هاوربرد چگونه کار می کند

هاوربرد چگونه کار می کند

اسکوتر برقی با نام های مختلفی بین کاربران شناخته می شود، مانند هاوربرد، اسکوتر برقی اسمارت بالانس ویلز، اسکوتر برقی هوشمند، هاوبرد، اسکوتر برقی اسمارت بالانس و اسکوتر خودران یا اسکوتر خودبالانس و … ، دلیل تفاوت این نام گذاری ها سبب شده است تا افراد دچار سردرگمی شوند ولی در واقع تمام نام های بیان شده یک نوع دستگاه است که براساس مدل های آن نام گذاری می شود. افراد زیادی هستند که تمایل دارند تا با نحوه کارکرد این وسیله آشنا شوند و بدانند که هاوبرد چگونه کار می کند و شامل چه اجزایی است.

بهترین اسکوتربرقی برای مبتدیان

هاوربرد چگونه کار می کند ؟

اسکوترهای برقی یا همان هاوربردها هستند که دسته ای برای کنترل و راندن ندارند و شما می توانید با استفاده از زاویه دادن به اسکوتر اقدام به راندن آن بکنید. برای راندن هاوربرد کافی است تا چندین روز اقدام به راندن آن بکنید و چندین نکته را رعایت کنید، بعد از آن به راحتی می توانید از راندن هاوربرد لذت ببرید.

اسکوترهای برقی دارای دو ژیرسکوپ هستند که در دو طرف اسکوتر واقع شده است، هنگام راندن اسکوتر برقی براساس زاویه ای که به اسکوتر می دهید، این ژیرسکوپ ها متوجه می شوند و سبب حرکت به سمت چپ یا راست می شود و هم چنین براساس همین ژیرسکوپ ها می توانید سرعت خود را افزایش یا کاهش دهید.

موتور براشلس

اسکوترهای برقی دارای دو موتور براشلس هستند که در دو قسمت اسکوتر واقع شده است و همین موتورها اسکوتر برقی را به حرکت در می آورد. برای مثال شما با خم شدن به عقب دستور توقف را به دستگاه ارسال می کنید.

موتورهای براشلس به عنوان نیروی محرکه و چرخ اسکوتر عمل می کند. به عبارت ساده تر موتورهای نام برده شده در خود چرخ واقع شده است و بعد از دریافت حرکت به سمت چپ، راست، عقب یا جلو اقدام به حرکت به مسیر می کند و پاها و حرکات بدن به عنوان دستوردهنده به دستگاه عمل می کند.

اجزای هاوربردها

برای اینکه بتوانیم به خوبی بدانیم که هاوربرد چگونه کار می کند باید با اجزای آن آشنا شویم. هاوربردها دو قسمت حساس دارند. هر دو قسمت در زیر پای ما قرار دارد و با استفاده از این قسمت ها می توانیم اجازه حرکت، کنترل سرعت و تغییر مسیر را می دهیم.

ژیروسکوپ

شیب هاوربرد را تنظیم می‌کند تا بتواند تعادل لازم برای فرد راننده را تامین کند. یکی از مهم‌ترین قسمت‌های موجود در اسکوتر برقی همین وسیله است، چرا که ذات اصلی اسکوتر برقی حفظ تعادل برای حرکت می باشد.

میکروپروسسورها: این پردازنده‌های کوچک توان و قدرت خروجی را به طرف چرخ‌ها هدایت کرده و به این ترتیب موجب حرکت وسیله‌ی نقلیه می‌گردد.

باتری

قدرت الکتریکی لازم برای اسکوتر شما را جهت حرکت ذخیره می‌کند. در این اسکوترهای برقی عموماٌ باتری‌های لیتیومی هستند که با وات بالا ارائه می‌شوند.

موتور

قدرت لازم را برای چرخ‌ها تولید می‌کند تا راننده به حالت تعادل در آید و بتواند این تعادل را در طول مسیر حفظ کند.

جهت شروع به حرکت کافی است تا پاهای خود را به صورت کامل روی دستگاه قرار دهید تا دستگاه شروع به حرکت کند و هنگام پیاده شدن کافی است تا پاهای خود را به صورت کامل جدا کنید و به صورت کامل بایستید، تا دستگاه بایستد و بتوانید از آن پیاده شوید. همان گونه که در بالا اشاره شد، شما می توانید با تمرین و رعایت نکات راندن اسکوتر برقی  به راحتی سوار هاوربرد شوید و از راندن آن لذت ببرید.

مشکلات هاوبردها

بعد از اینکه به طور اجمالی با کارکرد هاوربرد آشنا شدید و دانستید که هاوربرد چگونه کار می کند بهتر است تا با مشکلات و معایب هاوربرد هم آشنا شوید.

خطر سقوط

همانگونه که بیان شد شما برای راندن اسکوتر برقی باید با استفاده از پاها و بدن خود استفاده کنید و هیچ گونه دسته ای برای راندن و کنترل وجود ندارد و با توجه به اینکه سرعت این دستگاه ۱۰ کیلومتر بر ساعت است، پیشنهاد می کنیم تا هنگام راندن آن از وسایل ایمنی مانند کلاه ایمنی، زانوبند و آرنج بند استفاده کنید.

کسب مهارت رانندگی

سعی کنید تا با چند روز تمرین مهارت مورد نیاز برای راندن اسکوتر برقی را کسب کنید و سپس اقدام به راندن آن در کوچه، سپس محله و در نهایت بعد از کسب مهارت کافی و کامل در خیابان اقدام به راندن بکنید.

عدم رانندگی در خیابان های پر ترافیک

با توجه به اینکه در ایران خیابان های مخصوص برای رانندگی دوچرخه و موارد مشابه وجود ندارد، در صورتی که در خیابان های پر ترافیک اقدام به رانندگی کنید، ممکن است تا دچار تصادف شوید و حتی ممکن است این تصادف، صدمات جبران ناپذیری را به شما وارد کند.

رانندگی در سطوح مناسب

سعی کنید در مسیرهای خاکی و شیب بیش از ۳۰ درجه از اسکوتر برقی خود استفاده نکنید. چون در این گونه سطوح هاوربردها نمی توانند حرکت کنند و دچار مشکل می شوند.

عدم استفاده توسط افراد بیش از ۱۰۰ کیلوگرم

این نکته را همواره مد نظر داشته باشید که نباید افرادی که وزن زیادی دارند از اسکوترهای برقی استفاده کنند. برخی از اسکوترهای برقی توانایی تحمل افراد تا ۱۰۰ کیلوگرم و برخی دیگر توانایی تحمل تا ۱۲۰ کیلوگرم را دارند. هنگام خرید اسکوتر برقی علاوه بر دریافت گواهی نامه ها و ضمانت نامه های مرتبط، میزان وزن تحمل دستگاه را از فروشنده جویا شوید.

عدم استفاده دستگاه توسط افراد کهنسال، کودکان و زنان باردار

با توجه به اینکه راندن اسکوترهای برقی مستلزم رعایت برخی نکته ها است و بدانید که هاوربرد چگونه کار می کند و در صورتی که هنگام راندن اسکوتر برقی زمین بخورید یا تصادف کنید، احتمال بروز مشکلات جبران ناپذیری نیز وجود دارد، پیشنهاد می شود تا افراد کهنسال، کودکان و زنان باردار از این دستگاه استفاده نکنند.

خرید هاوربردهای ارزان قیمت با کیفیت پایین

در سال ۲۰۱۵ برخی از اسکوترهای برقی در سطح جهان دچار انفجار و آتش سوزی می شدند. در حال حاضر معتبرترین استاندارد مربوط به اسکوترها، گواهی نامه UL22 است. حتماً هنگام خرید اسکوتر برقی توجه داشته باشید که اسکوتر برقی شما این گواهی نامه را داشته باشد و برای اطمینان می توانید از فروشنده خود گواهی نامه و ضمانت های معتبر را درخواست کنید. بهترین پیشنهاد برای خرید اسکوترهای برقی خرید از فروشگاه های معتبری مانند تهران اسکوتر است.

آموزش راندن هاوربرد

بعد از اینکه دانستید که هاوربرد چگونه کار می کند، زمان آن فرا رسیده است تا نکاتی را در مورد راندن هاوربرد به شما بیان کنیم.

گام اول راندن هاوربرد: مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه

مانند سایر وسایل الکترونیکی و مکانیکی بهتر است تا برای آشنایی با مکانیزم و نحوه کارکرد دستگاه، دفترچه راهنمای آن را به خوبی مطالعه کنید. با توجه به اینکه اکثر هاوربردها ساخت کشور چین هستند و توضیحات مندرج در دفترچه به زبان چینی است و ترجمه هایی که از زبان چینی نیز شده اند، مناسب نیست، پیشنهاد می کنیم تا از سایت و آموزش های معتبر اینترنتی استفاده کنید و نکات مورد نیاز را یاد بگیرید. یکی از مهم ترین مواردی که نیاز است تا یاد بگیرید، نحوه شارژ باتری اسکوتر برقی است. چون در صورتی که به صورت مناسب اسکوتر برقی را شارژ نکنید، عمر باتری کاهش پیدا خواهد کرد و مسافت کمتری را خواهید توانست، طی کنید.

گام دوم راندن هاوربرد: چک کردن قطعات

قبل از اقدام به راندن اسکوتر برقی خود، دقت کنید که تمام قطعات مورد نیاز در داخل جعبه است. چون قطعات هاوربرد ۳-۴ قطعه است و باید این قطعات را باید با دفترچه داخل جعبه منطبق کنید. سعی کنید تا هاوربرد خود را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید، چون در صورتی که یکی از قطعات معیوب یا کم باشد، می توانید به فروشگاه خود مراجعه کنید و مشکل خود را با آنها در میان بگذارید.

 

گام سوم راندن هاوربرد: آماده شدن برای راندن هاوربرد

بعد از تکمیل شدن شارژ اولیه اسکوتر برقی تان، می توانید اقدام به راندن اسکوتر برقی کنید. ولی بهتر است در این مرحله نیز چندین حرکت ابتدایی جهت یادگیری و شروع کردن راندن اسکوتر برقی خود بدانید.

بعد از روشن کردن اسکوتر برقی، آن را در سطح صاف قرار دهید، به شما توصیه می شود که برای شروع در یک اتاق یا محوطه باز اقدام به یادگیری راندن اسکوتر برقی بکنید. حین رانندگی خود، سعی کنید تا سایر وسایل موجود بر روی زمین را بردارید تا دچار مشکل نشوید. هر چه قدر فضای شما بزرگ و بدون دردسر باشد بهتر است.

برای شروع باید به آرامی یک پای خود را بر روی صفحه اصلی اسکوتر برقی قرار دهید و پای دیگر بر روی زمین باقی خواهد ماند. بعد از تماس پا با لاستیک نرم و سیاه رنگ روی اسکوتر برقی، اسکوتر برقی بلافاصله فعال می شود. در صورتی که می خواهید تا با اعتماد بیشتری اقدام به راندن هاوربرد کنید، می توانید از یک نفر کمک بگیرید تا به شما در راندن اسکوتر برقی کمک کند.

جهت داشتن ثبات و عدم لرزش می توانید فشار بیشتری را بر روی دستگاه بیاورید. سعی کنید تا آرامش خود را حفظ کنید. در این حالت بهتر می توانید تعادل خود را حفظ کنید.

نکته مهم : سعی کنید پاهای خود را در کناره‌های صفحه اصلی اسکوتر برقی فشار دهید زیرا آن‌ها قسمت‌هایی هستند که باعث ایجاد تعادل بیشتر برای شما می‌شوند.

در این مرحله می توانید پای دوم خود را به آرامی روی تخته اصلی قرار بدهید. بهتر است تا مقداری به جلو خم شوید، چون سبب می شود که دستگاه شروع به حرکت بکند. این نکته را حتماً مد نظر داشته باشید که هر چه بیشتر به جلو خم شوید، سرعت بیشتری را خواهید گرفت و برعکس هر چه بیشتر به عقب خم شوید، سرعت شما کم‌ تر خواهد شد و در نهایت متوقف خواهید شد. برای چندین بار و چندین ساعت و حتی چندین روز این تمرین ساده را انجام دهید تا بتوانید به راحتی سرعت اسکوتر خود را افزایش یا کاهش دهید.

بعد از یادگیری افزایش و کاهش سرعت می توانید می توانید چرخش را یاد بگیرید و ماهر شوید. بعد از این شما می توانید تسلط کافی به اسکوتر خود داشته باشید و از رانندگی آن لذت ببرید.

بهترین مینی سگوی

 

انواع هاوربرد

هاوربردهای ۱۰ اینچی

هاوربردهای ۱۰ اینچی کارکرد و مزایای بیشتری نسبت به سایر هاوربردها مانند هاوربردهای ۶ اینچی دارند. مهم ترین مزیت هاوربردهای ۱۰ اینچی تطبیق پذیری بالا و همه کاره بودن آنها است. با توجه به اینکه لاستیک این نوع هاوربردها قوی و بادوام است، شما می توانید به راحتی در جاده اقدام به رانندگی کنید و این نوع هاوربردها مناسب برای مسیرهای نه چندان مناسب و هموار مانند مسیرهای شن و ماسه ای، جنگلی و ناهموار است. این نوع هاوربردها به خاطر سایز بزرگی که دارند سبب راحتی بیشتر می شود.

از محبوب ترین هاوبردهای ۱۰ اینچی مربوط به هاوربرد Segway MiniPro است.

هاوربردهای ۸ اینچی

این نوع هاوربردها به خاطر داشتن سایز مناسب چرخ ها، جزء محبوب ترین هاوربردها برای افراد بالغ شناخته می شوند. این هاوربردها می توانند در زمین های ناهموار و شن و ماسه ای به خوبی حرکت کنند و قادر به صعود از سطوح شیب دار هستند. در صورتی که به دنبال یک هاوربرد نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک هستید، هاوربردهای ۸ اینچی یک گزینه ایده آل برای شما است.

این نوع از اسکوتر برقی مانند اسکوترهای ۶.۵ اینچی توانایی حمل افراد تا ۱۲۰ کیلوگرم را دارا می‌باشد و برای تمام گروه‌های سنی مناسب می‌باشد.

هاوربردهای ۶.۵ اینچی

این نوع اسکوترهای برقی کوچک ترین نوع هاوربردها هستند. اسکوترهای برقی ۶ اینچی محبوب ترین نوع اسکوتر برقی برای کودکان و نوجوانان است و علت این محبوبیت قیمت پایین و قدرت مانور مناسب آن است. با توجه به اینکه کودکان وزن زیادی ندارند، در نتیجه این نوع هاوربرد برای آنها بسیار مناسب است و بهتر می توانند با این سایز اسکوتر برقی ارتباط برقرار کنند.

این نوع از اسکوتر برقی توانایی حمل افراد تا ۱۲۰ کیلوگرم را دارا می‌باشد وبرای کودکان و نوجوانان ۸ تا ۱۴ سال مناسب است.

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند و هاوربردها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.