اسکوترهای برقی، سگوی ها (Segway)، ای اسکوترها (e-scooter)، دوچرخه‌های برقی و تمامی دیگر وسایل حمل و نقل شخصی تجهیزاتی آینده گرا برای سفر در فواصل کوتاه هستند که دوست دار محیط زیست می‌باشند. به خصوص اسکوترهای برقی محبوبیت و شهرت بزرگی در میان تمامی گروه‌های سنی کسب کرده‌اند. با وجود لذت بی وصف سواری بر آن‌ها، دغدغه‌های امنیت اسکوترهای برقی مانع از خرید این وسیله ابتکاری جدید و قابل حمل توسط برخی مردم می‌شود. برای اینکه متوجه شوید کدام اسکوتر دارای امنیت است، در این نوشته نکاتی را درباره امنیت اسکوترهای برقی بیان کردیم، تا هنگام خرید متوجه شوید که کدام اسکوتر دارای امنیت است.

البته دغدغه‌های مربوط به امنیت اسکوترهای برقی نیز آن‌چنان بی پایه و اساس نیستند. اخیراً گزارشی از آتش سوزی یک خانه در بورلینگتون منتشر شد که عامل آتش سوزی یک اسکوتر برقی بود.

امنیت اسکوترهای برقی

چنین مواردی را می‌توان در رونق و تقاضای فراوان برای اسکوترهای برقی در سال های اخیر ریشه یابی کرد. برخی شرکت‌های غیر حرفه ای و نامعتبر برای سودجویی از این فرصت اقتصادی در محبوبیت اسکوترها، شروع به تولید اسکوترهایی برقی نموده اند که در برآورده سازی پایه‌ای ترین و ساده ترین مقررات امنیتی و کسب گواهی نامه های مربوطه ناتوان بوده است. این وسیله‌های معیوب اغلب با قیمتی ارزان در فروشگاه‌های همگانی، هفته بازارها و فروشگاه‌های آنلاینی چون Amazon و eBay در دسترس هستند. جای تعجب نیست که تقریباً تمامی گزارش های آتش سوزی اسکوترها با فروشندگان غیرمتخصص و ناآگاه و با دستگاه‌هایی مرتبط است که از مکان‌های ذکر شده در بالا خریداری شده اند. شما می‌توانید با خرید از فروشگاه‌های معتبر و در نظر گرفتن نکاتی که در این نوشته بیان شده است، از امنیت اسکوترهای برقی خریداری شده خود مطمئن شوید. چون در صورت عدم رعایت نکات امنیتی در انتخاب اسکوتر علاوه‌بر هدر رفتن پول شما، ممکن است حتی خطرات جانی برای شما و یا افراد استفاده کننده به وجود بیاید.

امنیت اسکوترهای برقی

اسکوترهای برقی حاصل یک فناوری خودتراز کننده پیچیده‌ای هستند که از طریق مدارهای الکتریکی، موتورهای الکتریکی و باتری‌های لیتیوم یونی ممکن شده است. این یعنی علاوه بر باتری‌های معیوب، باید ایراداتی همچون چیپ‌های بلوتوثی بی کیفیت، مدارهای الکتریکی غیراستاندارد، شارژرهای غیر استاندارد، سیم کشی نازک یا اشتباه یا کیفیت تولید ضعیف و مواد بکار رفته نامرغوب را مد نظر بگیرید. همچنین نحوه استفاده و نگهداری، مثل شارژ بیش از حد باتری ها نیز می‌توانند عواملی تاثیرگذار بر عملکرد و امنیت اسکوترهای برقی باشند.

جای خوشحالی است که می بینیم کمپانی های سازنده، وجدان کاری بیشتری برای مقررات امنیتی وسیله بکار می گیرند. در سال ۲۰۱۵، Amazon یکی از اولین نهادهایی شد که گواهینامه UL برای ملزومات امنیتی را اجباری نمود. در ماه می ۲۰۱۶ نیز سازمان Underwriters Laboratory (سازمانی غیر وابسته برای هدایت آزمون های ایمنی تولیدات تجاری و مصرفی) بالاترین استانداردهای موجود برای اسکوترها را، یعنی گواهینامه UL2272 را برای اسکوترهای برقی و گواهینامه UL2271 را برای پک های باتری Li-Ion و شارژرها را منتشر نمود. این گواهینامه اکنون در ایالات متحده اجباری است ولی بیشتر فروشندگان کانادایی نیز از آن بهره می برند. با این حال به دلیل علاقه مستمر خریداران به دستگاه‌های ارزان قیمت، هنوز هم بازار غیر رسمی خرید و فروش رواج بسیاری دارد. دفعه بعدی که قصد خرید اسکوتر برقی را دارید، گزینه‌ای امن و مطمئن را انتخاب کنید. در ادامه دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌هایی برای کمک به شما آورده‌ایم:

  • مطمئن شوید اسکوتر برقی و تمامی اقلام همراهش گواهینامه UL دارند

آخرین گواهینامه UL2272 اکنون برای اسکوترهای برقی در دسترس است. به جعلی نبودن لوگوی UL، به خصوص زمانی که از وب‌سایت ها و فروشگاه‌های عمومی خرید می‌کنید، دقت نمایید.

  • مطمئن شوید شارژرتان دارای گواهینامه UL است

به قسمت پایینی شارژر نگاه کنید تا لوگوی UL را بیابید.

  • باتری دارای گواهینامه UL باشد

گواهینامه UL2271 یا لوگوی UL باید بر روی پک باتری وجود داشته باشد. این ممکن است کمی سخت باشد، زیرا لازم است تا درپوش دستگاه را باز کنید تا لوگوی باتری را ببینید.

امنیت اسکوترهای برقی

  • فقط از فروشگاه‌های معتبری خریداری کنید که تخصص‌شان در این فناوری باشد و امنیت اسکوترهای برقی شما را تضمین کنند.

این می‌تواند شما را از مسئولیت بررسی جزء به جزء ذکر شده در بالا رها سازد، زیرا کسب و کارهای دارای تخصص تمایل به اطمینان از گواهینامه دار بودن محصولات خود دارند. دقیقاً مشابه با دوچرخه یا خودروی‌تان، وسایل نقلیه شخصی مثل اسکوتر نیز نیاز به نگهداری مستمری دارند. به همین دلیل است انتخاب شخصی مطلع و کارآزموده در دانش این محصول و فناوری مهم است. فروشگاه‌های بزرگ و عمومی معمولاً دانش کاملی از اسکوترها ندارند، زیرا تنها یکی از چند صد اقلامی است که توسط آنها به فروش می رسد.

به دلیل تشابه زیاد از لحاظ ظاهری در اسکوترهای موجود در بازار، سعی کنید تا اسکوتر را از فروشنده‌های معتبر تهیه کنید و هنگام خرید  اسکوتر برقی علاوه بر دریافت فاکتور فروش، ضمانت‌نامه و گارانتی معتبر فروشگاه را برای اسکوتر خود را طلب کنید. برای مطمئن شدن از امنیت اسکوترهای برقی پیشنهاد می‌شود تا هنگام خرید ضمانت نامه و گارانتی معتبر را از فروشنده تقاضا کنید.

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

از معروف‌ترین مدل‌های پرفروش اسکوتر برقی‌ هوشمند می‌توانیم به مارک‌های اسمارت بالانس ویل، نیوپاور و اف اسپید نام ببریم که هر سه مدل جز محصولات پر فروش در فروشگاه تهران اسکوتر می‌باشند.

تمام اسکوترهای موجود در فروشگاه تهران اسکوتر دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و شما می‌توانید هنگام خرید اسکوتر برقی از ۷ روز خدمات تعویض نیز بهره‌مند شوید.