انواع صندلی اسکوتر: روشی برای تبدیل اسکوتر به یک وسیله نقلیه دیگر!

انواع صندلی اسکوتر: روشی برای تبدیل اسکوتر به یک وسیله نقلیه دیگر!

انواع صندلی اسکوتر برقی

یکی از جذاب ترین دسته بندی ها در میان لوازم جانبی اسکوتر برقی، صندلی های مخصوص به آن است. این صندلی ها که با نام Go Kart و یا هاورکارت (Hoverkart) نیز شناخته می شوند، قادرند تا کاربری یک اسکوتر را به صورت کامل تغییر داده و تجربه و لذت استفاده از آن را به سطح جدیدی برسانند. با این حال دقیقاً مشابه با اسکوترها، انواع صندلی اسکوتر نیز بسیار متنوع است و انتخاب یک گزینه نادرست ممکن است به هدر رفتن هزینه و یا حتی به خطر انداختن سلامت جانی کاربر منتهی شود. از این رو در این مقاله قصد داریم تا بهترین گزینه های صندلی اسکوتر را به شما معرفی کرده و به نقد و بررسی هر کدام از آنها بپردازیم.

اگر علاقه مند به آشنایی بیشتر با این صندلی های جذاب و کاربردی هستید، توصیه می کنیم تا مطالعه ادامه این مقاله را از دست ندهید. با این حال پیش از بررسی بهترین گزینه ها، قصد داریم تا کمی بیشتر در مورد این لوازم جانبی توضیح دهیم.

صندلی اسکوتر برقی چیست؟

یکی از رشته‌های جذاب اتومبیل رانی، مسابقات go-kart نام دارند. خودروهای استفاده شده در این مسابقات شکل و شمایل خاص خود را داشته و دقیقاً برای نشستن یک نفر مناسب هستند. راننده این خودروها در حالی که پاهای خود را به صورت درازکش نگه داشته، بر روی صندلی می نشیند. این دسته از مسابقات به دلیل حال و هوای خاص و ماشین های متفاوت خود طرفداران بسیاری داشته و حتی در برخی از پیست های اتومبیل رانی و شهربازی های سراسر جهان نیز قسمتی برای تجربه استفاده از گو کارت ها فراهم شده است. اما اگر یک اسکوتر برقی داشته باشید، می توانید به سادگی در هر زمان دلخواهی آن را به یک خودرو تبدیل کنید!

درست است! با استفاده از انواع صندلی اسکوتر به سادگی می توانید اسکوتر ساده خود را به یک ماشین مسابقه کوچک تبدیل کرده و قابلیت های آن را به طور کلی تغییر دهید! این صندلی ها با توجه به نوع و مدل خود بر روی اسکوتر نصب شده و از طریق اهرم های خود، امکان کنترل وسیله را به کاربران می دهند. به عبارت دیگر، کارت ( Kart ) یا همان صندلی مخصوص اسکوتر را می توان به عنوان یک کیت برای تبدیل این وسیله به یک خودرو در نظر گرفت.

هاورکارتینگ یک فعالیت بسیار سرگرم کننده است و در سال های اخیر محبوبیت بیشتری نیز پیدا کرده است. طراحان این وسیله سعی دارند تا با استفاده از این روش ابتکاری برای ترویج استفاده از گو کارت ها در زندگی روزمره است. از طرفی هزینه های تبدیل یک اسکوتر به این خودروها نیز بسیار مقرون به صرفه تر از خرید یک نمونه کامل از آنها است! همچنین قابلیت تنظیم صندلی براساس قد کاربر هم استفاده از این وسیله را برای هر کاربر با هر قد و وزنی ممکن ساخته است.

در نهایت انواع صندلی اسکوتر می توانند به عنوان یک راهکار برای افراد دچار معلولیت و یا اشخاصی که به دلیل مشکلات ستون فقرات و یا هر علت دیگری قادر به ایستادن بر روی اسکوتر برقی نیستند، در نظر گرفته شود. با استفاده از این وسیله می توانید در حالت نشسته و تنها به کمک اهرم های قرار داده شده در کنار دستان خود، اسکوتر را هدایت کرده و لذت ناشی از اسکوتر سواری را در رگ های خود به جریان اندازید. در حالت کلی مهم ترین مزایای صندلی اسکوتر را می توان به این صورت دسته بندی کرد:

  • تبدیل اسکوتر به یک خودرو انفرادی و تغییر کامل کاربری
  • قابل استفاده برای افرادی که قادر به ایستادن بر روی اسکوتر و حرکت با آن نیستند
  • ایمنی بیشتر در هنگام برخورد با موانع

بهترین گزینه ها در میان انواع صندلی اسکوتر

در حال حاضر مدل های زیادی از صندلی های اسکوتر در بازار وجود دارد. در این مقاله قصد داریم تا بهترین گزینه های انتخابی را به شما معرفی کرده و ویژگی های هر کدام را با جزئیات بیشتری مورد بررسی قرار دهیم. اگر قصد خرید یک صندلی برای اسکوتر و تبدیل آن به یک هاورکارت را دارید، پیشنهاد می کنیم تا با محصولات زیر بیشتر آشنا شوید. معیارهای انتخاب این محصولات بر اساس ویژگی های فنی کلی، سهولت در نصب و استفاده و همچنین کیفیت ساخت آنها تنظیم شده است. با این مقدمه، به سراغ معرفی انواع صندلی اسکوتر می رویم.

HoovyKart Conversion Kit

انواع صندلی اسکوتر

 

با استفاده از این محصول می توانید تنها در عرض دو دقیقه اسکوتر خود را به یک هاورکارت باکیفیت تبدیل کنید. تنها لازم است تا این محصول را از جعبه خود خارج کرده و اسکوتر را به کمک اتصال دهنده های مخصوص در قسمت انتهایی وسیله، بر روی آن سوار کنید. این وسیله می تواند براساس اندازه اسکوتر شما ( یا همان اندازه چرخ های آن) تنظیم شده و با استفاده قابلیت خاص خود، برای کاربران با قد متفاوت نیز مورد استفاده قرار بگیرد. هدایت این وسیله با فشردن اهرم به سمت بالا و پایین امکان پذیر است. دستگیره ها و اهرم های HoovyKart Conversion Kit در قسمت کناری آن قرار گرفته و برای راحتی کار می توانند به یک پدال نیز تبدیل شوند.

یکی دیگر از ویژگی های خاص این محصول، قابلیت فوق العاده آن در زاویه چرخش است. با استفاده از این قابلیت می توانید به سادگی در یک مسیر پر پیچ و خم مانور دهید. صندلی این گو کارت برای هر فرم بدنی مناسب بوده و جلوی افتادن کاربر در هنگام حرکت و یا حتی برخورد با موانع در سرعت پایین را می گیرد. همچنین استفاده از پنل های جانبی مانع از سقوط کاربر از طرفین می شود. در حالت کلی کیت HoovyKart Conversion یک محصول با کیفیت است که می تواند اسکوتر شما را به سرعت به یک هاورکارت تبدیل کند. مزایا و معایب اصلی این محصول عبارتند از:

  • نصب سریع و آسان
  • شعاع چرخش عالی
  • کیفیت بالای ساخت و مقاوم در برابر عوامل خارجی
  • صندلی کمی سفت که ممکن است برای برخی کاربران راحت نباشد

Hiboy HC-02

انواع صندلی اسکوتر برقی

 

کیت Hiboy HC-02 یک محصول عالی و جذاب برای تبدیل اسکوتر شما به یک وسیله حمل و نقل انفرادی نشسته است. این محصول نیز به لطف قابلیت بالای تنظیمات خود، برای انواع اسکوتر در ابعاد مختلف مناسب است. اسکوتر به قسمت انتهایی و زیر صندلی این کیت متصل شده و با استفاده از اهرم هایی که در دو طرف آن قرار گرفته اند، قابل کنترل خواهد بود. یکی از ویژگی های جذاب این محصول، استفاده از یک کمک فنر و سیستم تعلیق در زیر صندلی است. این ویژگی باعث شده تا حرکت با آن در مسیر های ناهموار بسیار ساده تر شده و کاربران در هنگام سواری با آن به هیچ وجه اذیت نشوند. تایر ۱۰ اینچی ( ۲۵.۴ سانتی متری) جلوی این کیت دقیقاً متناسب با ارتفاع اسکوتر تنظیم شده و سطح یکنواختی ایجاد می کند.

در حالت کلی صندلی کیت Hiboy HC-02 ممکن است برای برخی از کاربران اندکی بلند باشد؛ چرا که اهرم های کنترل این وسیله در ارتفاع پایین ترین نصب شده و برای دسترسی به آنها لازم است تا بازوهای خود را بیشتر باز کنید. با این حال بدون شک سواری با آن بسیار لذت بخش خواهد بود. کیفیت و قابلیت استفاده این محصول باعث شده تا از امتیاز کافی برای قرارگیری در لیست بهترین گزینه های انواع صندلی اسکوتر برقی قرار بگیرد. ویژگی های مثبت و منفی این محصول در یک نگاه عبارتند از:

  • لاستیک جلو بزرگ و هم سطح با ارتفاع اسکوتر برقی
  • دارای کمک فنر و سیستم تعلیق برای حرکت روان
  • نوار پایه قابل تنظیم برای کاربران با قد متفاوت
  • صندلی نسبتاً بلند که استفاده از این وسیله را برای برخی از کاربران دشوار می کند.

Pilan Cool Mini-Kart

یک محصول دیگر برای تبدیل سریع و راحت یک اسکوتر برقی به هاور کارت! کیت Pilan Cool Mini برای انواع اسکوترها ( از ۶.۵ اینچ تا اسکوترهای آفرود ۱۰ اینچی) قابل استفاده بوده و می توانید آن را بر روی هر مدل اسکوتری نصب کنید. همچنین در میان انواع صندلی اسکوتر موجود در بازار، این مدل تحمل وزن بالایی نیز داشته و قادر است کاربرانی تا وزن ۲۵۰ پوند ( معادل ۱۱۳.۴ کیلوگرم) را بر روی خود حمل کند. همین مسئله باعث شده تا استفاده از آن برای تمام گروه های سنی مناسب باشد.

هدایت این وسیله از طریق اهرم های بالشتکی که در دو طرف آن قرار دارند، امکان پذیر است. صندلی این وسیله نیز از پلاستیک ساخته شده، اما کاربران استفاده از آن را راحت می دانند. طول میله این اسکوتر نیز به تدریج قابل تنظیم است و سوارکار آن می تواند با هر قدی خود را بر روی آن جای دهد. ویژگی های اصلی این محصول عبارتند از:

  • نصب سریع و آسان
  • شعاع چرخش عالی
  • ارتفاع میله قابل تنظیم برای کاربران با قد متفاوت
  • صندلی کمی سفت که ممکن است برای برخی کاربران راحت نباشد

صندلی اسکوتر D-KART

انواع صندلی اسکوتر برقی d-kart

 

یکی دیگر از انواع صندلی اسکوتر کاربردی و محبوب در میان کاربران، D-KART نان دارد. این صندلی در عین وزن پایین خود بسیار قدرتمند و باکیفیت بوده و می تواند به سرعت شما را صاحب یک هاور کارت کند. همانند اغلب صندلی های دیگر، در این مدل نیز اسکوتر از طریق دو محل اتصال مخصوص در قسمت پشتی اسکوتر قرار می گیرد. اهرم های کنترل این صندلی در ارتفاع مناسبی در هر دو طرف صندلی وصل شده اند و با استفاده از آنها می توانید به راحتی بر روی این وسیله حرکت کنید. نوار میانی D-KART به سادگی قابل تنظیم است؛ در نتیجه مشکلی از بابت عدم تناسب قد خود با آن نخواهید داشت و همه کاربران در هر طیف سنی می توانند از این محصول استفاده کنند. این وسیله حداکثر می تواند ۲۲۰ پوند ( حدود ۱۰۰ کیلوگرم) وزن کاربر را تحمل کند که در نوع خود رقم بالا و مناسبی است.

در حالت کلی، کیت D-KART یکی از محبوب ترین گزینه ها است که سهولت در نصب و استفاده آن باعث شده تا نظر مثبت کاربران و منتقدان را به سمت خود جلب کند. ویژگی های مثبت و منفی این محصول در یک نگاه عبارتند از:

  • نصب سریع و راحت
  • موقعیت مکانی عالی اهرم های کنترل
  • نوار پایه قابل تنظیم
  • صندلی کمی سفت

اطلاعات بیشتر و خرید صندلی اسکوتر D-KART

نکات مهم در هنگام خرید صندلی اسکوتر

اکنون که با انواع صندلی اسکوتر برتر در سال ۲۰۲۰ آشنا شدید، بهتر است نکاتی در مورد خرید یک گزینه مناسب را نیز به شما ارائه کنیم. اگر قصد خرید یک صندلی برای اسکوتر خود را دارید، حتماً به این نکات توجه کنید:

  • قابلیت کنترل: اهرم های کنترل صندلی اسکوتر ممکن است در شکل، اندازه و فرم های متفاوتی ارائه شوند. اغلب این فرمان ها در قسمت کناری صندلی نصب شده و به سادگی در دسترس کاربر قرار می گیرند. همچنین در برخی از مدل ها، این فرمان حالت دوچرخه ای داشته و در رو به روی کاربران قرار دارد. بسته به راحتی و نوع کاربرد مد نظرتان، بهتر است به موقعیت قرار گرفتن اهرم کنترل در انواع صندلی اسکوتر توجه کرده و محصولی را انتخاب کنید که تناسب بیشتری با شرایط فیزیکی و راحتی کلی شما داشته باشد.
  • راحتی: قابلیت هایی مانند نرمی صندلی، محل قرارگیری اهرم کنترل، سیستم تعلیق و کمک فنر و برخی دیگر از ویژگی های فنی، می توانند میزان راحتی کاربران در مدل های مختلف صندلی اسکوتر را تعیین کنند. با این حال در اغلب مدل ها امکان تعویض صندلی با یک گزینه نرم تر به سادگی وجود دارد و لازم نیست در مورد سفتی محل نشستن خود نگران باشید. همچنین سیستم تعلیق نقش بسیار مهمی در جلوگیری از لرزش های آزاردهنده در حین حرکت دارد.
  • سازگاری با اندازه اسکوتر: در صورتی که صندلی مورد انتخاب شما با ابعاد اسکوترتان سازگاری نداشته باشد، به هیچ وجه نمی توانید از آن استفاده کنید. محصولاتی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، اغلب با انواع اسکوترهای ۶.۵ تا ۱۰ اینچی سازگاری دارند. با این حال در صورتی که قصد خرید صندلی دیگری داشته باشید، حتماً از سازگاری آن با اسکوتر خودتان اطمینان حاصل کنید.

در نهایت امیدواریم تا با اطلاعات و مدل های ارائه شده در این مقاله، تصمیم بهتری در مورد انتخاب یک کیت مناسب تبدیل اسکوتر به یک هاورکارت را داشته باشید. در صورت نیاز به خرید اسکوتر و یا لوازم جانبی آن، فروشگاه تهران اسکوتر با ارائه محصولات اصل و با کیفیت در خدمت شما خواهد بود. تنها کافی است تا از طریق پل های ارتباطی با ما در تماس باشید.

مقاله با اقتباس از وب سایت gokartguide