوده وزنی دارند در صورتی که وزن بدن‌تان زیاد است یا می خواهید، اسکوتر برقی را به یک فرد سنگین وزن هدیه کنید حتماً از محدوده وزنی که توسط کارخانه در روی دستگاه درج شده است اطمینان حاصل کنید چرا که تحمل بار بیش از حد بر روی اسکوتر برقی می‌تواند به چرخ‌ها یا اهرم های این دستگاه آسیب بزند یا حتی آن را از کار بیندازد و به طور قطع امنیت اسکوتر برقی به خطر خواهد افتاد.

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند و اسکوتر برقی‌ها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

شما با خیال راحت می‌توانید از مجموعه‌های موجود انتخاب اسکوتر برقی مناسبی داشته باشید و با کمترین قیمت، بالاترین کیفیت را دریافت کنید.

منبع:  bestcheaphoverboards