راهنمای خرید اسکوتر برقی

راهنمای خرید اسکوتر برقی

می‌خواهیم با شما صادقانه صحبت کنیم. هاوربردهایی که در این‌جا ما درباره‌ی آنها با شما صحبت خواهیم کرد. در واقع چیزی نیست که بتواند روی هوا شناور بماند و یا مانند فیلم‌های فضایی در آسمان پرواز کند. اما در عوض آن‌ها دو چرخ دارند که می‌توانند بر روی زمین به راحتی حرکت کنند. بنابراین به جای هاوربرد می‌توان از نام اسکوتر خود بالانس استفاده کرد، که یک معنای دقیق‌تر از کاربرد این وسیله‌ی نقلیه را به شما می‌دهد. اسکوترهای برقی خود بالانس معمولاً دارای دو پد برای جاهای پا، حس‌گرهای بصری و حس‌گرهای لبه‌های تیز می باشند که حتی با کوچکترین حرکات هم می‌توانند عکس العمل نشان دهند. کنترل این اسکوترهای برقی خود بالانس بسیار آسان است و به عنوان راهنمای خرید اسکوتر برقی نکات خاصی را باید مد نظر داشته باشید و نباید نگران راندن آن‌ها باشید. اگر شما خود را به جلو خم کنید، دستگاه سرعت بیشتری می‌گیرد و به سمت جلو حرکت می‌کند و اگر بدن‌تان را به طرف عقب خم کنید سرعت دستگاه کم شده و کم کم از حرکت باز می‌ایستد. در این نوشته سعی می‌کنیم نکات مهمی را به عنوان راهنمای خرید اسکوتر برقی با شما در میان بگذاریم.

چرا بازار اسکوترهای برقی خود بالانس آنقدر داغ است؟

باید از شما بخواهیم نگاهی به صفحه‌‌ی خواننده‌ی معروف جاستین بیبر و یا بقیه سلبریتی‌های معروف از جمله ویس خلیفه، نیک خلیفه، نیک جوناس، کندال جنر و بسیاری از افراد محبوب دیگر بیاندازید. خواهید دید که اغلب آن‌ها عکس‌های زیادی را به‌هنگام استفاده از اسکوترهای برقی خود بالانس خود در صفحات اجتماعی‌شان بر روی اینترنت پخش کرده‌اند. چه در یک گشت و گذار معمولی در خیابان برای خرید روزانه، چه برای گرداندن حیوانات خانگی‌شان در پارک و یا چه در هنگام ورود به کنسرت‌های بزرگ، یا مهمانی‌ها و فستیوال‌های محبوب و معروف.

در ضمن  امروزه دیگر استفاده از اسکوترهای برقی یک بازی و یا تفریح و سرگرمی به حساب نمی‌آیند. بلکه به عنوان یک وسیله حمل‌ونقل نیز استفاده می‌شود. امروزه از این تکنولوژی جدید و رو به پیشرفت عموماً برای حمل و نقل‌های داخل شهری و شخصی به منظور ایجاد راحتی بیشتر و جلوگیری از آلودگی هوا استفاده می‌شود. همان‌طور که می‌دانید این یک وسیله نقلیه‌ی برقی کم ضرر، کم مصرف و بسیار مفید است که امکان کنترل و حمل و نقل آن بسیار راحت و ساده است. نکته‌ی بعدی و قابل توجه اینکه اسکوترهای برقی خود بالانس جزو وسیله‌های نقلیه‌ی بسیار محبوب و جذاب در بین کودکان و نوجوانان هستند، که می‌توانند یک جایگزین خوب برای برنامه‌های آسیب‌رسان کامپیوتری و یا اپ‌های موجود در تلفن‌های همراه باشند. شاید همه‌ی شما در زمان کودکی آرزو داشتید که روزی به جای سوپرمن یا افرادی قوی که با سرعت تند در خیابان‌ها حرکت می‌کنند باشید. باید به شما بگوییم اسکوترهای برقی خود بالانس هم‌چنین احساسی را به کودکان و نوجوانان شما می‌دهند. احساسی مبنی بر قوی بودن و جذاب دیده شدن، که می‌تواند در ایجاد اعتماد بنفس آن‌ها بسیار موثر باشد.

آیا استفاده از اسکوترهای برقی خود بالانس قانونی است؟

باید به شما بگوییم استفاده از اسکوترهای برقی خود بالانس در همه‌ی جاهای دنیا قانونی نمی‌باشد. از آن‌جایی که هر روز و هر ساعت اسکوترهای خود بالانس برقی بیشماری به فروش می‌رسند نگرانی‌هایی هم در مورد درست استفاده کردن و ایمنی مصرف این اسکوترهای برقی خود بالانس هم بیشتر می‌شود.

برای مثال اداره‌ی پلیس شهر نیویورک اعلام کرده است که استفاده از اسکوترهای برقی بدون گواهینامه در خیابان ها ممنوع است و شما در صورت استفاده این وسیله نقلیه در نیویورک می‌توانید با جریمه و مجازات‌هایی هم در خیابان روبه رو شوید. قوانین مشابه به همین هم در کشور انگلستان وضع شده است. استفاده از اسکوترهای برقی خود بالانس و سایر وسایل نقلیه‌ی موتوری در پیاده‌رو و قسمت‌های دوچرخه سواری شهر ممنوع است. کشور انگلستان و ایالات متحده‌ی آمریکا از قوانین مشابه استفاده می‌کنند تا بتوانند استفاده از اسکوترهای برقی خود بالانس را در مناطق شلوغ و پررفت و آمد شهر محدود کنند. دلیل اصلی این قضیه این است که اغلب اسکوتر سواران می‌توانند در ترافیک شهر اختلال به‌وجود آورند یا در صورت رانندگی با آن‌ها در قسمت پیاده‌رو خطراتی برای افراد پیاده به وجود بیاید.

قوانین راندن انواع اسکوتر برقی در ایران

با توجه به اینکه در ایران افراد عادی به تازگی می‌دانند اسکوتر برقی یا هاوربرد چیست ، لذا در ایران قوانین خاص و مدونی برای استفاده از انواع اسکوتر برقی وجود ندارد. به نظر می‌رسد هیچ‌ گونه محدودیتی از لحاظ زمان و مکان راندن اسکوتر وجود ندارد، ولی باید این نکته را مد نظر داشته باشید با توجه به قوانین موجود راهنمایی و رانندگی تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد. پیشنهاد می‌شود همواره هنگام راندن انواع اسکوتر برقی وسایل ایمنی مانند کلاه ایمنی را به همراه داشته باشید.

در صورتی که شما با قوانین یا محدودیت‌های مربوط به راندن اسکوتر در ایران آشنا هستید با ما به اشتراک بگذارید.

 

راهنمای خرید اسکوتر برقی

نکات مهم به عنوان راهنمای خرید اسکوتر برقی

۱- انتخاب سایز مناسب مناسب

اولین گام به عنوان راهنمای خرید اسکوتر برقی انتخاب سایز مناسب هاوربرد است. هاوربردها در سایزهای مختلفی ۴.۵، ۶.۵، ۸ و ۱۰ اینچی در بازار موجود می‌باشد.

۲- خرید اسکوتر برقی از فروشگاه‌های معتبر

عامل مهم دیگری که باید در هنگام هاوربرد مد نظر داشته باشید، خرید از فروشگاه‌های معتبر می‌باشد.

۳- دریافت ضمانت‌نامه و گارانتی معتبر

یکی از مهم‌ترین انواع راهنمای خرید اسکوتر برقی گارانتی و ضمانت‌های معتبر را از فروشنده دریافت کنید.

۴- باتری اورجینال اسکوتر

باتری‌ یکی از حیاتی‌ترین اجزای اسکوترهای هوشمند برقی می‌باشد که هنگام خرید اسکوتر برقی باید به آن توجه کنید. باتری اسکوترهای اورجینال لیتیومی می‌باشند و می‌توانید با استفاده از آن‌ها ۲۵ کیلومتر مسافت را طی کنید.

۵-  انتخاب اسکوتر با برد مناسب

اسکوترهای هوشمند برقی موجود در بازار ۲ یا سه برده هستند که به طور کلی اسکوترهای سه برده مناسب‌تر هستند. بنابراین سعی کنید هنگام خرید اسکوترهایی با سه برد را تهیه کنید.

۶-  درخواست فاکتور از فروشنده

یکی از نکات مهم به عنوان راهنمای خرید اسکوتر برقی درخواست فاکتور معتبر از فروشنده می‌باشد. هنگام خرید اسکوتر برقی از فروشنده بخواهید تا فاکتور معتبر فروشگاهی برای شما صادر کنند. حتماٌ مد نظر داشته باشید تا در فاکتور مدل و برند اسکوتر به همراه هزینه پرداختی شما قید شود. هرگونه گارانتی و تضمینی که فروشنده تاکید دارد را می‌توانید درخواست کنید تا در فاکتور شما هم قید کند.

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند و هاوربردها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

شما با خیال راحت می‌توانید از مجموعه‌های موجود انتخاب هاوربرد مناسبی داشته باشید و با کمترین قیمت، بالاترین کیفیت را دریافت کنید.

منبع:  smart-hoverboards