اسکوتر تک چرخ: یک اسکوتر برقی عجیب، خاص و بسیار سرگرم کننده!

اسکوتر تک چرخ: یک اسکوتر برقی عجیب، خاص و بسیار سرگرم کننده!

اسکوتر تک چرخ چیست

اسکوتر تک چرخ یکی از اعضای بسیار متفاوت و خاص از خانواده اسکوترها است که شاید نسبت به مدل های دیگر آن کمتر دیده می شود. با این حال این وسیله جذاب توانسته کاربران خود را بسیار راضی نگه دارد و به لطف شکل و شمایل عجیب و خاص خود، توجه هر مخاطبی را جلب می کند. همانند سایر مدل های اسکوتر، اسکوترهای تک چرخ نیز دارای مدل های مختلفی بوده و در هنگام خرید یکی از آنها باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید. در این مقاله قصد داریم تا در کنار معرفی بهترین مدل های این محصول، برخی از نکات خرید آنها را نیز با شما به اشتراک بگذاریم. برای کسب اطلاعات بیشتر از دنیای اسکوترهای تک چرخ، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

بیشتر بخوانید: اسمارت بالانس: سری جدید اسکوترها برای حفظ تعادل به سادگی آب خوردن!

اسکوتر تک چرخ: عجیب، منحصربه فرد و البته سرگرم کننده

اگر چشم تان به شخصی که در حال سواری بر روی یک اسکوتر تک چرخ است بیفتد، در لحظه اول تعجب خواهید کرد که او چگونه توانسته تعادل خود را بر روی چنین چیزی حفظ کند! اما اگر بیشتر دقت کنید، به احتمال زیاد متوجه لبخندی خواهید شد که بر روی صورت این افراد نقش بسته و نشان از یک رضایت و حس سرگرمی از صمیم قلب شان دارد. به عبارت دیگر چیزی که در نگاه اول یک سواری سخت و دشوار به نظر می رسد، در واقع یک فعالیت بسیار مهیج و سرگرم کننده است. به خصوص هنگامی که متوجه شوید حسگرهای ایجاد تعادل خودکار به کاربران در ایستادن بر روی این وسیله کمک می کنند، سختی استفاده از آنها به کلی از ذهنتان محو خواهد شد.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا به معرفی ۴ مورد از بهترین گزینه های خرید اسکوتر تک چرخ برقی را به شما معرفی کنیم. پیش از معرفی این محصولات باید به این نکته اشاره کنیم که بر خلاف تصور اغلب مردم، استفاده از اسکوترهای یک چرخ بسیار ساده بوده و تنها در عرض چند دقیقه می توانید نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید. برای این کار کافی است تا یک پای خود را بر روی قسمت پشتی آن قرار داده و سپس پای دیگرتان را بر روی بالشتک و حسگر جلویی بگذارید. اهرم های سنجش فشار باعث حرکت اسکوتر خواهند شد. پس برای حرکت رو به جلو، اندکی متمایل شدن بدن کافی خواهد بود. همچنین برای کاهش سرعت و یا متوقف کردن اسکوتر می توانید کمی به عقب متمایل شوید.

اکنون که حداقل به صورت تئوری با نحوه استفاده از اسکوتر تک چرخ آشنا شدید، نوبت به معرفی بهترین مدل های آن می رسد. مدل های منتخب ما در این مقاله عبارتند از:

اسکوتر تک چرخ  OneWheel Plus XR: بهترین از لحاظ قدرت فنی

 

اسکوتر تک چرخ

 

اسکوتر وان ویل پلاس XR نمونه زیبایی از یک وسیله حمل و نقل شخصی کامل است. اگر پیش از این تجربه اسکوتر سواری شهری و یا هدایت اسنوبرد را داشته باشید، استفاده از این دستگاه برای شما به سادگی آب خوردن خواهد بود. این اسکوتر می تواند یک وسیله حمل و نقل و یا تفریحی در فصول بهار و تابستان باشد. چرخ ۱۰ اینچی این اسکوتر می تواند به سادگی شما را در هر مسیری همراهی کند. تنها با یک بار شارژ کامل این دستگاه، قادر خواهید بود تا ۱۲ الی ۱۸ کیلومتر را با آن طی کنید. همچنین حداکثر سرعت اسکوتر وان ویل پلاس به ۱۹ مایل در ساعت ( معادل ۳۰ کیلومتر در ساعت ) می رسد که در نوع خود بسیار سریع و هیجان انگیز است. به لطف این ویژگی های فنی می توانید از مسیرهای شهری و صاف گرفته تا جاده های خاکی، در هر مسیری از این وسیله استفاده کنید.

موتور این دستگاه از نوع بدون خار و hypercore است و با استفاده از یک مخزن گرما، افزایش دمای خود را به خوبی مدیریت می کند. نکته مهم دیگر در مورد این اسکوتر تک چرخ برقی، عدم استفاده از کنترل از راه دور در آن است. کنترل این دستگاه تنها از طریق پدال ها صورت گرفته و تنها با خم شدن به طرفین می توانید سرعت اسکوتر را کم یا زیاد کنید. در دو طرف این وسیله از چراغ های LED هوشمند استفاده شده که بسته به مسیر و جهت حرکت شما، به صورت خودکار روشن خواهند شد.

این اسکوتر دارای یک اپلیکیشن برای گوشی های هوشمند است. اپلیکیشن آن با طراحی فوق العاده زیبا و کاربر پسند و همچنین استفاده ساده خود، بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. با استفاده از این اپلیکیشن می توانید به اطلاعات مفیدی از جمله مسافت طی شده، سرعت حرکت، میزان مصرف باتری و برخی دیگر از ویژگی ها دسترسی داشته باشید. بدون شک هنگامی که اولین سواری خود با استفاده از این اسکوتر را تجربه کنید، بدون شک عاشق آن خواهید شد و حتی ممکن است قصد پیاده شدن از آن را نداشته باشید!

مزایای اصلی

  • استفاده از یک چرخ بزرگ و ۱۰ اینچی قدرتمند، می تواند به راحتی شما را در هر مسیری همراهی کند.
  • چراغ های LED هوشمند بسته به جهت حرکت شما به عنوان چراغ جلو یا عقب عمل خواهند کرد.
  • استفاده از یک موتور بدون خار و قدرتمند
  • سهولت در استفاده و عدم نیاز به آموزش های خاص

معایب اصلی

  • ممکن است برای برخی از کاربران بسیار گران قیمت به نظر برسد.

اسکوتر  OneWheel Pint: بهترین گزینه از لحاظ ارزش خرید

 

بهترین اسکوتر تک چرخ برقی

 

در چهاردهم ماه مه ۲۰۱۹، شرکت OneWheel ویدیوئی را منتشر کرد که در آن نشان داده شده که چگونه محصول وان ویل پینت در مسابقه ای از منهتن تا بروکلین موفق به شکست دادن Uber می شود! این وسیله یک اسکوتر تک چرخ ۱۰.۵ کیلوگرمی است که می تواند شما را در هر مسیر دلخواهی همراهی کند. اگرچه ابعاد این اسکوتر کمی کوچک تر از برادر بزرگ تر خود یعنی OneWheel Plus XR است، اما کیفیت و عملکرد آن نسبت به این محصول کاملاً دست نخورده باقی مانده است. برد مفید این دستگاه با یک بار شارژ کامل حدود ۱۰ الی ۱۲ کیلومتر است. انرژی حرکتی آن نیز از طریق موتور بدون خار ۷۵۰ واتی تأمین می شود. همچنین لازم به ذکر است که حداکثر سرعت این محصول به ۲۵ کیلومتر در ساعت می رسد که برای یک اسکوتر برقی سرعت بسیار بالایی است.

بر خلاف سایر اسکوترهای برقی استاندارد، اسکوتر تک چرخ OneWheel Pint نیازی به قابلیت کنترل از راه دور ندارد. در عوض دقیقاً مشابه با محصول قبلی، برای کاهش و افزایش سرعت خود می توانید بدن تان را کمی به سمت جلو یا عقب خم کنید. در این اسکوتر از فناوری جدیدی به نام SimpleStop استفاده شده که باعث می شود کاهش سرعت اسکوتر سریع تر و نرم تر انجام بگیرد. این ویژگی به خصوص برای افراد تازه کار که مهارت لازم برای هدایت اسکوترهای برقی تک چرخ را ندارند، یک نقطه مثبت بزرگ خواهد بود. استفاده از یک دسته مغناطیسی برای قابلیت حمل ساده تر و همچنین نمایشگر نوری میزان باتری باقی مانده جزو ویژگی های دیگری هستند که این اسکوتر را برای طرفداران جذاب تر می کنند.

هر دو نسخه پلاس و پینت از اسکوترهای تک چرخ OneWheel قابلیت سفارشی سازی بالایی داشته و از طیف گسترده از ای لوازم جانبی پشتیبانی می کنند. در صورت نیاز می توانید برای این اسکوتر لوازم جانبی نظیر گلگیرهای مغناطیسی، پدهای مخصوص، دسته های مغناطیسی و یا یک کوله پشتی بسیار شیک و زیبا برای حمل ساده تر آن بهره ببرید.

مزایای اصلی

  • استفاده از موتور بدون خار Hypercore با قدرت ۷۵۰ وات
  • عدم نیاز به کنترل از راه دور
  • استفاده از فناوری SimpleStop و ساده تر شدن کاهش سرعت
  • وجود دسته مغناطیسی برای حمل ساده اسکوتر

معایب اصلی

  • با وجود ارزش خرید بالا، قیمت این محصول همچنان ممکن است کمی زیاد به نظر برسد.

بیشتر بخوانید: اسکوتر برقی robstep: یک محصول کوچک، قدرتمند و مقرون به صرفه

اسکوتر SkootRider Single Wheel

 

اسکوتر تک چرخ ارزان

 

اسکوتر تک چرخ SkootRider خود را با عنوان « اسکوتر موج سواری برقی » معرفی کرده و سعی دارد تا جایگزینی برای اسکیت برد های برقی باشد. این وسیله به لطف طراحی خاص خود، به سادگی قابل هدایت است و برای یادگیری نحوه کار با آن تنها به چند دقیقه زمان نیاز خواهید داشت. همچنین استفاده از مواد اولیه باکیفیت و مقاوم باعث شده تا خیال تان از بابت آسیب های رایج فیزیکی بر روی بدنه این اسکوتر آسوده شود. در نتیجه می توانید به سادگی از این وسیله کوچک و جذاب در هر شرایطی استفاده کنید. اسکوتر برقی تک چرخ SkootRider می تواند در هر نوع مسیر و زمینی حرکت کند. از مسیرهای خاکی و شنی گرفته تا آب و هوای بارانی و برفی، هیچ کدام نمی تواند مانعی برای حرکت این محصول قدرتمند شود. حتی با کمی مهارت می توانید گودال های موجود در مسیر را نیز به کمک این اسکوتر پشت سر بگذارید.

سطح زیرین و بدنه این اسکوتر کاملاً ضد آب است و می تواند تا عمق ۱۰ سانتی متری نیز در آب فرو رفته و به حرکت خود ادامه دهد. پس اگر در حین استفاده از این اسکوتر دچار باران های سیل آسا و ناگهانی فصلی شدید، اصلاً نگران نباشید. با یک بار شارژ کامل این محصول می توانید تا مسافت حدود ۲۴ کیلومتری از آن استفاده کنید. همچنین حداکثر سرعت این اسکوتر به ۲۵.۷ کیلومتر در ساعت می رسد. یکی دیگر از ویژگی های خارق العاده این محصول، قابلیت تحمل بالای وزن کاربر خود است. این اسکوتر می تواند وزن کاربر خود را تا سقف ۱۲۰ کیلوگرم بدون هیچ مشکلی تحمل کند.

مدت زمان شارژ کامل اسکوتر SkootRider تنها ۲ ساعت است. همچنین این اسکوتر دارای کنترل خودکار سرعت و حفاظت از شیب های جانبی است. با وجود ویژگی هایی نظیر تحمل وزن بسیار بالا، سرعت مناسب، برد طولانی و مقاومت عالی در برابر ضربه و آب، می توان نتیجه گرفت که این اسکوتر تک چرخ برقی یک محصول بی نظیر برای افرادی است که به دنبال یک وسیله حمل و نقل مطمئن شهری هستند.

مزایای اصلی

  • قابلیت ضد آب و حرکت در داخل آب تا عمق ۱۰ سانتی متر بدون هیچ مشکلی
  • قابلیت تحمل وزن کاربر تا ۱۲۰ کیلوگرم
  • حداکثر سرعت ۲۵.۷ کیلومتر و برد بالای ۲۴ کیلومتری با یک بار شارژ کامل
  • دارای ویژگی هایی نظیر کنترل خودکار سرعت و محافظت از شیب های جانبی

معایب اصلی

  • برخی از کاربران معتقدند که سواری با این دستگاه ثبات حداکثری را ندارد.

اسکوتر Viro Free-Style: بهترین گزینه برای کودکان و نوجوانان

 

اسکوتر تک چرخ برای کودکان

 

با گشت و گذار در خیابان و پیاده رو ها بر روی اسکوتر تک چرخ برقی Viro Free-Style یک تجربه فراموش نشدنی و بی نظیر به دست خواهید آورد. این اسکوتر از ویژگی ایجاد تعادل خودکار بهره برده و از دو لاستیک بادی در کنار یکدیگر استفاده می کند. این اسکوتر قادر است تا با حداکثر سرعت ۱۱.۲ کیلومتر در ساعت حرکت کند. همچنین با یک بار شارژ کامل باتری یون لیتیوم ۳۳ ولتی این دستگاه، می توانید مسافتی ۱۰.۴ کیلومتری را با آن طی کنید. اسکوتر Viro Free-Style دارای یک ویژگی نظارت دیجیتالی است که اطلاعاتی نظیر سرعت حرکت و میزان باتری باقی مانده را به شما نمایش می دهد. حداقل وزن کاربر برای استفاده از این دستگاه حدود ۲۵ و حداکثر وزن مناسب کاربر آن حدود ۱۰۰ کیلوگرم است.

اگر به کف این اسکوتر نگاه کنید، متوجه بالشتک  های راحت و ضد لغزش آن برای قرارگیری پا خواهید شد. استفاده از این بالشتک ها به شما در یک سواری با ثبات و همچنین امکان یک کنترل دقیق و ساده کمک خواهند کرد. همچنین در دو طرف این اسکوتر تک چرخ برقی چراغ های LED هوشمندی قرار گرفته که بسته به جهت حرکت شما روشن و یا خاموش خواهند شد. در نتیجه سایر افراد پیاده و یا رانندگان خودروهای سواری می توانند جهت حرکت شما را در تاریکی شب و از مسافتی دور تشخیص دهند.

علاوه بر این قابلیت ها، امکان اتصال گوشی هوشمند به این اسکوتر از طریق بلوتوث نیز وجود دارد. در نتیجه شما می توانید در حین استفاده از این وسیله، از آهنگ های دلخواه خود نیز نهایت لذت را ببرید. لازم به ذکر است که دامنه مسافتی و سرعت پایین این اسکوتر، باعث شده تا به یک گزینه مناسب برای کودکان تبدیل شود.

مزایای اصلی

  • قابلیت اتصال به گوشی هوشمند از طریق بلوتوث و پخش آهنگ های دلخواه کاربر در هنگام حرکت
  • دارای مانیتور دیجیتالی که اطلاعاتی نظیر سرعت حرکت، مسافت طی شده و میزان باتری باقی مانده را به کاربر نشان می دهد.
  • ظرفیت تحمل وزن مناسب بین ۲۵ الی ۱۰۰ کیلوگرم
  • دارای پدهای راحت و ضد لغزش که مانع از لیز خوردن کف پا بر روی خود می شوند.

معایب اصلی

  • وزن ۱۵ کیلوگرمی این وسیله ممکن است برای برخی از کاربران (و به خصوص کودکان) سنگین باشد.

معیارهای مهم برای انتخاب و خرید اسکوتر تک چرخ برقی

اکنون که با بهترین مدل های منتخب ما آشنا شدید، لازم است تا معیارهای انتخاب یک گزینه مناسب را نیز بشناسید. لازم به ذکر است که ما در هنگام تهیه این لیست، اسکوترهای تک چرخ موجود را بر اساس این معیارها امتیازدهی کرده و بهترین محصولات را انتخاب نمودیم. در صورتی که در میان چند اسکوتر برقی تک چرخ مردد بودید، توجه به این موارد می تواند تصمیم گیری شما را ساده تر کند:

توجه به کیفیت ساخت

امکان سنجش کیفیت ساخت یک اسکوتر بسیار دشوار است. به خصوص اگر در حال خرید آنلاین اسکوتر باشید، این موضوع حتی دشوارتر نیز خواهد شد. با این حال این معیار یک مورد اساسی در سنجش کیفیت اسکوتر پیش از خرید آن است. کیفیت ساخت می‌تواند شامل موارد مختلفی نظیر قدرت و نوع موتور، مقاومت بدنه، ضد آب و ضربه بودن اسکوتر، قدرت باتری و میزان یکپارچگی عملکرد باتری و موتور و مسائلی از این قبیل باشد. همچنین لازم به ذکر است که بر خلاف تصور، اسکوترهای تک چرخ علاوه بر دوام و طول عمر بالا، نیاز به تعمیرات اساسی کمتری نیز دارند. در نتیجه به احتمال زیاد در طول استفاده از این وسایل حمل و نقل نیازی به تعمیرات اساسی نخواهید داشت.

قابلیت تحمل وزن کاربر

وزن کاربران از جنبه های مختلفی به عنوان یک راهنمای مهم در هنگام خرید اسکوتر برقی است. این مسئله در مورد اسکوترهای تک چرخ نیز کاملاً صدق می کند. در وهله اول اگر اسکوتر قادر به تحمل وزن کاربر نباشد، در همان ساعات اولیه استفاده دچار آسیب های جدی خواهد شد. میزان تحمل وزن هر اسکوتر ممکن است متفاوت باشد. اما خوشبختانه بر خلاف کیفیت ساخت، این معیار یک مورد کمی و قابل سنجش است. معمولاً میزان تحمل وزن هر اسکوتر در مشخصات فنی آن ذکر می شود. اما باید به این نکته توجه کنید که این میزان ممکن است یک رقم تبلیغاتی بوده و در عمل صحیح نباشد. بهترین روش برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، پسر و جو از فروشگاه های معتبر و یا کاربرانی است که پیش از شما از محصول مورد نظرتان استفاده کرده اند.

همان طور که می دانید هرچه وزن کاربر بیشتر باشد، اسکوتر باتری بیشتری مصرف خواهد کرد و ممکن است حداکثر مسافت حرکت و سرعت آن کاهش یابد. همچنین در صورت سنگین بودن وزن کاربر، ممکن است اسکوتر برقی در حرکت در مسیرهای تپه ای با شیب تند دچار مشکل شود. در نتیجه پیش از خرید نهایی اسکوتر تک چرخ برقی مورد نظرتان، در مورد میزان تحمل وزن و قدرت حرکتی آن اطمینان حاصل کنید.

 

انواع اسکوتر تک چرخ

میزان مسافت و سرعت حرکت

اسکوتر برقی تک چرخ چیزی بیش از یک اسباب بازی ساده برای کودکان است. این وسیله بیشتر از این که جنبه سرگرمی و تفریحی داشته باشد، می تواند به عنوان یک وسیله حمل و نقل شخصی مورد استفاده قرار بگیرد. در نتیجه همه کاربران انتظار دارند که با یک بار شارژ، بیشترین مسافت ممکن را با این وسیله طی کنند. چرا که اگر پیش از اسکوترهای برقی دیگری استفاده کرده باشید، احتمالاً می دانید که تمام شدن زودهنگام باتری آنها تا چه اندازه ای اعصاب خورد کن و ناراحت کننده است. اسکوترهای معرفی شده در این مقاله اغلب دارای برد مناسبی هستند و به خصوص در شهرهای کوچک قابلیت بسیاری خواهند داشت. شما می توانید در صورت نیاز، اسکوتر خود را در مقصد ( مانند محل تحصیل یا کار ) شارژ کرده و دوباره با آن به خانه برگردید.

به غیر از مسافت، سرعت حرکت اسکوتر نیز بسیار مهم است. اگر به دنبال تجربه نهایت سرعت و هیجان با اسکوتر باشید، قطعاً محصولات پرسرعت می توانند این نیاز شما را برآورده کنند. اما در همین حال باید به خاطر داشته باشید که سرعت بالای اسکوتر برای افراد تازه کار و یا کودکان یک خطر بالقوه است. در صورتی که کاربر به اندازه کافی در هدایت اسکوتر توانایی نداشته باشد، ممکن است در سرعت بالا پس از برخورد با یک مانع با آسیب های جدی مواجه شود. خوشبختانه اسکوترهای مدرن این مسئله را پیش بینی کرده و قابلیت تنظیم محدودیت سرعت و یا کنترل سرعت خودکار را در سیستم نرم افزاری خود مورد استفاده قرار داده اند.

رضایت مشتریان

توجه به رضایت مشتریان به خصوص در هنگام خرید آنلاین اسکوتر تک چرخ می تواند اطلاعات فوق العاده مفیدی در مورد توانایی ها، کیفیت ساخت و قدرت اسکوتر ارائه کند. در واقع نظر مشتریان راهنمای بسیار بهتر و معتبرتری نسبت به اطلاعات و مشخصات فنی درج شده بر روی محصول است. چرا که این افراد در طولانی مدت و در شرایط واقعی و طبیعی از اسکوتر استفاده کرده و به معنای واقعی نقاط قوت و ضعف آن را درک کرده اند. در نتیجه توصیه می کنیم که برای اطلاع از ظرفیت های واقعی اسکوتر مورد نظر خودتان، حتماً نظرات کاربران در وب سایت و فروشگاه های مختلف را مطالعه کنید.

ویژگی های اضافی

در نهایت توجه به ویژگی های اضافی و قابلیت های کاربردی جانبی می تواند شما را در تصمیم گیری بهتر یاری کند. برای مثال همان طور که مشاهده کردید، برخی از اسکوترهای برقی دارای قابلیت هایی نظیر اپلیکیشن گوشی همراه، قابلیت اتصال به گوشی از طریق بلوتوث و پخش آهنگ و سایر ویژگی های جانبی دیگر هستند. گاهی این ویژگی ها می توانند تجربه استفاده از اسکوتر را بسیار لذت بخش تر و جذاب تر کنند. پس در هنگام خرید اسکوتر، حتماً در مورد ویژگی های جانبی آن نیز اطلاع کسب کنید.

بیشتر بخوانید: اسکوتر برقی دو چرخ: یک وسیله نقلیه انفرادی و تفریحی بی نظیر!

در نهایت اگر برای خرید انواع مدل های اسکوتر برقی نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان فروشگاه تهران اسکوتر در خدمت شما خواهند بود. کافی است تا از طریق پل های ارتباطی وب سایت با ما در تماس باشید.

منبع مقاله: وب سایت transportationevolved