مهم ترین نکاتی که باید در تعمیر اسکوتر هوشمند در نظر بگیرید.

اسکوترهای هوشمند از جذاب ترین وسایل حمل و نقل هستند که روز به روز میزان استقبال از آنها افزایش پیدا می کند. اسکوترهای هوشمند مزایای بسیاری دارند، مانند اینکه هیچ گونه آلودگی ایجاد نمی کنند و دوستدار محیط زیست هستند، شما هیچ گونه هزینه سوختی پرداخت نخواهید کرد، هدایت آنها بسیار راحت است و علاوه بر اینکه به عنوان یک وسیله حمل و نقل در نظر گرفته می شود، می توان به عنوان یک تفریح هم به حساب آورد که افراد بالای ۸ سال بدون هیچ گونه محدودیتی می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

مشکلات استفاده از اسکوتر هوشمند برقی

مانند هر وسیله دیگری وسایل برقی و هوشمند مشکلات مربوط به خود را دارند، برای نمونه در گذشته شاهد آتش گرفتن برخی از اسکوترها بودیم، که این سبب شد تا برخی از خریداران هنگام خرید اسکوتر هوشمند دچار تردید شوند. البته در حال حاضر در صورتی که اسکوتر هوشمند با گواهی نامه معتبر UL22  را خریداری کنید، هیچ گونه نگرانی بابت امنیت آن نخواهید داشت. این گواهی نامه به عنوان یک گواهی نامه و استاندارد جهانی است و سازندگان اسکوترهای هوشمند را ملزم می کند تا استانداردهای مورد نیاز ر ا رعایت کنند. مثل همیشه به شما توصیه می کنیم تا از فروشگاه معتبر اسکوتر خود را تهیه کنید و هنگام خرید گواهی نامه مورد نیاز خود را از فروشنده درخواست کنید.

باتری‌های اسکوتر برقی نیز یکی از مهم‌ترین قطعات حساس اسکوتر است و هنگام خرید باید با دقت آن را انتخاب کنید، در صورتی که تمایل داشته باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد باتری اسکوتر برقی کسب کنید، پیشنهاد می کنیم تا این پست را مطالعه کنید.

مهم ترین نکات در مورد تعمیر اسکوتر هوشمند

در صورتی که اسکوتر شما دچار مشکل شد، سعی نکتید تا اقدام به تعمیر اسکوتر هوشمند خود بکنید، چون اسکوترهای هوشمند دارای باطری های بسیار قوی دارند و همان گونه که در بالا اعلام شد احتمال اتصالی و انفجار دارد، که در این صورت صدمات جبران ناپذیری وارد خواهد شد یا اینکه در داخل هر کدام از اسکوترها پردازشگرهایی وجود دارد که در صورتی آشنا کامل با آنها نداشته باشید، احتمال اتصالی وجود خواهد داشت که در این صورت حتی ممکن است اسکوتر برقی شما هیچ گاه روشن نشود و مجبور به پرداخت هزینه های به مراتب بیشتری نسبت به دفعه قبل شوید. پیشنهاد می کنیم تا قبل از هر اقدام خودسرانه در جهت تعمیر اسکوتر هوشمند از تعمیرکارهای مجاز و متخصص درخواست کمک کنید.

رایج ترین مشکلات اسکوترهای برقی

از رایج ترین و مهم ترین مشکلات فنی اسکوترهای هوشمند می توان به تعادل نداشتن دستگاه، چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر، روشن ماندن و خامون نشدن اسکوتر، عدم کارکرد صحیح چرخ ها و سفت شدن چرخ های اسکوتر نام برد.

تعادل نداشتن اسکوتر هوشمند

تعادل نداشتن اسکوتر هوشمند یکی از رایج ترین مشکلات اسکوتر برقی است که نیاز به تعمیر اسکوتر هوشمند است. برای حل این مشکل بهتر است در ابتدا اسکوتر هوشمند خود را ریست کنید، در صورتی که بعد از ریست کردن این مشکل شما حل نشد، بهتر است تا ژیروسکوپ را بررسی کنید. دوباره توصیه می کنیم تا از باز کردن اسکوتر هوشمند خودداری کنید و پیشنهاد می کنیم که جهت تعمیر اسکوتر هوشمند به تعمیرکاران متخصص و مجاز مراجعه کنید.

چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر هوشمند

در حالت کلی در اسکوتر هوشمند، روشن شدن چرغ قرمز به معنی اتمام شارژ اسکوتر است ولی در صورتی که شما به صورت صحیح وارد اسکوتر شده اید و بعد از سوار شدن چراغ قرمز روشن شود، این چراغ به نشانه این است که اسکوتر هوشمند شما دچار مشکل شده است و نیاز به تعمیر دارد.

روشن ماندن و خاموش نشدن اسکوتر هوشمند

یکی دیگر از مشکلات رایج اسکوترهای برقی روشن ماندن اسکوتر برقی است. این مشکل زمانی پیش می آید که مدار تغذیه اسکوتر یا همان بخش پاور آسیب دیده باشد. در این وضعیت بهتر است تا اسکوتر هوشمند خود را باز کنید و سوکت باطری اسکوتر را جدا کنید تا باطری اسکوتر تخلیه کامل نشود، در این صورت اگر باطری اسکوتر تخلیه شود، دیگر هیچگاه شارژ نمی شود. باز برای شما توصیه می کنیم تا جهت تعمیر اسکوتر هوشمند به تعمیرکنندگان مجاز مراجعه کنید.

عدم کارکرد صحیح چرخ های اسکوتر

در این مشکل باید این نکته را مد نظر داشته باشید که در صورتی که چرخ های اسکوتر هوشمند شما به صورت صحیح کار نکند، شما می توانید با استفاده از ریست کردن این مشکل را حل کنید ولی در برخی مواقع نیز حتی با ریست کردن این مشکل حل نمی شود.

حتی در برخی مواقع مشاهده شده است که برخی از کاربران بیان می کنند که زمانی که بر روی اسکوتر هوشمند خود می ایستند، چرخ اسکوتر هوشمند حرکت نمی کند و بدون توجه به اینکه این دستگاه ها بسیار حساس و تخصصی هستند، اقدام به باز کردن آن می کنند و علاوه بر اینکه نمی توانند دستگاه را تعمیر کنند، مشکلات آن را نیز افزایش می دهند و در نهایت جهت تعمیر اسکوتر هوشمند خود به تعمیرکاران متخصص مراجعه می کنند.

کلام پایانی

همان گونه که در ابتدای نوشته بیان شد، اسکوتر هوشمند مزایای بسیارزیادی دارد ولی این نکته را هم باید مد نظر داشته باشید که این دستگاه ها بسیار حساس هستند و در صورتی که آگاهی از آن نداشته باشید، نمی توانید به راحتی آنها را تعمیر کنید و بهتر است تا برای تعمیر اسکوتر هوشمند خود به تعمیرکاران متخصص و با تجربه مراجعه کنید.