اسکوتر برقی دودزا: وسیله ای خاص، منحصر به فرد و دوست دار محیط زیست!

اسکوتر برقی دودزا: وسیله ای خاص، منحصر به فرد و دوست دار محیط زیست!

اسکوتر برقی دودزا

مدل های اسکوترهای برقی روز به روز پیشرفت های چشمگیر و در عین حال عجیب و غریبی را به خود می بیند. برخی از این ایده های عجیب چندان با استقبال مواجه نشده و به سرعت از بازار رقابت خارج می شوند. اما برخی دیگر از ایده ها مورد پسند مخاطبان قرار گرفته و به یک مدل خاص و ویژه تبدیل می شوند. اسکوتر برقی دودزا ایده ای بود که در ابتدا چندان احتمال موفقیت آن نمی رفت. برخی معتقد بودند که یکی از اهداف اسکوترهای برقی کاهش آلایندگی های محیطی است و دودزا بودن این وسیله با چنین هدفی در تناقض است.

از طرف دیگر عملی بودن پیاده سازی این ایده و همچنین ابهاماتی که در مورد پذیرش آن از سوی کاربران و علاقه مندان به این دستگاه وجود داشت، یک علامت سوال بزرگ دیگر در ذهن طراحان این محصول ایجاد کرده بود. اما با همه این موانع و مشکلات، در نهایت طراحان اسکوتر راهی برای پاسخگویی به تمامی این سوالات و چالش ها یافته و اسکوتر برقی دودزا را روانه بازار کردند. این محصول خاص و متفاوت به سرعت مورد پذیرش مخاطبان قرار گرفت. اما طراحان چگونه موفق به عملی کردن این ایده شدند و این محصول چه تفاوت خاصی با سایر محصولات مشابه دارد؟ در این مقاله به بررسی این محصول و راز موفقیت آن می پردازیم.

ایده اسکوتر برقی دودزا از کجا شکل گرفت و چگونه عملی شد؟

اسکوترها چه به عنوان یک وسیله تفریحی و چه به عنوان یک وسیله حمل و نقل همواره مورد توجه کاربران در هر سن و سالی بوده اند. در این میان برخی از کاربران برای نزدیک تر شدن حس و حال استفاده از اسکوتر به یک خودرو واقعی، از دودزا بودن این دستگاه استقبال کردند. اما نحوه ایجاد دود و همچنین سالم سازی آن به عنوان یک چالش برای طراحان مطرح شد.

در نهایت سازندگان این دستگاه با ایده ای خلاقانه، با استفاده از بخار آب به تولید اسکوتر برقی دودزا پرداختند. به این صورت که در این مدل از اسکوترها محفظه ای برای ریختن آب در نظر گرفته می‌شود. این محفظه به کمک باتری اسکوتر و گرمای حاصل از موتور آن داغ شده و آب داخل خود را بخار می کند. در نهایت این بخار آب فشرده شده با حالتی شبیه به دود از اسکوتر برقی دودزا خارج می شود. با استفاده از این ترفند، علاوه بر عملیاتی شدن ساختن این وسیله، دودزا بودن آن نیز هیچ ضرر و آسیبی به محیط زیست نمی رساند و رسالت اصلی اسکوترهای برقی که جلوگیری از آلودگی محیطی است به قوه خود حفظ می شود.

انواع مدل های اسکوتر برقی دودزا

استقبال از ویژگی دودزا بودن اسکوترها باعث شد تا مدل های مختلفی بر مبنای این ویژگی روانه بازار شود. در حال حاضر انواع مدل های اسکوتر برقی دودزا آفرود، اسکوتر برقی دودزا دسته دار و یا اسکوترهای برقی دودزای ساده و رایج در اختیار علاقه مندان خود قرار گرفته اند. در نتیجه شما می توانید بر حسب نیاز و علاقه خود به مدل های مختلف، اسکوتر برقی دودزا در مدل مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید. ویژگی دودزایی هر یک از این مدل ها تفاوتی در کارایی و خصیصه های اصلی آنها ایجاد نکرده و صرفاً جنبه ای تزئینی دارد.

 

اسکوتر دودزا برقی آفرود

آیا مصرف باتری اسکوترهای دودزا بیشتر از اسکوترهای ساده است؟

همان طور که گفتیم در اسکوترهای برقی دودزا برای افزایش دمای محفظه آب از گرمای موتور و انرژی باتری این دستگاه استفاده می شود. در نتیجه ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا مصرف باتری این مدل از اسکوترها نسبت به مدل های ساده بیشتر است؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم که هر چند که اسکوتر برقی دودزا مقداری از باتری خود را فدای این ویژگی تزئینی خود می کند، اما این مقدار به قدری ناچیز است که عملاً تأثیر محسوسی در میزان مصرف باتری آن مشاهده نمی شود.

میزان مصرف باتری اسکوترهای برقی به عوامل مختلفی ازجمله نوع و وزن اسکوتر، وزن شخص استفاده کننده از آن و همچنین جنس و ظرفیت باتری دارد. برق مصرفی برای افزایش دمای این مخزن به اندازه ای کم است که در برابر عوامل مهم تر به هیچ وجه به چشم نمی آید.

چگونه می توان یک اسکوتر ساده را به اسکوتر برقی دودزا تبدیل کرد؟

اگر این سوال چند سال قبل مطرح می شد، با حالتی ناامید پاسخ می دادیم که متأسفانه انجام این کار امکان پذیر نیست. اما امروزه با پیشرفت اسکوترها و لوازم جانبی آنها هیچ کار غیرممکنی وجود ندارد! اگر پیش از این یک اسکوتر برقی خریداری کرده و اکنون قصد افزودن قابلیت دودزایی به آن را دارید، می توانید از اکسسوری مخصوص این کار، یعنی اگزوز دودزای اسکوتر استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: اگزوز دودزا اسکوتر برقی: یک اکسسوری خاص برای اسکوتر سواران خاص پسند

این محصول مکانیزمی مشابه با اسکوترهای برقی دودزا داشته و با استفاده از آب کار می کند. شما می توانید به سادگی از آن بر روی هر مدل اسکوتری استفاده نمایید. اما یک نکته جالب دیگر در مورد این اکسسوری خاص وجود دارد. برخی از اگزوزهای دودزای اسکوتر دارای اسپیکر بوده و از طریق بلوتوث می توانید گوشی هوشمند خود را به آن متصل کنید و در حین اسکوتر سواری از پخش شدن آهنگ های دلخواه خود نیز لذت ببرید. در نتیجه اگر قصد دارید تا ویژگی های دودزایی و پخش آهنگ را به صورت همزمان بر روی اسکوتر ساده برقی خود اضافه کنید، در مورد خرید این اکسسوری تردیدی نداشته باشید.

 

اسکوتر دودزا

این دود نگرانی ندارد!

در این مطلب نگاهی کلی به اسکوتر برقی دودزا و نحوه کار آن داشتیم. همان طور که مطالعه کردید، دود این اسکوتر در واقع چیزی به جز بخار آب نیست. پس در هر شرایطی و بدون نگرانی از بابت ایجاد آلودگی هوا می توانید از این وسیله استفاده کنید. تنها باید به این نکته دقت داشته باشید که در آب و هوای سرد ممکن است آب داخل محفظه این اسکوتر برقی یخ زده و عملکرد آن اندکی دچار اختلال شود. همچنین با استفاده از اگزوز دودزای اسکوتر برقی می توانید این ویژگی جذاب و تزئینی را به اسکوتر ساده خود اضافه کنید.

به نظر شما چه ایده های دیگری را می توان بر روی اسکوترهای برقی پیاده سازی کرد؟ آیا تجربه استفاده از اسکوتر برقی دودزا داشته اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.