اسکوترهای خود بالانس طوری طراحی شده‌اند که داری دو چرخ می‌باشند، که هر کدام در یک طرف این وسیله قرار گرفته و دو سکوی کوچک مابین چرخ‌ها برای راننده تعبیه شده که بتواند روی آن بایستد و تعادل خود را حفظ کند. این یک اسکوتر شارژی است که بوسیله‌ی باتری کار می‌کند. یک وسیله‌ی بی نظیر از لذت رانندگی متوسط برای کودکان است. اختراع شین چین امروزه در تمام دنیا بسیار معروف و محبوب شده است، در واقع او اولین مخترع و اولین استفاده کننده از هاوربرد است. نام دیگر این وسیله اسکوتر خود بالانس است که نیاز است که شما نکاتی را قبل از رانندگی اسکوتر خود بالانس بدانید.

بسیاری از مردم علاقه‌مند به استفاده از این وسیله هستند، چرا که این یک وسیله‌ی تفریحی است، آ‌ن‌ها دوست دارند لذت تفریح را همراه با مزیت‌های این وسیله تجربه کنند. افراد معروف هم شور و شوق خودشان را در فیلم‌هایشان نسبت به استفاده از این وسیله نشان ‌دهند، پس چرا شما دست روی دست گذاشته‌اید و منتظرید؟ اما لطفاً قبل از هر چیزی چند سطر پایین را در جهت بهبود و ارتقای رانندگی اسکوتر خود بالانس بخوانید.

نکاتی که قبل از سوار شدن و رانندگی اسکوتر خود بالانس باید یاد بگیرید.

از ریسک رانندگی در هوای بارانی بپرهیزید:

داشتن کنترل بر روی اسکوتر خود بالانس بسیار مهم و ضروری است، برای اینکه هیچ وسیله‌ی دیگری وجود ندارد تا بتواند تعادل اسکوتر را حفظ کند، به همین خاطر، رانندگی با این وسیله در فصول بارندگی کار ریسک داری خواهد بود، چون این وسیله‌ی کوچک در هوای مرطوب قابل کنترل نیست و حتی اسکوترها ضد آب هم نیستند. بهتر است در فصول بارانی و آب و هوای بارانی و شدید از رانندگی با این وسیله بپرهیزید، حتی در روزهای نرمال و معمولی هم از رانندگی با اسکوتر در خیابان‌های خیس خودداری کنید.

وسایل اضافی را از روی زمین جمع کنید.

اگر شما می‌خواهید اسکوتر را داخل خانه برانید، بهتر است اول اسباب و اثاثیه  و تمام وسایل ریز و درشت را که سر راه‌تان است، جمع آوری کنید. برای جلوگیری از هر گونه آسیب احتمالی در موقع رانندگی با اسکوتر، وسایل تیز و برنده را از سر راه اسکوتر جمع کنید، کافی است از این موارد دوری کنید تا بتوانید از رانندگی اسکوتر خود بالانس لذت‌ بخشی داشته باشید. بعد از رانندگی می‌توانید وسیله‌ها را سر جای خود بگذارید.

روی سطح و زمین مناسب رانندگی کنید.

از رانندگی با اسکوتر بر روی فرش خودداری کنید، برای اینکه ضخامت و یا نازکی آن باعث می‌شود که زمین مناسبی برای رانندگی نداشته باشید. زمین لیز و لغزنده برای رانندگی با اسکوتر خطرناک است برای اینکه این سطح‌ها به شدت صاف و لغزنده هستند و این می‌تواند باعث رخ دادن یک فاجعه شود. فرش‌های ضخیم چرخ‌ها را از حرکت باز می‌دارند و باعث تغییر مسیر می‌شوند، بنابراین فرش‌های ضخیم باعث زمین خوردن شما می‌گردند. پس بهتر است برای رانندگی زمین‌های مسطح و صاف را انتخاب کنید.

از جاهای شلوغ پرهیز کنید.

اسکوترهای خود بالانس برای رانندگی در جاده های شلوغ و پرتردد ساخته نشده‌اند و رانندگی با این وسیله در جاده‌های شلوغ می‌تواند منجر به تصادف شود. این فقط یک رانندگی تفریحی برای لذت بردن از آخر هفته‌ها است، پس ریسک رانندگی در جاده‌های شلوغ را نپذیرید. این اسکوترها با باتری کار می‌کنند پس احتمال اینکه بعد از مدتی رانندگی بیایستند وجود دارد و این احتمال وجود دارد که در این گونه موارد شما در میان یک مسیر پرتردد بدون هیچ محافظی گیر بیفتید. پس جاهای امنی مانند خانه، خیابان، بزرگراه و یا پارک نزدیک خودتان را برای رانندگی انتخاب کنید.

ملزومات و ابزار ضروری به همراه خود داشته باشید

قبل از اینکه رانندگی در بیرون خانه را شروع کنید، باید وسایل لازم را همراه خود بردارید، وسایلی مانند کلاه ایمنی یا کلاه که اگر زمین خوردید، بتوانید سر خود را از هرگونه آسیب احتمالی حفظ کنید. از کرم‌های ضدآفتاب قبل از شروع رانندگی استفاده کنید. برای اینکه چندین ساعت بیرون از خانه خواهید بود، برای راحتی و جلوگیری از تشنگی همراه خود آب بردارید. اگر شما یک راننده‌ی تازه کار هستید جعبه‌ی کمک‌های اولیه با خود داشته باشید.

برای رانندگی اسکوتر خود بالانس از کلاه ایمنی استفاده کنید

اگر تصمیم دارید برای مسیر طولانی با اسکوتر بروید، داشتن کلاه ایمنی برای‌تان ضروی است تا بتوانید یک سفر امن داشته باشید. در حالی که از نظر کارشناسان اگر در مسیر پرتردد رانندگی نمی‌کنید داشتن کلاه ایمنی ضروری نیست، اما ما به کسانی که در حال یادگیری کار با اسکوتر و یا در حال یادگیری حفظ تعادل خود هستند توصیه می‌کنیم که از کلاه ایمنی استفاده کنند. به این ترتیب رانندگی هم لذت بخش و هم امن خواهد بود، از این وسیله همچنین در فروشگاه‌های بزرگ برای حمل و نقل محصولات هم استفاده می‌کنند. حتی دانش آموزان برای رفتن به مدرسه هم از اسکوتر استفاده می‌کنند. حتی شما می‌توانید از طریق خرید آنلاین برای داشتن یک اسکوتر اقدام کنید تا با یک قیمت مناسب و مقرون به صرفه  لذت یک رانندگی خوب به همراه رعایت قانون‌های امنیتی داشته باشید.

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

از معروف‌ترین مدل‌های پرفروش اسکوتر برقی‌ هوشمند می‌توانیم به مارک‌های اسمارت بالانس ویل، نیوپاور و اف اسپید نام ببریم که هر سه مدل جز محصولات پر فروش در فروشگاه تهران اسکوتر می‌باشند.

تمام اسکوترهای موجود در فروشگاه تهران اسکوتر دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و شما می‌توانید از ۷ روز خدمات تعویض نیز بهره‌مند شوید.

منبع: theselfbalancingscooters