صندلی اسکوتر برقی چیست؟ تمام نکاتی که باید در مورد صندلی اسکوتر برقی بدانید.

صندلی اسکوتر برقی چیست؟ تمام نکاتی که باید در مورد صندلی اسکوتر برقی بدانید.

صندلی اسکوتر برقی

صندلی اسکوتر برقی یک وسیله جانبی است که به اسکوتر برقی متصل می‌شود تا فضای لازم برای نشستن راننده را فراهم کند. بخش اصلی صندلی اسکوتر برقی یک چارچوب آلومنیومی همراه با دو چرخ اضافه است.

صندلی اسکوتر برقی چگونه کار می‌کند؟

اتصالات این صندلی بر روی بخش مرکزی اسکوتر برقی چفت می‌شود. زمانی که اتصالات محکم بسته شدند شما می‌توانید یک صندلی آلومنیویی حاضری یا حتی یک ا صندلی‌ ساحلی را بر روی آن سوار کنید.

صندلی اسکوتر برقی تا چه وزنی را تحمل می‌کند؟

صندلی اسکوتر برقی در چندین نوبت و تا وزن ۱۰۴ کیلوگرم تست شده‌اند. صندلی اسکوتر برقی می‌تواند دو نفر با مجموع وزن ۱۳۶ کیلو گرم را بدون ایجاد آسیبی به اسکوتر برقی تحمل کند.

آیا صندلی اسکوتر برقی با تمام اسکوترهای برقی سازگار است؟

نه! در حال حاضر صندلی اسکوتر برقی تنها برروی اسکوترهای ۶ و ۱۰ اینچی نصب می‌شود. در حال حاضر تلاش برای سازگار کردن آن با تمام اسکوترهای برقی ادامه دارد.

صندلی برای اسکوتر برقی

آیا نصب آن ساده است؟

صندلی اسکوتر برقی به گونه‌ای طراحی شده است تا نصب آن ساده باشد. نصب آن به طور متوسط ۶۰ ثانیه زمان می‌برد.

صندلی اسکوتر برقی شامل چه لوازمی است؟

این صندلی دارای یک چارچوب آلومنیومی  است که به راحتی سرهم می‌شود، دو چرخ بادی، یک گیره پلاستیکی که بر روی قسمت مرکزی اسکوتر برقی چفت می‌شود، دو بند چسب دار که به صندلی مورد نظر شما بسته می‌شود و نهایتا دارای یک دفترچه راهنماست. در حال حاضر شرکت‌ها یک دسته T شکل پلاستیکی نیز همراه صندلی اسکوتر برقی عرضه می‌کنند که به شما کمک می‌کند اسکوتر برقیتان به صورت یک کالسکه بکشید.

بیشتر بخوانید: اسکوتر برقی با صندلی: با این لوازم جانبی اسکوتر ساده خود را مجهز به صندلی و اهرم کنترل کنید!

چه نوع اسکوترهای برقی برای صندلی اسکوتر برقی مناسب هستند؟

اگر هنوز اسکوتر برقی ندارید و به فکر خرید یک اسکوتر برقی هستید که قابلیت استفاده از صندلی را نیز داشته باشد، پیشنهاد می‌کنیم یک اسکوتر برقی ۱۰ اینچی با لاسیتک‌های بادی را انتخاب کنید. این اسکوتر برقی تجربه سواری بسیار نرم همراه با قابلیت آفرود را به شما عرضه می‌کند. اسکوتر برقی ۶ اینچی با تایرهای رزینی غیربادی نیز قابلیت نصب صندلی را دارد، اما بسته به نوع سطح زمین ممکن است سواری نرمی را برای شما فراهم نکند. اسکوتر برقی ۶ اینچی می‌تواند بر روی آسفالت یا سطح بتنی صاف استفاده شود ولی بر روی سطوح زبر نظیر سنگفرش و سطوح آجری سواری ناخوشایندی خواهد داشت. بندهای چسبی صندلی اسکوتر برقی برای اسکوتر ۸ اینجی مناسب نیست چرا که این اسکوترها دارای بخش مرکزی حلقوی که سایر اسکوترها دارند نمی‌باشد. همچنین اسکوترهای برقی که دارای سطح کاملا صاف می‌باشند نیز مناسب قلاب‌های گرد صندلی اسکوتر برقی نمی‌باشند.

با چه سرعت و در چه مسافتی می‌توان از صندلی اسکوتر برقی استفاده کرد؟

عملکرد کلی صندلی اسکوتر برقی به نوع اسکوتری بستگی دارد که بر روی آن نصب شده است. میزان سرعت و میزان مسافتی که می‌توان از آن استفاده کرد به عوامل بسیاری بستگی دارد، نظیر شرایط جاده، میزان وزن وارد شده، ظرفیت باطری اسکوتر برقی و میزان توان موتور. توصیه می‌شود که تمام تایرها تا حداکثر فشار مجاز، باد شوند تا عملکرد بهتری را فراهم کند. تایرهای نرم‌تر میزان لرزش‌های وارد شده را کاهش داده ولی موجب تخلیه شدن سریعتر باطری می‌شوند، چرا که توان بیشتری برای به حرکت در آوردن تایرهای کم باد نیاز است.

صندلی اسکوتر

آیا احتمال آسیب دیدن اسکوتر برقی به وسیله صندلی اسکوتر برقی وجود دارد؟

صندلی اسکوتر برقی برای چند بار و تا وزن ۱۰۴ کیلوگرم تست شده‌اند. این صندلی می‌تواند تا دو نفر با وزن ۱۳۶ کیلو گرم را تحمل کند. بسته به وزن راننده و شیوه استفاده، همواره احتمال ایجاد خراش بر روی اسکوتر برقی وجود دارد. بندهای صندلی اسکوتر برقی با یک لایه محافظتی نرم پوشانده شده‌اند، اما هنوز هم احتمال ایجاد خراش‌های کوچک در رنگ بدنه اسکوتر برقی وجود دارد. برای کاهش احتمال ایجاد خراش بر روی بدنه هنگام اعمال وزن بالا بر روی صندلی، توصیه می‌کنیم که از یک پوشش محافظتی استفاده کرده یا دور ناحیه‌ای از بدنه  را که گیره صندلی به آن متصل می‌شود را با نوار چسب بپوشانید.

چگونه دسته T شکل را نصب کنیم؟

دسته T شکل یک وسیله جانبی است که می‌تواند به سلیقه مشتری نصب گردد. نصب دسته T شکل تنها زمانی ضرورت دارد که نیاز باشد صندلی را به همراه اسکوتر برقی به صورت یک کالسکه بکشید. شما به یک پیچ‌گوشتی دو سو نیاز دارید تا درپوش پلاستیکی مستطیل شکل را انتهای لوله‌ی جلویی صندلی باز کنید، سپس دسته T شکل را در داخل فضای باز شده جا داده و با استفاده از پیچ موجود در پایین لوله، در جای خود محکم کنید.

آیا امکان سقوط از روی صندلی اسکوتر برقی وجود دارد؟

پاسخ مثبت است. همانند هر وسیله نقلیه دیگری، همواره خطرات استفاده از این وسیله نیز وجود دارد. صندلی اسکوتر برقی به صورت متصل به اسکوتر برقی کار می‌کند، بنابراین عملکرد آن تا حد زیادی به ویژگی‌های اسکوتر برقی و تجربه راننده وابسته است. اگر در طول حرکت رو به جلو، اسکوتر برقی به طور ناگهانی و در اثر مشکل در خود دستگاه یا در اثر خطای راننده در استفاده صحیح از سنسورهای فشار متوقف شد، ممکن است باعث شود که راننده به سمت جلو به زمین خورده و احتمال آسیب دیدن وجود دارد. برخی از مدل‌های بی کیفیت اسکوتر برقی که دارای نواقصی در حسگرها فشار و ژیروسکوپ هستند، ممکن است در حین رانندگی با مشکل مواجه شوند. بنابراین ضروی است هنگامی که نخستین بار از صندلی اسکوتر برقی استفاده می‌کنید به آهستگی رانندگی کرده و فرصت دهید تا با صندلی اسکوتر برقی و خود اسکوتر برقی آشنایی بیشتری پیدا کنید. راننده باید از لوازم ایمنی نظیر کلاه ایمنی و مچ بند و زانو بند استفاده کند. همچنین راننده باید صندلی را محکم بگیرد تا در صورت توقف ناگهانی بتواند خود را نگه داشته و به سمت جلو سر نخورد. لطفاً تمام موارد احتیاطی و دفترچه راهنما را قبل از استفاده از صندلی اسکوتر برقی مطالعه کنید. لطفاً قبل از هر بار که می‌ خواهید با اسکوتر برقی رانندگی کنید، تمام اجزای صندلی اسکوتر برقی را بررسی کنید تا مواردی نظیر شل شدن پیچ‌ ها یا هرگونه ترک در گیره متصل به بدنه اسکوتر برقی را مشاهده کنید. با این حال باید توجه داشت که هر چند همواره خطر آسیب دیدگی در حین استفاده از صندلی اسکوتر برقی وجود دارد، اما میزان و شدت این آسیب‌ ها می ‌تواند در مقایسه با آسیب‌ های ناشی از سقوط از اسکوتر برقی در شرایط ایستاده بسیار کمتر است.

صندلی انواع اسکوتر برقی

چه نوع صندلی برای استفاده بر روی اسکوتر برقی مناسب است؟

صندلی اسکوتر برقی یک محل مناسب است که با انواع مختلفی از صندلی ‌ها سازگار است. ساده ‌ترین مورد برای نصب کردن، استفاده از یک صندلی ساحلی خواهد بود. یک صندلی تاشو آلومنیومی ساده و ارزان قیمت برای این منظور بسیار مناسب بوده و در بسیاری از فروشگاه‌ ها در دسترس است. همچنین می ‌توانید یک صندلی محکم تر با قابلیت تحمل وزن بالاتر، یک جعبه یا حتی یک صندلی تاشو ماهی گیری را بر روی چارچوب صندلی اسکوتر برقی متصل کرده و با استفاده از بند مخصوص محکم کنید. با این حال، برای هر نوع صندلی که استفاده می‌ کنید، ضروری است که صندلی را محکم به چارچوب ببندید تا از لغزیدن و سر خوردن به جلو جلوگیری کنید. خطا در محکم بستن صندلی به چارچوب صندلی اسکوتر برقی می ‌تواند موجب آسیب دیدگی و حتی مرگ شود. کاربر باید مطمئن شود که پایه‌ های جلویی صندلی ساحلی با استفاده از بندهای چسب دار، محکم به چارچوب صندلی اسکوتر برقی متصل شده است. اکیداً توصیه می ‌شود که بندهای اضافی نیز استفاده کنید تا مطمئن شوید صندلی ساحلی محکم به چارچوب صندلی اسکوتر برقی متصل شده است. زمانی که از یک جعبه استفاده می‌ کنید ضروری است که بندهای اضافی استفاده کنید تا بتوانید آن را محکم زیر چارچوب صندلی اسکوتر برقی ببندید. هر نوع صندلی که استفاده م ی‌کنید، صندلی ساحلی، جعبه و… باید کاملاً از طرفین و جلو و عقب  بی حرکت باشد. علاوه بر این، نباید چیزی با چرخ‌ های اسکوتر برقی تماس داشته باشد.

چرا اسکوتر برقی من هنگام سوار شدن بر آن به شدت لرزش می ‌کند؟

اسکوترهای برقی به گونه ‌ای طراحی شده ‌اند که سوار شدن کسی بر روی آن را تشخیص دهند. ۲ حسگر فشار بر روی هر کدام از پایه‌ های اسکوتر برقی و در نزدیکی چرخ‌ ها نصب شده است. قبل از شروع به حرکت اسکوتر برقی، هر چهار حسگر فشار باید فشرده شود. اگر هر کدام از این حسگرها درگیر نشود، اغلب اسکوترهای برقی شروع به لرزش و تکان خوردن خواهند کرد و حتی ممکن است به دور مرکز خود شروع به چرخش کنند. زمانی که از صندلی اسکوتر برقی استفاده می‌ کنید، ضروری است که پای خود را در جایی قرار دهید که وزن پای شما حسگر فشار موجود در زیر پایه را تحت فشار قرار دهد. در مورد بسیاری از بزرگسالان، وزن پا باید بتواند به سادگی حسگر فشار را فعال کند و نیازی به وارد کردن فشار اضافی نیست. با این حال، برخی از اسکوترهای برقی که حسگرهایشان از حساسیت پایینی برخوردار است، ممکن است نیاز به فشار بیشتری برای فعال شدن داشته باشند. همچنین کودکان و نوجوانان ممکن است از وزن کافی برای اعمال فشار بر روی حسگر برخوردار نباشند. در این موارد، بهتر است از مچ بندهای ورزشی که در اکثر فروشگاه موجود هستند استفاده کنید. با پوشیدن این مچ بندها، وزن اضافی ناشی از آنها به وارد کردن فشار کافی به حسگرهای فشار کمک می‌ کند. با این حال باید توجه داشت که صندلی اسکوتر برقی ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد و کودکان قادر به استفاده صحیح از آن نباشند. به همین دلیل تلاش برای توسعه صندلی ‌های که با دست کار می ‌کنند در جریان است.

چگونه می‌ توان اسکوتر برقی را تنظیم کرد تا پایه ‌های قرار گیری پا به سمت صندلی اسکوتر برقی گیرد؟

بسیاری از اسکوترهای برقی قابل تنظیم هستند، تا بتوان پایه‌ های قرار گیری پا را برای ایستادن بهتر به صورت افقی نگه داشت. همچنین از این ویژگی می‌ توان برای چرخاندن پایه ‌ها در زاویه ‌ای استفاده کرد که استفاده از صندلی اسکوتر برقی را تسهیل کند. برای تنظیم مجدد اسکوتر برقی خود، کلید پاور آن را فشار داده و برای چند ثانیه نگه دارید تا زمانی که چراغ ‌های LED چشمک زده و صدای بوق را بشنوید. اسکوتر را خاموش و مجدداً روشن کنید. حال زمانی که بر روی اسکوتر برقی می ‌ایستید و پای خود را بر روی آن می ‌گذارید، احساس خواهید کرد که پایه ‌های قرار گیری پا به جای حالت افقی، در یک زاویه خاصی عمل می ‌کنند. بسیار مهم است که پایه‌ ها را هنگام کالیبراسیون مجدد اسکوتر برقی لمس نکرده و فشار ندهید. چرا که موجب آسیب دیدن حسگر ژیروسکوپ در برخی از اسکوترهای برقی می‌ شود. در صورت بروز این اتفاق، پس از روشن کردن اسکوتر برقی چراغ ‌های LED آن سمت از اسکوتر که آسیب دیده‌ است، به صورت مداوم روشن باقی خواهند ماند. تعویض حسگر ژیروسکوپ ساده بوده و در بسیاری از فروشگاه ‌ها در دسترس است. ویدئوهای بسیاری در اینترنت وچود دارد که نحوه تعویض آن را آموزش می ‌دهد.

چه لوازم جانبی برای صندلی اسکوتر برقی در دسترس است؟

بسیاری از لوازم جانبی متداول برای دوچرخه می ‌تواند برای صندلی اسکوتر برقی نیز استفاده شود. به عنوان مثال، چراغ ‌های LED دوچرخه که در داخل شلنگ‌ های سیلیکونی یا لاستیکی نصب می ‌شوند، می ‌‌توانند به دور چارچوب فلزی اسکوتر برقی یا صندلی ساحلی که بر روی آن قرار داده می ‌شود پیچیده شود. یک بوق الکتریکی مخصوص دوچرخه می ‌تواند بر روی صندلی نصب شود و یا یک محل قمقمه می‌ تواند بر روی چارچوب فلزی یا خود صندلی نصب شود. لوازم جانبی دیگری همچون پایه آی پد می ‌تواند بر روی گیره پلاستیکی صندلی اسکوتر برقی نصب شود تا بتوان از GPS یا بازی رایانه‌ای در طول رانندگی استفاده کرد. یک چتر تابستانی می‌ تواند در بالای صندلی نصب شود تا در روز‌های گرم تابستان از تابش آفتاب جلوگیری کند. تنوع در لوازم جانبی قابل نصب بروی صندلی اسکوتر برقی بی‌ نهایت است.

از کجا می ‌توان چرخ زاپاس برای چرخ پنچر شده تهیه کرد؟

اگر چرخ‌ های اسکوتر شما پنچر شدند، شما باید تیوب داخلی آن را تعویض کنید. تیوب استفاده شده در این چرخ ‌ها دارای اندازه ۲۶۰×۸۵  است. این تیوب‌ها در برخی از فروشگاه‌ ها در دسترس هستند.

فشار باد تایرهای اسکوتر و صندلی اسکوتر برقی چقدر باید باشد؟

تایرهای صندلی اسکوتر برقی باید با فشاری باد شوند که در کنار تایرها نوشته شده است. زمانی که تایرهای اسکوتر ۱۰ اینچی به طور کامل باد شوند، انرژی کمتری برای کشیدن صندلی اسکوتر برقی مصرف می‌ شود. با این حال، زمانی که تایرها نرم ‌تر باشند، رانندگی راحت تر و نرم‌ تری خواهید داشت. اگر حس می‌ کنید که اسکوتر برقی ۱۰ اینچی هنگام حرکت بر روی موانع تکان می ‌خورد و رانندگی راحتی ندارد، می ‌توانید اندکی از باد تایرهای آن را خالی کرده و فوراً تفاوت را احساس کنید. تایرها را بیش از اندازه نرم نکنید، چرا که باطری به سرعت خالی شده و محور چرخ ممکن است در طول رانندگی از محل خود جابجا شود.

تمام محصولات در فروشگاه تهران اسکوتر دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و شما می توانید تمام ضمانت و گارانتی های مورد نیاز را هنگام خرید از همکاران فروش ما دریافت کنید.