اندازه های اسکوتر برقی: بررسی ابعاد و کاربرد هر یک از مدل های اسکوتر

اندازه های اسکوتر برقی: بررسی ابعاد و کاربرد هر یک از مدل های اسکوتر

اندازه های اسکوتر برقی

اندازه های اسکوتر برقی یکی از مهم ترین معیارهایی است که در هنگام خرید این محصول باید مورد توجه واقع شود. اندازه مختلف اسکوترها بر روی عملکرد و نوع کارایی آنها تأثیرگذار است. اسکوترها از اندازه های کوچکتر ۶.۵ اینچی تا ابعاد بسیار بزرگ تری در دسترس علاقه مندان این محصول قرار گرفته و هر شخص با توجه به معیارها و موارد استفاده خود می تواند اسکوتر با سایز مناسب برای خود را انتخاب کند.

اما اگر از اندازه های اسکوتر برقی و تفاوت آنها با یکدیگر اطلاعی ندارید، جای نگرانی نیست! در این مطلب قصد داریم تا در کنار معرفی انواع اسکوتر در سایز های مختلف، نیم نگاهی به تفاوت و کاربرد هر یک از آنها نیز داشته باشیم. اگر قصد خرید یک اسکوتر در ابعاد مناسب برای خود را دارید، پیشنهاد می کنیم که مطالعه این مقاله را به هیچ وجه از دست ندهید.

بررسی اندازه های اسکوتر برقی و کاربرد هر کدام

اسکوترها دارای اندازه های مختلفی هستند. از اسکوترهای ۶.۵ اینچی و کوچک گرفته تا اسکوترهای غول پیکر ۱۲ اینچی (و حتی بیشتر!) همگی در دسترس کاربران خود قرار گرفته اند. در ادامه به بررسی اندازه های اسکوتر برقی خواهیم پرداخت و دلیل این تفاوت در اندازه را برای شما کاربران عزیز شرح خواهیم داد. رایج ترین اندازه های اسکوتر برقی عبارتند از:

اسکوترهای ۶.۵ اینچی

اسکوترهای ۶.۵ اینچی یکی از کوچک ترین اندازه های اسکوتر برقی به شمار می روند. این مدل جزو اولین اسکوترهایی بود که طراحی و به بازار ارائه شد. برخلاف تصور اغلب مردم، اسکوترهای ۶.۵ اینچی به هیچ وجه مخصوص کودکان و افرادی با جثه های کوچک نیستند. این اسکوترها علی رغم ابعاد کوچک خود، قادرند تا ۱۲۰ کیلوگرم وزن کاربر خود را تحمل کنند. بدنه این اسکوترها از آلومینیوم مستحکم بوده و در نتیجه مقاومت بالایی در برابر انواع ضربه و فشار از خود نشان می دهند.

اسکوترهای ۶.۵ اینچی علاوه بر استحکام بالا، نسبت به سایر اندازه های اسکوتر قابلیت حمل و جا به جایی آسان تری نیز دارند. اسکوتر برقی ۶.۵ اینچی اسمارت بالانس ویل یکی از نمونه های با کیفیت این دسته از اسکوترهای کوچک به شمار می رود.

اسکوتر کوچک

اسکوترهای ۸ اینچی

پس از موفقیت چشمگیر نمونه های اولیه اسکوترهای ۶.۵ اینچی، طراحان این محصولات با مدل های جدید و بزرگ تری به استقبال کاربران و علاقه مندان این حوزه آمدند. این نمونه از اسکوترها دارای چرخ های بزرگتری بوده و این مسئله بر روی اندازه بدنه آنها نیز تأثیرگذار بود. از لحاظ فنی، اسکوترهای ۸ اینچی تفاوت چندانی با مدل های ۶.۵ اینچی خود ندارند. اغلب این اسکوترها از نظر قدرت باتری، تحمل وزن و سایر مشخصات فنی شباهت های بسیاری با یکدیگر دارند.

با این وجود اندازه بزرگ تر چرخ های اسکوترهای ۸ اینچی باعث شده تا این مدل از اسکوتر ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و به سادگی از مانع های کوچک عبور کنند. به عبارت دیگر اسکوترهای ۸ اینچی در شرایط ناهموار عملکرد بهتری از نمونه های ۶.۵ اینچی دارند. این مدل از اسکوترها تناسب مناسبی میان قابلیت حمل و نقل و همچنین استفاده در شرایط ناهموار ایجاد کرده اند.

اسکوترهای ۱۰ اینچی

اسکوترهای ۱۰ اینچی جزو بزرگ ترین گزینه های اندازه های اسکوتر برقی به شمار می روند. این اسکوترها با چرخ های بزرگ و ارتفاع بیشتر از سطح زمین، آمادگی حرکت بر روی زمین های ناهموار را دارند. اغلب اسکوترهای آفرودی در این گروه قرار می گیرند. اسکوترهای ۱۰ اینچی نسبت به مدل های کوچک تر دارای وزن بیشتری هستند. در نتیجه اگر باتری این مدل از اسکوترها به اندازه کافی بزرگ و پر قدرت نباشد، تعداد دفعات مورد نیاز برای شارژ آن برای طی کردن یک مسافت معین افزایش خواهد یافت.

اسکوتر بزرگ

 

اندازه بزرگ و وزن بالای اسکوترهای ۱۰ اینچی باعث شده تا کنترل آنها نسبت به مدل های کوچک و سبک دشوارتر شود. در نتیجه استفاده از این اسکوترها برای افراد مبتدی توصیه نمی شود. با این حال اگر سابقه کار با اسکوتر را داشته و تسلط کافی برای استفاده از این وسیله را دارید، با خیالی آسوده می توانید از اسکوترهای برقی بزرگ تر استفاده کنید. با این وجود چنانچه چرخ های اسکوتر به اندازه کافی بزرگ و پهن باشند، کنترل آن ساده تر خواهد بود.

اسکوترهای ۱۲ اینچی و بزرگ تر

اسکوترهای ۱۰ اینچی برادران بزرگ تری نیز دارند! با کمی جست و جو در بازار می توانید اسکوترهای ۱۲ اینچی و یا حتی بزرگ تری را نیز پیدا کنید. هر چند که این اسکوترها به اندازه سایر اندازه های اسکوتر برقی رایج و مورد استفاده نیستند و گاهی کاربرد  آنها به موارد خاص و از پیش تعیین شده ای محدود می شود. اما در صورت نیاز به یک اسکوتر بزرگ و غول آسا، می توانید با کمی جست و جو و درخواست راهنمایی به اندازه های خاص و نایاب اسکوترها نیز دسترسی داشته باشید.

حداکثر وزن مورد استفاده در اندازه های اسکوتر برقی

اسکوتر ۴.۵ اینچی: حداکثر وزن ۵۵ کیلوگرم

اسکوتر ۶.۵ اینچی: حداکثر وزن ۱۰۰ کیلوگرم

اسکوتر ۸ اینچی: حداکثر وزن ۱۲۰ کیلوگرم

اسکوتر ۱۰ اینچی: حداکثر وزن ۱۵۰ کیلوگرم

جمع بندی آخر: ایجاد تعادل همانند یک اسکوتر سوار!

همان طور که در این مقاله بیان شد، اندازه های اسکوتر برقی بسیار متنوع بوده و ممکن است از ۶.۵ اینچ تا ۱۲ اینچ و بیشتر متغیر باشد. هر یک از این اسکوترها کاربردها و ویژگی های خاص خود را دارد که در ادامه ببه جمع بندی آنها می پردازیم:

  • اسکوترهای ۶.۵ اینچی: اندازه کوچک تر، وزن کمتر، قابلیت حمل و جا به جایی بسیار آسان، مناسب برای استفاده در سطوح صاف و هموار، طول عمر باطری بیشتر به دلیل وزن کمتر بدنه اسکوتر
  • اسکوترهای ۸ اینچی: اندازه و وزن متوسط، مناسب برای استفاده در سطوح نسبتاً ناهموار، دارای یک تعادل مناسب میان وزن، اندازه و کاربرد در محیط های عادی و شهری
  • اسکوترهای ۱۰ اینچی: اندازه و وزن بالا، اغلب دارای چرخ های بزرگ و آفرودی، مناسب برای استفاده در مسیرهای ناهموار، (در شرایط برابر باتری) دارای طول عمر باطری کمتر
  • اسکوترهای ۱۲ اینچی و بیشتر: وزن بالا و اندازه بسیار بزرگ، مناسب برای استفاده های خاص و از پیش تعیین شده

برای انتخاب یک اسکوتر مناسب در ابتدا باید نیاز خود را مشخص کنید و براساس آن اندازه اسکوتر مناسب خود را تهیه کنید. بعد از آن باید مشخص کنید که قصد دارید کدام برند را مشخص کنید. در مرحله نهایی باید به یک فروشگاه معتبر حضوری یا اینترنتی مراجعه کنید و اسکوتر برقی مد نظر خود را تهیه کنید. هنگام مراجععه به فروشگاه به این نکته توجه کنید که از فروشنده خود مدارک مورد نیاز اعم از گواهی اورجینال بودن قطعات و گارانتی و ضمانت نامه معتبر را درخواست کنید. در ضمن سعی کنید اسکوتری را انتخاب کنید که دارای گواهی نامه UL2272  باشد.

با این تفاسیر، اکنون می توانید با توجه به نیاز و اولویت های خود، مناسب ترین گزینه برای خرید را انتخاب نمایید. در صورت داشتن هر گونه سوال، تیم پشتیبانی تهران اسکوتر در کنار شما خواهد بود.

وب سایت و فروشگاه تهران اسکوتر به عنوان یکی از اولین فروشندگان اسکوتر برقی است که از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را شروع کرده است. ما به عنوان اولین شرکت وارد کننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران شروع به فعالیت کرده ایم. تمام محصولات موجود در فروشگاه ما دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و شما می توانید هنگام خرید اسکوتر برقی از ۷ روز خدمات تعویض برخوردار شوید.

منبع:  besthoverboardz