اسکوتر دسته دار برقی: معرفی بهترین انواع اسکوتر دسته دار

اسکوتر دسته دار برقی: معرفی بهترین انواع اسکوتر دسته دار

اسکوتر دسته دار برقی

به محض شنیدن نام اسکوتر برقی چیزی که به ذهن می ‌آید پرواز کردن، شور و هیجان است. این وسیله به عنوان جذاب‌ ترین اسباب بازی برای کودکان و نوجوانان شناخته شده است. مدل الکتریکی اسکیت برد که قابلیت خودتعادلی داشته، نیاز به کنترل با دست ندارد به عنوان مینی سگوی بدون دسته در نظر گرفته می‌ شود. نخستین مدل آن در فیلم بازگشت به آینده دیده شده است. یک نوع دیگر از محبوب ترین اسکوترها مربوط به اسکوتر دسته دار برقی است که قصد داریم، در این نوشته به صورت مفصل در مورد آن صحبت کنیم.

تاریخچه اسکوتر دسته دار برقی

تا اواخر دهه ۹۰ میلادی، دسته ایمنی اسکوتر برقی به عنوان یک چیز فرضی بود اما  دهه دوم قرن بیست و یکم شاهد افزایش محبوبیت اسکوتر دسته دار برقی در میان کودکان بوده است. کودکان از آن به عنوان جایگزین سرویس مدرسه استفاده می‌ کنند. اسکوترهایی که به وسیله باطری کار می‌ کنند، بر روی چرخ حرکت کرده و می ‌توانند به جلو و عقب حرکت کرده یا حتی به دور خود بچرخند.

آیا اسکوترهای برقی ایمن هستند؟

ایمنی اسکوترهای برقی یکی از مهم ترین دغدغه افرادی که از آن استفاده می کنند و خانواده افراد است. اسکوترهای برقی معمولاً برای رانندگی نیاز به دست ندارند و به ویژه برای جایگزینی با اسکیت ‌برد ساخته شده ‌اند. اسکوتر دسته ‌دار برقی باید با ایمنی بیشتری جابجا شود. این اسکوترهای برقی به طور ویژه برای کودکان، نوجوانان و دانشجویان طراحی شده‌ اند. بنابراین تصمیم سختی برای والدین خواهد بود. تضمین ایمنی و سلامت کودکان بسیار مهم است و در مورد اسکوترهای برقی، والدین در دوراهی قرار می ‌گیرند که آیا برای کودک خود اسکوتر برقی خریداری کنند یا نه.

حداکثر سرعت اسکوتر برقی چقدر است؟

سرعت اسکوترهای برقی بسیار پایین بوده و از ۷ تا ۲۴ کیلومتر بر ساعت متغیر است. همچنین به برند و قیمت آن نیز وابسته است. این روز‌ها، کودکان اسکوترهای برقی را با حداکثر سرعت می ‌رانند تا بتوانند اوج هیجان را تجربه کنند. برخی اوقات آنها کاملاً اصول ایمنی را نادیده می‌گیرند. حقیقتی که والدین را می‌ترساند بی دقتی کودکان در حین رانندگی است.

رانندگی با اسکوتر برقی و استفاده از وسایل ایمنی

اسکوترهای برقی برای رانندگی در سطوح صاف مناسب هستند، اما کودکان در این مورد نیز دقت کافی را ندارند. ترس از عدم توانایی در کنترل اسکوتر مناسب که منجر به حادثه می ‌شود موجب شده است که انواع مختلفی از لوازم ایمنی اسکوتر برقی در بازار موجود باشد. این لوازم جانبی کمک می‌ کنند تا با خطرات ناشی از رانندگی با اسکوتر برقی مقابله کنیم. همراه با این لوازم جانبی، برخی از اقدامات ایمنی مربوط به اسکوتر دسته دار برقی نیز در نظر گرفته شود.

دسته ایمنی

اسکوترهای برقی معمولاً توسط دانش ‌آموزان و دانشجویان بیشتر استفاده می ‌شود. کودکان معمولاً هیجان زیادی برای تنها رانندگی کردن با این اسکوترها را دارند. در حالی که خودروها و موتورسیکلت به عنوان وسائل نقلیه کلاسیک در نظر گرفته می‌شوند ، اسکوترها و اسکوترهای برقی بسیار سرگرم کننده و جذاب هستند. کودکان معمولاً دوست دارند یک اسکوتر دسته دار برقی داشته باشند. هر چند که اسکوترهای برقی با حرکات بدن حرکت می‌ کنند، آنها نیازمند مهارت، تکنیک، تعادل و کنترل هستند تا بتوان با آنها رانندگی کرد.

یادگیری و راندن اسکوتر برقی

برای یادگیری این مهارت‌ها، دسته ایمنی به عنوان بهترین وسیله جانبی برای حفظ تعادل و کنترل اسکوتر دسته دار برقی در نظر گرفته می‌ شود. دسته ایمنی با پیچ به جلو اسکوتر نصب می‌ شود. با این دسته ‌ها راننده تنها کافی است که بر روی اسکوتر سوار شده و با کمک آن اسکوتر را کنترل کند. استفاده از این دسته بهترین روش برای کسب مهارت در رانندگی با اسکوتر دسته دار برقی است. زمانی که مهارت لازم کسب شد، رانندگی بسیار ایمن و ساده خواهد بود. این دسته همچنین با کمک به حفظ تعادل به رانندگی شما کمک می‌ کند.

تفاوت اسکوتر بدون دسته و دسته دار

اسکوترهای برقی را می توان براساس انواع مختلفی دسته بندی کرد که یکی از رایج ترین انواع دسته بندی ها، اسکوتر دسته دار و بدون دسته است.

اسکوترهای بدون دسته

از زمان های گذشته در بین مردم، منظور از اسکوتر برقی، اسکوترهای برقی بدون دسته است. این نوع اسکوترها در ایران با نام های مختفلی مانند اسکوتر برقی، هاوربرد، اسکوتر تعادلی، اسکوتر خودتراز، اسکوتر خود بالانس، اسکوتر هوشمند شناخته می شود و گاهی اوقات نیز این نوع اسکوترها با نام شرکت های سازنده مانند اسمارت بالانس شناخته می شود.

همان گونه که از نام این نوع اسکوترها مشخص است، این نوع اسکوترهای برقی بدون دسته هستند و شما برای حرکت براساس موتورهای که دارد و براساس حرکت با فشار پا و گردش به وسیله پاها و بدن انجام می شود.

این نوع اسکوترها ۲ عدد چرخ دارند و شما می توانید با صرف زمان کم می توانید، راندن آن را به راحتی یاد بگیرید.

خرید اسکوترهای برقی بدون دسته

در اکثر کشورهای توسعه یافته دنیا فروشگاه های اینترنتی یک گزینه بسیار عالی برای خرید اسکوتر برقی به حساب می آید. در ایران هم فروشگاه های اینترنتی زیادی وجود دارد که انواع اسکوتر برقی را عرضه می کنند. در این نوشته، محبوب ترین فروشگاه های اینترنتی اسکوتر برقی را بررسی کرده ایم. البته مانند نوشته های قبلی تاکید می کنیم که اسکوتر برقی خود را باید از فروشگاه های معتبر خریداری کنید و باید هنگام خرید گواهی نامه و ضمانت های معتبر را دریافت کنید.

اسکوتر برقی دسته دار

این نوع اسکوترها دارای دسته هستند که شما می توانید با استفاده از دسته اسکوتر خود به راحتی اقدام به چرخش به سمت راست یا چپ کنید.

اسکوترهای برقی دسته دار دارای نمایشگر سرعت و شارژ هستند. شما می توانید با استفاده از اسکوتر دسته دار برقی خود در پارک یا خیابان اقدام به رانندگی کنید و از رانندگی خود لذت ببرید.

مزایای اسکوتر برقی دسته دار

اسکوتر برقی دسته دار، دارای یک دسته در جلو است که این دسته قابلیت تنظیم برای سنین مختلف را دارد و شما می توانید براساس قد خود این دسته را تنظیم کنید و برای حرکت و انتقال از این دسته استفاده کنید.

دسته اسکوتر برقی، یک اکسسوری جذاب و دوست داشتنی

انواع مختلفی از دسته‌ های ایمنی با قیمت‌ ها و برندهای مختلف در دسترس هستند. آنها بسته به قیمت و برند خود از ویژگی ‌های مختلفی برخوردار هستند. این دسته ‌ها به فور در فروشگاه ‌های مختلف در دسترس هستند. سایت آمازون دارای طیف گسترده ‌ای از محصولات است که با اسکوترهای مختلف سازگار است.

AUBESTKER

دسته ‌های اسکوتر برقی به صورت بین المللی توسط شرکت AMBestker به فروش می ‌رسد. این کیت‌ های دسته اسکوتر بسیار شیک، با اسکوتر برقی  MiniPRO Ninebot S MiniLITE سازگار است. محدوه قیمت آن از ۹۹/۵۹ دلار شروع می ‌شود. این محصول دارای ویژگی ‌های متعددی است، نظیر آینه عقب که در کنار میله دسته نصب شده است. این دسته‌ ها به سادگی می ‌توانند به هر اسکوتر برقی Segway  و Ninebot  نصب شوند.

این دسته اسکوتر برقی قابل تنظیم یکی از ایمن‌ ترین محصولات است، چرا که با فراهم کردن کنترل و تعادل احتمال سقوط از اسکوتر را کاهش می ‌دهد. وزن بسته در حدود ۱۵/۱ کیلوگرم می ‌باشد. این دسته قبلاً مونتاژ شده و می‌ تواند با استفاده از ۲ پیچ و با آچار موجود در جعبه به اسکوتر نصب شود.

در عرض ۵ دقیقه اسکوتر شما آماده رانندگی است. این دسته قابل تنظیم بوده و می ‌تواند مطابق نیاز شما تنظیم گردد. این دسته از آلیاژ آلومنیوم، پلاستیک، شیشه و فولاد ساخته شده است. این دسته اسکوتر با داشتن ترمز، گاز و کنترل کننده جهت کاملاً قابل کنترل است.

 

AUBESTKER

سگوی چیست؟

سگوی از یک کلمه ایتالیایی به نام ” Sgue ” مشتق گرفته شده است که به معنی” حرکت و یا دنبال روی” است. در زمان بسیار کوتاهی سگوی محبوبیت بسیاری بین کاربران به دست آورده است و توانسته است تا به عنوان یک وسیله حمل و نقل فردی شناخته شود.

سگوی به عنوان یک محصول خاص از یک شرکت مشخص شناخته می شود و به نوعی حق ثبت اختراع محفوظی را دار است.

سگوی ها در واقع به عنوان یک انقلاب بزرگ در صنعت هاوربرد شناخته می شود. بطور واضح نمی توان گفت که سگوی زیر مجموعه هاوربردها است ولی با توجه به اینکه سگوی ها کارکردی مشابه با هاوربردها دارند، سبب می شود که برخی از افراد سگوی ها و هاوربردها را مانند هم بدانند.

از مهم ترین تفاوت های سگوی و هاوربردها می توان به نوع موتور و چرخ های به کار رفته در هر کدام اشاره کرد. سگوی ها چرخ های بزرگ تری نسبت به هاوربردها دارند. وزن این نوع وسیله نقلیه شخصی بیش از ۵۰ کیلوگرم می رسد، این در حالی است که هاوربردها وزن بسیار کمتری نسبت به سگوی ها دارند ( در حدود ۱۰ کیلوگرم ) و چرخ های هاوربردها نسبت به چرخ های سگوی کوچک تر است.

دسته قابل تنظیم سگوی

دسته اسکوتر برقی به صورت بین المللی توسط شرکت سگوی به فروش می ‌رسد. این کیت ‌های دسته اسکوتر با اسکوتر برقی Segway MiniPRO سازگار هستند. محدوه قیمت آن از ۹۹/۵۹ دلار شروع می‌ شود. ویژگی اصلی آن شامل پایه تلفن در بالای دسته است. این دسته برای اسکوترهای سگوی miniPRO، miniLITE و Ninebot S. در دسترس هستند.

این دسته‌ ها با فراهم کردن امکان کنترل به جهات مختلف و حتی حرکت رو به جلو و عقب تجربه جدیدی از رانندگی را فراهم می‌ کنند. وزن بسته آن ۵/۱ کیلوگرم است.. کیت شامل دسته اسکوتر، پایه تلفن، یک پایه نرم قرمز رنگ، چهار عدد پیچ، دو عدد مهره و یک آچار است. این دسته قابل تنظیم بوده و می ‌تواند مطابق با نیاز تنظیم شود.

دسته ToLanbbt با قابلیت تنظیم ارتفاع

این دسته‌ ها توسط شرکت ToLanbbt به فروش می‌ رسند. آنها با اسکوتر برقی سگوی Ninebot Mini PRO سازگار هستند. وزن بسته آن در حدود ۴/۱ کیلوگرم است. قیمت آن در کشورهای مختلف متفاوت است. این دسته داری یک پایه تلفن در بالای خود است. بسته آن شامل مجموعه دسته، یک پایه تلفن و یک فلش مموری است.

دسته توسط ۴ عدد مهره و با استفاده از آچار آلن تنظیم می ‌شود. طراحی دسته بسیار مدرن و محکم است. بدنه میله از جنس آلیاژ آلومنیوم است. این دسته دارای قابلیت تنظیم ارتفاع بوده و به راحتی قابل هدایت است. این دسته پایداری و کنترل فوق ­العاده دارد که موجب بهتر شدن رانندگی می‌ شود. این دسته تجربه رانندگی عالی همراه با کاهش فشار به زانو را موجب می ‌شود.

دسته ToLanbbt با قابلیت تنظیم ارتفاع

دسته سگوی دومنظوره

این دسته توسط شرکت سگوی فروخته می ‌شود. این دسته ‌ها با اسکوتر برقی  miniPRO miniLITE Ninebot S سازگار است. وزن بسته در حدود ۲۷/۱  کیلوگرم می ‌باشد. این مدل همچنین دارای یک پایه تلفن در بالای خود است. بسته دارای یک پایه تلفن سیلیکونی، یک مجموعه آچار، یک مجموعه پیچ، یک دسته اسکوتر برقی، و یک اهرم کنترل با  زانو است.

این مدل دسته‌ ها ۲ منظوره هستند. آنها بسیار پیشرفته بوده و شامل اهرم کنترل با دست و اهرم کنترل با زانو هستند. این دسته به سادگی قابل تنظیم و مونتاژ است. این دسته دارای پایداری و انعطاف پذیری بالایی است که امکان رانندگی نرم و روان را فراهم می ‌کند. این دسته بسیار با کیفیت باعث افزایش چسبندگی می‌ شود که به بهبود کنترل در سرعت بالا کمک کرده و موجب افزایش تعادل اسکوتر می ‌شود.

علاوه بر این دسته‌ ها، همواره توصیه می ‌شود که در طول رانندگی از یک کلاه ایمنی با کیفیت، زانو بند و مچ بند نیز استفاده کنید. سرعت همواره باید کنترل شود و قوانین راهنمایی رانندگی باید رعایت شود. همچنین، اسکوترهای برقی  و لوازم جانبی آن باید دارای کیفیت بالایی باشند. اسکوتر برقی باید از ایجاد خراش و آسیب محافظت شده و در کیف نگهداری شود.

محبوب ترین انواع اسکوتر دسته دار برقی

اسکوتر آفرود ۱۹ اینچی دسته دار اتوبالانس

این نوع اسکوتر برقی به عنوان یکی از با کیفیت ترین و محبوب ترین اسکوتر برقی دسته دار در دنیا شناخته می شود.

از مهم ترین مزایای این اسکوتر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اسکوتر آفرود ۱۹ اینچی دسته دار اتوبالانس

دارای سیستم اتوبالانس، دارای صفحه نمایش دیجیتال

دارای چراغ LED جلو و عقب

دارای جک نگهدارنده، دارای ریموت کنترل

دارای گارد محافظ، دسته قابل تنظیم

دارای چرخ های ۱۹ اینچی آفرود

اسکوتر آفرود ۱۹ اینچی دسته دار اتوبالانس

دوچرخه برقی تاشو میجیا شیائومی

برند شیائومی به لطف فروش بالای گوشی های موبایل خود در ایران شناخته می شود و البته افرادی که از این برند استفاده می کنند، ۲ پارامتر مهم کیفیت بالا و قیمت پایین را ویژگی این برند می دانند.

دوچرخه برقی تاشو میجیا شیائومی، قابلیت حرکت با پدال توسط دوچرخه سوار را دارا است یا حتی می توانید از نیروی برق برای راندن آن کمک بگیرید و یا اینکه می توانید از تلفیقی از نیروی پدال و برق استفاده کنید.

این دوچرخه برقی با کیفیت دارای ۲۰ عدد باتری سلولی ۲۹۰۰ میلی آمپر ساعتی لیتیوم یون پاناسونیک است.

شما می توانید با استفاده از نمایشگری که بر روی این دوچرخه تعبیه شده است، پارامترهای مختلف مانند تناسب اندام، کالری سوزانده شده، مسافت طی شده و سرعت و مواردی مشابه را اندازه گیری کنید.

این دوچرخه دارای  ۴ نوع حالت نیرو است:

– مدل تناسب اندام (دوچرخه معمولی بدون برق، مناسب برای ورزش و تناسب اندام)

– مدل اقتصادی (نیروی الکتریکی به نیروی انسانی در پدال زدن کمک می کند. ۵۰٪ از مصرف انرژی کاسته می شود: قدرت کم، مسافت پیموده شده طولانی)

– حالت متعادل (برابری بین نیروی انسانی و الکتریکی)

– حالت پیشرفته (افزایش نیروی الکتریکی تا ۱۵۰٪ مناسب برای صعود یا سواری سریع)

 

دوچرخه برقی تاشو میجیا شیائومی

اسکوتر هوشمند ناین بات luxury pro-mini-fspeed مدل ۲۰۱۸

اسکوتر هوشمند ناین بات به عنوان یک اسکوتر خود متعادل هوشمند شناخته می شود که توانایی تحمل ۲۰ الی ۱۲۰ کیلوگرم را دارد.

تمام رده های سنی از ۸ تا ۵۰ سال می توانند از این اسکوتر محبوب استفاده کنند.

نهایت سرعت این اسکوتر برقی تا ۲۰ کیلوگرم بر است است که این سرعت معادل ۴ برابر سریع تر از پیاده روی است.

شما می توانید با استفاده از این اسکوتر برقی دسته دار از مسیرهایی با شیب ۱۵ تا ۳۰ درجه عبور کنید.

هنگام رانندگی با این اسکوتر برقی می توانید با استفاده از اسپیکر و بلوتوث آن به آهنگ مورد نظر و دلخواه تان گوش بدهید.

رانندگی با استفاده از این اسکوتر برقی بسیار آسان است و شما می توانید رانندگی با آن را یاد بگیرید.

اسکوتر ناین بات

در این نوشته سعی کردیم تا بهترین و به روزترین انواع اسکوتر دسته دار برقی را معرفی کنیم. در صورتی که قصد خرید انواع اسکوتر اعم از اسکوتر دسته دار برقی را دارید، می توانید با همکاران فروش ما در ارتباط باشید، همکاران ما آماده هستند تا به صورت کامل و به حوصله شما را راهنمایی خواهند کرد.