۱۲ نکه که باید قبل از خرید اسکوتر برقی ارزان بدانید.

۱۲ نکه که باید قبل از خرید اسکوتر برقی ارزان بدانید.

خرید اسکوتر برقی

آیا شما هم در فکر خرید اسکوتر برقی ارزان قیمت هستید؟ هنگام خرید اسکوتر برقی ارزان چه نکاتی را باید چه نکاتی را مد نظر داشته باشیم؟ در این نوشته ۱۲ نکته و اصل مهم را بیان می کنیم که می توانید با رعایت آنها با خیال راحت اقدام به خرید اسکوتر برقی مورد نظرتان کنید.

محبوبیت اسکوتر برقی

احتمالاً شما هم کودکانی را مشاهده کرده اید که عاشق اسکوتر برقی هستند و از آنها استفاده می کنند و یا شاید هنگام خواندن این نوشته شما یا فرزندتان به دنبال خرید اسکوتر برقی ارزان قیمت هستید.

همان طور که می دانید اسکوتر برقی به عنوان یک وسیله حمل و نقل فردی محبوب است که به شما کمک می کند تا با کم ترین تلاش و هزینه از یک جایی به جایی دیگر در شهر بروید و از رانندگی خود لذت ببرید.

قیمت بالای اسکوتر برقی و خرید اسکوتر برقی ارزان

همان طور که می دانید قیمت انواع اسکوتر برقی در دنیا و به خصوص در ایران بالا است و این محصول به عنوان یک وسیله لوکس شناخته می شود. در این نوشته شما می توانید با مطالعه ۱۲ نکته ای که بیان کردیم، یک اسکوتر با قیمت مناسب را خریداری کنید و برای رفت و آمد و تفریح روزانه خودتان یا فرزندان از آن استفاده کنید.

اسکوترهای برقی چه چیزی هستند؟

معمولاً والدینی که به ایمنی فرزندان خود اهمیت می‌ دهند کودکان خود را در حال حرکت بر روی اسکوتر برقی در حالی که چند سانتی متر بالاتر از سطح زمین قرار گرفته ‌اند و در حال خنده و شادی هستند را تصور می‌ کنند. در حقیقت، اسکوتر برقی ترکیبی ایده ‌الی از تکنولوژی و چرخ‌ ها است.

اسکوتر برقی دارای ۲ چرخ است و به صورت خودران است. شما می توانید آنها را مانند اسکیت برد برقی تصور کنید، چون که در حقیقیت این گونه نیز است ولی تفاوت عمده آنها با اسکیت برد برقی مربوط به فان و رانندگی لذت بخش آنها است.

صفحه برد اسکوتر برقی

صفحه موجود در بین ۲ چرخ به کاربر این امکان را می‌ دهد بر روی آن بایستد. البته این وسیله خودتعادلی است.

پس دفعه بعدی که کودکان را سوار بر اسکوتر برقی دیدید درحالی که دستان خود را در جیب گذاشته و تلاش زیادی برای حفظ تعادل نمی‌ کنند، تعجب نکنید. چرا که واقعاً هم نیازی به این کار نیست.

 

خرید اسکوتر برقی ارزان

اسکوتر برقی چگونه کار می ‌کند؟

هر اسکوتر برقی ۴ بخش اصلی دارد:

  • ژیروسکوپ
  • ریزپردازنده ‌ها
  • باطری
  • موتور

ژیرسکوپ

ژیروسکوپ با تنظیم کردن میزان انحراف اسکوتر برقی کمک می ‌کند تا تعادل حفظ شود. موتور علاوه بر کمک کردن برای حفظ تعادل، با فراهم کردن توان مورد نیاز چرخ‌ها، اسکوتر را به جلو و عقب می ‌راند.

ریزپردازنده

ریزپردازنده ‌ها مسئولیت تنظیم توان خروجی به چرخ ‌ها و میزان انرژی الکتریکی ذخیره شده توسط باطری برای تامین نیروی اسکوتر برقی را به عهده دارند.

بیشتر بخوانید:  مشخصات اسکوتر برقی چیست؟ هر آنچه که باید در مورد اسکوتر برقی بدانید.

راندن اسکوتر برقی

تمام این بخش‌ ها با یکدیگر کار می ‌کنند تا کاربر بتواند تعادل خود را در حین حرکت حفظ کند. برای تغییر مسیر، راننده به سادگی جهت پاهای خود را تغییر می دهد. اعمال وزن بدن به سمت جلو باعث می ‌شود که اسکوتر به جلو حرکت کند در حالی که اعمال وزن به عقب باعث می ‌شود که جهت حرکت به عقب باشد.

تغییر مسیر با اعمال وزن بدن و قرار دادن یک پا به جلو و یک پا به عقب ممکن است.

اسکوترهای برقی گران قیمت هستند و باید سعی کنید تا بهترین انتخاب با کم ترین قیمت را داشته باشید. به شما قول می دهیم در صورتی که این وسیله جذاب را برای فرزند خود انتخاب کنید، شما هم عاشق آن خواهید شد و به عنوان یک سرگرمی از آن استفاده خواهید کرد.

۱۲ نکته که باید قبل از خرید اسکوتر برقی ارزان در نظر بگیرید.

۱- گواهی نامه UL2272

اولین و مهمترین نکته که باید هنگام خرید اسکوتر برقی ارزان مد نظر داشته باشید، این است که محصولی ایمن را خریداری کنید. چرا که حرکت با سرعت ۱۶ کیلومتر بر ساعت بر روی یک وسیله با باطری لیتیمی می ‌تواند کمی خطرناک باشد. در نتیجه، اسکوترهای برقی برای استفاده کودکان مناسب نیستند.

شما احتمالاً ماجراهای وحشتناک در مورد انفجار این وسیله ناشی از باطری آن را شنیده ‌اید. این اتفاق ممکن است بیفتد ولی احتمال آن بسیار پایین است.

ثابت شده است که باطری‌ های لیتیمی در سایر دستگاه‌ ها نیز مشکل آفرین بوده ‌اند، نظیر سیگارهای برقی و چمدان هوشمند. CPSC بیان می ‌کند هیچ تضمینی وجود ندارد که این وسیله ۱۰۰% ایمن باشد. با این حال، والدین و کاربران می ‌توانند چندین نکته را در نظر بگیرند که از احتمال آتش سوزی یا خرابی دستگاه کاسته شود.

  • اسکوتر برقی را خریداری کنید که دارای گواهینامه UL باشد. خریداران می ‌توانند این گواهی نامه را روی بسته اسکوتر برقی مشاهده کنند.
  • اسکوتر برقی را بی دلیل و بی احتیاط شارژ نکنید.
  • اسکوتر برقی را دور از لوازم آتش زا نگه دارید.
  • تنها از شارژر خود اسکوتر برقی استفاده کنید.

گواهی نامه UL2272 به عنوان استاندارد اسکوترهای برقی شناخته می شود. تمام سازندگان و کارخانه های اسکوتر برقی ملزوم به رعایت این اسکوتر است و چناچه شما محصولی با این استاندارد را تهیه کنید، می توانید با خیال راحت از اسکوتر برقی خود استفاده کنید. بهترین راه کار در مورد مطمئن بودن از داشتن این گواهی نامه، خرید از فروشگاه های معتبر و درخواست گواهی نامه از فروشنده است. تمام محصولات موجود در فروشگاه تهران اسکوتر دارای گواهی نامه UL2272 هستند و گارانتی پارسیان اسکوتر است. شما می توانید ضمانت و گواهی نامه های مورد نظر را از همکاران فروش ما درخواست کنید.

۲- نوع اسکوتر برقی ارزان

نکته مهم بعدی که باید در خرید اسکوتر برقی ارزان قیمت در نظر گرفت نوع مدل اسکوتر برقی است. صدها مدل اسکوتر برقی وجود دارد که می ‌توانید انتخاب کنید و خریداران احتمالی ممکن است با این حجم از مدل‌ های موجود کمی گیج شوند.

معمولاً، اسکوترهای برقی دارای مدل اصلی یکسانی هستند، اما ویژگی‌ ها آنها ممکن است متفاوت باشد. مهم ترین چیز که باید در هنگام مقایسه و خرید اسکوتر برقی ارزان در نظر بگیرد توان باطری، سرعت، مواد سازنده و موتور است. تمام این ها تاثیر به سزایی بر روی عملکرد اسکوتر برقی خواهد داشت.

باطری از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین مطمئن شوید که حتماً باطری را بررسی کنید. باطری میزان مسافتی را که اسکوتر می ‌تواند شما را جابجا کند تعیین خواهد کرد. بعضی از اسکوترها تنها یک ساعت می‌ توانند با سرعت مناسب حرکت کنند در حالی که بعضی دیگر تا ۳ ساعت حرکت می‌ کنند.

۳ مدل برتر اسکوتر برقی

۱- اسکوتر برقی ارزان Hoverfly ECO

این اسکوتر برقی با ظاهری کلاسیک، با حداقل امکانات با چرخ‌ های ۶.۵ اینچی است که شما می توانید به راحتی تعادل خود را حفظ کنید. این اسکوتر برقی ارزان با استفاده از ژیرسکوپ برای حرکت و حفظ تعادل راننده استفاده می کند.

۲- اسکوتر آفرود Hoverfly XL

این اسکوتر آفرود نمونه ای از اسکوترهای برقی است که برای حرکت در تمام زمین ‌ها اعم از صاف و ناهموار مناسب است. این اسکوتر برقی دارای چرخ‌ های بزرگ تر از ۸ اینج و موتور ۳۵۰ واتی است. این اسکوتر می ‌تواند هر وزنی را تحمل کرده و برای افراد سنگین وزن نیز مناسب است.

۳- اسکوتر خودتعادلی hoverfly ION

این اسکوتر به عنوان یک نمونه فوق العاده برای اسکوتر خودتعادلی است. این اسکوتر برقی ارزان قیمت دارای حالت خودتعادلی است که اسکوتر را با و بدون راننده به صورت متعادل نگه می دارد. این اسکوتر از ژیرسکوپ داخلی استفاده می کند که هر نوع انحرافی را جبران می کند.

۳- زمان شارژ شدن

برخی از افراد تصور می کنند که زمان زیادی برای شارژ شدن اسکوتر برقی صرف می شوند و حوصله منتظر ماندن را ندارند.

اگر فرد صبوری باشید این نوع اسکوترهای برقی ارزان برای شما کاملاً مناسب است. با این حال، اگر نمی‌ توانید منتظر بنشنید تا اسکوتر شما در طی ۳  ساعت شارژ شود، بهتر است به جای آن از دوچرخه استفاده کنید.

با دوچرخه شما خیلی شیک و جذاب به نظر نخواهید رسید ولی در عوض مجبور نیستید منتظر بمانید. مجدداً، اگر منتظر بمانید بدین معنی است که می‌ توانید از رانندگی لذت بخش در حال لبخند زدن به رهگذران لذت ببرید.

 

خرید اسکوتر برقی ارزان

۴- سرعت

آیا سرعت پایین را ترجیح می ‌دهید یا طرفدار سرعت بالا هستید؟

سرعت اسکوتر برقی بسته به مدل آن متفاوت است، اما برخی از اسکوترهای برقی تا سرعت ۱۶کیلومتر بر ساعت نیز می ‌رسند. این سرعت ممکن است در مقایسه با سایر وسایل موتوری آهسته به نظر رسد، اما هنگام رانندگی زیاد هم آهسته به نظر نمی ‌رسد.

بررسی ‌ها نشان می‌ دهد که بهترین اسکوترهای برقی دارای سرعتی در حدود ۱۴ تا ۱۶ کیلومتر بر ساعت هستند. همچنین این اسکوترهای برقی برای افراد زیر ۱۸ سال نیز مناسب هستند.

قبل از خرید در نظر بگیرید چه کسی از آن استفاده خواهد کرد و آیا راننده می‌ تواند سرعت آن را کنترل کند؟ درست است که تماشای دوستان تان درحالی که با سرعت بالا در خیابان عبور می کنند، سرگرم کننده است، اما هدف اول در راندن اسکوتر برقی امنیت شما است، اولویت بعدی جذابیت و سرعت است. پس باید شما تمام نکات ایمنی را رعایت کنید تا دچار آسیب نشوید. مواردی مانند استفاده از کلاه، زانوبند و سایر وسایل امینی و هم چنین رانندگی با سرعت مطمئن و رانندگی در مکان های خلوت از مهم ترین نکاتی است که باید رعایت کنید.

۵- مسافت قابل حرکت

مسافتی که می ‌خواهید جابجا شوید چقدر است؟ این نکته را در نظر بگیرد که اسکوتر برقی را برای تفریح می ‌خواهید یا جابجایی. این نکته می ‌تواند در تعیین نوع اسکوتر برقی مناسب شما حیاتی باشد.

بسیاری از اسکوترهای برقی با باطری پر تا ۱۴ کیلومتر را می‌ پیمایند. اما همیشه این نکته را بررسی کنید تا مطمئن شوید اسکوتر برقی شما را بدون تاخیر به محل مورد نظر خواهد رساند.

۶- قد و وزن راننده

علاوه بر ویژگی ‌های اسکوتر برقی، وزن راننده نیز باید در نظر گرفته شود. افرادی که وزن بالایی دارند یا قد بلندی دارند ممکن است از مدل ‌های خاصی از اسکوتر برقی استفاده کنند. علاوه بر این، وزن راننده بر طول عمر باطری و مسافت قابل پیمایش نیز موثر است.

 

خرید اسکوتر برقی ارزان قیمت

۷- وزن اسکوتر برقی

هنگام خرید اسکوتر برقی ارزان باید به وزن شخص استفاده کننده هم دقت کنید. اگر می خواهید که اسکوتر برقی را با خود حمل کنید بهتر است که وزن اسکوتر را نیز هنگام خرید در نظر بگیرید. بسیاری از مدل‌ ها دارای وزنی بین ۹ تا ۱۳ کیلوگرم هستند.

شما نمی توانید در همه جا اقدام به راندن اسکوتر برقی خود کنید و مجبور خواهید شد که بعضی از جاها اسکوتر برقی خود را حمل کنید. هر چند شما می توانید با استفاده از کیف اسکوتر برقی حمل و نقل راحتی را تجربه کنید ولی وزن بالای آن سبب می شود که شما نتوانید مسافت زیادی آن را حمل کنید و اگر این وسیله را برای فرزندان خود می خواهید و قرار است خودشان مسافت های طولانی آن را حمل کنید، در انتخاب اسکوتر برقی براساس وزن آنها خیلی دقت کنید.

۸- جغرافیای محیط

چرخ ‌های اسکوتر برقی نیز باید مد نظر قرار گیرد. اکثر مدل‌ ها داری ۳  مدل چرخ هستند:

  • ۵/۶ اینچی
  • ۸ اینچی
  • ۱۰ اینچی

هر کدام از این چرخ ‌ها برای محیط خاصی مناسب است. چرخی که ممکن است برای زمین‌ های صاف مناسب باشد، برای زمین ‌های برفی و تپه ‌های ناهموار نامناسب باشد.

منطقی است که هر چه چرخ ‌ها بزرگ تر باشد، قابلیت حرکت روی زمین ناهموار نیز افزایش می ‌یابد. چرخ‌ های کوچک برای زمین ‌های صاف و فضای داخلی مناسب هستند. چرخ‌ های ۸ اینچی برای زمین ‌های نیمه هموار مناسب است اما ممکن است در بالا رفتن از تپه ‌ها با مشکل مواجه شوید.

چرخ ‌های بسیار بزرگ برای زمین ‌های خاکی و آفرود مناسب است.

اما بر روی مسافت اسکوتر برقی ارزان ۸ اینچی حساب نکنید. چرا که این اسکوترها برای حرکت در زمین ‌هایی با شیب ۳۰ درجه ساخته شده‌ اند.

امیدواریم نکاتی که برای خرید اسکوتر برقی ارزان بیان کردیم، برای شما مفید واقع شود. همکاران ما در تهران اسکوتر آماده هستند تا شما را در خرید اسکوتر برقی راهنمایی کنید. شما می توانید هم به صورت فیزیکی به فروشگاه ما در سعادت آباد مراجعه کنید و هم با همکاران ما در سایت تهران اسکوتر ارتباط برقرار کنید.

منبع:  gotrax