آموزش اسکوتر سواری کودکان

آموزش اسکوتر سواری کودکان

هر پدر و مادری می‌خواهد و حق دارد که از امنیت فرزند خود در هنگام رانندگی با اسکوتر برقی در جاده‌ها و یا هر سطح دیگری اطمینان داشته باشد. اگر شما هم ازآن پدر و مادرهایی هستید که برای فرزندتان یک اسکوتر برقی هدیه خریده اید، بهتر است قبل از هرچیزی آموزش اسکوتر سواری کودکان خود را جدی بگیرید، تا بتوانید یک سفر امن و یک تفریح بسیار خوب را به دور از هرگونه خطر احتمالی به او هدیه کرده باشید. به فرزند خود درباره‌ی قوانین ترافیک، وسایل ایمنی، آسیب‌های احتمالی و همین‌طور روش‌های پیشگیری از آسیب‌های احتمالی و در کنار آن چگونگی کنار آمدن با لحظه‌های خطر و یا آسیب‌دیدگی را آموزش دهید. برای آموزش اسکوتر سواری کودکان شما نیاز به زمانی دارید که با فرزند خود به راندن مشترک اسکوتر بپردازید تا او با احساس امنیت حضور شما و با اعتماد به نفس بیشتری شروع به آموزش و یادگیری کند. سعی کنید در اولین تجربه‌ی حضور او در خیابان و به هنگام راندن اسکوتر برقی در کنار فرزند خود باشید. ما در اینجا چند نکته اساسی را برای آموزش اسکوتر سواری کودکان به شما ارائه می‌دهیم. امیدواریم توضیحات کوتاه اما مفید ما بتواند به شما کمک کند تا بتوانید با انتخاب یک اسکوتر مناسب اوقات خوش، تفریح مناسب و سالمی را به فرزند خود به ارمغان بیاورید.

۱. مرحله اول، آماده شدن برای شروع سواری

اولین مرحله از مراحل آموزش اسکوتر سواری کودکان مربوط به آماده شدن جهت استفاده از اسکوتر می‌باشد. به یاد داشته باشید بچه‌ها استعداد رانندگی با اسکوترهای برقی را از همان سنین نوجوانی و کودکی کسب می‌کنند. با توجه به نوع اسکوتر برقی که انتخاب می‌کنید کودک شما می‌تواند از سه سال و بالاتر شروع به استفاده از این وسیله نقلیه کند. با این حال به یاد داشته باشید بعضی از مدل‌های اسکوترهای برقی مخصوص سنین بزرگ‌تر و حتی بزرگسالان م‌ باشد، به همین منظور در هنگام خرید اسکوتر برقی با توجه به سن و موقعیت جسمانی فرزند خود دقت لازم را به خرج دهید. مانند هر آموزش دیگری اگر می‌بینید کودک شما آمادگی یادگیری و کار با این وسیله نقلیه را ندارد، لطفاً او را مجبور به این کار نکنید، این کار باعث دلزدگی و یا بیزاری او از این تجربه خواهد شد.

قبل از هر چیز اطمینان حاصل کنید که کودک شما به راحتی و بدون هیچ استرس و لرزشی بر روی تخته مخصوص اسکوتر برقی قرار گرفته و جای‌اش را ثابت کرده است. به او نشان دهید که جای دقیق قرار گرفتن دست‌ها و پاهایش کجا است. دقت کنید تا او به درستی یاد بگیرد که چگونه کنترل دستگاه را به دست بگیرد، همین‌طور روش‌های تنظیم صندلی‌اش را به وی آموزش دهید. تاکید کنید که همیشه از کلاه ایمنی در هنگام رانندگی استفاده کند و هرگز بدون کلاه ایمنی اقدام به سواری و راندن اسکوتر برقی و سایر وسایل نقلیه‌ی مشابه نکند. ضروری است که کودک شما در مورد اهمیت تجهیزات ایمنی و چگونگی استفاده از آن‌ها در زمان رانندگی و در زمان‌های ضروری اطلاعات کافی داشته باشد. آمار به‌دست آمده نشان می‌دهد که تنها حفاظت از سر کودک در هنگام رانندگی می‌تواند خطر آسیب را تا ۸۵ درصد کاهش دهد.

 ۲. مرحله دوم، کمک به کودک برای غلبه بر ترس در هنگام سواری اسکوتر برقی

در ادامه آموزش اسکوتر سواری باید سعی کنید تا کودک بر ترس خود غلبه کند. اگر کودک شما از سوار شدن و یا راندن اسکوتر برقی‌اش واهمه دارد، او را آگاه سازید که تا زمانی‌که دنده ایمنی دستگاه فعال است و تا زمانی که کودک شما مطابق قوانین آموزشی رانندگی می‌کند و همین طور کلاه ایمنی به سر دارد، هیچ خطری او را تهدید نخواهد کرد. مطمئن باشید زمانی که اطلاعات بیشتری از جمله داشتن مهارت در مورد استفاده از ترمز، خود بالانسی، طرز استفاده از فرمان و کنترل دستگاه یاد بگیرد تمامی مسائل برای او آسان‌تر خواهد شد. سعی کنید فرزند شما چند روز اول آموزش را در داخل خانه، یا حیاط خلوت شما، یا در محوطه‌های اطراف خانه‌تان اقدام به تمرین و رانندگی با اسکوتر برقی خود کند؛ این روش باعث می‌شود که او در دسترس باشد و شما بتوانید حتی از دور هم که شده چگونگی رانندگی او را تحت کنترل خود داشته باشید. با آموزش بیشتر و داشتن اطمینان کافی از یادگیری او کم کم به‌او اجازه دهید تا به مسافت‌های دورتر از اطراف خانه هم برود. رفتن همراه او در روزهای اول آموزش در مسیرهای دور از خانه توصیه می‌شود، چرا که فضای اطراف برای او ناشناس است و حضور شما می‌تواند اعتماد به نفس او را بالا برده و از خطرهای کوچک احتمالی جلوگیری کند.

به یاد داشته باشید هرگز کودک خود را مجبور نکنید تا در هنگام خستگی و یا بی‌حوصلگی اقدام به راندن یا یادگیری و آموزش اسکوتر برقی کند. آموزش اسکوتر سواری کودکان پروسه ای است که در آن احتیاج به‌صبر و حوصله و آرامش زیادی است. هم برای شما به عنوان آموزش دهنده و یا پدر و مادر و هم برای کسی که آموزش می‌بیند. تجربه یادگیری رانندگی با اسکوتر برقی باید یک تجربه شیرین و به‌یاد ماندنی و مفرح باشد. از آن به عنوان یک وظیفه یاد نکنید، چرا که این مهارت یک تفریح سالم برای فرزند شما است. اگر کودک شما برای یادگیری راندن اسکوتر برقی دچار مشکل است و یا به سختی یاد می‌گیرد، سعی کنید برای او کفش‌های محافظ، زانو بند، آرنج بند و همین‌طور کلاه ایمنی بخرید تا در پروسه‌ی نسبتاً سخت آموزش، دچار آسیب دیدگی کمتر شود.

اغلب مهارت‌های مورد نیاز برای آموزش رانندگی اسکوترهای برقی می‌تواند شبیه به راندن ماشین، دوچرخه و یا  موتورسیکلت باشد، از این رو شما هم می توانید با شبیه‌سازی و یا الهام گرفتن از روش‌های مشابه کودک خود را راحت‌تر آموزش دهید. یکی از مهم‌ترین نکات آموزش اسکوتر سواری کودکان، آموزش صحیح و کامل اصول و قوانین راهنمایی و رانندگی در خیابانها است. هر چه زودتر با قوانین راهنمایی رانندگی آشنا شود برای کودک شما بهتر است، چرا که او در سنین کودکی یک اسکوتر سوار، دوچرخه سوار و یا موتورسوار است که در سال‌های آینده تبدیل به یک راننده کامل خواهد شد. برای دادن احساس امنیت و راحتی و اعتماد به نفس هر کاری که لازم است انجام دهید. به‌یاد داشته باشید کودک شما از حضور شما در هنگام آموزش لذت می‌برد و اعتماد به نفس می‌گیرد.

 

آموزش اسکوتر سواری کودکان

 

در آخر باید اضافه کنیم که تجربه‌ی راندن یک اسکوتر برقی شاید در اوایل استفاده، یک تجربه‌ی شیرین و یک تفریح ساده به شمار بیاید، اما باید بگوییم که شما نه تنها با خرید اسکوتر برقی یک هدیه‌ی عالی و لحظات پر هیجان و شادی به کودک‌تان هدیه می‌کنید، بلکه به او می‌آموزید که چگونه بتواند در زندگی تعادل خود را حفظ کند و تفریحات پرجنب و جوش و ورزش‌گونه‌ای داشته باشد. در ضمن او از همان سنین پایین با وسایل نقلیه‌ی دوست‌دار محیط زیست آشنا می‌شود و شاید همین آشنایی باعث شود تا او در آینده دقت بیشتری در هنگام خرید وسایل نقلیه‌ی دیگر داشته باشد. در هر صورت آنچه شما به فرزندتان به عنوان یک اسکوتر برقی خود بالانس هدیه می دهید و آنچه که برای آموزش اسکوتر سواری کودکان انجام می‌دهید یک فعالیت و اقدام با ارزش و سودمند است.

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند و هاوربردها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

شما با خیال راحت می‌توانید از مجموعه‌های موجود انتخاب هاوربرد مناسبی داشته باشید و با کمترین قیمت، بالاترین کیفیت را دریافت کنید.

منبع:  electricscooterreviewshub

مطالب مفید دیگر درباره اسکوتر کودکان

برترین پنج اسکوتر برقی برای کودکان

اسکوتر هوشمند مناسب کودکان