تفاوت انواع اسکوتر برقی چیست؟

تفاوت انواع اسکوتر برقی

عموماً سوال مشترکی که ذهن تمامی افراد علاقه‌مند به ‌اسکوترهای برقی را به خود درگیر می‌کند این است که تفاوت انواع اسکوتر برقی و هاوربردها چیست؟

در چندسال اخیر تکنولوژی هاوربرد یا همان اسکوترهای برقی، پیشرفت‌های فراوان و چشم‌گیری را دیده است. امروزه شما می‌توانید وسایل حمل و نقل مختلف از لحاظ ظاهری و همین‌طور از لحاظ تکنیکی را با برچسب‌های هاوربرد یا همان اسکوترهای برقی ببینید. ولی تفاوت انواع اسکوتر برقی و هاوربردها چیست؟ ما در اینجا قصد نداریم که بحث کنیم چه چیزی باید نام هاوربرد را داشته باشد و کدام وسیله‌های نقلیه نباید از این اسم استفاده کنند. هدف ما این است که نیم‌نگاهی به ‌انواع وسایل نقلیه که هاوربرد نام گرفته‌اند بیندازیم و تفاوت انواع اسکوتر برقی را درک کنیم.

به طور کلی دستگاه‌هایی که برچسب و یا نام هاوربرد را گرفته‌اند عبارتند از:

۱. اسکوترهای خود بالانس

۲. اسکوترها و یا همان هاوربردهای تک چرخ

۳. هاوربردهای واقعی

۴. سایر وسیله‌های نقلیه شبیه به ‌هاوربرد

البته باید توجه داشته باشید که هر نوع از اسکوترهای برقی بیان شده تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. برای بیان تفاوت انواع اسکوتر برقی کافی است، ویژگی‌های هر کدام از نوع اسکوتر برقی را مطالعه کنید.

اسکوترهای خود بالانس

اصطلاح هاوربرد به ‌طور گسترده‌ای برای توصیف اسکوترهای برقی خود بالانس استفاده می‌شوند. این موضوع کمی شگفت‌انگیز است، زیرا با توجه به ‌اینکه هاوربردهای واقعی هم وجود دارند که حالت موج و یا شناور بودن را در خود دارند. پس چه ‌چیزی باعث شده است که نام این دستگاه‌ها روی وسایلی مانند اسکوترهای برقی خود بالانس گذاشته شده باشد. باید بدانیم که اسکوترهای برقی خود بالانس عموماً دارای دوچرخ هستند. تکنولوژی آن‌ها به ‌گونه ای طراحی شده است که اجازه می‌دهد تا کسانی که بر روی آن سوار می‌شوند بدون نیاز به ‌هیچ‌گونه دسته‌ی جانبی بتوانند تعادل خود را به ‌راحتی در روی آن حفظ کنند.

این نوع از وسایل نقلیه در سال‌های اخیر از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده‌اند. آن‌ها هم‌چنین دارای مسائل و ویژگی‌های پیشرفته‌ی ایمنی هستند که ما فکر می‌کنیم داشتن این ویژگی‌های ایمنی  به ‌محبوبیت اخیر آن‌ها افزوده است. نسل اول اسکوترهای برقی خود بالانس دارای مسائل و مشکلاتی مربوط به ‌باتری‌های‌شان بود، تا جایی که این امر باعث شد تا خرید و فروش این دستگاه‌ها به ‌صورت عمده، از خرده فروشی‌ها جمع‌آوری شود تا بتوانند باتری‌هایی با استانداردهای قابل قبول و ایمنی جدید بر روی آن‌ها سوار کنند. امروزه یکی از پرطرفدارترین گواهینامه‌های ایمنی و تایید سلامت دستگاه‌های الکترونیکی و برقی، همان گواهی‌نامه‌ی بین المللی صادره از ایالات متحده آمریکا به نام گواهینامه‌ی UL2272   می‌باشد. همیشه و تحت هر شرایطی به ‌شما پیشنهاد می‌کنیم که هنگام خرید یک اسکوتر برقی خود بالانس از داشتن گواهی‌نامه‌های معتبر ایمنی برای استفاده مطمئن شوید.

هاوربردها یا همان اسکوترهای برقی واقعی

هاوربردهای واقعی به ‌معنای کلمه هم وجود دارند که تعداد کمی از آنها آزمایش شده و به‌ صورت انگشت‌شمار در بازار هم موجود هستند. این نوع از وسیله‌های نقلیه جدید برای استفاده بسیار هیجان انگیز هستند. در تکنولوژی بعضی از این هاوربردها سیستم انفجار الکترومغناطیسی برای تولید انرژی، حرکت و همین طور شناور بودن روی سطح زمین استفاده می‌کنند. انواع مختلف دیگری از این هاوربردها مانند Zapata Racing Flyboard Air وجود دارند که توسط موتور جت و سوخت آن حرکت می‌کنند. برخی از این دستگاه‌ها سرعت‌شان تا سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع ۳ هزار متر بالا می‌روند. به ‌یاد داشته باشید این وسیله‌های نقلیه کاملاً با هاوربردها و اسکوترهای برقی خود بالانس موجود در بازار فرق دارند.

هاوربردها و یا همان اسکوترهای برقی تک چرخ

اسکوترهای برقی تک چرخ به ‌گونه ای طراحی شده‌اند که حال و هوای رانندگی با اسنوبردها را روی سطح صاف به شما می‌دهند. طرز رانندگی با این بردها به‌ گونه ای است که بستگی به‌ راننده‌ی آن دارد. یعنی اینکه فرد راننده و کنترل کننده‌ی وسیله‌ی نقلیه می‌تواند با توجه به ‌جهتی که به ‌دستگاه می‌دهد و همین‌طور با توجه به‌ ‌تغییراتی که در سرعت خود می‌دهد دستگاه خود را کاملاً کنترل کند. لذت بردن از رانندگی و سواری بر روی یک اسکوتر برقی تک چرخ واقعاً یک تجربه‌ی منحصر به‌ فرد است. این دستگاه‌ها می‌توانند حداکثر سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت یا بیشتر را به ‌دست بیاورند. آن‌ها همچنین می‌توانند در سطوح مختلفی از جمله  سطوح ناصاف مانند شن و ماسه، خاک، چمن و سنگ را به ‌راحتی بپیمایند. به ‌شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید این وسایل نقلیه‌ی جالب، سری به‌ سایت‌های معتبر و فیلم‌های کوتاه درباره‌ی رانندگی و لذت بخش بودن این تجربه تهیه کنید.

آموزش راندن هاوربرد

انواع مشابه از هاوربردها یا اسکوترهای برقی

این گروه می‌تواند شامل یک دسته‌بندی وسیع‌تری نسبت به ‌سایر گروه‌ها باشد. این گروه شامل تمام آن وسایل نقلیه‌ای می‌باشد که ادعا می‌کنند یک هاوربرد و یا اسکوتر برقی هستند. باید به ‌شما بگوییم اغلب این دستگاه‌ها نمی‌توانند دارای استانداردهای یک اسکوتر برقی واقعی باشند. برای مثال وسیله‌ی نقلیه‌ای به ‌نام ICarbot وجود دارد که آن را در مجموعه‌ی هاوربردها نام‌گذاری کرده‌اند. تقریباً دستگاهی شبیه به Roomba می‌باشد، اما با تفاوت‌های بسیار زیاد؛ از جمله در هنگام پیچیدن و یا تغییر مسیر دادن و همین‌طور در مقیاس‌های اندازه‌گیری تفاوت‌های بسیار زیادی با انواع اصلی خود دارد. تنها نکته‌ای که باید به ‌شما توصیه کنیم این است که وسایل نقلیه‌ی زیادی تحت عنوان هاوربرد و یا اسکوترهای برقی روانه بازار می‌شوند، اما نکته‌ی مهم در اینجا این است که شما به حد کافی توجه کنید که از استانداردهای لازم و همین‌طور اهداف‌تان دور نشوید.

فارغ از ویژگی‌ها و تفاوت انواع اسکوتر برقی که در این نوشته بیان شد، تحت هر نام و عنوانی که اقدام به خرید یک اسکوتر برقی می‌کنید، تنها نکته‌ی مهم و اساسی آن داشتن شرایط ایمنی بسیار مناسب در جهت رفاه و لذت شما خواهد بود. بنابراین قبل از هر انتخابی و قبل از توجه به ‌ویژگی‌هایی مانند قیمت، رنگ، تکنولوژی و سرعت به ‌شما توصیه می‌کنیم به‌ گواهی‌نامه‌ها و استانداردهای موجود، مخصوصاً قسمت موتور و باتری آن توجه کنید. همان‌طور که همه‌ی ما می‌دانیم رعایت اصول اولیه‌ی استاندارد و یا قوانین راهنمایی و رانندگی در هنگام راندن هر نوع وسیله‌ی نقلیه در بیرون از فضای خانه می‌تواند شما را تا حد بسیار بالایی از گزند انواع خطرات دورنگه دارد.

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

منبع: streetsaw