سازندگان اسکوترهای برقی خود بالانس بعد گذشت مدت زمانی و آزمایشاتی روی این وسیله‌های نقلیه، توانستند جزئیات مختلف و دقیقی به آن اضافه کرده و محصول نهایی را تولید و به بازار عرضه کنند. با تشکر و تمجید از ویژگی کاربرپسند آن و لوازم و امکانات عالی آن باید بگوییم این اسکوتر خود بالانس توانسته به طور طبیعی نظر اغلب افرادی را که به دنبال یک تفریح و سرگرمی سالم و مفرح و مفید هستند را جلب کند، چرا که این وسیله‌ی نقلیه آدرنالین مورد نیاز را به شما می رساند. با این حال بعد از خرید و استفاده و البته لذت بردن از این اسکوتر خودبالانس شما باید بتوانید مسئولیت تعمیر و نگهداری آن‌را بر عهده بگیرید. بنابراین ما در این پست برآنیم که به شما نحوه‌ی حفظ تعادل اسکوتر خود بالانس و نکات مربوط به نگهداری آن را نشان دهیم:

رو‌ش‌هایی برای حفظ تعادل اسکوتر خود بالانس:

 ۱- مراقب باتری‌های اسکوتر خود بالانس باشید

باتری‌ها نقش حیاتی برای یک اسکوتر خود بالانس در طول عمر مفیدش دارند. باتری‌های خراب و یا تقلبی می‌تواند تاثیر بد خود را روی کارکرد اسکوتر خود بالانس خیلی زودتر از آنچه که فکرش را می‌کنید، نشان دهند. بنابراین از کیفیت باتری مطمئن شوید  و بعد از هر دوره راندن اسکوتر آن‌را شارژ کنید. شاید احساس کنید این کار وقت‌گیر و یا درد سر ساز است، اما با این کار شما در عمر باتری خود صرفه جویی کرده و باعث جلوگیری از مصرف زیاد و همین‌طور طول عمر وسیله‌ی نقلیه‌ی خود خواهید شد.

۲- پدال‌های اسکوتر خودبالانس باید به اندازه‌ی کافی تنگ باشند.

برای کم شدن میزان نگرانی و برای اطمینان از درصد بالای امنیت رانندگی با اسکوتر، بستن پدال‌ها به صورت مناسب و تنگ بودن آن‌ها بسیار مهم است. این‌ کار باعث حفظ تعادل بیشتر در اسکوتر خود بالانس می‌شود. لازم است که یک پیچ دستی داشته باشید. یک پدال باریک و یا شل می‌تواند در هنگام راندن اسکوتر شما را ناراحت کند و حتی امکان دارد روی جنبه‌های امنیتی آن هم تاثیر بگذارد. بسیار مهم است که همیشه قبل از خرید و یا قبل از راندن اسکوتر خود بالانس در مورد اجزای مختلف آن و جنبه‌های امنیتی و لوازم جانبی آن اطلاعات و دانش کافی کسب کنید. چرا که این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا از روش‌های نگهداری و کار با آن و همین‌طور نیازهای اولیه‌ی رانندگی آگاه شوید. به این ترتیب شما می‌توانید عمر مفید وسیله‌ی نقلیه‌ی خود را بالا ببرید و از یک رانندگی بی دردسر و آرام و با امنیت لذت خواهید برد.

۳- برای حفظ تعادل اسکوتر خود بالانس همیشه چرخ‌هایش را بررسی و کنترل کنید.

از آنجایی که چرخ‌های اسکوتر خود بالانس شما پرکارترین قسمت این وسیله‌ی نقلیه هستند، باید مراقبت ویژه و دائمی داشته باشند. یادتان باشد این مراقبت ویژه و دائمی وقت زیادی از شما نمی‌گیرد. شاید چیزی حدود یک ساعت، اما همین یک ساعت باعث افزایش عمر مفید هاوربرد شما خواهد شد. سعی کنید موقع بررسی آن‌ها را تکان دهید ، این تکان دادن باید در جهت محوری باشد. این کار به شما کمک خواهد کرد تا اعضای آسیب دیده و یا از کار افتاده را تشخیص دهید. مراقبت روزانه‌ی شما کارایی اسکوتر خود بالانس برقی شما را بالا نگه می‌دارد.

۴- تایرهای اسکوتر خود بالانس باید نگهداری منظمی داشته باشند.

لاستیک‌های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سالم و قابل استفاده هستند. لاستیک‌های کهنه و زوار در رفته هم می‌تواند خطرناک باشد و هم روی کارآیی اسکوتر خود بالانس شما تاثیر منفی بگذارد. شما می‌توانید در صورت نیاز به نمایندگی فروش اسکوتر خود بالانس بروید و درخواست تعویض تایر کنید، لاستیک آسیب دیده در هر وسیله‌ای و هر زمانی می‌تواند ریسک خطر بالایی داشته باشد. دقت کنید که حتی یک علامت کوچک از فرسودگی و یا آسیب دیدگی، کافی است تا شما هر چه سریع‌تر اقدام به تعویض لاستیک‌هایتان کنید. تایرها از مهمترین بخش‌های وسیله‌ی نقلیه‌ی شما هستند که باعث حفظ تعادل اسکوتر خود بالانس می‌شوند.

حفظ تعادل اسکوتر خود بالانس

۵- تمیز کردن

موقع تمیز کردن اسکوتر خود بالانس، حتماً دقت کنید که دستگاه نه در حالت شارژ باشد و نه اینکه روشن باشد،  خاموش بودن اسکوتر خود بالانس به هنگام تمیز کردن آن از مسائل مهم حفظ امنیت شماست. برای پاک کردن قسمت بیرونی اسکوتر برقی از یک پارچه‌ی نرم استفاده کنید. یادتان باشد شستشوی با فشار آب و همین‌طور بخار آب یک ممنوعیت بزرگ است. هرگز این‌ کار را امتحان نکنید. اگر آب داخل موتور اسکوتر خود بالانس شما برود باید از وسیله‌ی نقلیه‌ی محبوب‌تان خداحافظی کنید. برای بار دوم تاکید می‌کنیم که موقع تمیز کردن اسکوتر دقت کنید تا وسیله‌ی نقلیه‌تان حتماً خاموش باشد، اینکار از آسیب جدی به دستگاه و به خودتان جلوگیری می‌کند.

صحبت‌های َآخر

در نهایت، این پست سعی کرد شما را با چگونگی حفظ تعادل اسکوتر خود بالانس آشنا کند. ما سعی کردیم اطلاعات کافی و دانش لازم را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید با رویکرد آگاهانه‌تر و اطمینان خاطر بیشتری اقدام به خرید و یا استفاده از این وسیله‌ی نقلیه کنید. به این ترتیب شما می‌توانید از اوقاتی که با اسکوتر خود بالانس‌تان می‌گذرانید لذت ببرید و در معرض خطرهای احتمالی هم قرار نگیرید. به یاد داشته باشید، تحقیق و بررسی در هنگام خرید و همین‌طور تحقیق و بررسی در مورد نگهداری اسکوتر خود بالانس باعث صرفه جویی شما در هزینه‌های مازاد خواهد بود. همیشه هزینه‌ی نگهداری بسیار کمتر از هزینه تعمیرات خواهد بود.

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

از معروف‌ترین مدل‌های پرفروش اسکوتر برقی‌ هوشمند می‌توانیم به مارک‌های اسمارت بالانس ویل، نیوپاور و اف اسپید نام ببریم که هر سه مدل جز محصولات پر فروش در فروشگاه تهران اسکوتر می‌باشند.

تمام اسکوترهای موجود در فروشگاه تهران اسکوتر دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و شما می‌توانید از ۷ روز خدمات تعویض نیز بهره‌مند شوید.