آموزش راندن اسکوتر برقی

راندن اسکوتر برقی

تجربه‌ی راندن اسکوترهای خود بالانس یا همان هاوربردها تجربه‌ی شیرین و جالبی است که نه تنها توسط بچه‌ها و نوجوانان مورد علاقه قرار گرفته بلکه مورد توجه هنرپیشه‌های بالیوود هم هست و یک مد محسوب می‌شود. استفاده از این وسیله بسیار راحت است و تقریباً هر شخص می‌تواند با هر بدنی این وسیله نقلیه را هدایت کند تنها کافی است چند مرحله‌ی ساده را قبل از شروع رانندگی یاد بگیرید و رعایت کنید. در این پست قصد داریم به شما چند قدم ساده جهت راندن اسکوتر برقی بیان کنیم.

آماده شوید تا سوارش شوید

اولین مرحله راندن اسکوتر برقی این است که سعی کنید تا آرام باشید و از چیزی مثل سکو برای شروع کمک بگیرید. برای سوار شدن با آن کافی است اول یک پای خود را روی بُرد قرار دهید و سپس به آرامی وزن خود را روی پای بالایی بیاورید و سعی کنید که تعادل خود را حفظ کنید. سپس شما آماده‌اید تا پای بعدی خود را روی صفحه قرار دهید و به این ترتیب بطور کامل روی وسیله‌ی نقلیه‌ی خود قرار بگیرید. روش بسیار ساده‌ای است و با قرار دادن پاهای خود بصورت یکی یکی روی وسیله به‌ راحتی قابل انجام است. فقط کافی است تا آرامش خود را حفظ کنید و نگران زمین خوردن و خطراتی که احتمال وقوع آن وجود دارد، نباشید.

صاف و آرام بیاستید

نترسید و استرس نگیرید، چون اگر حرکت اضافی کنید خواهید افتاد، پس لازم است که روی تعادل خود تمرکز کنید و صاف بیایستید. حتی می‌توانید کمی کمک بگیرید برای مدت کوتاهی که بتوانید تعادل‌تان را حفظ کنید و بر روی هاوربردتان تمرکز داشته باشد نه بر زمین و سعی کنید ترس بی‌مورد خود را نادیده بگیرید. کافی است مدت کوتاهی تمرکز کنید و بتوانید بر خود و وسیله نقلیه‌تان مسلط شوید، بعد از تمرین چند ساعته می‌توانید مهارت کافی جهت راندن اسکوتر برقی خود به دست خواهید آورد و از راندن آن لذت ببرید.

تعادل کامل‌تان را بدست آورید

اگر بتوانید خودتان را کنترل کنید و تعادل‌تان را روی پاهای‌تان حفظ کنید، می‌توانید به مرحله‌ی بعدی یعنی رانندگی روی یک سطح صاف اقدام کنید. برای حرکت به سمت جلو می‌توانید از جایی یا چیزی کمک بگیرید، مثل دیوارهای کناری و یا پرچین‌ها، نرده‌ها و یا حتی می‌توانید از یکی از دوستان یا پدر و مادر خود کمک بگیرید.

در صورتی که نیاز به کمک داشته باشید می‌توانید با کمک گرفتن از افراد دیگر، بعد از سه یا چهار بار کمک گرفتن قادر به راندن اسکوتر برقی خود باشید و بعد از آن می‌توانید به تنهایی شروع به راندن اسکوتر برقی خود کنید و به کمک هیچ کسی نیاز نخواهید داشت. این‌ کار می‌تواند به شما کمک کند که یاد بگیرید چگونه در طول جاده جابه‌جا شوید و یا اصول اولیه‌ی مهم دیگر را که در موارد بالا بیان شده است را هم تمرین کنید.

شروع به راندن کنید.

حالا بعد از تمام این تلاش‌ها باید خودتان را تست کنید، به آرامی شروع به راندن کنید و مرحله به مرحله سرعت‌تان را بیشتر کنید. همین‌طور می‌توانید مراقب پیچ‌ها و دورها به هنگام تغییر مسیر باشید. اگر افتادید و یا زمین خوردید و یا آسیب دیدید اصلاً ناامید نشوید، به‌خاطر اینکه این اولین تجربه‌ی شما در راندن اسکوتر برقی است و این زخم‌ها و آسیب‌های کوچک عادی هستند. می‌توانید از کسی خواهش کنید تا به عنوان کمک کنار شما راه بیاید و سعی کند در هنگام شروع با دست‌هایش مراقب شما باشد و یا اینکه شما از او بگیرید تا شروع کنید.

کافی است اقدام به راندن اسکوتر برقی خود بکنید، اگر چه امکان دارد که در طول مسیر و هنگام رانندگی زمین بخورید، یا آسیب ببنید ولی باید تلاش کنید و نا امید نشوید، چون همان‌گونه که بیان شد فقط کافی‌ است تا چند ساعتی تمرین کنید و بر سختی‌های آن فائق آیید، بعد از آن می‌توانید بدون هیچ دغدغه و نگرانی راندن اسکوتر برقی خود را ادامه دهید.

انتخاب هاوربرد

روی افزایش سرعت‌تان کار کنید

تنها یادگیری رانندگی و راندن اسکوتر برقی کافی نیست، باید یاد بگیرید تا سرعت بگیرید و سرعت خود را افزایش دهید، پس روی رانندگی با سرعت هم تمرین کنید تا در آن هم بهتر شوید. همان‌طور که می‌گویند، تمرین و ممارست یک انسان را کامل و بی‌نقص می‌کند، پس روی نقطه‌های ضعف خودتان، دست اندازها، تپه‌های اطراف و پستی‌ و بلندی‌های اطراف تمرین کنید تا بتوانید تسلط کافی بر راندن اسکوتر برقی و دستگاه خود به دست آورید.

پیاده شدن از اسکوتر برقی

همان‌طور که اسکوتر برقی خود را روشن کرده بودید آن را خاموش کنید. همان‌طور که شروع به حرکت کردید، از حرکت باز بیاستید.

پایین آمدن از اسکوتر خود بالانس دقیقن مانند سوار شدن به آن است، پس شما می‌توانید همان کار را انجام دهید یعنی اول یکی از پاهای‌تان را روی زمین بگذارید و بعد به آرامی وزن‌تان را روی پای پایینی بیاندازید و بعد پای بعدی را پایین بیاورید. دقیقن به همان راحتی است که به چشم دیده می شود، اما نیاز به تمرین دارد، هرگز برای از پیاده شدن از این وسیله نباید به پایین بپرید، بخاطر این‌ که این وسیله یک اسکیت برد نیست و می‌تواند به زانوی شما آسیب بزند و اغلب یا یک فاجعه ی بدتر هم امکان وقوع دارد.

این مرحله هم مانند سایر مراحل ساده‌ای که در بالا بیان شده بود، نیاز به کمی تمرکز دارد و بعد  از چند بار تکرار و تمرین می‌توانید به راحتی و بدون دغدغه انجام دهید. بعد از چند بار انجام دادن، تمام مراحل بیان شده را به صورت ناخودآگاه انجام خواهید داد و از راندن اسکوتر برقی خودتان لذت خواهید برد.

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

از معروف‌ترین مدل‌های پرفروش اسکوتر برقی‌ هوشمند می‌توانیم به مارک‌های اسمارت بالانس ویل، نیوپاور و اف اسپید نام ببریم که هر سه مدل جز محصولات پر فروش در فروشگاه تهران اسکوتر می‌باشند.

تمام اسکوترهای موجود در فروشگاه تهران اسکوتر دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و شما می‌توانید هنگام خرید اسکوتر برقی از ۷ روز خدمات تعویض نیز بهره‌مند شوید.

منبع: theselfbalancingscooters