بهترین باتری اسکوتر برقی

بهترین باتری اسکوتر برقی

بهترین اسکوترهای برقی مخصوص بزرگسالان که جثه و طراحی بسیار قوی و بالایی هم دارند، بدون داشتن یک باتری خوب نمی‌توانند به درستی عمل کنند. به عنوان منبع اصلی قدرت‌‌رسانی برای این وسیله‌های نقلیه، باتری‌ها کلید اساسی عملکرد اسکوتر‌های برقی هستند که به طور مستقیم بر قابلیت کارکرد آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

انواع مختلف باتری‌های الکتریکی برای اسکوتر برقی در بازار موجود است. این باتری‌ها از نظر تکنولوژی بسیار هم پیشرفته هستند. با پیشرفت روز به روز انواع مدل اسکوتر‌های برقی باتری‌های متفاوت، متنوع و مختلفی هم به بازار عرضه می‌شود. بهترین و گران‌ترین نوع باتری‌های موجود در بازار، باتری‌های لیتیومی-یونی هستند. اگر فکر می‌کنید که اسکوتر‌های برقی جدید گران هستند باید به این فکر کنید به احتمال زیاد دارای باتری پیشرفته‌تری هستند. پس علت گرانی هر اسکوتر می‌تواند ارتباط مستقیمی با نوع باتری آن داشته باشد.

ما در این بخش می‌خواهیم از انواع باتریِ‌های مختلف برای اسکوتر‌های برقی صحبت کنیم. به‌یاد داشته باشید یکی از مسائل مهم و ویژگی‌های اصلی که در هنگام خرید اسکوتر‌برقی باید به آن توجه کنید نوع باتری آن است. سعی کنید در انتخاب و خرید خود بهترین باتری اسکوتر برقی را برای دستگاه خود تهیه کنید.

پیشرفت انواع باتری‌های الکترونیکی اسکوتر برقی در گذر زمان

فناوری باتری اسکوتر‌های برقی در طول زمان پیشرفت‌های بسیاری داشته است و امروزه شما می‌توانید بهترین مدل‌های باتری را روی اسکوترهای موجود ببینید.

برای مثال آیا به یاد دارید که چندین سال پیش باتری‌های تلفن‌های همراه بسیار بزرگ بودند و برای شارِژ شدن زمان زیادی لازم داشتند؟ همین تفاوت چند سال پیش باتری‌های تلفن همراه نسبت به سال‌های اخیر می‌تواند نشان دهد که یک شرکت تا چه اندازه قادر است در امر تولید باتری‌های الکتریکی خود قوی و پیشرفته عمل کند.

قدرت باتری های اسکوتر برقی

برای انتخاب بهترین باتری اسکوتر برقی باید به موارد زیادی توجه کرد. از جمله آن موارد، قدرت باتری اسکوتر برقی می‌باشد. همان طور که می‌دانید یک وسیله برقی مانند اسکوتر، برای داشتن کارکرد بالا نیاز به داشتن یک باتری با قدرت بهتر و بالاتر دارد. باتری‌ها مهم‌ترین بخش یک اسکوتر برقی هستند که انرژی جنبشی واقعی و فیزیکی تولید می‌کنند. به‌ویژه هنگامی که سرعت شما بالا است و قصد دارید در فاصله‌های طولانی رانندگی کنید، داشتن یک باتری قوی و خوب می‌تواند سفر شما را تضمین کند. در اینجا ما سعی خواهیم کرد به مواردی اشاره کنیم که به شما کمک کند تا بتوانید استفاده‌ی بهتری از باتری خود داشته باشید و همین طور طول عمر باتری‌تان را افزایش دهید و در نتیجه بهترین باتری اسکوتر برقی را انتخاب و خریداری کنید.

چرا اسکوترهای برقی از نظر زیست محیطی کامل نیستند.

با توجه به سایر وسایل نقلیه می‌توان اشاره کرد که اسکوترهای برقی بیشتر از همه دوست‌دار محیط زیست هستند. در این مورد طرفدارن محیط زیست دید مثبت‌تری دارند. علت سازگاری اسکوترهای برقی با محیط زیست نسبت به سایر وسایل نقلیه این است که آن‌ها به جای سوخت‌هایی فسیلی مانند بنزین یا انواع دیگر سوخت‌های مضر، از سوخت‌های فسیلی مانند باتری استفاده می‌کنند. اما با این حال باید بدانیم اسکوتر‌های برقی کامل نیستند و در مواردی احتمال بروز برخی مشکلات نیز وجود دارد. نکته مهم اینجا است که اگر کارخانه‌های سازنده باتری‌ها نتوانند اصول و روش تولید باتری‌های استاندارد را رعایت کنند، می‌توانند با تولیدات خود آسیب‌های جدی به محیط زیست برسانند. قوانین بسیار زیادی در جهت تولید باتری‌ها برای کارخانه‌های سازنده‌ی آن‌ها وضع شده است. اما به یاد داشته باشید باتری‌هایی که در خارج از کشور تولید می‌شوند همیشه قابل اعتماد نیستند و نمی‌توانید به عنوان بهترین باتری اسکوتر برقی انتخاب کنید. با این حال فقط گذر زمان است که ثابت خواهد کرد آیا اسکوترهای برقی واقعاً به طور کامل دوستدار محیط زیست هستند یا خیر. اما آنچه ما فعلاً می‌دانیم این است که اسکوتر‌های برقی بسیار ارزان‌تر و سبز‌تر از اتومبیل‌های گاز سوز هستند.

انواع باتری‌های اسکوتر برقی

تمامی اسکوترهای برقی بطور کلی در سه گروه دسته‌بندی شده‌اند که ما در این جا به اختصار به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

۱. باتری نیکل متال هیدرید( Nickel Metal Hydride Battery (NiMH)؛ این نوع باتری‌ها را می‌توان به عنوان یکی از انواع بهترین باتری اسکوتر برقی نام برد. برای سال‌های زیادی است که در بازار حضور دارند و نام آن‌ها نشانگر ترکیب شیمیایی آن‌ها می‌باشد. باید بدانید آن‌ها نسبت به باتری‌های اسیدی- سربی سبک‌تر هستند و همین‌طور پیشرفته‌تر، اما باید بگوییم قیمت این باتری‌ها گران‌تر است.

۲. باتری اسیدی سربی (Sealed Lead Acid Battery (SLA)؛  جزو اولین باتری‌هایی هستند که توسط اسکوترهای برقی مورد استفاده قرار گرفتند.  آنها یکی از استانداردترین و بهترین باتری اسکوتر برقی هستند که شما می توانید روی وسیله‌ی نقلیه‌ی خود سوار کنید. آنها قادر هستند جریان بسیار بالایی  تولید کنند و به همین خاطر است که سال‌ها از محبوبیت خاصی در میان صنعت تولید باتری برخوردارند. سایز کیفیت و دمای محیطی که در آن کار می کنند می تواند بر میزان کارکرد این نوع باتری بگذارد.

۳. باتری لیتیومی-یونی ( Lithium-ion Battery (Li-ion)؛ این نوع باتری جدیدترین و بهترین باتری اسکوتر برقی موجود در بازار است. نسبت به بقیه باتری‌های اشاره شده، باطری‌های لیتیومی-یونی جدیدتر هستند و به همین علت از قیمت بالاتری نسبت به آن‌ها برخوردارند. ورود آن‌ها به بازار صنعت انقلابی به پا کرد، چرا که کاربردهای بیشتری نسبت به باتری‌های دیگر داشته‌اند. در حال حاضر پیشرفته‌ترین تکنولوژی موجود در بازار باتری‌ها متعلق به باتری‌های لیتیومی-یونی می‌باشد.

در این نوشته می‌توانید نحوه تعویض باتری اسکوتر برقی را یاد بگیرید.

وزن باتری‌های اسکوتر برقی

برای انتخاب بهترین باتری اسکوتر برقی شاید ویژگی وزن آن یکی از مهم‌ترین چیزهایی باشد که باید به آن دقت کرد. باتری‌های اسکوترها سنگین وزن هستند و این وزن زیاد می‌تواند بر روی کارایی و حرکت و سرعت آن‌ها تاثیر بگذارد، با توجه به اینکه امروزه در صنعت تولید سعی می‌کنند اسکوترهای برقی جمع‌و‌جور و سبک‌تری به بازار ارائه شود- حتی در بدنه آن‌ها سعی می‌کنند از محصولات فوق سبک استفاده کنند، محصولاتی مانند فیبر، کربن یا مواد آلومینیوم- با این حال باز هم باتری‌ها جزو سنگین‌ترین قسمت‌های یک اسکوتر برقی هستند. وزن یک باتری می‌تواند از ۵ کیلوگرم تا ۲۶ کیلوگرم تغییر کند. به شما توصیه می‌کنیم در هنگام خرید اسکوتر برقی به اندازه و وزن باتری آن توجه کنید و با توجه به فردی که قرار است از اسکوتر استفاده کند، اقدام به انتخاب یک وزن مناسب از باتری نماید.

 

بهترین باتری اسکوتر برقی

نکاتی برای داشتن بهترین باتری اسکوتر برقی

توصیه می‌کنیم موارد زیر را در هنگام استفاده از اسکوتر برقی خود و باتری آن رعایت کنید تا بتوانید بهترین بهره ممکن را از آن ببرید. با رعایت نکات زیر می‌توانید به عمر مفید باتری وسیله نقلیه خود بیافزایید. همان‌طور که در بالا اشاره شد باتری اسکوتر برقی می‌تواند قلب تپنده آن باشد و در صورت داشتن یک باتری خوب و عمر مفید بالا، از داشتن یک وسیله‌ی نقلیه‌ی مناسب لذت ببرید. این موارد شامل موارد زیر هستند:

۱.  اطمینان حاصل کنید که حتماً از شارژر اسکوتر برقی خودش  برای شارژ باتری آن استفاده کنید.

۲.  اگر به طور روزانه از اسکوتر برقی خود استفاده می‌کنید منطقی‌تر این است که به طور روزانه آن را شارژ کنید.

۳. استفاده روزانه از اسکوتر برقی به صورت مرتب، می‌تواند عمر باتری اسکوتر برقی شما را افزایش دهد.

۴. اگر استفاده چندانی از اسکوتر برقی خود ندارید و یا آن را انبار کرده‌اید، به طور متوسط هر سه ماه یکبار شارژ برایش کافی خواهد بود.

۵.  بعد از سواری طولانی بلافاصله باتری اسکوتر برقی خود را شارژ کنید.

۶. قبل از اینکه باتری را از سوئکت جدا کنید اطمینان حاصل کنید که آن را به صورت کامل شارژ کرده‌اید.

۷.  به یاد داشته باشید همیشه شارژ کردن باتری به صورت نیمه‌کاره، عمر باتری را کاهش می‌دهد.

۸.  باتری‌های جدید همیشه قبل از شروع به استفاده باید شارژ شوند.

۸.  اگر باتری شما از نوع سلولی مرطوب یا SLA می‌باشد اطمینان حاصل کنید که هوای اتاق به خوبی تهویه می‌شود زیرا باتری‌های سلولی مرطوب در هنگام شارژ شدن دود تولید می‌کنند.

۹.  همیشه اسکوتر و باتری آن را در یک مکان سرد و خشک نگهداری کنید.

۱۰.  قرار گرفتن در معرض رطوبت زیاد می‌تواند به باتری وسیله‌ی نقلیه شما آسیب برساند.

۱۱.  در صورت خیس و یا مرطوب شدن اسکوتر و یا باتری سعی کنید آن را با یک پارچه خشک تمیز کنید.

با مطالعه‌ی هر روز اطلاعات جدید در مورد باتری‌ها و همین‌طور با رعایت مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توانید مطمئن شوید که بهترین باتری اسکوتر برقی را دارید و  به این ترتیب می‌توانید از داشتن یک سفر بی‌دردسر و طول عمر باتری بالا مطمئن باشید.

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

از معروف‌ترین مدل‌های پرفروش اسکوتر برقی‌ هوشمند می‌توانیم به مارک‌های اسمارت بالانس ویل، نیوپاور و اف اسپید نام ببریم که هر سه مدل جز محصولات پر فروش در فروشگاه تهران اسکوتر می‌باشند.

تمام اسکوترهای موجود در فروشگاه تهران اسکوتر دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و شما می‌توانید هنگام خرید اسکوتر برقی از ۷ روز خدمات تعویض نیز بهره‌مند شوید.