رایج‌ترین سایز اسکوتر برقی چه سایزی است؟

سایز اسکوتر برقی

امروزه انواع گجت‌ها و وسایل الکترونیکی بزرگ و کوچک وارد بازار شده‌اند که اسکوترهای برقی یکی از آن‌ها هستند. اما همان‌طور که می‌دانید اسکوترهای برقی هم دارای انواع مختلف، از نظر اندازه و سایز و ابعاد هستند و یکی از مهم‌ترین اعضای موجود در آنها چرخ‌هایشان است. مسئله این است است که شاید در نگاه اول چرخ‌ها زیاد هم مهم به‌ نظر نمی‌آیند یا از آن‌ها فقط در جهت سایز و ظاهر زیبا یا سرعت بالا بتوان استفاده کرد، اما باید به ‌شما بگوییم که معمولاً اندازه‌ی چرخ‌ها در حوادث بزرگ تفاوت‌های زیادی ایجاد می‌کنند. البته نوع استفاده‌ی شما هم بسیار مهم است. در صورتی‌ که اسکوتر برقی خود را در فضای داخل خانه یا بیرون از خانه استفاده می‌کنید یا بسته به ‌محیطی که در آن قرار است با اسکوتر برقی خود رانندگی کنید اندازه‌ی چرخ‌ها می‌تواند برای شما بسیار مهم باشد. پس همان‌طور که اشاره کردیم یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های موجود در سایز اسکوتر برقی، اندازه‌ی چرخ‌های آن می‌باشد. عموماً روشی که در آن اسکوتر برقی ساخته می‌شود یا طراحی می‌گردد معمولاً با هم دیگر یکسان هستند. به‌جز این واقعیت که عموماً اندازه‌ی چرخ‌ها بستگی به ‌انگیزه‌ی خرید و هدف خرید مشتریان اسکوترهای برقی می‌تواند متفاوت باشد و همین امر می‌تواند در نوع ارائه‌ی اسکوتر برقی به‌ بازار هم تفاوت‌های زیادی ایجاد کند. به ‌همین دلیل است که اندازه‌ی چرخ‌های اسکوتر برقی در سایز اسکوتر برقی تاثیر فراوانی می‌گذارد. عموماً تمامی چرخ‌هایی که به ‌بازار عرضه می‌شوند در سه دسته تقسیم بندی می‌شوند:

چرخ‌های ۶.۵ اینچی

چرخ‌های ۷ یا ۸ اینچی

چرخ‌های ۱۰ اینچی

در این بخش ما سعی می‌کنیم به ‌انواع مختلف چرخ‌های اسکوتر برقی و سایز اسکوتر برقی اشاره کنیم و از اینکه کدام گروه از این نوع چرخ‌ها برای چه مصارفی مناسب هستند با شما صحبت کنیم.

اسکوترهای برقی با چرخ‌های ۶.۵ اینچی

اساساً چرخ‌های ۶.۵ اینچی یکی از شایع‌ترین سایز اسکوتر برقی در بازار است. زیرا یکی از بهترین نوع‌های چرخ اسکوتر برقی به‌ حساب می‌آیند. باید به ‌شما بگویم تا حد زیادی یکی از محبوب‌ترین چرخ‌های مورد مصرف در بین مشتریان هم هستند. طراحی‌های چرخ‌های شش و نیم اینچی بگونه‌ای انجام شده است که از هرگونه سوراخ شدن لاستیک‌ها به ‌علت داشتن مواد اولیه خاص در تولید این چرخ‌ها جلوگیری می‌کند. تقریباً تمام اعضای خانواده می‌توانند از رانندگی با اسکوتر برقی مذکور لذت ببرند. این نوع چرخ‌ها معمولاً یکی از طرح‌های بسیار استاندارد برای استفاده در داخل خانه هستند و شما با آنها قدرت مانور خوبی خواهید داشت، حتی در فضاهای بسیار کم یا سطوح ناهموار.

اسکوتر برقی

اسکوترهای برقی با چرخ‌های ۷ یا ۸ اینچی

این نوع چرخ‌ها عموماً سایز اسکوتر برقی نسبتاً بزرگ‌تری نسبت به‌چرخ‌های ۶.۵ اینچی دارند و به ‌همین دلیل است که ثبات بیشتری هم از خود نشان می‌دهند. چرخ‌های ۷ اینچی یا ۸ اینچی را به‌ افرادی با سن بالاتر توصیه می‌کنیم، زیرا این چرخ‌ها قادر هستند تعادل بیشتری را برای راننده ایجاد کنند و کمتر برگردند. به ‌همین دلیل هم است که استفاده از سایز اسکوتر و این نوع چرخ‌ها در فضاهای باز بسیار مناسب است و همین‌طور افراد سنگین وزن با خیال راحت می‌توانند رانندگی با اسکوتر برقی خود بپردازند.

اسکوترهای برقی با چرخ‌های ۱۰ اینچی

از این نوع چرخ‌ها معمولاً در مواقع دورهای تند و سرعت بالا استفاده می‌شود. اساساً تایرهای بزرگ‌تر بر روی کیفیت بالاتر دستگاه هم تاثیر می‌گذارد یا می‌تواند از سرعت بیشتری برخوردار باشند. طبیعی است که با استفاده از این چرخ‌ها شما می‌توانید میزان بیشتری از مناطق شیب‌دار را طی کنید و همین‌طور از مناطق ناهموار بیشتری هم عبور کنید، حتی از روی آسفالت‌های ناهموار سیمانی و آجری. بدیهی است که زندگی در شهرهای بزرگ، سایز اسکوتر برقی بزرگتری می‌طلبد و همین‌طور رانندگی راحتی را برای شما به ‌ارمغان می‌آورد. به ‌همین علت است که اغلب مردم حاضر هستند پول بیشتری را بپردازند تا بتوانند یک اسکوتر برقی با چرخ‌های بزرگ بخرند تا هم از رانندگی از آن لذت ببرند و هم بتواند از تعادل بیشتری برخوردار باشند و در جاهای ناهموار‌تر هم رانندگی کنند.

برای صحبت‌ها و جمع‌بندی نهایی، باید به‌ شما بگوییم که اکنون در مورد چرخ‌ها و اندازه‌های آن‌ها بیشتر می‌دانید، حالا این شما هستید که با توجه به ‌شرایط جسمی و شرایط محیطی که می‌خواهید در آن با اسکوتر برقی خود رانندگی کنید شرایط اسکوتر برقی و چرخ‌های آن را انتخاب کنید. به ‌یاد داشته باشید که انتخاب چرخ‌ها می‌تواند در قیمت اسکوتر برقی شما هم تاثیر بگذارد. هر چقدر که هزینه‌ی گران‌تری بپردازید می‌توانید چرخ‌های بزرگ‌تر با سرعت بالا و همین‌طور قدرت مانور بیشتر یا حفظ تعادل بهتر را تهیه کنید. این بسیار مهم است که از جایی که قرار است از آن استفاده کنید اطلاعات کافی داشته باشید، مثلاً اینکه آیا می‌خواهید در داخل یا خارج از خانه از آن استفاده کنید یا اطراف محلی که می‌خواهید رانندگی کنید آیا از سطوح شیب‌دار بیشتری برخوردار است یا خیر.  برای داشتن بهترین انتخاب و گرفتن بیشترین نتیجه، همیشه به ‌شما توصیه می‌کنیم تا کیفیت و نام تجاری چرخ‌ها را در اولویت انتخاب‌های خود قرار دهید، زیرا کیفیت و نام تجاری می‌تواند به ‌شما اطلاعات زیادی از جمله استاندار و یا مواد اولیه‌ی تشکیل شده در چرخ‌های اسکوتر برقی‌تان بدهد.

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند و هاوربردها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

شما با خیال راحت می‌توانید از مجموعه‌های موجود انتخاب هاوربرد مناسبی داشته باشید و با کمترین قیمت، بالاترین کیفیت را دریافت کنید.

منبع: smart-balancewheel