جنس چرخ اسکوتر برقی از چیست و رایج ترین اندازه آنها

اسکوترهای برقی یا همان هاوربردها دارای انواع و سایزهای مختلفی هستند. هر کدام از اسکوترها هم دارای اجزا و قطعات مختلفی هستند. قطعاتی مانند باتری لیتیومی، سنسور جایرسکوپ و اینفرارد، چراغ ‌های LED، بورد الکترونیکی اصلی، شارژ باتری، پدهای فشار( لاستیک هایی که پا روی آنها قرار می گیرد) و چرخ اسکوتر برقی.

یکی از مهم‌ ترین قطعات موجود در اسکوتر، چرخ اسکوتر برقی است، چون علاوه بر اینکه اندازه های مختلف سبب تغییر نوع استفاده ی شما می شود، امکان بروز حوادث مختلف در شرایط متفاوت را رقم می زند.

انتخاب سایز اسکوتر برقی مناسب

انتخاب یک اسکوتر برقی مناسب اصل اولیه و اساسی در خرید اسکوتر برقی است. شما باید براساس شرایط جسمی خود مانند وزن و سایز بدن تان، بودجه، شرایط سنی مصرف کننده اسکوتر برقی مناسب خود را انتخاب کنید. هر یک از اسکوترهای برقی دارای سایزهای مختلفی از تایرها هستند.

نسبت مستقیمی بین اندازه چرخ اسکوتر برقی و افزایش میزان قدرت مانور و سرعت بالاتر را خواهید داشت. بدین معنی که با افزایش اندازه چرخ اسکوتر برقی میزان قدرت مانور و سرعت شما بالاتر خواهد رفت. یکی دیگر از مزایای چرخ اسکوتر برقی بزرگ، امکان حفظ تعادل بهتر است. این حفظ تعادل در سطح شهر و در دست اندازها بسیار حیاطی و مهم است.

خرید چرخ اسکوتر برقی از فروشگاه های معتبر

هنگام خرید اسکوتر برقی یا چرخ اسکوتر برقی به صورت مجزا در صورت نیاز، سعی کنید تا محصولات با کیفیت را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. همان گونه که در نوشته های قبلی هم تاکید داشته ایم، سعی کنید هنگام خرید محصولات از فروشنده، ضمانت های لازم را به صورت مکتوب دریافت کنید. ضمانت هایی مانند برگه گارانتی، فاکتور و موارد مشابه را از فروشنده درخواست کنید، تا هم از اصل بودن محصولات مطمئن شوید و هم اینکه در صورت بروز یک مشکل، بتوانید به راحتی به فروشگاه مراجعه کنید و مشکل به وجود آمده را به راحتی حل کنید.

رایج ترین اندازه چرخ اسکوتر برقی

چرخ های اسکوتر برقی در سایزهای مختلفی تولید می شوند ولی این اندازه ها به صورت رایج و متداول در دنیا وجود دارد:

اسکوتر با چرخ های ۶.۵ اینچی

این اندازه چرخ اسکوتر برقی از محبوب ترین اندازه های چرخ های اسکوتر برقی است. مواد به کار رفته در این نوع چرخ ها به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی، اقدام به راندن اسکوتر برقی خود بکنید و نگران سوراخ شدن لاستیک خود نباشید. سایز مناسب چرخ اسکوتر برقی این مدل سبب می شود، تا به راحتی در فضاهای بسیار کم و حتی ناهموار اقدام به راندن اسکوتر برقی خود بکنید.

اسکوتر برقی چرخ های ۸ اینچی

اسکوترها با چرخ های ۸ اینچی برای افراد با سن های بالا توصیه می شود. اندازه چرخ اسکوتر برقی ۸ اینچی به شما این امکان را می دهد تا بتواند به راحتی در فضاهای مناسب از اسکوتر برقی خود استفاده کنید. این نوع اسکوترهای برقی امکان تحمل افراد با وزن بیشتری را هم دارد.

اسکوتر برقی با چرخ های ۱۰ اینچی

بزرگ ترین اندازه چرخ اسکوتر برقی رایج در بازار چرخ های ۱۰ اینچی است. این نوع اسکوتر برای دورهای تند و سرعت های بالا مناسب است. اسکوترهای برقی با چرخ های ۱۰ اینچی مناسب مناطق ناهموار و مناطق شیب دار هستند و به شما کمک می کند تا با دغدغه کمتری اقدام به راندن آن در این نوع مکان ها بکنید.

جنس چرخ اسکوتر برقی

چرخ های اسکوتر برقی از مواد مختلف و در سایزهای مختلفی تهیه و تولید می شود. موتورهای موجود در اسکوتر از جنس براشلس هستند که در سایزهای مختلف تولید می شود. این موتورها دارای سه سیم پیچ مجزا و سه عدد سنسور دارند که جهت اطلاع از وضعیت فعلی موتور طراحی شده اند. چرخ های موجود در داخل موتور مشابه موتورهای سه فاز هستند که قدرت آنها زیاد بوده و سرعت آن با توجه به برد روی اسکوتر کم یا زیاد می شود.

کیفیت چرخ اسکوتر برقی

چرخ های اسکوتر برقی دارای کیفیت مناسبی هستند که به سادگی ساییده نشده و نمی سوزند. چرخ های اسکوتر برقی دارای سه سیم اصلی برای سیم پیچ ها و پنج عدد سیم برای سنسورهای داخل چرخ هستند. همان گونه که در بالا اشاره کردیم، هنگام خرید اسکوتر برقی سعی کنید تا اسکوترهای استاندارد را تهیه کنید. اسکوترهایی که دارای گواهی نامه استاندارد UL22 باشند. این گواهی نامه استانداردترین گواهی نامه ای است که سازنده های اسکوتر برقی ملزم به داشتن آن هستند.

انواع چرخ اسکوتر برقی

نحوه کارکرد چرخ اسکوتر برقی

چرخ اسکوتر برقی در حالت کلی نیروی محرکه یا همان موتور اسکوتر برقی محسوب می شود و نوع آن از موتورهای براشلس است. به عبارت ساده تر چرخ های اسکوتر برقی به عنوان مولد نیروی محرکه اسکوتر برقی شناخته می شود. اندازه های چرخ اسکوتر برقی براساس اینچ بیان می شود و استانداردهایی را در این زمینه دارد. چرخ اسکوتر برقی از نوع تیوبلس است.

چرخ اسکوتر برقی یکی از حساس ترین قطعات اسکوتر است، چون در صورتی که چرخ اسکوتر برقی دچار مشکل شود، علی رغم اینکه دستگاه روشن می شود، ناهماهنگی در حرکت اسکوتر برقی ایجاد می شود و ممکن است که اسکوتر برقی روشن نشود ولی نگران نباشید، چون چناچه هر کدام از اجزای چرخ اسکوتر برقی شما دچار مشکل شود، شما می توانید همان بخش را به تنهایی تعمیر کنید.

وب‌ سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ ایم و به عنوان اولین شرکت وارد کننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

تمام اسکوترهای موجود در فروشگاه تهران اسکوتر دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و شما می‌ توانید هنگام خرید اسکوتر برقی از ۷ روز خدمات تعویض نیز بهره‌ مند شوید.