۵ نکته برای راندن اسکوتر خود بالانس

راندن اسکوتر خود بالانس

رانندگی با اسکوتر خود بالانس می‌تواند بسیار جذاب و مفرح باشد، اما از طرف دیگر اگر در کارتان کمی جدی نباشید، می‌تواند خطرناک هم باشد. برای لذت بردن از اسکوترهای خود بالانس نیاز است تا نکاتی درباره راندن اسکوتر خود بالانس بدانید و هنگام رانندگی به آن‌ها عمل کنید تا علاوه بر لذت رانندگی، از آسیب‌های احتمالی در امان باشید.

بیشتر افراد موقع راندن اسکوتر خود بالانس در ترافیک جاده، چند کار را باهم انجام می‌دهند که هیچ کار درستی نیست و می‌تواند منجر به یک تصادف شود، به همین خاطر شما باید بطور کلی بهترین و مهمترین نکات را برای داشتن یک رانندگی مفرح و امن بدانید و انجام‌شان دهید.

اسکوترهای خود بالانس بسیار شیک هستند و بگونه‌ای طراحی شده‌اند که ظاهری زیبا و جذاب دارند و هر کجا که با آنها بروید توجه بیشتری به خودتان جلب می‌کنید. این وسیله‌ها از جنبه‌های بسیاری می‌توانند مفید باشند، مثلاً می‌تواند استرس شما را کم کنند و تفریح بیشتری به زندگی‌تان بیفزایند و در عین حال بی ضرر هم هستند، اما اگر شما دانش رانندگی درست و مناسب کار با آن را نداشته باشید، قطعاً مجروح می‌شوید و آسیب می‌بینید.

اگر چه اسکوترهای خود بالانس به عنوان تجهیزات کوچک و کم حجم طراحی شده اند، با این حال می‌توانند سرعتی حدود ۱۲ کیلومتر بر ساعت داشته باشند. با توجه به همین نکته شما نیاز دارید که نکاتی را درباره‌ی راندن اسکوتر خود بالانس یاد بگیرید تا بتوانید یک رانندگی شاد و امن داشته باشید.

۱- از پریدن رویاسکوتر و رانندگی در مکان‌هایی که مناسب اسکوتر نیست خودداری کنید.

فکر نکنید که اسکوتر خود بالانس شما یک اسکیت برد است و شما می‌توانید از فاصله‌ی چند فوتی از هوا روی آن بپرید، به خاطر این‌ که رفتاری شبیه به این با اسکوتر خود بالانس می‌تواند منجر به آسیب و زخمی شدن گردد. انجام این گونه رفتارها با اسکوتر خود بالانس یک رفتار کودکانه است، برای این که اسکوتر برای سواری و رانندگی طراحی شده است نه برای پریدن، به هر حال اگر این کار را امتحان کنید مطمئناً خودتان را روی زمین و با فاجعه‌ی  آسیب دیدگی و یا زخم پیدا خواهید کرد.

در اوایل آموزش و زمانی که اقدام به راندن اسکوتر خود بالانس می‌کنید، نیاز است تا دقت بیشتری را به خرج دهید، بعد از مدتی که مهارت کافی در راندن اسکوتر خود بالانس کسب کردید می‌توانید، برخی از نکات عادی مربوط به رانندگی را چشم‌پوشی کنید.

آدم‌های بسیاری هستند که عاشق رفتارهای عجیب و  غریب و کارهایی از این قبیل هستند، و اغلب دست به کارهای احمقانه‌ای شبیه به این می‌زنند و فراموش می‌کنند که کارشناس و کاربلد نیستند، برای همین آنها اصلاً نباید اینگونه رفتارها را با اسکوتر امتحان کنند و همین طور باید در مکان‌های محدود و خاص اقدام به راندن اسکوتر خود بالانس و سایر انواع اسکوتر بپردازند.

۲- تند رانندگی نکنید.

رانندگی با سرعت‌های بالاتر می‌تواند برای شما خطرناک بوده و منجر به آسیب‌دیدگی شوند، پس در بیرون و موقع رانندگی از مسابقاتی شبیه به این با هر ماشین دیگر و همین طور با دوستان‌تان پرهیز کنید. این اسکوترهای خود بالانس برای مصارف ساده و عادی طراحی شده‌اند، بنابراین نباید در جاده و وسط خیابان با آن رانندگی کنید وگرنه اسکوتر خود بالانس از زیر پای شما در می‌رود این اتفاق به کمر شما آسیب می‌زند.

۳-  اسکوتر را به جایی نکوبید، از برخورد اسکوتر با چیزهای دیگر بپرهیزید.

کوبیدن اسکوتر با آدم‌های دیگر و یا اشیای ثابت می‌تواند خطرناک باشد، به همین علت موقع رانندگی باید تمرکزتان روی مسیر باشد، برای اینکه اگر شما در معرض دید نباشید احتمال وقوع یک تصادف زیاد است. خوب پس چرا یک رانندگی امن را با گزینه ی سرعت مناسب انتخاب نکنیم، سرعت گرفتن بسیار هم خوب است اما کمی احتیاط هم لازم است. می‌توانید متناسب با نیازتان اسکوتر خود بالانس مناسبی را انتخاب کنید.

۴-  از عدم پوشیدن کفش و رانندگی در مکان‌های کم ارتفاع بپرهیزید.

پوشیدن کفش می‌تواند جلوی آسیب دیدگی احتمالی را بگیرد، پس فکر نکنید که بدون کفش می‌توانید روی اسکوتر خود بالانس تان بپرید، پوشیدن کفش قبل از شروع رانندگی با اسکوتر لازم است تا از انگشتان و پای  شما در موارد آسیب دیدگی محافظت کند. از رانندگی در مکان‌های پست و کم ارتفاع و شیب دار خودداری کنید، اسکوترهای خود بالانس وسیله‌های نقلیه‌ای هستند که نیاز به حفظ تعادل دارند و چون قدرت الکتریکی کمی برای کم کردن سرعت و متوقف کردن شما دارند پس روی تپه‌های شیب‌دار وقتی با سرعت رانندگی می‌کنید، نمی‌توانید اسکوترتان را متوقف کنید و زمین می‌خورید.

۵- در مکان‌های خیس و مرطوب اقدام به راندن اسکوتر خود بالانس نکنید.

اسکوترهای خود بالانس ضد آب نیستند به همین دلیل رانندگی در مکان‌های مرطوب و خیس می‌تواند برای شما دردسرساز شود و حتی باعث زمین خوردن در مواردی با سرعت بالا هم می‌گردد.

اجتناب از رانندگی در مکان‌های خیس و مرطوب یکی از مواردی است که در ابتدای رانندگی و آموزش راندن اسکوتر خود بالانس باید بیشتر مد نظر داشته باشید. چون شما درابتدای آموزش رانندگی هستید، کسب مهارت و تعادل در مکان‌های خیس و مرطوب به مراتب سخت‌تر از سطوح صاف و خشک است.

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند و هاوربردها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

از معروف‌ترین مدل‌های پرفروش اسکوتر برقی‌ هوشمند می‌توانیم به مارک‌های اسکوتر اسمارت بالانس ویل، نیوپاور و اف اسپید نام ببریم که هر سه مدل جز محصولات پر فروش در فروشگاه تهران اسکوتر می‌باشند.

تمام اسکوترهای موجود در فروشگاه تهران اسکوتر دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و شما می‌توانید از ۷ روز خدمات تعویض نیز بهره‌مند شوید.

شما با خیال راحت می‌توانید از مجموعه‌های موجود اسکوتر مورد نیاز و مناسب خود را انتخاب کنید و با کمترین قیمت، بالاترین کیفیت آن را دریافت کنید. مشتریانی که این محصول را از فروشگاه تهران اسکوتر تهیه کرده‌اند، رضایت بالایی را داشته‌اند و با بازخورد نظرات‌شان به ما در بهبود کیفیت فروش و خدمات کمک می‌کنند.
منبع: theselfbalancingscooters.com