دلایل روشن نشدن اسکوتر برقی و راه‌کارهای آن

روشن نشدن اسکوتر برقی

ما سعی داریم به‌ شما آموزش دهیم که اگر هاوربرد یا اسکوتر برقی شما روشن نشد چه کارهایی را می‌توان انجام داد و مهم‌ترین دلایل روشن نشدن اسکوتر برقی شما چیست؟

هاوربرد شما یک دستگاه تمام برقی و الکترونیکی است و ممکن است در برخی از مواقع اتفاقاتی بیفتد که با مشکلاتی مواجه شود و این مشکلات هم منجر به‌ عدم روشن شدن اسکوتر برقی شما شود. اما در صورت روشن نشدن اسکوتر برقی چه کاری باید انجام داد. قبل از هر چیز باید بدانید که اسکوتر برقی شما می‌تواند با طیف وسیعی از مشکلات روبرو شود. اما شایع‌ترین مشکلی که می‌تواند برای یک اسکوتر برقی به ‌وجود بیاید روشن نشدن آن است. شاید شما چندین بار امتحان کنید اما تمامی این روش‌ها بی‌نتیجه بماند، باید بدانید که دلیل روشن نشدن اسکوتر برقی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از دلایل اصلی روشن نشدن اسکوتر برقی شما می‌تواند استفاده از یک شارژر معیوب باشد یا ممکن است شارژر خود را به ‌نحوی اشتباه وصل کرده باشید. از دیگر مشکلات شایع روشن نشدن اسکوتر برقی می‌تواند یک باتری معیوب، مادربرد خراب و یا خطا در سیم کشی داخلی اسکوتر برقی شما باشد. شاید رفع ظاهری یک مشکل بتواند شما را برای مدتی خوشحال کند اما باید بدانید که شناسایی دقیق مشکل، علت یابی و ریشه یابی آن بسیار مهم است و گاهی شناسایی دقیق مشکل می‌تواند از خود مشکل هم مشکل‌تر باشد. در این نوشته ما سعی می کنیم به ‌شما آموزش دهیم که در صورت روشن نشدن اسکوتر برقی‌تان چه گام‌هایی را می‌توانید بردارید تا بتوانید نتیجه درستی بگیرید.

همیشه به ‌یاد داشته باشید یک متخصص بیشتر از شما می‌داند، اما شاید در مواردی بتوان کارهایی انجام داد که برای مدتی کوتاه و یا  به ‌طور واقعی مشکل را توسط خودتان حل کنید.

راهنمایی اول جهت رفع مشکل روشن نشدن اسکوتر برقی

ابتدا چک کنید و بدانید که آیا هاوربرد شما شارژ می‌شود یا خیر. ممکن است به ‌هر علتی اعم از باتری خراب یا شارژر معیوب اسکوتر برقی شما شارژ نشده باشد. شارژر خود را دوباره به ‌هاوربرد وصل کنید و اگر نشانگر شارژر شما پس از وصل کردن آن خاموش شود این نشان می‌دهد که قطعات داخلی هاوربرد شما آسیب دیده است. بعضی اوقات هم پورت کوچکی که مابین شارژر و دستگاه اسکوتر برقی قرار می‌گیرد معیوب است و همین دستگاه کوچک می‌تواند عامل اصلی روشن نشدن اسکوتر برقی شما باشد. اخیراً استفاده از شارژرهای معیوب و ارزان قیمت بسیار رایج شده است بنابراین ما همیشه به ‌شما توصیه می‌کنیم که از یک شارژر استاندارد برای اسکوتر برقی خود استفاده کنید. استفاده از یک شارژر معیوب یا کم کیفیت باعث خراب شدن قطعات با کیفیت اسکوتر برقی شما می‌شود. به‌ شما توصیه می‌کنیم هرگز به ‌آسانی به‌ یک شارژر ارزان اعتماد نکنید. عموماً شارژرهایی که کیفیت بالایی دارند یا از کارخانجات  قابل اعتماد بیرون آمده‌اند می‌توانند طول عمر بیشتری داشته باشند.

راهنمایی دوم برای رفع مشکل روشن نشدن اسکوتر برقی

اگر اطمینان حاصل کردید که شارژر اسکوتر برقی شما دچار مشکل نیست دلیل آن چیز دیگری می‌تواند باشد. چیزی مانند اعضای داخلی اسکوتر برقی. اگر می‌توانید به ‌باتری اسکوتر برقی خود دسترسی پیدا کنید کنترل کنید و ببینید که آیا باتری اسکوتر برقی شما سالم است یا خیر. عموماً باتری  اسکوتر برقی شما در قسمت پایین دستگاه قرار دارد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که ولتاژ باتری را با استفاده از ولت‌متر بررسی کنید. اگر باتری شما به ‌صورت کامل شارژ شود، ولتاژ آن بین ۳۶ تا ۴۲ ولت خواهد بود. اگر عدد روی ولت‌متر کمتر از این عدد باشد و در صورتی که شارژر شما هم مشکلی ندارد می‌توانید اطمینان حاصل کنید که باتری دستگاه شما دچار مشکل شده و نیاز به‌ تعویض دارد.

راهنمایی سوم برای روشن نشدن اسکوتر برقی

اگر متوجه شوید که هم باتری شما و هم شارژر اسکوتر برقی‌تان به‌ درستی کار می‌کند اما هنوز چند شارژر شما روشن نمی‌شود پس امکان دارد که در مادربرد دستگاه شما مشکلاتی وجود داشته باشد. اسکوترهای برقی ارزان قیمت دچار مشکلاتی در مادربردهای خود می‌شوند. اما دیده شدن مشکلات مربوط به‌ مادربرد در اسکوترهای برقی با کیفیت بالا بسیار نادر است. در صورت بروز مشکل در مادربرد اسکوتر برقی‌تان، به‌شما توصیه می‌کنیم تا از یک تعمیرکار تخصصی برای تعمیر آن کمک بگیرید زیرا که مادربرد قطعه پیچیده‌ای است و شما به‌ تنهایی قادر به ‌تعمیر آن نخواهید شد.

ارزان‌ترین هاوربرد

راهنمای چهارم برای رفع مشکل روشن نشدن اسکوتر برقی

اگر متوجه شدید که هیچ مشکلی در دستگاه شما وجود ندارد و هم شارژر و هم باتری دستگاه هم سالم است، احتمال بعدی این است که امکان دارد در سیستم سیم کشی داخلی دستگاه شما مشکلاتی وجود داشته باشد. بروز بعضی از خطاها در سیم کشی داخلی ممکن است باعث از کار افتادن اسکوتر برقی شما شود. در صورتی که می‌توانید به ‌شما پیشنهاد می‌کنیم اطمینان حاصل کنیم که تمام سیم‌های داخلی اسکوتر برقی شما سالم هستند و به‌ جای درست وصل شده‌اند.

راهنمای پنجم برای روشن نشدن اسکوتر برقی

اگر تمام قطعات اشاره شده در قسمت‌های بالا به ‌صورت درست کار می‌کنند و مشکلی در آن‌ها وجود ندارد. چیزی که سبب ایجاد مشکل روشن نشدن اسکوتر برقی شما می‌شود ممکن است یک کد غلط باشد. در صورت مواجه شدن با مشکل این چنینی به ‌شما باز هم توصیه می‌کنیم سعی کنید از یک فرد متخصص درباره‌ی هاوربرد خود کمک بگیرید. کدها یا پیام‌های ارور چیزهایی هستند که توسط افراد حرفه‌ای و کارشناسان این امر می‌توانند درست شوند.

همان‌طور که در قسمت بالا هم اشاره شد، قبل از هر چیز در صورت توانایی به ‌شما توصیه می‌کنیم با بروز هرگونه مشکل در اسکوتر برقی خود یا روشن نشدن اسکوتر برقی، قبل از اینکه خودتان اقدام کنید سعی کنید به‌ یک متخصص یا مرکز خدمات جانبی اسکوترهای برقی مراجعه کنید. مطمئناً این گونه افراد کمک موثرتری به ‌شما خواهند کرد. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت یا فروشگاه یا برقراری تماس تلفنی با کارشناسان فروش تهران اسکوتر از راهنمایی‌های تخصصی آن‌ها بهره‌مند بشوید.

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند و هاوربردها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

شما با خیال راحت می‌توانید از مجموعه‌های موجود انتخاب هاوربرد مناسبی داشته باشید و با کمترین قیمت، بالاترین کیفیت را دریافت کنید.

منبع: bestcheaphoverboards