مقایسه اسکوتر دسته دار و اسکوتر آفرود: از ویژگی‌های متنوع تا تحمل شرایط سخت!

مقایسه اسکوتر دسته دار و اسکوتر آفرود: از ویژگی‌های متنوع تا تحمل شرایط سخت!

اسکوترها دیگر همان اسباب بازی های ساده مخصوص کودکان نیستند! با توجه به استقبال فراوان مردم از اسکوترها، شاهد ارائه مدل های متنوع و متفاوتی برای این محصول هستیم. به طوری که کاربرد اسکوترها از یک وسیله مخصوص سرگرمی، به یک ابزار حمل و نقل نیز تغییر یافته است. اما گسترش مدل های اسکوتر برای همه یک نکته مثبت و خوشحال کننده نیست! برای مثال اگر شما قصد خرید اسکوتر را داشته باشید، ممکن است تنوع انواع مدل های آن باعث ایجاد سردرگمی در شما شده و حتی منجر به یک انتخاب اشتباه شود! از همین رو در این مطلب قصد داریم تا به مقایسه اسکوتر دسته دار و اسکوتر آفرود بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با هر یک از این مدل ها تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

بررسی و مقایسه اسکوتر دسته دار و اسکوتر آفرود

در حالت کلی اسکوترها را می توان به دو دسته بندی آفرود و دسته دار تقسیم بندی کرد (هر چند که در ادامه متوجه خواهید شد این دو دسته بندی کاملاً جدا از هم نیستند!). هر یک از این اسکوترها ویژگی های خاص خود را داشته و به منظورهای مختلفی طراحی و تولید شده اند. در نتیجه در هنگام خرید، باید اطلاعات کاملی از هر یک از این مدل ها داشته باشید تا با توجه به اولویت ها و کاربردهایی که در ذهن خود دارید، مناسب ترین مدل را برای خود انتخاب نمایید. در اولین گام از بررسی و مقایسه اسکوتر دسته دار و آفرود هر محصول را به صورت جداگانه معرفی و بررسی می کنیم.

ویژگی های اسکوتر دسته دار

ویژگی اصلی اسکوترهای دسته دار، وجود یک دسته بسیار کاربردی و مفید در آن است. اصلی ترین کاربرد دسته موجود در اسکوترهای دسته دار، امکان هدایت آسان، گردش سریع با زاویه دلخواه و همچنین سهولت حفظ تعادل در آنها است. به بیان دیگر اسکوترهای دسته دار یک گزینه مناسب برای کودکان و یا افراد مبتدی است. راندن اسکوترهای دسته دار برای هر شخصی و در هر سن و سالی بسیار آسان و لذت بخش بوده و می تواند به عنوان یک وسیله نقلیه مفرح در سطوح هموار و صاف مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه بر افزایش کنترل و تعادل، دسته های اسکوتر مزایای دیگری را نیز برای کاربران خود به ارمغان می آورند. این دسته ها اغلب دارای نمایشگری هستند که میزان باطری باقی مانده دستگاه را نمایش می دهد. همچنین از طریق این نمایشگر می توانید به اطلاعات دیگری از قبیل سرعت حرکت فعلی و مدت فاصله طی شده نیز دسترسی داشته باشید. در برخی از مدل های اسکوتر دسته دار نیز اسپیکرهایی برای پخش آهنگ در حین حرکت تعبیه شده است. جنس دسته اسکوتر از آلومینیوم سبک بوده و در برابر ضربه مقاومت مناسبی دارد.

بیشتر بخوانید: اسکوتر دسته دار چیست و معروف ترین انواع آن کدام است؟

 

ویژگی اسکوتر دسته دار

ویژگی های اسکوتر آفرود

اسکوترهای آفرود یکی دیگر از انواع اسکوتر به شمار می روند. برخلاف اسکوترهای دسته دار، کنترل این دسته از اسکوترها چندان آسان نبوده و برای مبتدیان مناسب نیست. ویژگی اصلی و مهم اسکوترهای آفرود در اندازه و مقاومت چرخ های آنها است. همان طور که از نام این دسته بندی نیز مشخص است، اسکوترهای آفرود برای حرکت در سطوح ناهموار طراحی شده و مقاومت بالایی در استفاده در شرایط سخت از خود نشان می دهند. برای افزایش مقاومت این اسکوترها، معمولاً در طراحی بدنه آنها از مواد محکم و مقاوم تری استفاده می شود. در حالت کلی وزن اسکوترهای آفرود نسبت به اسکوترهای دسته دار بیشتر بوده و اغلب قیمت بیشتری نیز نسبت به آنها دارند.

 

مقایسه اسکوتر دسته دار و اسکوتر آفرود

 

بیشتر بخوانید: معرفی ویژگی های اسکوتر برقی آفرود

اکنون با توجه به این اطلاعات، به مقایسه اسکوتر دسته دار و اسکوتر آفرود می پردازیم.

تفاوت اسکوتر دسته دار و اسکوتر آفرود

مقایسه اسکوتر دسته دار و اسکوتر آفرود از جهات مختلفی قابل توجه است. در ادامه برخی از اصلی ترین تفاوت های آنها را مورد بررسی قرار می دهیم:

  • از لحاظ سهولت استفاده و کنترل: یکی از نکات مهم در مقایسه اسکوتر دسته دار و اسکوتر آفرود، توجه به سختی کنترل هر یک از آنها است. همان طور که بیان شد، دسته های موجود در اسکوترهای دسته دار باعث شده تا کنترل و حفظ تعادل در آنها آسان تر شود. در نتیجه اگر تسلط کافی به استفاده و کنترل اسکوتر را ندارید، اسکوترهای دسته دار گزینه مناسب تری برای شما به شمار می روند.
  • از لحاظ کاربرد: اسکوترهای آفرود به سادگی می توانند در سطوح سخت و ناهموار به حرکت خود ادامه دهند. سنگ ریزه ها و سنگ های کوچک نمی توانند مانعی برای حرکت چرخ های بزرگ این اسکوترها ایجاد کنند. همچنین مقاومت بالای اسکوترهای آفرود باعث شده در هنگام استفاده از آنها در شرایط سخت، نگران ایجاد خسارت و استهلاک چرخ های آنها نباشید. اسکوترهای دسته دار برای محیط های صاف و هموار مناسبند. اما اگر هدف شما از خرید اسکوتر استفاده از آن به عنوان یک وسیله حمل و نقل در شرایط مختلف و ناهموار است، بدون تردید به خرید اسکوتر آفرود فکر کنید!
  • از لحاظ هزینه: در حالت عمومی اسکوترهای آفرود گران تر از اسکوترهای دسته دار بوده و برای خرید آنها نیازمند بودجه بیشتری خواهید بود. اگر در شرایط مساوی به دنبال یک اسکوتر مقرون به صرفه تر هستید، ممکن است اسکوترهای دسته دار برای شما ایده آل تر باشند.

 

مقایسه اسکوتر آفرود و دسته دار

اما یک نکته مهم باقی می ماند!

در ابتدای مطلب به این موضوع اشاره کردیم که مقایسه اسکوتر دسته دار و اسکوتر آفرود و جدا دانستن آنها از یکدیگر همیشه درست نیست! اما اگر به دنبال دلیل این عبارت هستید، باید به اطلاع شما برسانیم که در حال حاضر اسکوترهایی به بازار عرضه شده اند که از مزایای دسته بندی های آفرود و دسته دار به صورت مشترک بهره می برند. این اسکوترها علاوه بر داشتن دسته (و همه مزایای آن)، دارای چرخ های بزرگ و آفرودی نیز هستند. به لطف وجود چنین محصولاتی انتخاب کردن یک گزینه بسیار آسان تر خواهد شد! برای مثال اسکوتر آفرود ۱۹ اینچی دسته دار اتوبالانس یکی از محصولات مشترک بین اسکوترهای دسته دار و آفرود است.

در این مقاله سعی داشتیم تا به بررسی و مقایسه اسکوتر دسته دار و اسکوتر آفرود بپردازیم. هر یک از این محصولات کاربردها و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. پس اکنون تنها لازم است تا با توجه به اولویت های خود، بهترین گزینه مورد نظرتان را انتخاب کنید. به نظر شما این دو دسته بندی مختلف اسکوتر چه تفاوت های دیگری با یکدیگر دارند؟ با توجه به قیمت هر یک از آنها، کدام محصول را پیشنهاد می کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

وب سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان عزیز تهیه کنید. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده ایم و به عنوان اولین شرکت وارد کننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

تمام اسکوترهای موجود در فروشگاه تهران اسکوتر دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و شما می توانید هنگام خرید اسکوتر برقی از ۷ روز خدمات تعویض نیز بهره مند شوید.