شاید هاوربردها آخرین برندهایی باشند که جزو محبوب‌ترین و خواستنی‌ترین هدف بچه‌های امروزی به‌شمار می‌آیند. یکی از جدیدترین تکنولوژی‌های موجود روز، که به‌نظر می‌رسد از ماندگارترین آ‌ن‌ها در زندگی امروزی ما هم باشد. یک وسیله‌ی نقلیه‌ی بسیار مناسب برای فعالیت‌های بدنی بچه‌های شما که می‌تواند آن‌ها را در داشتن فعالیت‌های تفریحی، در خارج از منزل تشویق کند. شما می‌توانید با انتخاب بهترین هاوربرد برای بچه‌ها علاوه بر فراهم‌ آوردن یک تفریح سالم، مقدمات یک ورزش و تحرک بدنی بسیار جذاب را برای فرزند خود فراهم کنید.

به‌عنوان والدین این کودکان واضح است که شما نگرانی‌های فراوانی در مورد ایمنی استفاده از این وسایل نقلیه برای فرزندان خود دارید و درصدد انتخاب بهترین هاوبررد برای بچه‌ها هستید. این نگرانی بسیار منطقی و برای ما قابل درک است، به‌همین منظور برای کم کردن این نگرانی‌ها ما درزیر راهنمایی را برای شما آماده کرده‌ایم که در آن تمام آنچه را که به عنوان یک پدر و مادر آگاه لازم است تا درباره‌ی ایمنی فرزندتان در هنگام استفاده از اسکوترهای برقی بدانید را آورده‌ایم.

انواع سوالات والدین در جهت انتخاب بهترین هاوربرد برای بچه‌ها و پاسخ‌های احتمالی

بدیهی است که در رابطه با ایمنی فرزندتان سوالات بی‌شماری به‌ ذهن‌تان خطور می‌کند، ما در این بخش سعی می‌کنیم سوالات متداول شما را پاسخ دهیم.

۱.  آیا کودک من به ‌اندازه‌ی کافی بزرگ شده است تا بتواند از این هاوربردها استفاده کند؟

یکی از رایج‌ترین سوال‌ها در ارتباط با انتخاب بهترین هاوربرد برای بچه‌ها مربوط به وزن و سن فرد استفاده کننده می‌باشد. این یک سوال بسیار رایج است. چه سنی مناسب است تا فرزند شما به‌راندن هاوربرد خود بپردازد. باید بگوییم برای این سوال جواب واضح و صحیحی وجود ندارد. اما از لحاظ فنی همه‌ی هاوربردها دارای محدودیت‌های وزنی و سرعتی هستند. اما اکثر هاوربردهای موجود در بازار از محدوده‌ی وزنی ۴۴ پوند به ‌بالا برخوردارند و این به ‌معنی آن است که بچه‌هایی که زیر ۴۴ پوند وزن دارند قادر به سوار شدن این وسایل نقلیه نیستند. اما همیشه یادتان باشد استثنائاتی هم وجود خواهد داشت. شما بهتر از هر کس دیگری از استعدادها و توانایی‌های فرزندتان باخبر هستید؛ اگر فکر می‌کنید فرزند شما به‌راحتی می‌تواند برای حفظ تعادل خود اقدام کند یا در هدایت و کنترل موتورهای برقی، هوش خوبی از خود نشان می‌دهد، بهتر است تعادل فرزند خود را روی این وسیله‌ی نقلیه امتحان کنید. شاید فرزند شما از آن گروهی باشد که زودتر از بقیه بتواند راندن یک هاوربرد را یاد بگیرد.

۲. آیا یادگیری و سوار شدن به‌ هاوربرد کار سختی است؟

خیر. در هر حال باید مطمئن باشید که سواری با یک هاوربرد کار پیچیده ای نیست. اگرچه باید بدانید که قانون‌هایی هم برای یادگیری وجود دارد. کافی است این را در نظر داشته باشید که یک هاوربرد می‌تواند در ایجاد تعادل بیشتر جسمی برای فرزند شما بسیار مفید باشد. البته تعداد کمی از بچه‌ها وجود دارند که به‌ محض سوار شدن روی هاوربردها احساس راحتی بکنند. اما می‌توانید مطمئن باشید که تنها با چندین ساعت تمرین یادگیری و سواری از هاوربرد برای آن‌ها بسیار راحت خواهد بود. یادگیری راندن هاوربرد درست شبیه یادگیری راندن دوچرخه و یا اسکیت بردها می‌باشد. به‌یاد داشته باشید حضور شما و حمایت شما در هنگام این چند ساعت از آموزش و یادگیری برای ایجاد اعتماد به نفس در فرزندتان بسیار مفید است. اغلب هاوربردها دارای حالت‌های یادگیری و آماتور مخصوص هستند، که به ‌فرزند شما کمک می‌کند تا شروع راحت‌تری داشته باشد. این ویژگی موجود روی هاوربردها باعث می‌شود که زمان یادگیری به مراتب راحت‌تر و کوتاه‌تر باشد. روی حالت یادگیری، کودک شما یاد می‌گیرد که چگونه سرعت بگیرد و همین‌طور چگونه تعادل خود را در هنگام سواری حفظ کند، بطوری‌ که دچار هیچ مشکلی نگردد. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم در انتخاب بهترین هاوربرد برای بچه‌ها به دارا بودن حالت یادگیری که  یکی از ویژگی‌ها مهم و ضروری دستگاه می‌باشه، توجه داشته باشید.

۳. آیا هاوربردها برای بچه‌های ما ایمن هستند؟

به ‌احتمال زیاد شما تصویر کابوس‌وار صحنه‌ای را در ذهن خود دارید که هاوربرد از کنترل خارج شده و به ‌طورناگهانی به ‌سوی ترافیک رفته و یا اینکه یک کودک از روی آن به ‌زمین پرتاب شده است. ذهن خود را از این نگرانی‌ها پاک کنید.

چند سال پیش گزارش‌های مبنی بر آتش‌سوزی، ناکارآمدی و یا حتی در بعضی از موارد انفجارها از اسکوترهای برقی یا همان هاوربردها به ‌دست ما رسید. علت اصلی این مسئله عمدتاً به ‌دلیل سخت افزاری و یا باتری‌های ارزان و کم کیفیت بود. در سال ۲۰۱۶ کمیته‌ی ایمنی محصولات مصرفی این موضوع را مورد بررسی قرار داد و اقدام به ‌صدور گواهی نامه‌ای به نام UL-2272 کرد. داشتن این گواهینامه بین المللی ایمنی، از الزامات همه‌ی هاوربردها می‌باشد که تحت هر شرایط باید در نظر گرفته شود. هدف از صدور این گواهی‌نامه این است که شما به‌ عنوان پدر و مادر و یا مصرف کننده‌ی هاوربردها از ایمنی آن اطمینان حاصل کنید. به‌طور خلاصه می‌توانیم این اطمینان خاطر را به ‌شما بدهیم، که اگر یک هاوربرد دارای گواهینامه‌ی بین المللی ایمنی UL-2272 باشد، شما به ‌عنوان پدر و مادر و یا مصرف کننده‌ی این هاوربردها می‌توانید بدون هیچ‌گونه نگرانی اقدام به‌خرید این وسیله‌ی نقلیه کنید. تاکید می‌کنیم در هنگام خرید حتما از داشتن این گواهی‌نامه بین المللی اطمینان حاصل کنید.

 ۴. عوامل خطر در هنگام استفاده از هاوربردها چیست و چگونه می‌توانیم از آن‌ها جلوگیری کنیم؟

عوامل خطر تقریبا مشابه با سواری با هر وسیله‌ی نقلیه دیگری است که دارای چرخ‌هایی شبیه به اسکیت برد و یا هروسیله‌ای شبیه به‌ دوچرخه می‌باشد. از خطرات احتمالی می‌توان به‌ این موارد اشاره کرد:

اسکوتر برقی برای کودکان

افتادن، زمین خوردن و یا سقوط کردن

زمین خوردن در هنگام یادگیری یک مهارت جدید برای مبتدیان امری معمول است. درست مثل تمام وسیله‌های نقلیه‌ی چرخ‌دار می‌توانید از روی این وسیله هم زمین بخورید و احتمال آسیب‌دیدگی جزئی هم وجود دارد. خوشبختانه اغلب هاوربردهای مخصوص کودکان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سرعتی شبیه به ‌سرعت اسکیت‌بردها دارند. با این حال، ما به ‌شما توصیه می‌کنیم تا وسایل ایمنی را برای فرزند خود تهیه کنید. وسایل ایمنی ساده مثل کلاه محافظ، زانوبند و یا مچ بند. این محافظ‌ها می‌توانند در موارد بسیار زیادی از آسیب‌دیدگی‌های احتمالی جلوگیری کنند. قبل از هر چیز اطمینان حاصل کنید که فرزند شما به‌ خوبی شرایط استفاده از هاوربرد را یاد گرفته است. مثلا ترمز کردن و یا ایستادن، در بسیاری از موارد می‌تواند شانس زیادی را برای جلوگیری از صدمات احتمالی داشته باشد.

ترافیک و قانون‌های راهنمایی و رانندگی

قبل از هر چیز اطمینان حاصل کنید که فرزند شما در هنگام استفاده از هاوربردها از قوانین راهنمایی و رانندگی اطلاع دارد. اگر قصد دارید به‌ آن‌ها اجازه بدهید که در جایی بیرون از فضای اطراف خانه رانندگی کنند شاید بهتر باشد که از آن‌ها بخواهید در جاهایی مانند پیاده‌روها به ‌تمرین با اسکوترهای برقی خود بپردازند.

احترام به هاوربرد

شاید موضوع کمی برای شما باشد. موضوعی که اکثراً به ‌آن اشاره ای نشده‌است. به ‌شما توصیه می‌کنیم با فرزند خود صحبت کنید و به ‌او بگویید که: “تنها توانایی رانندگی با یک هاوربرد، سرعت گرفتن و کنترل آن نمی‌تواند باعث شود که شما فکر کنید از اعتماد به‌نفس زیادی برخوردارید، و همین‌طور داشتن این توانایی نمی‌تواند این تضمین را به‌ شما بدهد که به ‌راحتی در تمام خیابان رفت و آمد کنید.” از فرزند خود بخواهید در فضاهای خلوت و جاهای کم تردد و حدالامکان در مسیرهای پیاده‌رو به ‌رانندگی با هاوربرد خود بپردازند.

 طرح محافظتی برای هاوربردها

شناخت و آشنایی با مواردی مانند گارانتی و ضمانت‌نامه سبب می‌شود تا بتوانید بهترین هاوربرد برای بچه‌ها را انتخاب کنید. قبل از خرید این محصول بسیار مفید برای فرزندتان اطمینان حاصل کنید که از برنامه‌ی محافظتی برخوردار است. به ‌یاد داشته باشید با خرید یک اسکوتر برقی برای فرزند خود، شما یک فعالیت دائم و احتمالاً همیشگی را به ‌او هدیه کرده‌اید. از تجربه‌های به ‌دست آمده می‌توانید اطمینان حاصل کنید که فرزند شما معمولاً ساعت‌های بسیار زیادی را صرف بازی با هاوربرد خود خواهد کرد و احتمال دارد هزاران بار در طول خیابان بالا و پایین برود؛ به همین منظور ما به‌شما پیشنهاد می‌کنیم، در هنگام خرید از سایت‌های معتبری مانند تهران اسکوتر، برنامه‌ی محافظتی آن را هم همراه دستگاه خریداری کنید. طرح حفاظتی هرگونه ناسازگاری، خرابی و مشکلات کوچک و بزرگ را که ممکن است بعد از دوره‌ی گارانتی اتفاق بیفتد را پوشش می‌دهد. علاوه بر این شما می‌توانید از خدماتی مانند حمل و نقل رایگان هم برخوردار باشید. در صورتی که نکات دیگری را مد نظر دارید که به والدین در خرید بهترین هاوربرد برای بچه‌ها کمک می‌کند، را با به اشتراک بگذارید.

امید است با خواندن مطالب بالا توانسته باشیم شما را در انتخاب بهترین هاوربرد برای بچه‌ها راهنمایی کنیم. به ‌یاد داشته باشید قبل از هر مسئله‌ای پرداختن به‌مسئله‌ی ایمنی اولین و مهمترین توصیه‌ی ما ‌به‌شما خواهد بود.

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند و هاوربردها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

شما با خیال راحت می‌توانید از مجموعه‌های موجود انتخاب هاوربرد مناسبی داشته باشید و با کمترین قیمت، بالاترین کیفیت را دریافت کنید.

منبع: offroadhoverboard