آموزش راندن هاوربرد

آموزش راندن هاوربرد

هاوربردها، اسکوترهای برقی خود بالانس هستند که به تازگی وارد بازار مد و استفاده جدید مردم شده‌اند. می‌توان به جرات گفت یکی از جدیدترین پرکاربردترین و متفاوت‌ترین گجت‌ها و ابزار سرگرمی تولید شده در نسل جدید است. اگرچه ظاهری کوچک سبک و بسیار ساده دارند اما استفاده از آن در شروع کار می‌تواند کمی سخت و پیچیده باشد. در این نوشته سعی داریم تا نکاتی آموزنده درباره آموزش راندن هاوربرد را برای شما آموزش دهیم. تا شما هم به‌راحتی بتوانید با چندین تمرین ساده و کم حجم از همان روز اول یک رانندگی شیرین لذت بخش و با اعتماد به نفسی را تجربه کنید.

وزن تقریبی هاوربردها در حدود ۱۳ کیلوگرم است، که همین ویژگی آن‌ها را تبدیل به یک وسیله‌ی نقلیه‌ی سبک و قابل حمل کرده است که به راحتی با شما به هر جایی می‌تواند بیاید. شما می‌توانید آن را داخل دفتر کار خود و یا به اتاق سخنرانی هم ببرید. هر چند در نگاه اول ساختار این دستگاه بسیار ابتدایی و ساده به نظر می‌آید، اما با کمی دقت متوجه می‌شوید که یک ساختار پیچیده و مکانیک پیشرفته‌ای دارد. به یاد داشته باشید همیشه کمی خراش و یا جای ضربه بر روی بدنه پلاستیکی می‌تواند اجتناب‌ناپذیر باشد، اما مطمئن باشید که قطعات داخلی و حیاتی این دستگاه به خوبی محافظت می‌شوند، بنابراین جای هیچ نگرانی درباره کارکرد آن وجود ندارد. عموماً سرعت بالای این هاوربرد ها بین ۱۲ تا ۱۳ کیلومتر بر ساعت تغییر می‌کند. اغلب هاوربردها دارای ویژگی‌هایی هستند که در هنگام تجاوز از سرعت مجازشان به شما هشدار می‌دهند.

گام اول آموزش راندن هاوربرد: مطالعه دفترچه راهنمای دستگاه

اولین گام در آموزش راندن هاوربرد آشنایی با دستگاه با استفاده از مطالعه دفترچه راهنما است. بیشتر هاوربردهای موجود در بازار در کشور چین تولید می‌شوند که متاسفانه دفترچه‌های راهنمای کاربردی بسیار ضعیفی دارند، چراکه ترجمه‌های ضعیف از زبان چینی تحویل بازار داده شده است. با این حال ما باز هم به شما پیشنهاد می‌کنیم که با دقت دفترچه‌های راهنمای دستگاه را مطالعه کنید و در صورتی که قصد دارید نکات بیشتری را بیاموزید به شما توصیه می‌کنیم به سایت های مربوطه جهت آموزش نحوه استفاده، نگهداری و راندن اسکوتر برقی مراجعه فرمایید. اطمینان حاصل کنید که آنچه را که در دفترچه‌های راهنما برای شما نوشته‌اند را به درستی درک کرده‌اید. از طرز استفاده و زمان لازم جهت شارژ کردن باتری اسکوترهای برقی خود اطمینان کامل و آگاهی درستی کسب کنید، با هاوربردهای خود به صورتی رفتار کنید که با لپ‌تاپ‌ها، موبایل‌ها و یا سایر وسایل کامپیوتری هوشمند خود رفتار می‌کنید. همیشه سعی کنید تا هاوربرد خود را به صورت کامل شارژ کنید در غیر این صورت مسافت پیش‌بینی شده و یا لحاظ شده در دفترچه راهنما را طی نخواهد کرد. به‌یاد داشته باشید شارژ نیمه‌کاره می‌تواند به باتری و طول عمر آن آسیب برساند. میزان کارکرد و مسافتی که هاوربرد شما طی می‌کند، بسته به میزان شارژ باتری آن دارد. یک باتری کاملاً شارژ شده هم قدرت بالایی دارد و هم می‌تواند شما را در سرعت‌های بالاتر بهتر عمل کند.

گام دوم آموزش راندن هاوربرد: چک کردن کردن قطعات

در ادامه آموزش راندن هاوربرد چک کردن قطعات موجود و شناخت قطعات دستگاه می‌باشد. اسکوترهای برقی بیشتر از سه یا چهار قطعه در جعبه‌های خود ندارند. اما با این حال هرگز نمی‌توانید به حد کافی مطمئن باشید که همه آنچه لازم است را در جعبه گنجانده باشند. بنابراین قبل از اینکه شروع به یادگیری و یا استفاده از اسکوتر برقی خود کنید اطمینان کامل حاصل کنید که تمام قطعات مورد نیاز برای شروع کار را در جعبه پیدا کرده‌اید. تمام جعبه و محتویات داخل آن را بررسی کنید و تمام قطعات را با دفترچه‌ی راهنمایی که در آن قرار دارد تطبیق دهید. بعد از آن که از وجود تمام قطعات موجود در دفترچه راهنما و درون جعبه مطمئن شدید تک‌تک وسایل را آزمایش کنید و مطمئن شوید که آنها کار می‌کنند. این مهم است که در هنگام تحویل وسایل درون جعبه کاملا سالم و کامل باشند. در صورت مشاهده هرگونه مشکل درون جعبه، اعم از شکستگی یا عدم کار کردن یکی از قطعات اصلاً در مورد باز پس فرستادن این وسیله به کارخانه و درخواست یک وسیله نو و جایگزین به خود تردید راه ندهید. کارخانه سازنده اسکوترهای برقی هم مانند هر کارخانه سازنده‌ی دیگری از گجت‌های کامپیوتری موظف هستند تا تمامی وسایل را به‌صورت کامل و سالم به دست شما برسانند و درصورت وجود هرگونه مشکل آن را پس گرفته و قطعه‌ی جایگزین سالم و یا در صورت نیاز تعویض کلی را انجام دهند. بدیهی است که تمامی این پروسه باید به صورت رایگان برای مشتری انجام شود.

گام سوم آموزش راندن هاوربرد: آماده شدن برای راندن هاوربرد

زمانی که شارژ اولیه‌ی دستگاه اسکوتر برقی شما کامل شد دیگر آماده انجام چند حرکت ابتدایی جهت یادگیری و شروع راندن اسکوتر برقی خود هستید. در ابتدا اسکوتر برقی خود را روشن کنید و آن را بر روی سطح صاف قرار دهید. به شما توصیه می‌کنیم برای شروع کار در یک اتاق یا محوطه باز با فاصله منطقی و تقریباً خالی از اشیای کوچک و بزرگ مزاحم در اطراف اقدام به شروع کار کنید. داشتن فضای بزرگ و بی‌دردسر در هنگام شروع راندن اسکوتر برقی یکی از مزایایی است که می‌تواند توجه راننده تازه کار را کاملاً متمرکز بر روی آموزش و یادگیری و کار با هاوربرد کند.

 

 

آموزش راندن هاوربردبرای شروع به آرامی یک قدم خود را بر روی صفحه اصلی اسکوتر برقی بگذارید؛ منظور ما تنها یکی از پاهای شما است، پای دیگر هنوز روی زمین است. زمانی که پای شما با لاستیک نرم و سیاه‌رنگ روی صفحه اسکوتر تماس حاصل کرد و فشار لازم را بر روی آن آورید، اسکوتر برقی شما فعال می‌شود.  برای داشتن اعتماد به نفس و دوری از استرس در هنگام اولین تجربه راندن به شما پیشنهاد می‌کنیم از کسی کمک بگیرید تا در شروع حرکت به ایستادن شما روی اسکوتر برقی و حفظ تعادل اولیه‌تان کمک کند.

برای داشتن ثبات و دوری از لرزش سعی کنید فشار بیشتری برروی دستگاه آورید و همین طور آرامش خود را بر روی دستگاه حفظ کنید، تا تعادل خود را هرچه زودتر به دست بیاورید.

نکته قابل توجه: سعی کنید پاهای خود را در کناره‌های صفحه اصلی اسکوتر برقی فشار دهید زیرا آن‌ها قسمت‌هایی هستند که باعث ایجاد تعادل بیشتر برای شما می‌شوند.

دیگر الان آماده هستید که پای دوم خود را برروی تخته‌ی اصلی قرار دهید، در این مرحله کمی خود را به جلو خم کنید تا توسط این حرکت بتوانید به دستگاه دستور ادامه مسیر به سمت جلو را صادر کنید. به یاد داشته باشید هر چه بیشتر به جلو خم شوید سرعت بیشتری به خود خواهید گرفت. در صورت خم شدن به عقب در ابتدا سرعت شما کم و دست آخر دستگاه متوقف خواهد شد. سعی کنید چندین بار این حرکت را تکرار کنید. در مراحل مختلفی خود را به جلو خم کنید، سرعت بگیرید و آنگاه به عقب خم شوید، سرعت خود را کم کنید و بعد متوقف شوید. این یک تمرین بسیار ساده اما کارآمد است.

بعد از اینکه حرکت رو به جلو و به عقب و کم کردن سرعت را یاد گرفتید و در آن مهارت لازم را کسب کردید، اکنون نوبت چرخش و تمرین آن است تا بتوانید به طور کامل بر اسکوتر برقی خود حاکم شویم و کنترل آن را به دست بگیرید. با همین  چند تمرین ساده و ابتدایی و با کمی صرف زمان و تمرین در یک مکان مناسب شما به راحتی تبدیل به یک راننده با مهارت و با اعتماد به نفس برای هاوربرد خود خواهید شد.

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

تمام اسکوترهای موجود در فروشگاه تهران اسکوتر دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و شما می‌توانید از ۷ روز خدمات تعویض نیز بهره‌مند شوید.

منبع: toyrider