آموزش اسکوتر برقی به کودکان

آموزش اسکوتر برقی به کودکان

اگر قصد آموزش اسکوتر برقی به کودکان دارید به یک راهنمای مفید و مختصر لازم دارید تا شما بتوانید از راندن وسیله‌ی نقلیه‌ی جدیدتان لذت ببرید. خواندن این راهنما شاید فقط پنج دقیقه وقت بگیرد اما می‌تواند برای همیشه از شما یک راننده‌ی حرفه‌ای بسازد.

بسیار تاکید می‌کنیم که برای اولین مرحله مطمئن شوید که دستگاه شما کاملاً شارژ شده است. حالا اسکوتر خود را روشن کنید و در مقابل خود قرار دهید، دقیقاً جوری که جلوی انگشت شست پای‌تان قرار بگیرد. اگر اسکوتر برقی شما دارای آپشن مبتدی و یا حالت آماتور است، همین الان به حالت مبتدی قرار دهید. در اولین گام آموزش اسکوتر برقی به کودکان تبدیل دستگاه به حالت آماتور است.

آیا هاوربرد شما از آن‌هایی است که در قسمت جلو یا عقب چراغ دارد؟ این سوالی است که اغلب مشتری‌ها از ما می‌پرسند. برخی از مردم فکر می‌کنند که چراغ‌های ال‌ای‌دی، نوعی سیگنال و نشانه به هنگام پیچیدن برای رانندگان پشت سر شما است، بنابراین حتماً باید در قسمت عقب قرار بگیرند. حقیقت این است که هیچ قسمت عقب و جلویی وجود ندارد، شما از هر طرف که می‌خواهید می‌توانید سوار اسکوتر برقی خود شوید.

به روز رسانی:

اغلب مردم اسکوتر برقی خود را به حالتی می‌رانند که چراغ‌های ال‌ای‌دی آن در قسمت جلو قرار بگیرد، در واقع مدل‌های جدید و آپدیت‌ها هم تاکید می‌کنند که بهتر است چراغ‌ها در قسمت جلو قرار بگیرند. بنابراین فکر می‌کنیم که دیگر مشکلی در این باره بوجود نیاید.

تنها چیزی که برای آموزش اسکوتر برقی به کودکان خود یاد دهید این است که پای راست‌شان را( و یا چپ را، اگر چپ‌پا هستید) روی دستگاه قرار دهند. در این وضعیت شما باید از دو چیز مطمئن باشید: اول اینکه تا جای ممکن پای شما نزدیک به چرخ باشد. اشتباه رایجی که عموماً همه مرتکب می‌شوند این است که به اندازه‌ی کافی پاها را باز نمی کنند و همین اشتباه کوچک راندن اسکوتر برقی را خیلی مشکل می‌کند. دوم اینکه باید سعی کنید سطح اسکوتر خود را صاف نگه دارید و این هم با باز کردن بیشتر پاها امکان پذیر است.

بعد از اینکه پای راست‌تان را روی اسکوتر برقی ثابت کردید، فقط کافی است سوار اسکوتر شده و آن را به راه بیاندازید. اگر بیش از حد فکر کنید و مردد باشید، زمین می‌خورید. فقط کافی است روی اسکوتر بایستید، درست شبیه به اینکه دارید از پله بالا می‌روید. اولین عکس‌العمل شما انقباض خودتان خواهد بود، و همین انقباض باعث می‌شود، شما به عقب و جلو خم و راست شوید. بهترین کار ممکن این است که به جلوی خود نگاه کنید، سعی کنید به پایین خم نشوید و نگاه نکنید، راحت باشید. فقط باید بایستید. گام اول درست ایستادن و حفظ تعادل است.

حرکت با هاوربرد، حرکت مستقیم در روی یک خط

برای آموزش اسکوتر برقی به کودکان و در حال حاضر بهترین روشی را که برای جابه‌‎جایی می‌توان به شما پیشنهاد داد فقط این است که به جایی که قرار است بروید فکر کنید.

احتمالاً الان آماده‌اید تا حرکت خود را شروع کنید، فقط کافی است به طرف مسیری که می‌خواهید بروید خم شوید. شاید فکر می‌کنید که باید کارهای بیشتری انجام دهید اما این طور نیست فقط کافی است کمی خم شوید و وزن خود را به طرف مسیری که می‌خواهید بروید، بیندازید. به یاد داشته باشید اگر بیش از حد خم شوید احتمال افتادن وجود دارد. برای شروع کار به شما توصیه می‌شود فقط به رانندگی در مسیرهای مستقیم فکر کنید.

پیچیدن با هاوربرد

بعد از یادگیری حرکت مستقیم الان دیگر وقت آموزش پیچیدن به چپ و راست است:

شاید برای‌تان جالب باشد که احساس کنید اسکوتر برقی شما به صورت طبیعی و خیلی راحت به سمت چپ یا راست می‌پیچد، دقیقاً به همان شکلی که شما می‌خواهید. اما در واقع این شما هستید که با کمی خم شدن حرکت اسکوتر خود را کنترل می‌کنید. اگر می‌خواهید به سمت راست بپیچید فقط کافی است که خود را و یا انگشت شست پای خود را کمی به سمت راست متمایل کنید، اما در هنگام چرخش‌های تیزتر، شاید باید کل پاشنه پا را بچرخانید. به یاد داشته باشید برای چرخش‌های تیزتر باید کمی خبره باشید، ما به عنوان یک راننده آماتور چرخش‌های تند و تیز را به شما  و یا فرزندتان پیشنهاد نمی‌دهیم.

بهترین روش برای تمرین با اسکوتر برقی

حالا که روش و آموزش اولیه رانندگی در مسیرهای صاف و مستقیم را یاد گرفته‌اید بهتر است به تمرین پیچیدن ادامه دهید. آن‌قدر به این تمرین‌ها ادامه دهید تا به راحتی و بدون تفکر و ترس از افتادن بتوانید به چپ یا راست بپیچید. تنها هنگامی که توانستید احساس راحتی کامل کنید شما دیگر آماده رانندگی در مسیرهای ناهموار و سرعت‌های بیشتر هم هستید.

پایین آمدن و یا پیاده شدن از اسکوتر برقی

یکی از بخش‌های آموزش اسکوتر برقی به کودکان نحوه پایین آمدن از اسکوتر برقی می‌یاشد. برای پایین آمدن و یا پیاده شدن از اسکوتر برقی کافی است تمامی مراحلی را که به آن اشاره کردیم برعکس کنید. سعی کنید کنترل خود و همین‌طور تعادل خود را بر روی یک پا انجام دهید و پای دیگرتان را روی زمین بیاورید، اغلب اوقات به انسان حالت غریزی به نام پایین پریدن دست می‌دهد، سعی کنید بر این حس غریزی خود غلبه کنید چرا که به شما اصلاً توصیه نمی‌شود در هنگام پایین آمدن از اسکوتر برقی بپرید. احتمال برگشتن هاوربورد و همین‌طور زخمی شدن شما وجود دارد. سعی کنید مغز خود را به گونه‌ای عادت دهید تا در هنگام پیاده شدن از اسکوتر برقی با آرامش رفتار کنند و شما را تشویق به پریدن نکند.

بسته به نوع اسکوتر برقی شما، کارخانه‌ی سازنده آن، برای این وسیله‌های نقلیه سیستم کنترل از راه دور را سوار کرده است. با توجه به قیمت و امکانات اسکوتر برقی، این سیستم کنترل از راه دور می‌تواند شامل ویژگی‌های زیاد و یا کم می‌باشد. ما در این‌جا سعی خواهیم کرد که یک هاور برد معمولی را در نظر گرفته و از روی آن سیستم کار با کنترل از راه دور را به شما توضیح دهیم.

 

آموزش اسکوتر برقی به کودکان

روشن کردن اسکوتر برقی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های آموزش اسکوتر برقی به کودکان نحوه روشن کردن اسکوتر برقی است. شما می‌توانید با فشار دادن دکمه مستقیم “روشن” بر روی خود اسکوتر برقی آن را روشن کنید و یا در صورت نیاز به کنترل از راه دور، می‌توانید روی دکمه مخصوص روشن در روی سیستم کنترل از راه دور کلیک کنید.

خاموش کردن اسکوتر برقی

شما می‌توانید با فشار دادن دکمه lock بر روی کنترل از راه دور، اسکوتر برقی خود را خاموش کنید و یا با فشار دوباره‌ی دکمه‌ی روشن، روی خود اسکوتر برقی آن را خاموش کنید.

قفل کردن اسکوتر برقی

روی کنترل از راه دور دکمه‌ای به نام آن‌لاک وجود دارد شما می‌توانید با فشار دادن آن برای یک بار سیستم خود را قفل کنید و برای بار دوم، سیستم دوباره باز می‌شود. به یاد داشته باشید چراغ مربوط به قسمت باتری در هنگام قفل بودن اسکوتر برقی قرمز و در هنگام باز کردن قفل آن سبز می‌شود.

برای شروع کار با اسکوتر برقی همیشه آن را به حالت مبتدی و یا آماتور قرار دهید. در این حالت اسکوتر برقی شما با سرعتی تقریباً ۵ کیلومتر بر ساعت حرکت خواهد کرد. این یک روش خوب است تا شما بتوانید برای شروع اعتماد به نفس لازم را به دست بیاورید. دقت داشته باشید، تقریباً تمامی اسکوترهای برقی حالت آماتور دارند.

از توصیه‌های مهم ما به شما این است که همیشه به قسمت باتری هاوربرد خود بسیار دقت کنید، اگر باتری شما در هنگام سرعت به یک‌باره تمام شود می‌تواند خطرناک باشد و در بعضی از موارد به شما آسیب برساند. برای شروع کار و برای آموزش اسکوتر برقی به کودکان اولین قدم این است که به آنها یاد دهید همیشه باتری باید در حالت شارژ کامل باشد.

با خواندن توصیه‌های بالا برای شما رانندگی خوب و لذت بخشی آرزو می‌کنیم.

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند و هاوربردها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

شما با خیال راحت می‌توانید از مجموعه‌های موجود انتخاب هاوربرد مناسبی داشته باشید و با کمترین قیمت، بالاترین کیفیت را دریافت کنید.

منبع: electricscooterreviewshub