مشکلات راندن اسکوتر برقی

مشکلات راندن اسکوتر برقی

عموماً روزهای اولیه‌ی راندن اسکوتر برقی سخت است. به‌طور کلی مبتدیان از بیرون آوردن و راندن اسکوتر برقی خود در فضای بیرون می‌ترسند و با انواع مشکلات راندن اسکوتر برقی مواجه می‌شوند. این اتفاق کاملاً عادی و نرمال است، هیچ‌وقت از این ترس خود خجالت نکشید، چرا که بعد از چند روز تمرین ترس شما کاملاً از بین خواهد‌‌‌‌‌‌ رفت. همین ترس برای افرادی هم که با اسکوتر برقی خود تصادف کرده یا زمین خورده و آسیب دیده‌اند هم وجود دارد. باور داشته باشید که ترس بهترین دوست انسان است. ترس شما را به حالت هشدار و آماده باش نگه می‌دارد و کمک می‌کند کمتر دچار مشکل شوید. همه‌ی راننده‌های مبتدی اسکو‌تر برقی به یک اندازه در معرض ریسک قرار دارند. هرچه بیشتر تمرین کنید خطر ریسک کمتری خواهید داشت. در این نوشته به نکاتی اشاره می کنیم که احتمالا برای شما مفید خواهد بود و کمک می‌کند تا مشکلات راندن اسکوتر برقی خود را کاهش دهید.

چگونه بر ترس خود هنگام یادگیری راندن اسکوتر برقی غلبه کنیم؟

یکی از مشکلات راندن اسکوتر برقی مربوط به هراس از راندن دستگاه است. بهترین راه برای مقابله با ترس اولیه در هنگام راندن اسکوتر برقی شروع و حرکت آرام است. به خودتان فرصت دهید تا با آرامش بتوانید آموزش ببینید و وارد مسیر رفت‌و‌آمد و تردد شوید. در چند روز اول سعی کنید از اسکوتر برقی خود برای رفتن به خرید، رفتن به محل کار و یا مدرسه استفاده کنید. سعی کنید با راه‌های مختلف آشنا شوید و محیط  اطراف را به هنگام رانندگی تحت نظر بگیرید. شیوه‌های ایمن رانندگی را یاد بگیرید، علامت‌های دستی و قوانین رانندگی را به خوبی بخاطر بسپارید. به بدن خود توجه کنید و هر جا که خسته شدید توقف کنید.

اگر برای‌تان امکان دارد از ترکیب اسکوتر و وسایل نقلیه‌ی عمومی با هم استفاده کنید. اسکوترهای برقی بسیار سبک و قابل حمل هستند، بنابراین در جابه‌جایی آن‌ها دچار مشکل نخواهید شد. برای مثال اگر تا مدرسه ۴۰ دقیقه راه دارید، ۱۵ دقیقه را با اسکوتر و بقیه‌ی مسیر را با اتوبوس بروید و یا برای روزهای ابتدایی می‌توانید یکی از مسیرهای رفت یا برگشت را با اسکوتر و دیگری را با اتوبوس بروید. تمام هدف این است که به آرامی استفاده از اسکوتر را تبدیل به یک عادت روزانه‌ی خود کنید.

پیشرفت خود را اندازه بگیرید.

از برنامه‌های کیلومتر شمار و یا فاصله‌سنج موجود در موبایل‌ها یا کامپیوترها استفاده کنید. می‌توانید میزان مسیر طی شده‌ی روزانه‌ی خود را ثبت کنید و هر روز به اندازه‌ی آن بیفزایید. به این ترتیب می‌توانید شاهد پیشرفت خود باشید. اغلب برنامه‌های موجود، به شما امکان می‌دهند تا میزان پیشرفت خود را با توجه به زمان و مسیر حرکت و فاصله‌ی طی شده مقایسه کنید.

مهم‌ترین قسمت مسئله این است که به خودتان اعتماد داشته باشید. تمامی راننده‌ها در ابتدای کار با مشکلات شما مواجه بودند. اما الان خیلی راحت و بدون هیچ مشکلی به رانندگی در مسیرهای پرتردد می‌پردازند. شما هم خواهید توانست. تمام چیزی که لازم دارید مقداری تمرین و اعتماد به نفس است. سعی کنید به آرامی یاد بگیرید و با روشی که راحتید پیش بروید. بر ترس‌هایتان غلبه کنید و آماده‌ی یک اتفاق لذت بخش باشید.

مشکلات راندن اسکوتر برقی

عموماً مشکلات رایجی برای تمام اسکوترهای برقی به وجود می‌آید. مانند هر وسیله‌ی برقی دیگری، اسکوترها هم می‌توانند دچار مشکلات رایج و عمومی شوند. در این قسمت به چند مورد اشاره می‌کنیم. به یاد داشته باشید بهترین راه ممکن برای رفع مشکلات اسکوترهای برقی، مراجعه به مرکز و یا نمایندگی آن‌ها و یا مطالعه‌ی دستورالعمل‌های موجود در سایت‌های مربوطه می‌باشد.

 

مشکلات راندن اسکوتر برقی

لرزش در اسکوتر برقی

از مشکلات راندن اسکوتر برقی،‌ لرزش در هنگام رانندگی با آن است. بسیاری از اسکوتر سواران از لرزش اسکوتر برقی در زیر پای خود شکایت دارند و با ما در رابطه با لرزش اسکوتر برقی تماس می‌گیرند. لرزش اسکوتر برقی شما می‌تواند به خاطر یکی از علت‌های زیر باشد:

۱. وزن کم و یا جثه‌ی کوچک راننده. اگر وزن راننده‌ی اسکوتر برقی کمتر از سی کیلوگرم باشد احتمال لرزش وسیله‌ی نقلیه بسیار زیاد است.

۲. اگر شما یک اسکوتر سوار آماتور و مبتدی هستید به احتمال زیاد، در هنگام استفاده از اسکوتر خود تسلط کافی برای کنترل پاهای خود بر روی اسکوتر را ندارید. این یعنی اینکه شما مرکز ثقل بدن خود و  هم‌چنین توانایی ایجاد هماهنگی بین پاهای خود و اسکوتر برقی‌تان را پیدا نکرده‌اید. در این صورت احساس لرزش اسکوتر در زیر پای خود را تجربه خواهید کرد. برای رفع این مشکل به شما توصیه می‌کنیم با اسکوتر برقی خود بیشتر تمرین کنید تا بتوانید تعادل لازم را بدست بیاورید.

۳. یکی دیگر از دلایل لرزش اسکوتر برقی می‌تواند مشکل فنی در دستگاه باشد. توصیه می‌کنیم در هنگام بروز این مشکل به هیچ عنوان از اسکوترتان استفاده نکنید و در اولین فرصت آن را به یک متخصص نشان دهید. تداوم استفاده از اسکوتر با این مشکل، می‌تواند به دستگاه شما آسیب‌های جدی بزند.

 برای کم کردن مشکلات راندن اسکوتر برقی به شما توصیه می‌کنیم به موارد زیر توجه کنید:

اسکوتر‌ها وسایلی هستند که باید آن‌ها را شارژ کنیم و سپس استفاده نماییم. دقت کافی برای مراقبت از باتری می‌تواند از مشکلات زیادی جلوگیری کند. همیشه در زمان استفاده از اسکوتر به چراغ شارژ آن توجه کنید. تا زمانی که چراغ باطری اسکوتر سبز است نباید آن را شارژ کنید. وقتی چراغ باطری اسکوتر قرمز شد آن را به شارژ بزنید و از روشن کردن اسکوتر در حین شارژ جداً خودداری نمایید، در غیر این صورت به باتری یا خود وسیله‌ی نقلیه آسیب می‌رسد. شارژر اسکوتر دارای ۴۲ ولت برق DC خروجی می‌باشد در این صورت باید مراقب سیم‌های شارژر باشید تا هیچ‌گاه اتصالی نکند. وقتی شارژر را به برق می‌زنیم چراغ آن سبز می‌باشد و وقتی به اسکوتر می‌زنیم قرمز می‌شود. زمانی‌که اسکوتر شارژ کامل شود چراغ آن سبز رنگ می‌شود این به این معنی است که ما مجاز هستیم که اسکوتر را از شارژ در ‌بیاوریم.

با رعایت نکات ساده‌ی بالا هم در مورد راندن و هم در مورد خود دستگاه می‌توانید از لذت یک تفریح سالم و مفرح بهره مند شوید.

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند و هاوربردها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

تمام اسکوترهای موجود در فروشگاه تهران اسکوتر دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و شما می‌توانید از ۷ روز خدمات تعویض نیز بهره‌مند شوید.

منبع:  electricscooterreviewshub

نکاتی درباره راندن اسکوترها

۵ نکته برای راندن اسکوتر خود بالانس

۶ نکته رانندگی اسکوتر خود بالانس