مهم ترین نکاتی را که باید هنگام خرید اسکوتر آفرود لحاظ کنیم.

مهم ترین نکاتی را که باید هنگام خرید اسکوتر آفرود لحاظ کنیم.

خرید اسکوتر آفرود

وقتی به دنبال خرید اسکوتر آفرود هستید، مشخصات و ویژگی‌ های خاصی وجود دارد که باید از آنها مطلع باشید. با اطلاعاتی در این زمینه مانند حداکثر سرعت، قدرت موتور، برد باتری و غیره به شما کمک می ‌کنیم تا تعیین کنید که کدام مدل برای شما یا هرکسی که اسکوتر خریداری می‌کند، مناسب است.

۷ نکته مهم که در خرید اسکوتر آفرود باید بدانید.

  • قدرت موتور
  • باتری و برد
  • سرعت و درجه تپه
  • اندازه و نوع چرخ
  • محدودیت وزن
  • ایمنی

قدرت موتور

برای اسکوتر همه جا رو ، قدرت موتور همیشه اهمیت دارد. در اسکوترهای معمولی، نیازی نیست که موتور قدرتمد باشد، زیرا این اسکوترها برای جاده ‌های نرم و روان استفاده می‌ شوند. اما اسکوتر خودتعادلی آفرود در زمین ‌های زبر و خشن حرکت خواهد کرد و برای حرکت دادن تایرهای زبر، سنگین ‌تر و بلندتر به یک موتور قوی نیاز است. موتورهای با توان بالاتر برای رانندگان بزرگسال که وزن بیشتری دارند، نیز بهتر هستند.

بطورکلی، شما اسکوترهای همه جا رو با موتورهای کمتر از ۵۰۰ وات را نمی‌ بینید. آنها معمولاً به صورت موتورهای دوتایی ساخته می ‌شوند ، بنابراین هر موتور حداقل ۲۵۰ وات است. این اسکوترها همیشه با باتری ۳۶ وات همراه می‌شوند ( در پاراگراف بعدی به مبحث باتری‌ها خواهیم پرداخت).

آیا باید یک اسکوتر با موتوری با توان بالاتر از ۵۰۰ وات داشته باشیم؟ قطعاً چنین اسکوترهایی وجود دارد ( اسکوترهایی با توان قابل توجه ۸۰۰ وات) و اگر می ‌خواهید مطمئن باشیدکه  اسکوتر شما می‌ تواند از سخت ‌ترین سطوح زمین عبور کند، مطمئناً بررسی فدرت موتور، ارزش آن را دارد.

بهتر است که شما به سایر ویژگی ‌های مرتبط مانند باتری و تایرها نیز توجه کنید زیرا قدرت موتور به تنهایی معیار بزرگی برای توانای ‌های همه جانبه یک اسکوتر نیست. همچنین بهتر است که شما بدانید موتورهای قدرت مندتر باتری را سریع تر تخلیه می ‌کنند، بنابراین شما می‌ خواهید حتماً یک اسکوتر  تهیه کنید که به یک باتری عالی نیز مجهز باشد.

باتری و مسافت

هنگام خرید اسکوتر آفرود صحبت کردن در مورد باتری ‌ها، به اندازه موتور، شاید حتی بیشتر از این، مهم هستند. در اکثر اسکوترها از باتری‌ های یون لیتیوم استفاده می ‌شود که به دلیل ناپایداریشان شناخته شده است. اگر شما می ‌دانید که هواپیماهای الکترونیکی با چه چیزی حرکت می‌ کنند، قطعاً می دانید که اسکوترها مجاز نیستند از آن استفاده کنند. این به دلیل وجود باتری است.

ناپایداری طبیعی باتری یون لیتیوم باعث می ‌شود که بطور اجباری ارزیابی شوند و در برابر آتش و خطرات الکتریکی تائیدیه گرفته باشند. شما نباید در ازای ارزان تر بودن قیمت، از این موضوع صرف‌ نظر کنید.

درحالی‌که بر آن سوار هستید، باید محدوده باتری آن را نیز بررسی کنید. این بدان معنا است که اسکوتر قبل از شارژ مجدد، چند مایل می‌ تواند حرکت کند. درحال حاضر، اسکوترها قبل از نیاز به شارژ مجدد باتری‌، بین ۱۲ کیلومتر تا ۲۴ کیلومتر حرکت می ‌کنند. اگر می ‌خواهید مسافت‌ های طولانی را برانید، به دنبال اسکوترهایی با برد بالاتر باشید. به این‌ترتیب، شما هرگز قبل از رسیدن به مقصد، با اسکوتر خاموش مواجه نمی‌ شوید.

اگر شما برای تعداد زیادی حرکت‌ با مسافت ‌های کوتاه برنامه ریزی کردید، شاید نیاز نباشد که بیشترین برد را داشته باشید. با این حال، مجبور خواهید بود اسکوتر خود را مکرر شارژ کنید. باتری ‌هایی با کیفیت بهتر ( که معمولاً در اسکوترهای مناسب وجود دارد) زمان کمتری برای شارژ شدن نیاز دارند. برای این کار چند ساعت (۲-۴ ساعت) طبیعی و نرمال است.

سرعت و درجه تپه

اکثر مردم تمایل دارند که اسکوتر را با سرعت برانند. این بخش بزرگی از سرگرمی است. سرعت اسکوتر اغلب با مشخصات موتور و باتری قابل دستیابی است، بنابراین ممکن است شما اسکوترهای آفرود ارزان قیمت را در برخی از فروشگاه های مشاهده کنید که فقط ۱۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کنند، در حالی که اسکوترهای گران تر می توانند تا ۱۶ کیلومتر در ساعت حرکت می کنند.

اسکوترهایی وجود دارد که حتی سریع تر پیش می‌ روند، اما ممکن است برای همه نوع زمین ‌ها مناسب نباشند. حرکت خیلی سریع بر روی زمین خشن، حتی با یک اسکوتر بزرگ، احتمالاً برای بیشتر رانندگان بسیار خطرناک است. اگر راننده  جدید و تازه‌کاری هستید، به زودی متوجه خواهید شد که حتی با اسکوترهایی با سرعت پایین هم احساس می ‌کنید که واقعاً سریع پیش می‌ روند. اگر شما دوست دارید تمام مدت سریع برانید، باتری سریع تر تخلیه می‌ شود، بنابراین لازم است بطور مکرر شارژ شود.

سؤال دیگری که شما می ‌خواهید به آن پاسخ دهید، این است که چگونه اسکوترها در تپه‌ ها حرکت می ‌کنند. زاویه تپه به شما می‌گویدکه  شیب تندی که اسکوتر قادر است با ان مواجه شود چقدر است. این شیب اغلب بین ۱۸ تا ۳۰ درجه است. اولین باری که حرکت در تپه‌ ها را امتحان می‌ کنید، به آرامی بروید تا بتوانید از آنچه حس می ‌کنید، ایده بگیرید. اسکوترهایی با زاویه تپه بزرگ، همچنان به عنوان جنس با کیفیت ‌تر مطرح هستند.

اندازه و نوع چرخ

چرخ های موجود در اسکوتر شما بسیار مهم هستند. اگر از جنس خوبی نباشند، کیفیت کلی اسکوتر پایین خواهد بود. یک اسکوتر با چرخ‌های آفرود، تایرهای زمخت زیبا و آج خوبی خواهد داشت. چرخ ‌های کوچک تر برای جاده‌ و سنگ ‌فرش‌های نرم ‌تر بهتر هستند.

شما همه اسکوترهای همه جا رو با چرخ های حداقل ۶.۵ اینچ را مشاهده خواهید کرد، و ابعاد بزرگ تر آنها تا ۱۰.۵ اینچ نیز خواهند بود.

آیا شما می‌ توانید یک اسکوتر را بر روی چمن سوار شوید؟ بله، اگر اسکوتر دارای چرخ‌ های مناسبی باشد. هرچه چرخ بزرگ تر باشد، اسکوتر در زمین‌ های زبر و خشن مانند شن، گل و لای، چمن و حتی ماسه ‌های خیس بهتر حرکت می ‌کند. ممکن است شما با چرخ ‌های بزرگ تر، انعطاف پذیری نداشته باشید ( مانند انجام ترفندها )، اما می ‌توانید تقریباً در هر سطح همواری حرکت کنید.

در مورد نوع تایر، اصطلاحاتی مانند غیر قابل پنچر شدن، پنوماتیک، تیوبلس و غیره را خواهید دید. بطورکلی، در مورد یک اسکوتر آفرود ، تایرها برای تحمل انواع محیط ‌ها انتخاب شده است. در تایرها ویژگی ‌هایی مانند آج زیاد و جذب شوک خوب هستند، اما سایز تایر، آن چیزی است که واقعاً تعیین می‌ کند که اسکوتر چه میزان با ثبات و پایدار است.

محدودیت وزن

برخی از افراد که اقدام به خرید اسکوتر آفرود می کنند، فراموش می کنند که محدودیت وزنی اسکوتر خریداری خود را بررسی کنند. بررسی محدودیت وزن یک اسکوتر یا آفرود مدل Segway بسیار مهم است. شما نمی‌ خواهید یک مدلی را پیدا کنید و متوجه شوید که وزن راننده برای رانندگی با آن خیلی سنگین است یا خیلی سبک است. تلاش برای استفاده از اسکوتر خطرناک خواهد بود. وزن حداقل و حداکثر همیشه باید رعایت شود. حداقل وزن آن به طور معمول، حدود ۲۰ کیلوگرم یا بیشتر است.

ماکسیمم مقدار وزن متغیر است، بنابراین اسکوترهایی با حداکثر ۱۰۰ کیلوگرم و برخی تا  ۱۳۶ کیلوگرم را مشاهده خواهید کرد. اینکه  اسکوتر چه وزنی را می ‌تواند تحمل کند، به قدرت موتور بستگی دارد، بنابراین اگر بنا به برخی دلایل، حداکثر وزن اسکوتر را گزارش نکنند ( تقریباً همه این کار را انجام می‌ دهند )، به وزن موتور نگاه کنید. اسکوترهای طراحی شده برای رانندگان سنگین وزن ‌تر، احتمالاً گران ‌تر خواهند بود، اما اگر واقعاً چنین مدلی را بخواهید، مبلغ اضافی را پرداخت کنید. در تلاش برای صرفه جویی در هزینه، کسی را به خرید اسکوتر با وزن کم ‌تر توصیه نکنید. این کار برای شما ایمن نخواهد بود. پیشنهاد می کنیم که قبل اقدام به خرید اسکوتر آفرود از محدودیت وزنی آن آگاه شوید، چون این محدویت چیزی نیست که بعد از خرید بتوانید آن را تغییر بدهید.

ایمنی

مهم ‌ترین نکته در هنگام خرید اسکوتر آفرود که به عنوان یک اسکوتر با قابلیت استفاده در همه زمین ‌ها، شناخته می شود، ایمنی است. شما نمی ‌خواهید یک اسکوتر آفرودی را انتخاب کنید که ایمنی آن خیلی رعایت نشده باشد، فقط به این دلیل که قیمت آن پایین ‌تر است.

بهترین اسکوتر آفرود برای شما همان چیزی است که باعث می ‌شود با آن احساس امنیت کنید. باید به دنبال چه چیزی بود؟ یک گواهی و تائیدیه UL. هر اسکوتری که شما در نظر می ‌گیرید باید با تائیدیه UL2272 سازگار باشد.

کسب این تائیدیه به این معنی است که اسکوتر آزمایشاتی را پشت سر گذاشته است که مشکلات آتش­‌سوزی و برق را در آن بررسی شده است. پیش از این، تائیدیه‌های UL1642 فقط ایمنی باتری را بررسی می ‌کردند، در حالی که استاندارد جدید UL2272 باتری، سیستم شارژر و ترکیب سیستم درایو برقی را بررسی می‌ کند. که این بررسی کامل و جامع است.

همچنین شما باید به ساختمان اسکوتر نیز دقت نمائید و مراقب مارک‌ هایی باشید که در آن به جای مواد سنگین مانند آلومینیوم از پلاستیک ارزان ‌تر استفاده می ‌کنند. پلاستیک نامرغوب مستعد ترک خوردن و ضعیف کردن اسکوتر هستند. شما در هنگام حرکت کردن بر روی زمین‌های ناهموار و صخره‌ای، یک اسکوتر ضعیف را نمی ‌خواهید. از اسکوترهایی با اصطلاحاتی مانند ” مقاوم در برابر آتش ” یا ” مقاوم در برابر آب” را یدک می ‌کشند  تائیدیه UL را ندارند استفاده نکنید. آنها واقعاً ایمن نیستند.

وقتی اسکوتر را تحویل گرفتید، حتماً دستورالعمل ‌های ایمنی را بخوانید. این موارد شامل مراحلی مانند استفاده کردن از شارژر اختصاصی اسکوتر، رها نکردن اسکوتر در حالت شارژ در طول شب و غیره است. بهتر است که ایمنی همیشه اولویت شماره یک شما درخرید اسکوتر آفرد باشد.

مهم‌ ترین سوالات متداولی که قبل از خرید اسکوتر آفرود باید مد نظر بگیرید.

آیا می ‌توان اسکوترها را از جاده خارج نمود؟

بله، برخی از اسکوترها می ‌توانند به خارج از جاده نیز بروند. به ویژه آن‌ هایی که توان موتور ۵۰۰ وات یا بیشتر دارند، تایرهای پنوماتیک ناهموار ۸ اینچ یا بالاتر برای اینکار مناسب هستند. اسکوترهای کوچک تر ممکن است برای رانندگی در زمین سخت مناسب نباشد.

قیمت یک اسکوتر آفرود چقدر است؟

به طورکلی، قیمت اسکوترهای آفرود کمی بیشتر از اسکوترهای معمولی است، زیرا آنها به موتورهای بزرگ تر و چرخ‌ های گران ‌تر مجهز هستند. با توجه به امکانات اسکوترهای آفرودی نسبت به سایر انواع اسکوترها، شما می توانید، اقدام با هزینه ای در حدود ۸ میلیون اقدام به خرید اسکوتر برقی کنید، البته این قیمت را می توان به نوعی شروع قیمت لحاظ کرد و نیاز

 قیمت متوسط یک اسکوتر آفرود حدود ۳۵۰ دلار است در حالی که قیمت برخی از آنها ممکن است تا ۶۰۰ دلار بالا برود.

آیا می ‌توانید اسکوتر را بر روی چمن برانید؟

بله، اسکوترهای آفرود مخصوص به راحتی قادر به تسخیر زمین چمن خواهند بود. مطمئن باشید که چمن‌ هایی که سوار آن می ‌شوید خیلی مرطوب نباشد، اگر چه بعضی از اسکوترها به مقدار آب زیاد، عکس‌العمل خوبی نشان نمی ‌دهند.

آیا می ‌توانید اسکوتر را بر روی برف برانید؟

از نظر فنی، اسکوترهای آفرود می ‌توانند به راحتی بر روی برف رانده شوند. با این حال، راندن اسکوتر بر روی برف، ایده خوبی محسوب نمی‌ شود زیرا اگر به درستی از اسکوتر محافظت نشود، ممکن است برف ذوب شود و باعث شود که آب به اسکوتر شما آسیب برساند.

خرید اسکوتر آفرود wind – Rover

این اسکوتر آفرود بسیار باکیفیت به سفارش امارات در چین ساخته شده است. در صورت خرید این محصول از فروشگاه تهران اسکوتر از خدمات پس از فروش تا ۳ سال پس از اتمام گارانتی بهره مند خواهید شد.

قدرت تحمل این اسکوتر تا ۱۲۰ کیلوگرم است و حداکثر سرعت آن ۱۸ کیلومتر بر ساعت است.

وزن دستگاه ۹۵ کیلوگرم است و دارای بلوتوث، اسپیکر داخلی و ریموت است.

 

اسکوتر آفرود wind rover

خرید اسکوتر آفرود mini robot

این آفرود دسته دار جذاب در سال ۲۰۱۸ تولید و به بازار عرضه شده است. در صورت خرید این آفرود از فروشگاه تهران اسکوتر شما می توانید از گارانتی پارسیان اسکوتر بهره مند شوید. هم چنین از خدمات پس از فروش تا ۳ سال پس از اتمام گارانتی بهره مند خواهید شد.

این آفرود پر قدرت توانایی تحمل افراد تا ۱۲۰ کیلوگرم را دارد و حداکثر سرعت آن ۲۵ کیلومتر در ساعت است.

قدرت موتور این نوع آفرود ۷۰۰ وات است و دارای بلوتوث، اسپیکر داخلی است.

 

اسکوتر آفرود mini rot

از کجا اسکوتر آفرود بخرم؟

در صورت خرید اسکوتر آفرود از فروشگاه تهران اسکوتر ما این اطمینان را به شما می‌ دهیم که شما محصول اورجینال و با کیفیت و البته با کم ترین قیمت تهیه خواهید کرد. کافی است قیمت های فروشگاه ما را با محصولات اورجینال سایت های مشابه مقایسه کنید!

تمام محصولات ما دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و شما می توانید از خدمات ۳۰ روز بازگشت محصول بهره مند شوید.

در صورتی که در مورد خرید، خدمات، مشاوره در رابطه با هر نوع اسکوتری سوالی داشته باشید، می توانید با همکاران فروش ما در فروشگاه تهران اسکوتر ارتباط برقرار کنید ( از طریق مراجعه حضوری یا از طریق تماس تلفنی) همکاران ما شما را به صورت تخصصی راهنمایی خواهند کرد.

آیا تا به حال تجربه خرید اسکوتر آفرود یا استفاده از آن را داشته اید؟ تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع:

eridehero