اسکوتر برقی بزرگ: پرقدرت و توقف ناپذیر در هر شرایط و مسیر

اسکوتر برقی بزرگ: پرقدرت و توقف ناپذیر در هر شرایط و مسیر

اسکوتر برقی بزرگ

همان طور که می تواند حدس زد، اسکوتر برقی یک وسیله صرفاً تفریحی و مخصوص کودکان نیست! استفاده از این دستگاه ها در سراسر جهان به شدت در حال رشد و گسترش است. با توجه به این که اسکوترهای برقی وسیله ای برای حمل و نقل و سازگار با محیط زیست و البته قابل استفاده در شرایط مختلفی مانند شهرهای شلوغ هستند، می توانید دید متفاوتی به آنها داشته باشید. اسکوترها بر اساس معیارهای مختلفی دسته بندی می شوند. اصلی ترین معیاری که در خرید اسکوتر مورد توجه قرار می گیرد، اندازه آن است. البته این اندازه می تواند حاوی اطلاعات بسیاری باشد. برای مثال خرید یک اسکوتر برقی بزرگ از جهات مختلفی قابل توجه است.

آیا واقعاً شما به یک اسکوتر با ابعاد بزرگ احتیاج دارید؟ در صورت مثبت بودن پاسخ این سؤال باید به نکات بسیاری توجه کنید که شاید در نگاه اول چندان جلب توجه نکنند. اما ممکن است پس از چند روز استفاده، متوجه اشتباهات خود شوید. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی نکاتی که در خرید اسکوتر برقی بزرگ اهمیت دارند، بپردازیم. اما پیش از بررسی این نکات، سؤال ابتدایی خود را مجدداً تکرار می‌کنیم:

آیا واقعاً به یک اسکوتر بزرگ احتیاج دارید؟

بسیاری از مردم به اشتباه تصور می کنند که اسکوترها برای کودکان و افراد کم سن و سال ساخته شده اند. در حالی که برعکس این موضوع صحت دارد! اگر اسکوترهای اسباب بازی و مخصوص کودکان را نادیده بگیریم، تمام محصولات باقی مانده برای افراد بزرگسال مناسب خواهند بود. در واقع بیشتر اسکوترهای برقی موجود در بازار برای افراد بالای ۱۲ سال مناسب هستند که شامل کاربران بالغ نیز می شود. در نتیجه اگر قصد خرید اسکوتر برقی بزرگ را دارید، ابتدا باید از میزان نیاز خود به یک اسکوتر واقعاً بزرگ مطمئن شوید. اسکوترهای بزرگ ویژگی های خاص خود را دارند که باعث شده برای استفاده برخی از کاربران مناسب و برای برخی دیگر از کاربران گزینه نامناسبی باشند.

اگر در مورد خرید یک اسکوتر با ابعاد بزرگ مطمئن نیستید و یا به دنبال نکات و جزئیات بیشتری برای خرید چنین محصولی می گردید، توصیه می کنیم تا مطالعه بخش های بعدی این مقاله را از دست ندهید.

 

اندازه اسکوتر برقی

برای خرید اسکوتر برقی بزرگ باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید یک اسکوتر برقی بزرگ نسبت به یک اسکوتر معمولی نیاز به توجه بیشتری دارد. ابعاد بزرگ تر در یک اسکوتر باعث می شود تا نکات فنی و کاربردی آن اهمیت بالایی به خود بگیرد. برای روشن تر کردن این موضوع، در ادامه هر یک از بخش هایی که در هنگام خرید انواع اسکوترهای بزرگ و غول پیکر نقش دارند را مورد بررسی قرار می دهیم.

سایز چرخ ها

اصلی ترین ویژگی فنی اسکوترها بر اساس اندازه چرخ های آن تعیین می شود. اگر به عناوین انواع محصولات در یک فروشگاه اینترنتی اسکوتر توجه کنید، متوجه خواهید شد که ارزش اندازه چرخ اسکوتر تقریباً برابر با نام برند و تولید کننده آن است. به طور معمول اندازه چرخ اسکوترها با توجه به قطر آنها تعیین می‌شود. چرخ های ۶.۵ اینچی، ۸ اینچی و همچنین ۱۰ اینچی اصلی ترین تقسیم‌ بندی برای اسکوترها به شمار می روند. اولین اشتباه خریداران اسکوتر مخصوص بزرگسالان، دقیقاً در این بخش اتفاق می افتد! بسیاری از کاربران تصور می کنند که اسکوترهای ۶.۵ اینچی مخصوص کودکان بوده و برای افراد بالغ باید از اسکوترهای ۱۰ اینچی استفاده کرد!

اما این موضوع به هیچ وجه صحیح نیست! اگر از نزدیک به یک اسکوتر ۶.۵ اینچی نگاه دقیقی داشته باشید، متوجه خواهید شد که همین اسکوتر به اندازه کافی برای حمل یک شخص بالغ، بزرگ و پرقدرت است. در واقع شما با هر کدام از این اسکوترها می توانید در یک محیط عادی و شهری به تفریح و گشت و گذار بپردازید. اسکوترهای بزرگ تر از ۶.۵ اینچ در واقع برای محیط های خشن و آفرود طراحی شده اند. به عبارت دیگر اگر به دنبال یک اسکوتر برقی برای استفاده شخص بالغ هستید، نباید تنها به اندازه چرخ های آن توجه کنید. اما اگر هدف شما از خرید اسکوتر برقی بزرگ، استفاده از آن در محیط های خارج از شهر و ناهموار باشد، توصیه می کنیم تا از اسکوترهای ۸.۵ و یا ۱۰ اینچی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اسمارت اسکوتر ۸ اینچ: با بهترین محصولات موجود در بازار آشنا شوید

ابعاد و وزن اسکوتر برقی بزرگ

شاید از خود بپرسید که اگر یک اسکوتر ۱۰ اینچی هم در محیط های شهری و هم در شرایط هموار می تواند به سادگی حرکت کند، چرا باید یک اسکوتر ۶.۵ اینچی بخریم که تنها برای استفاده در شرایط هموار مناسب باشد؟ قانع کننده ترین جوابی که می توان به این پرسش داد، مربوط وزن و ابعاد اسکوترها می شود! اگر اهل جا به جایی اسکوتر خود به نقاط مختلف باشید، بدون شک قابلیت حمل آن یک معیار مهم در انتخاب شما خواهد بود. یک اسکوتر برقی بزرگ در مقایسه با یک محصول با ابعاد متوسط، می تواند به معنای واقعی کلمه بزرگ و سنگین باشد! به عبارت دیگر حمل و نقل اسکوترهای بزرگ به هیچ وجه کار ساده ای نیست.

وزن اسکوترهای برقی بسته به ابعاد و جنس بدنه آنها متفاوت است. برای مثال ممکن است وزن یک اسکوتر ۱۰ کیلوگرم و یا حتی کمتر از این مقدار باشد. معمولاً اسکوترهای کوچک و سبک تر به سادگی تنها با استفاده از یک کیف مخصوص قابل حمل هستند. اما اسکوترهای بزرگ هم به دلیل ابعاد و هم به خاطر وزن بالای خود، از قابلیت حمل و جا به جایی کمتری برخوردارند. به عبارت دیگر برای حمل یک اسکوتر برقی بزرگ قطعاً نیاز به یک ماشین سواری جادار خواهید داشت و یک فرد عادی نمی تواند چنین دستگاهی را به مدت طولانی با زور دستان خود حمل کند. شاید اگر یک ماشین سواری داشته باشید، این موضوع چندان اهمیتی نداشته باشد. اما تصور کنید که در حین حرکت در یک مسیر، ناگهان باتری اسکوتر شما به اتمام رسیده و ناچار به حمل آن شوید. در این شرایط مطمئناً آرزوی داشتن یک اسکوتر برقی کوچک تر را خواهید داشت!

در حالت کلی اگر قابلیت حمل و نقل اسکوتر و وزن آن برای شما اهمیت دارد، توصیه می کنیم تا به سراغ محصولات کوچک و سبک تر بروید. در غیر این صورت اگر واقعاً به یک اسکوتر قدرتمند برای حرکت در مسیرهای خشن و ناهموار نیاز دارید، راه چاره شما استفاده از یک اسکوتر برقی بزرگ است.

 

قیمت خرید اسکوتر برقی بزرگ

قدرت موتور

وزن یک اسکوتر تنها در قابلیت حمل آن تأثیر ندارد. از آنجایی که شما به دنبال یک محصول برای کاربر بالغ هستید، قدرت موتور اسکوتر مورد نظرتان باید به اندازه کافی برای حمل وزن کاربر و خود دستگاه کافی باشد. به عبارت دیگر هرچه ابعاد اسکوتر شما بزرگ تر بوده و جنس مواد سازنده آن از متریال سنگینی باشد، ممکن است به قدرت موتور بیشتری برای حرکت نیاز داشته باشد. همان طور که مشخص است، قدرت موتور یک اسکوتر ارتباط مستقیمی با توان حرکت آن در شیب های مختلف، حرکت در محیط های ناهموار، میزان مسافت قابل طی شدن و صد البته سرعت حرکت آن دارد. اغلب اسکوترهای بزرگ از یک یا دو موتور قدرتمند بهره می برند. اما اگر توان موتور دستگاه شما به اندازه کافی نباشد؛ ممکن است تجربه لذت بخشی را از آن نداشته باشید.

در هنگام خرید اسکوتر برقی بزرگ حتماً به قدرت موتور آن توجه کنید. به خصوص اگر وزن شما بیش از ۷۰ کیلوگرم باشد، نقش قدرت موتور در توان حرکتی و سرعت اسکوتر بیشتر حس خواهد شد. اگر به دنبال یک اسکوتر قدرتمند برای حمل کاربر با وزن بالا و حرکت در محیط های ناهموار و شیب دار هستید، توصیه می کنیم به مواردی توجه کنید که قدرت موتور آنها ( به صورت انفرادی و یا در مجموع جمع توان دو موتور مجزا ) حدود ۸۰۰ وات و یا بیشتر باشد. یک اسکوتر بادوام و بزرگ به همان نسبت وزن و ابعاد خود، شایسته یک موتور پرقدرت است. این موضوع در اسکوترهای کوچک تر و محصولاتی که برای کودکان طراحی شده اند، نقش چندان پررنگی ندارد. اما هنگامی که صحبت از یک اسکوتر بزرگ و عظیم به میان می آید، قضیه کاملاً متفاوت خواهد بود.

میزان باتری و شارژ دهی

موتور یک اسکوتر برقی برای تأمین انرژی خود نیازمند پشتیبانی یک باتری قدرتمند است. میزان باتری اسکوتر برقی به هیچ وجه اهمیتی کمتر از قدرت موتور آن ندارد. هرچقدر که موتور اسکوتر شما قدرتمند باشد، باتری بهتری را برای تأمین نیازهای خود طلب خواهد کرد. در غیر این صورت در فواصل زمانی کوتاهی ( و یا حتی کمتر از یک ساعت ) نیاز به شارژ مجدد داشته باشد. تخلیه سریع شارژ اسکوتر به هیچ وجه حس خوشایندی برای کاربران این وسیله نقلیه نیست؛ مخصوصاً اگر برای شارژ مجدد آن نیاز به چندین ساعت زمان داشته باشید! در قسمت قبلی تأکید کردیم که قدرت موتور یک اسکوتر برقی بزرگ باید به اندازه کافی برای هدایت آن قدرتمند باشد. اما اگر دستگاه شما باتری مناسبی برای تغذیه قدرت موتور نداشته باشد، عملاً نتیجه کار بی فایده خواهد بود.

۲ فاکتور مهم درباره باتری هنگام انتخاب و خرید اسکوتر برقی

۱- میزان شارژ دهی بالای باتری

معیار اول میزان شارژ دهی باتری است. این معیار معمولاً بر اساس مسافت قابل حرکت در یک بار شارژ و یا مدت زمان قابل استفاده با یک بار شارژ کامل بیان می شود. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان شارژ دهی یک اسکوتر بسته به وزن کاربر، سرعت حرکت و شیب مسیر می تواند تغییر یابد. برای مثال در مسیرهای تپه ای و شیب های تند به سمت بالا، اسکوتر نیاز به مصرف انرژی بیشتری برای حرکت خواهد داشت.

۲- مدت زمان مورد نیاز برای شارژ شدن باتری

دومین عامل مهم در مورد باتری، مقدار زمان لازم برای شارژ کامل آن است. اغلب باتری های اسکوتر برقی به حدود ۲ الی ۳ ساعت زمان برای شارژ کامل نیاز دارند. در هنگام خرید اسکوتر به تناسب بین شارژ دهی و مدت زمان لازم برای شارژ آن توجه کنید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین اسکوتر آفرود در سال ۲۰۲۰: معرفی مدل ها و معیارهای مهم خرید

حداکثر سرعت و مسافت

در طول بخش های مختلف این مقاله در مورد عوامل تأثیرگذار بر روی سرعت و مسافت قابل طی شدن با یک بار شارژ کامل صحبت کردیم. همچنین به این نکته اشاره کردیم که یک اسکوتر برقی بزرگ به دلیل ابعاد خاص و وزن بالای خود، به سادگی قابل حمل نیست. در نتیجه بهتر است اسکوتری را انتخاب کنید که با یک بار شارژ کامل، مسافت بیشتری را طی کند. در این صورت خیالتان همیشه از رسیدن به مقصد پیش از تخلیه کامل باتری آسوده خواهد بود. در هنگام خرید اسکوتر می توانید در مورد سرعت و حداکثر مسافت قابل طی با یک بار شارژ کامل از فروشنده سؤال کنید.

اغلب برندهای مطرح دنیا در مشخصات محصولات خود در مورد حداکثر مسافت حرکت و سرعت اسکوتر خود اطلاعاتی را ارائه می کنند. با در نظر گرفتن این اطلاعات، می توانید تصمیم بهتری در مورد انتخاب و یا عدم انتخاب گزینه مورد نظر خود بگیرید. برای مثال اگر قصد دارید تا فاصله خانه تا محل تحصیل و یا کار خود را با یک اسکوتر برقی طی کنید، مسافت قابل طی با یک بار شارژ کامل می تواند اطلاعات خوبی در این مورد در اختیار شما قرار دهد. تنها کافی است تا مسافت مورد نظر خود را با اطلاعات ارائه شده در مورد اسکوتر مطابقت دهید. همچنین سرعت اسکوتر نیز بسته به نیاز و البته مهارت شما در هدایت آن می تواند یک عامل مهم برای انتخاب یک گزینه نهایی باشد.

 

اسکوتر برقی بزرگسالان

یک اسکوتر بزرگ و قدرتمند!

اگر بخش های مختلف این مقاله را مطالعه کرده باشید، می توانید انتخاب بهتری در مورد خرید یک اسکوتر برقی بزرگ بگیرید. همان طور که مشاهده کردید، اسکوترهای برقی بر اساس قطر چرخ خود تقسیم بندی می شوند. اسکوترهای بزرگ معمولاً برای حرکت در سطوح ناهموار و به اصطلاح آفرود کاربرد دارند. این اسکوترها در حالت کلی دارای موتور و باتری قدرتمندتری نسبت به سایر مدل ها هستند. اما  برخی چالش های خاص این دستگاه ها باعث شده تا کاربران برای خرید آنها تردید داشته باشند. در نهایت توصیه می کنیم که در هنگام خرید اسکوتر برقی، تعادل مناسبی را میان سایز چرخ، قدرت و همچنین کاربردهای آن ایجاد کنید.

اگر ترجیح می دهید تا اسکوتر شما بزرگ و در عین حال قابل حمل باشد، ممکن است انواع اسکوترهای ۸ اینچی گزینه بهتری برای شما به شمار روند. در صورت نیاز به مشاوره و خرید اسکوتر برقی، کارشناسان تهران اسکوتر در خدمت شما خواهند بود. تنها کافی است تا از طریق پل های ارتباطی وب سایت، با ما در تماس باشید.