تاریخچه اسکوتر: اجزای تشکیل دهنده اسکوتر برقی چیست؟

تاریخچه اسکوتر: اجزای تشکیل دهنده اسکوتر برقی چیست؟

تاریخچه اسکوتر برقی

اسکوتر برقی یک تخته شناور ساخته شده­ایی است که برای حمل و نقل عمومی استفاده می­‌شود، این دستگاه اولین بار درسال ۱۹۶۷ توسط نویسنده­ای به نام ام.ک. جوزف (M.K.Joseph) توصیف شده بود و با امتیاز فیلم برگشت به آینده مشهور شد. این فیلم نقش به سزایی در تاریخچه اسکوتر برقی داشته است. اسکوترهای برقی عموماً بصورت تخته اسکیت‌­های بدون چرخ نمایش داده شده بودند.‌ در این نوشته بعد از آشنایی مختصر با تاریخچه اسکوتر برقی در مورد نحوه کارکرد اسکوتر برقی و اجزای تشکیل دهنده آن صحبت خواهیم کرد.

آیا می‌­دانید که اسکوتر‌های برقی چگونه کار می­‌کنند؟

یک سوال که مدام پرسیده می‌­شود این است که اسکوتر‌های برقی چگونه کار می­‌کنند؟ چه المان‌هایی در ساخت اسکوتر برقی یا هاوربرد به کار رفته است؟ چه نکاتی را باید هنگام راندن و سوار شدن به اسکوتر برقی چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشیم؟ یک نکته بسیار مهمی که باید مبتدیان مد نظر داشته باشند این است که می‌توانید به راحتی اقدام به راندن اسکوتر برقی یا هاوربرد بکنید، برای این کار کافی است تا با مقداری تمرین ایستاده به سمت جلو حرکت کنید.

یک اسکوتر برقی شامل اجزای زیر می­‌باشد:

ژیرسکوپ: نوسان اسکوتر برقی را تنظیم می­کند تا تعادل را حفظ کند.

میکروپردازشگر: این پردازشگرهای ریز قدرت انتقالی به چرخ­ها را تنظیم می‌­کند.

باتری: انرژی الکتریکی برای اسکوترتان را در خود ذخیره م‌ی­کند. این باتری‌ها اغلب باتری‌های لیتیمی با توان بسیار خوب هستند. باتری‌های لیتیمی مزایای خاصی دارند از قبیل شارژ به دفعات متعدد، بدون تراشه حافظه، خاصیت چرخشی عالی، تخلیه الکتریکی سریع، بازده بسیار عالی، دامنه عملیات دمایی گسترده، بدون آلودگی زیستی و محیطی. کیفیت و فناوری‌های استفاده شده در این دستگاه‌ها در طی تاریخچه اسکوتر برقی پیشرفت و تکامل چشم گیری داشته است.

موتور: نیروی مورد نیاز چرخ­ها را تامین می‌­کند تا اسکوتر سوار را به طور ایستاده و متعادل نگه دارد.

ما با برد تعادل  (board balance)بازی می­‌کنیم و باید تعادل خود را حفظ کنیم. حرکت رو به جلو را ادامه می‌­دهیم. مهم‌ترین کارکرد برد بالانس این است که شما را ایستاده نگه م‌ی­دارد. برای این منظور، راستای حرکت دستگاه رصد می‌شود. علاوه بر آن با میکروپردازنده‌هایی که اطلاعات مربوط به حرکت اسکوتر برقی را جمع ­آوری می‌­کنند، در تماس هستند. موتور داخلی اسکوتر برقی نیروی بیرونی را برای متعادل نگه داشتن اسکوتر سوار تغییر می‌­دهد. سویچ هر اسکوتر برقی خود بالانس متفاوت است؛ این به معنی است که هرکس باتری­های متفاوت، دستگاه متفاوت و موتور متفاوتی را استفاده می­‌کند.

وقتی شما یک اسکوتر برقی می­خرید معیار اصلی خرید شما چیست؟

ما ممکن است به وسیله­ شماری از فاکتورها از قبیل قیمت، کیفیت محصول، وزن محصول، سرعت عمل، ضمانت و غیره تحت تاثیر قرار بگیریم. آیا درباره همه ویژگی‌های دستگاه فکر کرده­‌اید، پس آیا شما می‌دانید چه ­چیزی باید بخرید؟ شما باید بعد از اینکه تصمیم‌­تان را گرفته و همه عوامل را مد نظر گرفتید و چیزی را که دوست دارید با بقیه موارد مشابه مقایسه کردید، اقدام به خرید کنید. با اینکه اسکوتر برقی جایگزین اتوبوس یا مترو نمی­‌شود ولی به عنوان یک وسیله ورزشی جذاب محسوب می­‌شود. پیشنهاد ما به شما این است که اسکوتر برقی خود را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید و اسکوترهایی را خریداری کنید که دارای گواهی‌نامه UL2271 باشد. تمام محصولات موجود در فروشگاه تهران اسکوتر دارای گواهی‌نامه معتبر و ضمانت نامه هستند و شما می‌توانید تا ۷ روز در صورت عدم رضایت محصول خود را به فروشگاه بازگردانید.

کدام سن برای استفاده از اسکوتر برقی قابل حمل مناسب‌تر است؟

بیشتر اسکوتر برقی‌ها برای استفاده کودکان زیر ۱۳ سال توصیه نمی‌­شوند. با این حال والدین زیادی وجود دارند که از این هشدار پیروی نمی‌کنند. کودکان خیلی جوان و پر جنب و جوش هستند. مهارت‌های قضاوتی و تصمیم‌­گیری در آن‌ها هنوز توسعه نیافته است. بنابراین نباید به آن‌ها در کنترل اسکوتر برقی که می‌تواند با سرعت ۱۶ کیلومتر بر ساعت حرکت کند، اعتماد کنید

اما اسکوتر‌های برقی با سایز ۶.۵  اینچ وجود دارد که یک سایز استاندارد برای کودکان و بزرگسالان هست. اگر شما بخواهید برای کودکان هدیه ­­ایی را انتخاب کنید یک اسکوتر برقی دوچرخه‌ای می­‌تواند انتخاب بهتری باشد.

آیا می‌­دانید چه نوع اسکوتر برقی‌هایی وجود دارد؟ انواع اسکوتر برقی کدام هستند؟

  • برخی اسکوترهای برقی بدون LED و بدون بلوتوث هستند.
  • برخی اسکوترهای برقی دارای LED هستند اما بلوتوث ندارند.
  • برخی اسکوترهای برقی دارای LED و بلوتوث هستند.
  • اسکوتر برقی در سه سایز ۶ اینچ، ۸ اینچ و ۱۰ اینچ هستند.
  • برخی دیگر از انواع اسکوترهای برقی.

تعدادی ازاسکوتر‌های برقی دارای چراغ‌­هایی هستند و در بعضی­‌ها چراغ وجود ندارد. اسکوتر سواران زمانی که هوای بیرون تاریک است نباید به چراغ‌­های اسکوتر اعتماد کنند و اطمینان یابند که بخاطر لباس‌­هایی که به تن دارند توسط رانندگان نزدیک قابل شناسایی هستند.

بعضی اسکوترهای برقی شامل چراغ­های LED و بلوتوث هستند وقتی ما یک اسکوتر را می‌­رانیم، حین سواری احساس خوشایندی داریم که یک تجربه بهتری را به ما می­‌بخشد.

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

از معروف‌ترین مدل‌های پرفروش اسکوتر برقی‌ هوشمند می‌توانیم به مارک‌های اسمارت بالانس ویل، نیوپاور و اف اسپید نام ببریم که هر سه مدل جز محصولات پر فروش در فروشگاه تهران اسکوتر می‌باشند.

تمام اسکوترهای موجود در فروشگاه تهران اسکوتر دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و شما می‌توانید هنگام خرید اسکوتر برقی از ۷ روز خدمات تعویض نیز بهره‌مند شوید.