کیف چرخ دار اسکوتر برقی: راه حلی برای رهایی همیشگی از وزن بالای اسکوترهای برقی

کیف چرخ دار اسکوتر برقی: راه حلی برای رهایی همیشگی از وزن بالای اسکوترهای برقی

آیا تاکنون از یک ساک مسافرتی استفاده کرده‌اید؟ اگر اهل سفر و گشت و گذار باشید، به احتمال زیاد با این ساک‌های چرخ دار آشنا بوده و از مزایای آنها آگاهی دارید. ساک های مسافرتی به لطف چرخ های روان و متحرک خود باعث می شوند تا سنگینی وزن لوازم شما به نظر بسیار ناچیز آید. در واقع این وسیله سفر را بسیار ساده تر کرده و نگرانی های شما از بابت حمل و نقل لوازم سنگین تان را به حداقل می رساند. اشتباه نکنید! این مقاله در مورد مزایای ساک های مسافرتی نیست! بلکه در این مقاله به بررسی مزایای کیف چرخ دار اسکوتر برقی خواهیم پرداخت. اما چرا مقدمه خود را با معرفی ساک مسافرتی آغاز کردیم؟ با مطالعه این مطلب به پاسخ این سوال خواهید رسید!

کیف چرخ دار اسکوتر برقی: ساده ترین روش برای حمل اسکوتر

پیش از این به بررسی کیف اسکوتر و مزایای آن در هنگام حمل و نقل های کوتاه پرداختیم. این کیف ها به خوبی از بدنه اسکوتر در برابر خط و خش و ضربات محافظت روزمره محافظت کرده و امکان جا به جایی آن را فراهم می کنند. با این حال اگر قصد انجام سفر و حمل اسکوتر خود به مدت طولانی تری را دارید، استفاده از Hard Case ها ممکن است گزینه مناسبی نباشد. اما جای نگرانی نیست. چرا که در این شرایط نیز یک اکسسوری سودمند به نام کیف چرخ دار اسکوتر برقی در خدمت شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: کیف اسکوتر برقی: خانه ای امن و مطمئن برای اسکوتر با ارزش شما

ویژگی اصلی و کاربردی این کیف، داشتن چرخ هایی است که باعث می شود حمل آن بر روی زمین بسیار ساده تر شده و سنگینی آن از روی کتف و دستان شما برداشته شود. هر چند که شاید سطح خارجی این دسته از کیف ها به اندازه هارد کیس های اسکوتر برقی مقاوم و سخت نباشد، اما هدف اصلی در استفاده از کیف چرخ دار اسکوتر برقی راحتی حمل و نقل آن است. در ادامه با بررسی کلی ویژگی های این کیف، به مقایسه آن با هارد کیس های اسکوتر برقی می پردازیم.

 

کیف مخصوص اسکوتر برقی

ویژگی های کیف چرخ دار اسکوتر برقی

همان طور که گفته شد، اصلی ترین مزیت و ویژگی این دسته از کیف های اسکوتر برقی بهره مندی از چرخ های سخت و مقاومی است که حمل آن بر روی زمین را ساده تر می کند. اکنون با توجه به این مسئله به احتمال زیاد متوجه شباهت این سری از کیف ها با ساک های چرخ دار مسافرتی شده اید! از آنجایی که وزن اسکوترهای برقی نسبتاً زیاد است، حمل و نقل آنها با دست و یا بر روی کتف کار عاقلانه ای نیست و ممکن است به سرعت باعث خستگی شخص شود.

در این شرایط تنها کافی است تا با تهیه یک کیف چرخ دار و قرار دادن اسکوتر برقی در داخل آن، به سادگی اسکوتر خود را بدون نگرانی از بابت آسیب رسیدن به بدنه آن به دنبال خود بکشید. حال ممکن است این سوال اساسی برای شما به وجود آمده باشد که در شرایطی که سطح زمین هموار نبوده و یا آلوده باشد، چگونه می توان از این کیف استفاده کرد؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم که حق با شماست! استفاده از چرخ های کیف چرخ دار اسکوتر برقی در تمامی شرایط امکان پذیر نیست. اما باز هم جای نگرانی وجود ندارد. چرا که در برخی مدل های این کیف، از یک بند برای استفاده به عنوان کوله پشتی نیز استفاده شده تا در شرایط نامناسب برای مدت موقتی وزن اسکوتر را به شانه های خود منتقل کنید.

 

کیف چرخ دار اسکوتر برقی

 

سطح خارجی مدل های کیف چرخ دار اسکوتر برقی اغلب نرم و منعطف بوده و در برخی موارد در برابر آب و نفوذ گرد و غبار نیز مقاوم است. اما با این وجود مقاومت این دسته از کیف ها در برابر Hard Case های مخصوص اسکوترهای برقی تعریف چندانی ندارد. با این حال اگر در بین خرید این دو مدل کیف اسکوتر برقی مردد هستید، در ادامه به مقایسه و بررسی نکاتی در مورد هر یک از آنها می پردازیم.

هارد کیس یا کیف چرخ دار اسکوتر برقی؟ مسئله این است.

در حال حاضر مدل های مختلفی برای کیف اسکوتر برقی به بازار ارائه شده که این دو مدل به دلیل کارایی بالای خود محبوبیت بیشتری نسبت به سایر مدل ها دارند. اما هر کدام از این کیف ها برای چه مواقعی مناسب است؟ در ادامه پاسخ این سوال را شرح خواهیم داد.

  • هارد کیس های اسکوتر برقی سطح خارجی بسیار مقاومی دارند. در نتیجه اگر قرار است اسکوتر شما در محیطی قرار بگیرد که در آن احتمال وارد شدن ضربه یا فشار به آن وجود دارد، بهتر است از این مدل کیف استفاده نمایید. برای مثال اگر قصد دارید تا اسکوتر را در صندوق عقب ماشین خود قرار داده و حمل کنید، هارد کیس گزینه مناسب تری برای شماست. با این حال این مدل از کیف ها تنها با دست و یا بر روی دوش قابل حمل هستند و به مرور زمان می تواند فرد حامل را خسته کند.
  • کیف چرخ دار اسکوتر برقی برای زمانی مناسب است که قصد داشته باشید برای مدت طولانی اسکوتر خود را بدون کمک وسیله نقلیه حمل کنید. برای مثال اگر قصد دارید تا اسکوتر را به پارک نزدیک خانه خود حمل کنید، استفاده از این مدل کیف جلوی بروز خستگی در شما را خواهد گرفت. با این وجود این مدل از کیف ها مقاومت بالایی در برابر فشار و ضربه ندارند. پس در هنگام حمل آن باید به موارد ایمنی توجه کرده و تا جای ممکن از قرار دادن این کیف در محیط هایی که احتمال فشار در آن وجود دارد، خودداری کنید.

در حالت کلی، هر دو مدل کیف چرخدار و هارد کیس اسکوتر برقی دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی هستند که می تواند در جای خود بسیار ضروری و کاربردی باشد. در نتیجه بهترین کار ممکن خرید یک عدد از هر یک از این مدل ها و استفاده از آن در شرایط مورد نیاز است. اما چنانچه بودجه شما برای خرید دو کیف مجزا کافی نیست و یا به هر دلیلی قصد انجام این کار را ندارید، می توانید با توجه به شرایط استفاده، مناسب ترین مدل را برای اسکوتر خود انتخاب نمایید.