با افزایش استفاده و محبوبیت اسکوترهای برقی در میان جوانان و افراد جامعه، به همان نسبت میزان آسیب دیدگی و جراحات نیز افزایش پیدا کرده است. جهت راندن اسکوتر برقی بهتر است تا به نکات ایمنی اسکوتر برقی آشنایی داشته باشید و از وسایل ایمنی مانند کلاه و زانوبند استفاده کنید. در این نوشته سعی شده است تا مهم‌ترین نکات ایمنی اسکوتر برقی را برای شما معرفی کنیم. لطفاً موارد ذکر شده را با دقت مطالعه کرده و عمل کنید.

افزایش صدمات ناشی از استفاده از اسکوتر برقی

برندا فولی مدیر دستیاران پزشکی در اورژانس یک بیمارستان در شهر دویلستاون هست که در آنجا جراحات ناشی از اسکوترها در حال افزایش است.

شاید شما هم برای عید یک اسکوتر برقی خریده باشید. شاید به عنوان هدیه یکی از این دستگاه‌های جذاب را به شما داده باشند. یا شاید یکی از این دستگاه‌ها را در گوشه و کنار شهر دیده باشید. با این وجود، نادیده گرفتن یکی از محبوب‌ترین اسباب بازی‌های سال، یعنی اسکوترهای برقی غیر ممکن است.

اسکوتر‌های برقی، اسکوتر‌های دو چرخ موتور داری مشابه سگوی‌ها اما بدون دسته هستند. اسکوترهای خود بالانس در پاسخ به انتقال وزن شما به سمت جلو و عقب حرکت کرده و می‌چرخند. تنها یک تنظیم کوچک راستا را تغییر خواهد داد – یا باعث توقف ناگهانی آن خواهد شد. اسکوترهای برقی می‌توانند به حداکثر سرعت ۱۶ کیلومتر بر ساعت برسند.

اخبار گزارش‌هایی درباره آتش سوزی و سوختن ناشی از سوختن خود به خودی باتری‌های لیتیومی در این دستگاه‌ها، منتشر کرده‌اند. در نتیجه این اتفاق، بسیاری از فرودگاه‌ها استفاده از اسکوترهای برقی را ممنوع کرده و برخی دیگر از مکان‌های عمومی مانند محوطه‌های دانشگاهی این رویه را دنبال کرده‌اند.

علاوه بر خطر آتش سوزی، اسکوتر‌های برقی هم‌چنین سایر خطرهای جراحت را حین استفاده از آن‌ها برای افراد به وجود می‌آورند. جراحات مرتبط با اسکوتر‌های برقی مردم را در سراسر کشور به بیمارستان‌ها می‌فرستند.

بسیاری از جراحات مربوط به اسکوتر‌های برقی، به ویژه هنگامی که دستگاه به طور ناگهانی ایستاده یا شروع به حرکت می‌کند، طبیعت ارتوپدیک دارند. هنگامی که یک فرد به سمت جلو می‌افتد، عموماً بر روی دست کشیده شده خود افتاده و ما می‌توانیم جراحات مچ، دست و بازو را در آن‌ها ببینیم.

در حالت افتادن به سمت عقب، بیماران جراحات بازو، گردن یا ستون فقرات را تجربه می‌کنند. برخی از جراحات ارتوپدیک می‌توانند ناتوان کننده بوده یا نیاز به عمل جراحی و یک دوره توانبخشی بلند مدت داشته باشند. علاوه بر جراحات ارتوپدیک، اسکوترهای برقی در ارتباط با جراحت‌های سر (ضربه محکم و ناگهانی)، پوست (بریدگی‌ها و کبودی‌ها) و حتی اعضای داخلی بدن هستند.

چه کارهایی می‌توان برای جلوگیری از جراحت‌های مرتبط با اسکوترهای برقی انجام داد؟ در زیر راهنمایی‌ها و پیشنهاداتی در خصوص نکات ایمنی اسکوتر برقی ارائه شده است.

نکات ایمنی اسکوتر برقی

مهم‌ترین نکات ایمنی اسکوتر برقی

  • قبل از سوار شدن بر اسکوتر برقی، از خود محافظت کنید. برای این کار بهتر است تا از یک کلاه ایمنی مناسب (مشابه هنگامی که بر روی اسکیت برد سوار می‌شوید) و محافظ‌های مچ و پد‌های زانو و بازو استفاده کنید.
  • به آرامی شروع به حرکت کنید، به خصوص اگر شما در حال یادگیری نحوه استفاده از اسکوتر برقی هستید. مطمئن شوید که چیزی یا کسی را در کنارتان دارید که حین استفاده از دستگاه از آن‌ها کمک بگیرید.
  • جراحت‌های اسکوترهای برقی می‌توانند برای افراد در همه سنین رخ دهند. بنابراین گمان نکنید که چون یک فرد بالغ هستید، توانایی مانور بهتری نسبت به کودکان دارید. در حقیقت، جراحت‌های اسکوترهای برقی در افراد بالغ با در نظر گرفتن سرعت و ارتفاع افتادن، جدی‌تر است.
  • استفاده از این دستگاه‌ها را محدود به جاهای صاف کنید. حتی تنها چند میلی متر سطح ناهموار می‌تواند باعث توقف ناگهانی اسکوتر برقی شده و اغلب راننده به سمت جلو پرت می‌شود.
  • اسکوتر‌های برقی را در نزدیکی ترافیک خودروها یا عابرین پیاده استفاده نکنید (برای مثال خیابان‌ها و پیاده رو‌ها)

شما می‌توانید با رعایت موارد بیان شده، با خیال راحت اقدام به راندن اسکوتر برقی کنید و از آن لذت ببرید.

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

از معروف‌ترین مدل‌های پرفروش اسکوتر برقی‌ هوشمند می‌توانیم به مارک‌های اسمارت بالانس ویل، نیوپاور و اف اسپید نام ببریم که هر سه مدل جز محصولات پر فروش در فروشگاه تهران اسکوتر می‌باشند.

تمام اسکوترهای موجود در فروشگاه تهران اسکوتر دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و شما می‌توانید هنگام خرید اسکوتر برقی از ۷ روز خدمات تعویض نیز بهره‌مند شوید.

منبع: doylestownhealth