فرق بین انواع اسکوترهای برقی چیست؟ کدام اسکوتر برقی برای من مناسب است؟

فرق بین انواع اسکوترهای برقی چیست؟ کدام اسکوتر برقی برای من مناسب است؟

فرق بین انواع اسکوترهای برقی

اسکوتر برقی جدیدترن پدیده در دنیای حمل و نقل است. برخی از مردم آن را اسکوتر برقی خودتعادلی اطلاق می ‌کنند، در حالی که برخی دیگر به آن سگوی برد نیز می ‌گویند. در این نوشته قصد داریم تا برای سادگی آن را اسکوتر خطاب کنیم. این وسیله یک ابزار دوچرخ است که شما می ‌توانید روی آن ایستاده و حرکت کنید. این وسیله برقی بوده و با باطری کار می ‌کند. علاوه بر این، این وسیله دارای ۳  اندازه مختلف است. در این نوشته قصد داریم تا به صورت اجمالی فرق بین انواع اسکوترهای برقی را با هم مرور کنیم.

اندازه های اسکوتر برقی

۱- چرخ ‌های ۵/۶ اینچی

۲- چرخ ‌های ۷ و ۸ اینچی

۳- چرخ ‌های ۱۰ اینچی

این مقاله اطلاعات کافی را به شما در مورد اندازه اسکوتری که برای شما مناسب است خواهد داد. این مقاله را مطالعه کنید تا متوجه شوید که آیا اسکوتر با چرخ ‌های ۵/۶ اینچی مناسب است یا اسکوتر با چرخ ‌های ۱۰ اینچی. به خاطر داشته باشید سایر ویژگی ‌های آنها یکسان و فرق بین انواع اسکوترهای برقی تنها از نظر اندازه چرخ ‌ها است.

انواع اسکوترهای برقی

فرق اصلی از نظر اندازه چرخ ‌ها

چرخ های ۶.۵ – ۶.۷ اینچی

فرق بین انواع اسکوترهای برقی با اندازه چرخ ‌های ۵/۶ تا ۷/۶ اینچی بسیار اندک است که این تفاوت با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست. وزن اسکوترهای کوچک موجود در بازار بین ۱۲ تا ۱۶ کیلوگرم متغیر است. حداکثر سرعت آنها بین ۱۹ تا ۲۸ کیلومتر بر ساعت متغیر است. مدت زمان ۱ تا ۲ ساعت برای شارژ شدن آنها نیاز است و به محض شارژ شدن قادر خواند بود مسافت بین ۱۶ تا ۱۹ کیلومتر و در برخی مدل ‌ها بین ۱۷ تا ۲۵  کیلومتر را بپیمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اطلاعات هر اسکوتر می‌ توانید به مشخصات محصول مراجعه کنید یا از فروشنده اطلاعات کافی را کسب کنید.

اسکوترهای کوچک در رنگ‌ های مختلف به صورت تک رنگ و چند رنگ عرضه می‌ شوند. این اسکوترهای کوچک قابلیت تحمل وزن ۱۰۰ کیلوگرم را داشته و بنابراین برای همه افراد با وزن کمتر از این مقدار مناسب خواهند بود. حداکثر وزنی که توسط اسکوترهای کوچک قابل تحمل است ۱۲۰ کیلوگرم است.

توصیه: این اندازه اسکوتر برقی برای استفاده هم دختر و هم پسر مناسب است. وزن پایین و قابلیت تحمل وزن معمولی آن بسیار ایده است. با این حال تنها برای استفاده در فضای داخلی مناسب است.

اندازه کوچک اسکوتر برقی برای استفاده در فضای داخلی بسیار مناسب است. وزن پایین آن بسیار مناسب است و بر روی کاشی و کف چوبی خراش نمی ‌اندازد. شما می ‌توانید آن را برروی آسفالت و سایر سطوح سخت بدون هیچ مشکلی برانید. شما همچنین می ‌توانید با آن برروی چمن نیز رانندگی کنید، اما زمین باید به اندازه کافی سفت بوده و چمن کوتاه شده باشد. در غیر این صورت ممکن است به دلیل فاصله اندک زمین با اسکوتر برقی، اسکوتر گیر کند.

اسکوتر برقی ۷ الی ۸ اینچی

دومین مدل پرطرفدار شامل اسکوترهای برقی با چرخ ۷ الی ۸ اینچی است. آنها دارای وزنی در محدوده  ۹ تا ۱۲ کیلوگرم هستند. همانند مدل‌ های کوچک تر این مدل‌ ها دارای حداکثر سرعت ۱۹ کیلومتر هستند. اما مدل ‌های نیز وجود دارد که تا سرعت ۲۴ کیلومتر بر ساعت نیز می ‌رسند. معمولاً مدت زمان زیادی برای شارژ کردن آنها لازم است اما برخی مدل‌ ها نیز وجود دارد که دارای زمان شارژ شدن مشابه با اسکوترهای کوچک ‌تر هستند. مدت زمان معمول برای شارژ شدن ۲ الی ۳ ساعت است. این مدل ‌ها همچنین قادرند با یک بار شارژ تا ۱۹ کیلومتر را بپیمایند، البته مدل ‌های بهتر تا ۲۴ کیلومتر نیز می‌ پیمایند.

توصیه: این مدل برای افرادی مناسب است که قصد استفاده از اسکوتر در فضای بیرون خانه را دارند. شما می ‌توانید بسته به مسافت مورد نظر و حداکثر وزن قابل تحمل، مدل مناسبی را انتخاب کنید. این مدل مطمئناً انتخاب مناسبی برای افراد سنگین وزن است.

اسکوتر برقی با چرخ ۱۰ اینچی

این مدل ‌ها به دلیل اندازه حجیم خود چندان متداول نیستند. فرق بین انواع اسکوترهای برقی ۸ اینچی با ۱۰ اینچی زیاد نبوده و این مدل‌ ها همانند مدل ‌های ۸ اینچی دارای وزن ۱۲ کیلوگرم هستند. اما اغلب مدل ‌های آن دارای وزن ۱۳ کیلوگرم هستند. این مدل اسکوتر برقی بسیار مستحکم بوده و تا وزن ۱۲۰ کیلوگرم را تحمل می‌کنند.

تفاوت قابل توجه آنها با سایر مدل ‌ها فاصله سطح زمین با اسکوتر است. چرخ‌ های بزرگ باعث افزایش ارتفاع اسکوتر برقی می ‌شود که در نهایت موجب می ‌شود فضای کافی برای عبور از موانع وجود داشته باشد و بدنه اسکوتر برقی ساییده نشود. چرخ ‌های کوچک تر باعث می ‌شود که اسکوتر برقی به سطح زمین نزدیک تر شده و مرکز ثقل آن پایین تر بیاید که موجب پایداری بیشتر راننده می ‌شود. بنابراین، اسکوتر برقی با چرخ‌ های کوچک تر برای افراد تازه کار مناسب است در حالی که رانندگان باتجربه تنها باید از مدل‌ های با چرخ ‌های بزرگ تر استفاده کنند.

 

انواع سایز اسکوتر برقی

 

مدل ‌های ۱۰ اینچی دارای چرخ ‌های غیر قابل پنچر شدن هستند. این مدل برای رانندگی بر روی چمن و رانندگی بر روی جاده خاکی مناسب است. انواع حالت ‌های مختلف رانندگی وجود دارد که تفاوت‌ های ناشی از اندازه چرخ‌ های بزرگ تر را تعدیل می ‌کند. شما می ‌توانید حالت رانندگی ملایم را انتخاب کنید که آهسته تر است اما هندلینگ بهتری دارد. در مقابل، حالت رانندگی سخت وجود دارد که راحتی کمتری داشته ولی سرعت بسیار بالایی ایجاد می‌ کند. هر چه قدر باتجربه تر باشید، معمولاً حالت سخت را انتخاب خواهید کرد، در حالی که حالت ملایم برای افراد تازه کار مناسب است که بر روی حفظ تعادل خود و زمان سوار شدن و پیاده شدن از اسکوتر برقی ۱۰ اینچی تمرین می ‌کنند.

توصیه: اسکوتر برقی با چرخ ‌های بزرگ برای رانندگی بر روی چمن و سطح ناهموار مناسب است. این اسکوترها از لحاظ تحمل وزن، تفاوت چندانی با سایر مدل ها ندارند. هنگام خرید باید به این نکته توجه کنید.

انتخاب

مدل‌های ۵/۶ اینچی و ۷/۶ اینچی جز پرفروش ‌ترین مدل‌ ها هستند که به دلیل قیمت مناسب و سهولت استفاده آنها است. علاوه بر این، بسیاری از مردم اسکوتر برقی را برای استفاده در فضای داخلی و سطوح مسطح خریداری می ‌کنند. اگر به دنبال سرعت بالا و استفاده از اسکوتر برقی در فضای داخلی هستید، مدل‌های ۵/۶ اینچی را خریداری کنید. مدل‌ های با چرخ ‌های بزرگ تر برای افراد باتجربه تر و برای استفاده در فضای خارجی مناسب است.

در صورتی که تمایل داشته باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد فرق بین انواع اسکوترهای برقی بدانید، همکاران ما درتهران اسکوتر آماده هستند تا شما را راهنمایی کنند.

منبع:

besthoverboardscooter