باید به ‌شما تبریک بگویم که قبل از خرید اسکوتر خود بالانس خود سری به‌ این سایت زده‌اید تا بتوانید تمام چیزهایی را که می‌خواهید درباره ی یک اسکوتر خود بالانس بدانید در اینجا بخوانید. به‌ شما پیشنهاد می‌کنیم سعی کنید اسکوتر برقی خود بالانس خود را از طریق آنلاین خریداری کنید، زیرا هم در هزینه و هم در زمان خود صرفه جویی خواهید کرد. ما در اینجا سعی می‌کنیم تمام نکاتی را که برای انتخاب اسکوتر خودبالانس مناسب، لازم است را به ‌شما گوشزد کنیم. هم‌چنین به ‌شما توصیه می‌کنیم اگر یک کارآموز تازه‌‌کار یا مبتدی هستید. برای شروع از اسکوترهای خود بالانس ارزان قیمت شروع کنید. ما سعی می‌کنیم به‌ صورت بسیار ساده تمام نیازمندی‌هایی را که یک شخص در هنگام اقدام به ‌خرید و انتخاب اسکوتر خودبالانس لازم دارد بداند را برای شما در یک جا جمع‌آوری کنیم.

مهم‌ترین سوالات مختلف زیادی به ‌ذهن یک خریدار در انتخاب اسکوتر خودبالانس می‌تواند برسد. 

.  اسکوتر برقی خود بالانس چیست؟

.  انواع مختلف اسکوتر برقی خود بالانس کدام است؟

.  پیشینه‌ی اسکوترهای برقی به ‌کجا بر می‌گردد؟

.  چه کسی باید یک اسکوتر برقی خود بالانس داشته باشد؟

.  نکات مثبت حمل و نقل و یا داشتن یک اسکوتر برقی خود بالانس چیست؟

.  چطور می‌توانم با خیال راحت و بدون آسیب دیدگی از اسکوتر برقی خود بالانس استفاده کنم؟

.  امن‌ترین و مناسب‌ترین اسکوتر برقی خود بالانس موجود در بازار کدام‌ها هستند؟

.  هنگام سوار شدن روی یک اسکوتر برقی خود بالانس باید کدام موارد را رعایت کنیم؟

ما سعی می‌کنیم به‌ تمام سوالات منطقی شما درباره‌ی داشتن و یا خرید یک اسکوتر برقی خود بالانس پاسخ دهیم. علاوه بر این سوال‌های رایج اطلاعات زیادی هست که مهم است هر کسی قبل از خرید یک اسکوتر برقی آن‌ها را بداند.

راهنمای انتخاب اسکوتر خود بالانس

شاید قبل از هرچیزی دانستن اینکه اصلاً یک اسکوتر برقی خود بالانس و یا هاوربرد چیست. خالی از لطف نباشد. هاوربردها و یا اسکوترهای برقی خود بالانس دستگاه‌هایی هستند که می‌توانند با کمک نیروی برق و یا باتری‌های خود، با سرعت معین و حفظ تعادل بر روی دوچرخ در محیط‌های مانند خیابان حرکت کنند. شما به‌ راحتی می‌توانید بر روی یک اسکوتر برقی خود بالانس بایستید و به ‌راحتی آن را به ‌هر طرف و به ‌هر جهتی که می‌خواهید برانید. رانندگی با این وسیله‌ی نقلیه بسیار آسان است و شما می‌توانید به ‌راحتی وزن خود را در هر جهت خاصی که می‌خواهید حرکت کنید، بیاندازید و بدین ترتیب به ‌مسیر مورد نظر بچرخید. اغلب مردم دوست دارند مسیرهای کوتاه خود را با این وسیله‌های نقلیه طی کنند. چرا که هم نوعی از فعالیت‌های بدنی مفرح می‌باشد و هم اینکه کمک می‌کند تا از آلودگی محیط زیست کاسته شود.

ساختمان بدنه‌ی یک اسکوتر برقی خود بالانس چیز پیچیده‌ای نیست. این وسیله‌ی نقلیه شامل یک تخته‌ی صاف با دوچرخه زیر آن است که توسط محورهای محافظتی حمایت می‌شوند. عموماً تمامی اسکوترهای برقی دارای یک باتری قابل شارژ هستند که قدرت موتور را با آن هماهنگ می‌کنند.

موارد ایمنی در راهنمایانتخاب اسکوتر خودبالانس

نگرانی‌های عمده‌ای که در هنگام خرید اسکوتر برقی می‌تواند نمایان شود؛ نگرانی‌های امنیتی و ایمنی از مهمترین نگرانی‌های موجود برای این وسایل نقلیه هستند. یک نقل قول بسیار معروف وجود دارد که می‌گوید سلامتی یک ثروت بزرگ است. واضح است که منظور همه‌ی ما از خرید اسکوترهای برقی داشتن اوقات خوش و لذت بردن از زمان رانندگی‌مان می‌باشد. اما تمامی این اتفاقات زمانی می‌تواند رخ دهد که شما سوار بر یک وسیله‌ی نقلیه کاملاً ایمن باشید. ما در اینجا به ‌شما نمی‌گوییم که به خاطر مسائل امنیتی از خرید اسکوترهای برقی خودداری کنید، بلکه ما به ‌شما می‌گوییم که مراقب باشید و در هنگام خرید و انتخاب اسکوتر خودبالانس خود سعی کنید تمامی موارد ایمنی را در نظر گرفته باشید.

اتفاقات رایج در هنگام راندن یک اسکوتر برقی عبارتند از

۱.  افتادن از روی اسکوتر برقی

سرعت می‌تواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد اما به ‌یاد داشته باشید در عین حال می‌تواند بسیار هم خطرناک باشد. سرعت غیر مجاز روی هر وسیله‌ی نقلیه، چه یک هاوربرد، چه یک کامیون و یا یک ماشین معمولی می‌تواند به ‌شما آسیب بزند. اغلب هاوربردها یا اسکوترهای برقی خود بالانس سرعتی تا ۱۷ کیلومتر بر ساعت را دارند. اگر کسی سعی کند از سرعت بیش از حد مجاز رانندگی کند احتمال افتادن برای او وجود دارد. همیشه به ‌شما توصیه کرده‌ایم که قبل از سوار شدن بر روی این وسیله‌ی نقلیه کلاه ایمنی، زانو بند، آرنج بند و مچ بند به‌ همراه داشته باشید. داشتن وسایل امنیتی مانند این‌ها حتی در هنگام افتادن می‌تواند از آسیب‌های جدی جلوگیری کنید.

 ۲.  محدودیت وزن

قبل از انتخاب اسکوتر خودبالانس خود باید بتوانید تمام ظرفیت‌های آن را روی دفترچه راهنمای آن پیدا کنید. یکی از مهم‌ترین محدودیت‌های موجود در هنگام سوار شدن بر اسکوتر برقی، محدودیت وزنی آن می‌باشد. عموماً اسکوترهای برقی وزنی مابین ۲۰ کیلوگرم تا ۱۳۵ کیلوگرم را تحمل می‌کنند. در هنگام خرید هم وزن خود را و هم وزن استاندارد اسکوتر برقی مورد نظرتان را چک کنید.

۳. رانندگی در سطوح نامناسب و همین‌طور تپه‌ها و قسمت‌های شیب دار

هنگام سواری با اسکوترهای برقی خود بالانس باید مراقب جاده‌های ناهموار و قسمت‌های شیب‌دار باشید. اغلب اسکوترهای برقی در مسیرهای شیب‌دار ناگهان متوقف می‌شوند. به ‌شما توصیه می‌کنیم از توانایی بالا رفتن سطوح شیب‌دار در مورد اسکوتر برقی خود مطمئن شوید؛ بیشتر اسکوترهای برقی از زاویه بیشتر از ۳۰       درجه را نمی‌توانند طی کنند. حتی اگر یک اسکوتر برقی بسیار مقاوم هم داشته باشید ما باز هم به‌ شما پیشنهاد خواهیم کرد از رانندگی در سطوح مشکل‌دار و همچنین نامناسب خودداری کنید.

۴.  تصادفات جاده‌ای یا ترافیکی

از نظر ما داشتن یک هاوربرد بسیار سرگرم کننده است و فکر می‌کنیم هر کس باید حداقل یک بار در زندگی از سواری با آن لذت ببرد. اما به ‌یاد داشته باشید حوادث هم بخشی از زندگی روزمره‌ی ما هستند. این به ‌ما بستگی دارد که چقدر در استفاده از وسایل شخصی یا وسایل حمل و نقل دیگر، هوشمند باشیم تا بتوانیم خود را در مقابل خطرات احتمالی حفظ کنیم. این بسیار ساده است که ما بدانیم رانندگی با یک اسکوتر برقی در جاده‌های شلوغ و پرترافیک می‌تواند خطرناک باشد. عموماً افرادی که قصد لذت بردن از سفرهای کوتاه مدت خود را دارند از جاده های پرتردد و پر ترافیک دوری می‌کنند.

انتخاب اسکوتر خود بالانس

مواردی که در راهنمای انتخاب اسکوتر خودبالانس باید به ‌آن‌ها توجه کنید

قبل از خرید اسکوتر برقی برای خودتان و یا هدیه دادن آن به‌کسی، چیزهای زیادی وجود دارد که باید در ذهن خود به‌آنها فکر کنید. این موارد به عنوان راهنمای خرید اسکوتر برقی شناخته می‌شوند. این عوامل به‌شما کمک می‌کنند تا در انتخاب اسکوتر خودبالانس خود بسیار هوشمندانه عمل کنید و یک انتخاب مناسب برای فردی مناسب انجام دهید. به ‌شما توصیه می‌کنیم قبل از خرید بدانید که محصول که شما می‌خواهید بخرید چقدر بادوام است. کیفیت باتری و ظرفیت آن چقدر است. آیا هاوربرد یا همان اسکوتر برقی مورد نظر دارای گواهی‌نامه بین المللی ایمنی است یا خیر؟

برای داشتن بهترین خرید هاوربرد و یا بهترین راهنمای انتخاب اسکوتر خودبالانس به‌ شما پیشنهاد می‌کنیم به موارد زیر توجه خاصی کنید:

۱.  کیفیت باتری و گواهی‌نامه‌ی بین المللی ایمنی

یکی از مهم‌ترین توصیه‌ای که می‌توانیم به‌شما بکنیم این است که قبل از خرید اطمینان حاصل کنید که باتری موجود روی دستگاه شما یکی از بهترین باتری‌های موجود در بازار است زیرا باتری چیزی است که می‌تواند در کیفیت رانندگی شما با اسکوتر برقی تاثیر مستقیم بگذارد و در صورت خوب نبودن مشکلات زیادی را برای شما به‌ وجود بیاورد. در کنار آن، ما به ‌شما به‌شدت توصیه می‌کنیم که قبل از خرید، از داشتن گواهی‌نامه بین المللی ایمنی یا همان UL2272  اطمینان حاصل کنید. در صورت دارا بودن این گواهی‌نامه شما دیگر نگرانی درباره‌ی انفجار و یا داغ شدن دستگاه خود نخواهید داشت. داشتن این گواهی‌نامه به ‌سادگی ایمنی یک اسکوتر برقی  را برای شما تضمین می‌کند.

به‌ یاد داشته باشید که اغلب دستگاه‌های موجود در بازار در کشور چین ساخته می‌شوند که تنها درصد کمی از آن‌ها با استفاده از موادی با کیفیت بالا تولید شده‌اند. برای همین در صورت داشتن یک قیمت پایین زیاد هم خوشحال نشوید چرا که امکان دارد کیفیت پایین محصول باعث قیمت ارزان آن شده باشد. اگر می‌خواهید از سواری خود لذت ببرید در مورد قیمت آن زیاده از حد حساس نباشید. تنها موردی که شما باید درباره‌ی آن حساسیت به‌ خرج دهید کیفیت باتری و همین‌طور گواهی‌نامه‌ی بین المللی ایمنی دستگاه خواهد بود.

۲.  زمان شارژ باتری

یکی از عامل‌های مهمی است که می‌تواند کیفیت اسکوتر برقی شما را نشان دهد. زمان استاندارد شارژ یک باتری با کیفیت حدود ۲ ساعت می‌باشد و با همین دو ساعت شارژ کامل شما می‌توانید یک محدوده‌ی ۱۷ تا ۲۰ کیلومتری را بدون نیاز به‌ شارژ مجدد بپیماید. برخی از باتری‌های جدید به ‌گونه ای طراحی شده‌اند که دارای نشانگر میزان شارژ هستند و در هنگام کم شدن میزان شارژ می‌توانند با استفاده از صدای بوق یا چراغ‌ها به ‌شما آلارم دهند.

 ۳. رنج سرعت

باید بدانید که میانگین سرعت معمولی در یک اسکوتر برقی خود بالانس حدود ۱۷ کیلومتر بر ساعت است. البته با توجه به‌ نوع چرخ‌ها و قدرت باتری این میزان از سرعت می‌تواند کمتر یا بیشتر هم شود. درست است که یک سرعت بالا می‌تواند به‌ شما هیجان بیشتری دهد اما اگر در سرعت بالا دستگاه شما در مواجه با ضربه‌ها و ناهمواری‌ها لرزش‌های زیادی داشته باشد آیا باز هم همان میزان لذت را خواهید داشت؟ به ‌شما توصیه می‌کنیم دستگاهی را انتخاب کنید که حتی در سرعت‌های بالا هم بتواند از ضربات احتمالی جلوگیری کند. امروزه نوع جدید اسکوترهای برقی به‌ بازار آمده که سرعتی ما بین ۲۰ تا ۲۸ کیلومتر بر ساعت هم دارند. پایین‌ترین محدوده‌ی سرعت در اسکوترهای برقی موجود در بازار ۷ تا ۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد. همیشه سرعت زیاد دلیل بر خوب بودن یک دستگاه نیست.

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند و هاوربردها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

شما با خیال راحت می‌توانید از مجموعه‌های موجود انتخاب هاوربرد مناسبی داشته باشید و با کمترین قیمت، بالاترین کیفیت را دریافت کنید.

منبع:  wisediscover