مدت زمان لازم برای شارژ اولیه  اسکوتر برقی چقدر خواهد بود؟

مدت زمان لازم برای شارژ اولیه  اسکوتر برقی چقدر خواهد بود؟

شارژ اولیه اسکوتر برقی

در صورتی که به تازگی اقدام به خرید یک اسکوتر برقی کرده باشید، شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که شارژ اولیه اسکوتر برقی چقدر است و نیاز است تا در اولین شارژ چند ساعت اسکوتر خود را در برق باقی بگذاریم.

هیچ وسیله برقی حتی اسکوتر خودبالانس بدون شارژ کردن اولیه آن قابل استفاده نخواهد بود و شما باید به صورت کامل با نحوه شارژ اولیه آن آشنا باشید.

آیا اسکوترهای برقی شارژ می شوند؟

جواب این سوال بایستی آری باشد ولی یک استثنا وجود دارد. اکثر اسکوترهایی در چین ساخته شده اند، به طور کامل شارژ شده و در محل تولید تست شده اند. معمولاً حدود یک ماه طول می کشد تا کالاهای مورد نظر از طریق دریا به دست فروشنده ها برسند.

از طرفی دیگر نیز  برخی از فروشندگان با فروش ضعیف مواجه می شوند بنابراین جنس مورد نظر ممکن است برای سال ها در انبار آن ها باقی بماند و به فروش نرود. بنابراین باتری دستگاه کامل تخلیه شده و در طولانی مدت از بین می رود. برای همین خریداران اسکوتر های برقی خود بالانس ممکن است آنها را خالی از باتری یافته و حتی نتوانند آنها را روشن کنند.

بهترین شارژر اسکوتر برقی

مدت زمان لازم برای شارژ اولیه  اسکوتر برقی چقدر خواهد بود؟

قبل از پاسخ دادن به این سوال که مدت زمان لازم برای شارژ اولیه اسکوتر برقی چقدر است، لازم است یک نکته ای را بدانید. مدت زمان لازم برای شارژ اسکوتر برقی به باتری که در اسکوتر برقی شما تعبیه شده است و هم چنین نوع و برند آن بستگی دارد. اکثر دستورالعمل ها عنوان می کنند که تقریباً سه ساعت زمان برای شارژ اولیه باتری آنها مورد نیاز است.

شارژ اولیه اسکوتر برقی

هر وسیله برقی معمولاً به همراه کابل شارژ مخصوص خود وارد باز می شود و فقط لازم است کابل را به منبع برق وصل کنید. سپس شما باید آن را به پریز برق زده و شاهد روشن شدن دستگاه خود باشید. شما بایستی اطمینان حاصل کنید که دستگاه در بار اول به طور کامل شارژ شود. بعد از آن، فقط بایستی در زمان نیاز به شارژ مجدد شارژ  سریع را انتخاب کنید.

دستورالعمل شارژ اسکوتر برقی

شما می توانید مراحل دقیق چگونگی شارژ اولیه اسکوتر برقی خود را به صورت زیر دنبال کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که اسکوتر برقی خود بالانس شما با فشار دادن و نگه داشتن دکمه روشن و خاموش، خاموش می شود.
  • چک کنید که هیچ کدام از پین ها در محل اتصال به برق آسیب ندیده و خم نشده باشند. باید به صورت دقیق و مرتب در کنار هم باشند.
  • گام بعدی این است که شیارهای موجود در کابل شارژتان را به صورت هم راستا با شیارهای موجود در پورت شارژ قرار دهید.
  • با دقت کابل شارژ را در پورت وارد کنید و اطمینان حاصل نمایید که پین ها در جای صحیح قرار گرفته اند.
  • در بسیاری از موارد، چراغ موجود روی آداپتور به رنگ قرمز در می آید که نشان می دهد بورد شما در حال شارژ شدن است. در برخی از بورد ها، هیچ چراغی برای نشان دادن اینکه دستگاه شما در حال شارژ است وجود ندارد، بنابراین اگر نور قرمزی روی آداپتور ندیدید نهراسید.
  • اگر می خواهید بدانید که چطور باید از شارژ کامل باتری اسکوتر برقی خود مطمئن شوید جواب بسیار آسان است. زمانی که چراغ روی آداپتور به رنگ سبز تغییر کرد، به این معنی است که اسکوتر برقی شما به طور کامل شارژ شده است.
  • باز هم تاکید می کنم که اینها یکسری شاخص های عادی هستند. اگر شما یک محصول منحصر به فردی را خریداری کردید که هیچ گونه شاخصی برای نشان دادن پر یا خالی بودن باتری ندارد نگران نشوید. فقط راهنمای کاربر را در رابطه با شاخص های کلیدی محصول خود را مطالعه فرمایید.
بررسی شارژرهای باتری اسکوتر: ۶ نوع دستگاه شارژر باتری اسکوتر

فرآیند شارژ اولیه اسکوتر برقی چقدر خواهد بود؟

در بسیاری از موارد اگر شما یک برند برتر را خریداری نمایید، این فرایند تقریباً ۲ الی ۳ ساعت زمان خواهد برد. توصیه می کنیم که هیچ وقت اسکوتر برقی خود را بیش از حد شارژ نکنید، چرا که منجر به بدتر شدن طول عمر باتری شما می گردد. زمانی که باتری شما پر شد، چراغ سبز نمایان خواهد شد، و در این زمان شما باید وسیله خود را از برق کشیده و از دستگاه خود استفاده نمایید. هم چنین باید به یاد داشته باشید که یک وسیله بزرگ بیش از یک وسیله کوچک تر نیاز به شارژشدن دارد. پس، اندازه اسکوتر برقی نیز مهم است.

شارژ اسکوتر برقی

باتری شارژ شده یک اسکوتر برقی تا چه مدت قابل استفاده است؟

پاسخ استاندارد برای این سوال این است که این باتری می تواند تا هر زمانی بین ۲ تا ۶ ساعت مورد استفاده قرار گیرد. اگر شما می خواهید طول عمر باتری خود را بسنجید، اول مطمئن شوید که باتری شما پر است، اگر تصمیم به سواری در مسیر طولانی دارید، به شما پیشنهاد می کنیم تا یک باتری اضافه نیز به همراه داشته باشید( شما بایستی یاد بگیرید که چطور باتری دستگاه خود را تعویض کنید). با این کار شما مطمئن خواهید شد که سرگرمی شما نصف و نیمه تمام نخواهد شد.

به غیر از مدل و برند دستگاه، سایر عوامل نیز وجود دارند که تعیین می کنند باتری شما در شارژ اولیه اسکوتر برقی تان تا چه مدت کار می کند. این نکات در زیر برای شما آورده شده اند:

  • ممکن است به این عامل که شما بر روی چه زمینی سواری می کنید بستگی داشته باشد. برای مثال، صافی و همواری مسیر، سرازیری یا سراشیبی مسیر. سواری در جاده صاف قطعاً باتری شما را کمتر از سواری در چمن، شن، فرش، یا ماسه مصرف می کنند.
  • به وزن سواره نیز بستگی دارد.
  • گاهی اوقات شارژ باتری در دماهای بسیار بالا سریع تر تخلیه می شود.
  • هم چنین به اینکه شما اسکوتر برقی خود را چطور کنترل می کنید نیز بستگی دارد.
  • ظرفیت باتری نیز یک فاکتور مهم محسوب می شود، برای اکثر اسکوترهای برقی ظرفیت استاندارد ۴.۴AH است( اسکوتر برقی ۶.۵ اینچی و ۱۰ اینچی، اسکوتر برقی لامبورگینی و اسکوتر برقی hummer).
  • هم چنین بستگی به این دارد که شما اغلب چه زمانی دستگاه را روشن و یا متوقف می کنید.
  • در شرایط نرمال، اکثر مدل ها می توانند مسافتی حدود ۱۲ الی ۲۵ کیلومتری را در یک بار شارژ کردن طی کنند. به یاد داشته باشید که در زمان استراحت یا نراندن اسکوتر برقی تان آن را خاموش کنید تا از هدر رفتن باتری آن جلوگیری کنید.

وب‌ سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ ایم و به عنوان اولین شرکت وارد کننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

تمام اسکوترهای موجود در فروشگاه تهران اسکوتر دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و شما می‌ توانید هنگام خرید اسکوتر برقی از ۷ روز خدمات تعویض نیز بهره‌ مند شوید.

منبع: rayeeboard