اسکوتر ناین بات پلاس: نگاهی دقیق تر به ویژگی های یک اسکوتر فوق العاده

اسکوتر ناین بات پلاس سگوی محصولی از شرکت شیائومی و یکی از محبوب ترین و شیک ترین اسکوترهای برقی موجود در بازار است. این اسکوتر برقی توانسته با ظاهر خاص و منحصربه فرد و البته ویژگی ها و قدرت عملکردی بالای خود، رضایت کاربران را به دست آورد. از این رو در این مقاله قصد داریم تا به صورت دقیق و جزئی به نقد و بررسی این اسکوتر خوش ساخت و کاربردی بپردازیم. اگر قصد خرید اسکوتر برقی ناین بات پلاس را دارید، پیشنهاد می کنیم تا پیش از هر اقدامی این مقاله را مطالعه کنید.

نقد و بررسی اسکوتر ناین بات پلاس: خوش ساخت و کاربردی

اسکوتر ناین بات اس پلاس ( که با نام ناین بات پلاس نیز شناخته می شود )، در واقع نسخه بهبودیافته ای از اسکوتر ناین بات S است. ناین بات اس با وجود تمام ویژگی های قدرتمند و ظاهر زیبای خود، دارای برخی ایرادات و نقاط ضعف فنی بود. طراحان با ارائه Ninebot S-Plus به بازار سعی کردند تا این ایرادات را به حداقل برسانند. هرچند که شما برای خرید اسکوتر ناین بات پلاس لازم است تا هزینه بشتری نسبت به نسخه قبلی آن بپردازید؛ اما قدرت و عملکرد بالای این نسخه ارتقا یافته قطعاً ارزش پرداخت هزینه بیشتر را خواهد داشت. با این مقدمه به سراغ نقد و بررسی بخش های مختلف این دستگاه می پردازیم.

بیشتر بخوانید: سگوی ناین بات چیست؟ تفاوت سگوی ناین بات و هاوربردها

بررسی کلی اسکوتر ناین بات پلاس

همان طور که اشاره کردیم، اسکوتر سگوی ناین بات اس پلاس با دارا بودن سرعت، قدرت و عمر باتری بیشتر یک نسخه ارتقا یافته از مدل استاندارد خود است. این اسکوتر پس از یک بار شارژ قادر است تا مسافتی طولانی را همراه شما طی کند. طراحی خاص و منحصربه فرد محل قرارگیری زانو بر روی این دستگاه باعث شده تا کاربران به سادگی بتوانند بدون استفاده از دستان خود، به هدایت این وسیله بپردازند. با آزاد بودن دستان شما در هنگام حرکت با اسکوتر، آزادی عمل بسیار بیشتری خواهید داشت. برای مثال می توانید در حین حرکت با این اسکوتر برقی و بدون هیچ توقفی آب بخورید و یا آهنگ در حال پخش در گوشی خود را تغییر دهید!

استفاده از اسکوتر نان بات پلاس برای کاربران ۱۶ الی ۶۰ سال در نظر گرفته شده است. با این وجود استفاده از نوار کنترل زانو باعث شده تا استفاده از آن برای کودکان نیز مناسب باشد. همچنین وجود امکاناتی مانند کنترل و محدود کردن سرعت حرکت از طریق نرم افزار مخصوص آن برای گوشی های هوشمند، کار مبتدیان برای هدایت این وسیله را نیز آسان تر کرده است. در نتیجه این دستگاه را می توان یک وسیله عالی برای مبتدیان کوچک دانست.

علاوه بر قابلیت کنترل و محدودیت سرعت، نرم افزار گوشی های هوشمند سگوی ( Segway mobile app ) برخی ویژگی های کاربردی دیگر را نیز در اختیار شما قرار می دهد. با استفاده از این نرم افزار به امکاناتی مانند روشن و خاموش کردن و سفارشی سازی چراغ های LED و چراغ های جلو، اعمال محدودیت سرعت، گزینه های زنگ اخطار و ویژگی های متنوع و کاربردی دیگری دسترسی خواهید داشت.

طراحی بدنه اسکوتر ناین بات پلاس با استفاده از آلیاژ آلومینیوم درجه یک ساخته شده که در عین سبکی، مقاومت بالایی در برابر ضربه و دیگر عوامل خارجی دارد. هرچند که طراحی این اسکوتر با مدل استاندارد خود شباهت بالایی دارد، اما سرعت بالا و برخی دیگر از ویژگی های کاربردی تر آن باعث شده تا ارزش هزینه کردن را داشته باشد. در ادامه تجزیه و تحلیل عمیق تری از این دستگاه را به شما ارائه می دهیم تا با اطلاعات کامل تری، انتخاب نهایی خود را انجام دهید.

نقد و بررسی اسکوتر ناین بات پلاس

سرعت، قدرت و مسافت

اسکوتر ناین بات پلاس با سرعت ۱۲.۵ مایل ( معادل ۲۰ کیلومتر ) در ساعت و طی کردن مسافت ۳۴ مایلی ( معادل ۳۵ کیلومتر ) از نظر عملکردی یکی از بهترین اسکوترهای برقی موجود در بازار به شمار می رود. موتور این اسکوتر برقی نسبت به نسخه استاندارد خود پیشرفت چشمگیری داشته و همین پیشرفت باعث شده تا اسکوتر ninebot S-Plus با یک بار شارژ حدود ۱۳ کیلومتر بیشتر از مدل استاندارد خود را طی کند. این اسکوتر از دو موتور ۸۰۰ واتی که در مجموع قابلیت تخلیه ۱۶۰۰ وات انرژی را دارند، بهره می برد. این سطح جدید از انرژی باعث شده تا در مقایسه اسکوتر ناین بات اس و ناین بات اس پلاس، مدل جدید و ارتقا یافته از لحاظ سرعت حرکت هم برتری داشته باشد. به طور متوسط سرعت حرکت Ninebot S-Plus نسبت به نسخه استاندارد خود حدود ۲.۵ مایل در ساعت ( ۴ کیلومتر در ساعت ) بیشتر است.

علاوه بر این، طراحی بدنه و موتور این اسکوتر برقی نسبت به نسخه های دیگر بهینه سازی شده و قادر است تا شیب ۱۵ درجه ای مسیر و حداکثر وزن ۱۰۰ کیلوگرمی کاربر خود را تحمل کند. در حالت کلی استفاده از این دستگاه برای افراد ۱۶ الی ۶۰ ساله و با وزن ۲۵ الی ۱۰۰ کیلوگرمی مناسب است. میزان مسافتی که اسکوتر برقی ناین بات پلاس می تواند طی کند، ممکن است بسته به عوامل مختلفی مانند وزن کاربر، سرعت حرکت، شیب زمین و عوامل دیگری متغیر باشد.

طول عمر باتری و شارژ کردن

یکی از عوامل مهمی که در انتخاب و خرید اسکوتر برقی نقش مهمی دارد، طول عمر باتری دستگاه است. اگر این طول عمر به اندازه کافی طولانی نباشد، پس از مدت کمی استفاده دستگاه شما نیازمند شارژ مجدد خواهد بود و این مسئله به شدت بر روی تجربه شما برای استفاده از دستگاه تأثیر خواهد گذاشت. در حالت کلی میانگین طول عمر باتری اسکوتر ناین بات پلاس حدود ۴ ساعت است. به این معنا که در شرایط استفاده عادی و روزمره، می توانید با یک بار شارژ حدود ۴ ساعت استفاده مفید از این وسیله داشته باشید. البته طول عمر باتری این اسکوتر در حالت حرکت با حداکثر سرعت حدود ۲ ساعت تخمین زده می شود. البته این عدد ممکن است بسته به وزن کاربر و شیب مسیر متفاوت باشد.

به غیر از طول عمر باتری، مدت زمان مورد نیاز برای شارژ کامل دستگاه نیز یکی دیگر از معیارهای مهم است. مدت زمان لازم برای شارژ اسکوتر ninebot S-Plus بسته به توان خروجی کابل و پاور متفاوت است.  با استفاده از یک شارژر نرمال با ولتاژ ۵۱ VDC حدود ۴ ساعت زمان برای شارژ کامل آن مورد نیاز خواهد بود. علاوه بر این موارد، باید به ایمنی باتری این دستگاه نیز توجه ویژه ای داشته باشید. با توجه به قیمت بالای باتری های اسکوتر برقی، آسیب دیدن باتری می تواند هزینه اضافی زیادی را بر روی دوش شما بگذارد.

 

سرعت اسکوتر ناین بات پلاس

 

برای جلوگیری از هزینه های اضافی، توصیه می کنیم تا از باتری خود در برابر ولتاژهای کوتاه و یا به شدت قوی و همچنین گرمای بیش از اندازه مراقبت کنید. البته باتری این مدل اسکوتر به لطف استفاده از استاندارد IP54 ضد آب است و با خیال راحت می توانید از آن در روزهای بارانی استفاده کنید. محافظت از باتری باعث خواهد شد تا برای مدتی طولانی از اسکوتر برقی خود با همان کیفیت اولیه استفاده کرده و لذت ببرید. لازم به ذکر است که اسکوتر ناین بات پلاس از فناوری auto-sleep و auto-wake ( برای کاهش مصرف باتری در زمان عدم استفاده ) بهره می برد. این فناوری علاوه بر افزایش طول عمر باتری، به راحتی و آسایش کاربر نیز کمک خواهد کرد.

طراحی و جنس بدنه

طراحی و شکل ظاهری اسکوتر ناین بات پلاس بسیار مشابه با نسخه استاندارد خود است. در طراحی این محصول از یک نوار کنترلی با استفاده از زانو تعیبه شده که امکان حرکت و هدایت دستگاه بدون نیاز به استفاده از دست را ممکن می کند. این بخش از دستگاه حساسیت مناسبی نسبت به چرخش داشته و به سادگی می توانید در یک لحظه مسیر حرکت خود را به میزان دلخواه تان تغییر دهید. جنس بدنه اسکوتر ناین بات S-Plus از آلیاژ سبک آلومینیوم ( جنس استفاده شده برای بدنه هواپیما ) ساخته شده است. همان طور که قبلاً اشاره کردیم، این اسکوتر به لطف استفاده از مواد اولیه با کیفیت قادر است تا وزن ۱۰۰ کیلوگرمی کاربر ( حدود ۷.۵ برابر بیشتر از وزن خود دستگاه ) را بر روی خود تحمل کند.

در این اسکوتر برقی از لاستیک های ۱۱ اینچی و مقاوم در برابر سر خوردن استفاده شده است. هوای فشرده موجود در داخل لاستیک های ناین بات پلاس باعث خواهد شد تا در هر مسیری حس خوب حرکت روان را تجربه کنید. علاوه بر این، بهره مندی از استاندارد ضد آب IP54 در این دستگاه باعث شده تا بدنه آن در برابر نفوذ و آسیب دیدگی توسط آب کاملاً مقاوم باشد. در طراحی اسکوتر برقی ninebot S-Plus، موارد ایمنی و محافظتی نیز به خوبی لحاظ شده است. برای مثال سنسور حرارت این دستگاه در شرایط غیرعادی از طریق نرم افزار خود بر روی گوشی هوشمند، موضوع را به شما اطلاع خواهد داد. همچنین استفاده از این نرم افزار ویژگی هایی مانند ضدسرقت بودن و قابلیت رهیابی دستگاه را نیز در اختیار شما قرار می دهد.

 

خرید اسکوتر برقی سگوی شیائومی

بیشتر بخوانید: اسکوتر هوشمند ناین بات: تاریخچه و ویژگی‌ها

کیفیت ساخت و لوازم جانبی

همان طور که اشاره کردیم، استفاده از آلیاژ آلومینیومی مخصوص هواپیما و شاتل های فضایی، چرخ های ۱۱ اینچی، استانداردهای مقاومت در برابر آب و بسیاری از ویژگی های بزرگ و کوچک دیگر، باعث شده تا اسکوتر ناین بات پلاس یک محصول بسیار باکیفیت و منحصربه فرد باشد. اما این ویژگی ها، تنها مزایا و امکانات اسکوتر برقی اس پلاس نیستند. در واقع با طیف گسترده ای از لوازم جانبی طراحی شده برای این محصول، به سادگی می توانید کاربردهای جدیدی به آن اضافه کرده و حتی کارایی آن را ارتقا دهید. از ترمزهای برقی و چرخ های عقب گرفته تا دسته فرمان و بسیاری از لوازم جانبی دیگر، همگی از جمله مواردی هستند که می توانند تجربه شما از استفاده از این اسکوتر را بهتر کنند.

به غیر از این موارد، برخی لوازم جانبی عمومی نیز برای اسکوتر ناین بات پلاس در دسترس کاربران آن قرار دارند. برای مثال لوازمی همچون شارژرها، نگهدارنده تلفن، کیف های مخصوص حمل دستگاه، کلاه ایمنی، قفل دستگاه و برخی دیگر از لوازم جانبی، جزو موارد عمومی و قابل استفاده در این اسکوتر برقی هستند.

ایمنی و قابلیت استفاده در جاده ها

اسکوتر برقی ناین بات پلاس دارای سیستم تعادل خودکار است که باعث می شود حرکت و کنترل آن ( به خصوص برای افراد تازه کار ) ساده شود. به لطف این قابلیت می توانید کنترل بیشتری بر روی مسیر حرکت خود داشته باشید. این مسئله به خصوص در هنگام استفاده از اسکوتر در جاده ها بسیار مهم است. چرا که در چنین مکان هایی یک اشتباه کوچک ممکن است به ایجاد خسارت های جانی و مالی بزرگی ختم شود. پس اگر قصد استفاده از اسکوتر در جاده ها را دارید، پیشنهاد می کنیم تا از مدل هایی استفاده کنید که ویژگی های ایمنی در آنها لحاظ شده باشد. اسکوتر ناین بات پلاس علاوه بر ویژگی سیستم تعادل خودکار، دارای چراغ های LED و همچنین چراغ های هشدار مخصوصی است. این چراغ ها می توانند ایمنی شما در هنگام استفاده از اسکوتر در شب و یا شرایط کم نور را تضمین کنند. همچنین چراغ جلوی قدرتمند این اسکوتر برقی، مسیر حرکت پیش روی شما را به خوبی روشن می کند.

 

استفاده از اسکوتر در شب

نهایت لذت و ایمنی در یک اسکوتر برقی

در این مقاله به نقد و بررسی اسکوتر ناین بات پلاس پرداختیم. همان طور که مشاهده کردید، این اسکوتر نسخه پیشرفته ای از اسکوتر ناین بات اس بوده و برخی از ویژگی های آن را بهبود داده است. استفاده از ویژگی هایی نظیر سیستم تعادل خودکار، بدنه سبک، مقاوم و ضد آب، باتری و موتور قدرتمند، چراغ های ایمنی و همچنین طیف گسترده ای از لوازم جانبی برای افزایش کارایی دستگاه، باعث شده تا این وسیله از ارزش خرید بالایی برخوردار باشد. در حالت کلی می توان مزایا و معایب این اسکوتر را به صورت زیر جمع بندی کرد.

مزایا

  • سیستم تعادل خودکار
  • نوار کنترل با زانو
  • چراغ های ایمنی و LED سفارشی
  • سرعت بیشتر نسبت به نسخه استاندارد
  • طی کردن مسافت بیشتر نسبت به نسخه استاندارد

معایب

  • قیمت بیشتر نسبت به نسخه استاندارد
  • مدت زمان نسبتاً طولانی برای شارژ کامل (حدود ۴ ساعت)

امیدواریم تا مطالعه این مقاله، شما را در مسیر یک تصمیم و انتخاب درست یاری کند. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید انواع اسکوترهای برقی اورجینال و با ضمانت نامه، می توانید با فروشگاه تهران اسکوتر در تماس بوده و از محصولات وب سایت آن دیدن کنید.

منبع نقد و بررسی: وب‌سایت electric.travel