علت شارژ نشدن اسکوتر برقی چیست و برای رفع آن چه باید کرد؟

علت شارژ نشدن اسکوتر برقی چیست و برای رفع آن چه باید کرد؟

علت شارژ نشدن اسکوتر برقی

یکی از رایج‌ ترین مشکلات مربوط به اسکوترهای برقی، شارژ نشدن اسکوتر است. شارژ نشدن دلایل مختلفی می تواند داشته باشد و در این نوشته سعی داریم تا مهم ترین دلایل و علت شارژ نشدن اسکوتر برقی را بررسی کنیم.

مهم ترین علت شارژ نشدن اسکوتر برقی

شارژ نشدن اسکوتر برقی می تواند، دلایل مختلفی داشته باشد و مختص یک مورد خاص نیست. برای نمونه از مهم ترین انواع علت شارژ نشدن اسکوتر برقی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خواب رفتن باتری

عدم استفاده از اسکوتر برای مدت طولانی

در این حالت شارژ، قادر به شارژ کردن باتری نیست و باتری اسکوتر شارژ نمی شود و چراغ سبز بر روی شارژر روشن می شود.

مدار شارژ اسکوتر را بررسی کنید.

وظیفه شارژ کردن باتری ها، بر عهده شارژ است و شما باید برای شارژ شدن باتری ها، آنها را به وسیله شارژ به برق وصل کنید. در صورتی که تمایل داشته باشید تا با نکات شارژ کردن اسکوتر برقی آشنا شوید، می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

صفحه( برد) اصلی اسکوتر برقی وظیفه کنترل شارژ را بر عهده دارد، زمانی که شارژ اسکوتر کاهش پیدا می‌ کند، شما با پیام ضعیف بودن و کم بودن باطری روبرو می شوید که این پردازش توسط برد اصلی صورت می گیرد.

اگر شما با اسکوتری که شارژ آن کم است، برای مدت بیشتری اقدام به رانندگی کنید، باتری آن دچار مشکل می شود، برای حل این مشکل بهتر است که اسکوتر خود را قبل از خاموش کردن، به برق وصل کنید. در باتری های اسکوترهای برقی یک برد کوچک وجود دارد که وقتی شارژ می شود، ولتاژ را قطع می کند و چراغ باتری سبز می شود.

 

شارژ نشدن اسکوتر برقی

طول عمر باتری اسکوترهای برقی

با توجه به اینکه برخی از افراد اسکوتر برقی را هنگام تعطیلات و تابستان استفاده می کنند، باید نکاتی را در مورد باتری آنها مد نظر داشته باشید. برای نمونه، بهتر است در این گونه مواقع که قرار است چند روز یا چند هفته از اسکوتر خود استفاده نکنید، اسکوتر خود را به برق وصل کنید تا به صورت کامل شارژ شود و سپس در جعبه خود نگهداری کنید. در صورتی هم قرار است برای چندین ماه از اسکوتر برقی استفاده نکنید، بهتر است چند ماه یک بار( برای نمونه ۲ ماه یکبار) آن را به شارژر وصل کنید و شارژ آن را کامل کنید و سپس در جعبه خود قرار دهید.

اسکوتر برقی روشن می شود ولی شارژ نمی شود؟

یکی از رایج ترین مشکلات مربوط به شارژ نشدن اسکوتر برقی این است که اسکوتر برقی روشن می شود ولی شارژ نمی شود، در این صورت بهتر است کارهای زیر را انجام دهید.

  • ابتدا شارژ را به برق وصل کنید، تا چراغ سبز روی شارژ روشن شود.

در این حالت، در صورتی که شارژ را به دستگاه متصل کردید و چراغ سبز روی شارژ روشن شده و دوباره خاموش شود، مشکل از برد دستگاه است و باید برد آن تعمیر یا تعویض شود.

  • شارژ در همان حالتی که به دستگاه متصل است و چراغ آن سبز باقی مانده است، اسکوتر را روشن کنیم. در این حالت، اگر چراغ نارنجی وسط اسکوتر شروع به چشمک زدن کرد، در این صورت باتری اسکوتر برقی شما خراب است و باید تعویض کرد.
  • شارژ را به اسکوتر خود وصل می‌ کنید و اسکوتر روشن نمی شود و چراغ روی شارژ سبز می ماند. این مشکل زمانی پیش می آید که سوکت شارژر یا سوکت دستگاه خراب است و نیاز به تعمیر دارد.

بیشتر بخوانید: هنگام شارژ نشدن اسکوتر برقی چه باید کرد؟

اسکوتر برقی به شارژر متصل است ولی شارژ نمی شود؟

در صورتی که دنبال مشکلات و علت شارژ نشدن اسکوتر برقی خود هستید، این مورد یکی از رایج ترین مشکلات مربوط به باتری اسکوتر برقی است. برخی مواقع این مشکل پیش می آید که اسکوتر شما روشن می شود ولی شارژ نمی شود و در اکثر مواقع علت این شارژ نشدن، مربوط به باتری است. به عبارتی دیگر زمانی که باتری دارای سلول خراب باشد، این مشکل پیش می آید. در حالت عادی زمانی که شارژ را به اسکوتر متصل می کنید، باید چراغ شارژر قرمز شود که این نشان دهنده شارژ شدن اسکوتر است و وقتی که چراغ قرمز تبدیل به رنگ سبز شد، این بدین معنی است که دستگاه به صورت کامل شارژ شده است. گاهی مواقع پیش می آید که هنگام متصل کردن اسکوتر برقی به برق، ابتدا به ساکن چراغ به صورت سبز روشن می شود که نشان دهنده این است که باتری اسکوتر شما مشکل دارد.

بر روی شارژ تمام اسکوترهای برقی یک چراغ ال ای دی وجود دارد، که نشان دهنده وضعیت شارژ است. بدین صورت که زمانی که شما اسکوتر برقی خود را به باطری و شارژر وصل می کنید، رنگ این چراغ در ابتدا قرمز می شود و زمانی که شارژ اسکوتر برقی تکمیل شد، این رنگ به رنگ سبز تبدیل خواهد شد. همان گونه که در بالا اشاره کردیم زمانی که اسکوتر را به برق متصل می کنید و چراغ سبز است، چندین مشکل می تواند رخ بدهد:

  • سوکت شارژر خراب است.
  • سوکت روی اسکوتر برقی شکسته است.
  • قطعه روی برد، که برای اتصال اسکوتر به شارژر است، خراب شده است.
  • سیم های رابط سوکت ها، داخل اسکوتر یا روی شارژر خراب شده است.

برای تشخیص هر یک از مشکلات مطرح شده، شما به نیاز اهم متر دارید و بهتر است در صورت مواجه شدن با این مشکل به یک متخصص و تعمیرکار معتبر مراجعه کنید، چون همان گونه که می دانید، مدار و برد اسکوتر برقی حساس است و در صورتی که اشتباهی مرتکب شوید، امکان دارد هزینه زیادی را متضرر شوید.

چرا اسکوتر برقی شارژ نمی شود

آیا تا به حال شما با مشکل شارژ نشدن اسکوتر برقی خود مواجه شده اید؟ علت شارژ نشدن اسکوتر برقی شما چه بوده است؟ چه راهکاری را در این موقع انجام دادید؟

در صورتی که نتوانستید علت شارژ نشدن اسکوتر برقی خود را تشخیص دهید، می توانید با همکاران ما ارتباط برقرار کرده و از راهنمایی های آنها بهره مند شوید.