اندازه چرخ اسکوتر برقی- آنچه شما باید به آن توجه کنید

اسکوتر آخرین وسیله لذت بخش در حمل و نقل خود است. برخی افراد آن را اسکوتر برقی خود بالانس می نامند و بعضی دیگر آن را یک اسکوتر سگوی می نامند. برای سادگی، به عنوان آن را با عنوان اسکوتر در نظر بگیرید. این وسیله دارای دو چرخ و باتری های قابل شارژ می باشد که شما روی آن ایستاده و حرکت می کنید. علاوه بر این، آن را می توان به برخی از اندازه های بزرگ درآورد. اندازه چرخ اسکوتر برقی می تواند به دسته های زیر تقسیم بندی شود:

  1. تایر های ۵ اینچی – ۶ اینچی
  2. تایر های ۷ اینچی – ۸ اینچی
  3. تایر های ۱۰ اینچی

این مقاله به شما در مورد بهترین چرخ های مورد نیازتان اطلاعات خواهد داد. توسط این مقاله خواهید فهمید که تایر های ۶.۵ اینچی متنوع اند یا ۱۰ اینچی و اینکه کدام یک برای شما مناسب است. به یاد داشته باشید که تایر ها از نظر طراحی ساخت و ساز تقریباً یکسان هستند به جز تفاوت های ناشی از اندازه های مختلف چرخ.

مهم‌ ترین تفاوت عمده در اندازه چرخ اسکوتر برقی

چرخ های ۶.۵-۶.۷ اینچ

محدوده اندازه کوچک از ۶.۵ تا ۶.۷ اینج است، که تفاوت چشمگیری از نظر چشم عادی (غیر مسلح) ندارند. کمترین وزن یک اسکوتر موجود در بازار در محدوده ۱۱ تا ۱۴ کیلوگرم است. بیشترین سرعت آنها بین ۱۹ تا ۲۹ کیلومتر در ساعت است. آنها حدود ۱ تا ۲ ساعت طول می کشد تا شارژ شوند و شارژ نگه دارند. برخی از مدل ها می توانند تا حدوده ۱۶ تا ۱۹ کیلومتر و در برخی دیگر ۱۷.۵ تا ۲۶ کیلومتر سپری کنند.

این اسکوتر های سایز کوچک در همه مدل ها، رنگ های ساده یا رنگارنگ در بازار موجود هستند. این مدل های کوچک وزن هایی تا حدود ۱۰۰ کیلوگرم را تحمل می کنند و به این دلیل برای هرکس که کمتر از این وزن است، مناسب خواهد بود. بالاترین وزنی که بعضی از اسکوتر های کوچک تحمل می کند ۱۲۰ کیلوگرم است.

پیشنهادها : این اندازه ها بهترین، از هر دو نوع است. این دستگاه ها سبک وزن بوده و محدوده وزن معمولی را تحمل می کند. اسکوتر سایز کوچک برای استفاده در داخل خانه مناسب است. این دستگاه به اندازه کافی سبک بوده و پارکت ها و کاشی ها را خراشیده نمی کند. شما می توانید آن ها را در سطوح آسفالت و زمین های چوبی سخت بدون هیچ مشکلی سوار شوید. شما همچنین ممکن است در چمنزار آن را برانید، اما سطح به اندازه کافی باید سخت باشد و چمن ها باید کوتاه باشند، در غیر این صورت به علت کم بودن ارتفاع زمین در اسکوتر، شما به خطر خواهید افتاد.

توصیه ها : این دستگاه ها برای استفاده عمومی در محیط داخلی بهتر است.

جنس چرخ اسکوتر برقی از چیست و رایج ترین اندازه آنها

چرخ های ۸-۷ اینچ

دومین مدل محبوب، اندازه چرخ اسکوتر برقی از ۷ اینچ تا ۸ اینچ در رده اسکوتر های برقی است. وزن این دستگاه ها بین ۱۰ تا ۱۲ کیلوگرم است. شبیه مدل های چرخ کوچک، آن ها بیشترین سرعت را دارند که در حدود ۱۹ کیلومتر بر ساعت است. با این حال، مدل هایی وجود دارند که بیشترین سرعت در حدود ۲۴ کیلومتر بر ساعت را دارند. آن ها اغلب طول میکشد تا شارژ شوند، اما در برخی از مدل ها زمان شارژ شدن را با اندازه کوچک چرخ خود تطبیق خواهند داد. زمان شارژ معمولی ۲ تا ۳ ساعت است . این مدل ها نیز در حدود ۱۹ کیلومتر طی می کنند و بهترین آن ها تنها با یکبار شارژ ۲۴ کیلومتر را طی می کند.

توصیه : این مدل برای فضای باز مناسب خواهد بود. می توانید یک مدل مناسب برای مسافت مورد نیاز و وزن قابل تحمل خود انتخاب کنید. قطعا این انتخاب برای افراد سنگین است.

اندازه اسکوتر برقی

چرخ های ۱۰ اینچ

این مدل ها به دلیل اندازه بزرگ شان، بیشتر عمومی نیستند. آن ها بیشتر شبیه به اسکوترهایی با اندازه چرخ اسکوتر برقی مدل های ۸ اینچی هستند و وزنی حدود ۱۲ کیلوگرم دارند. این دستگاه ها محکم بوده و می توانند حداکثر وزن ۱۲۰ کیلوگرم را تحمل کنند.

در اسکوترها تفاوت قابل ملاحضه ای در اندازه چرخ ها بر روی سطح زمین وجود دارد. چرخ های بزرگ باعث افزایش سطح اسکوتر می شود، به طوری که جا به اندازه کافی برای حرکت پا هایتان وجود داشته باشد و جای کمتری برای ساییدگی بدنه اسکوتر وجود دارد. چرخ کوچک باعث می شود تا سطح تکیه گاه اسکوتر به زمین نزدیک تر شده و مرکز جرم دستگاه را پایین تر می آورد که این امر باعث افزایش پایداری برای استفاده کننده می شود. بنابراین اندازه چرخ کوچک مناسب برای مبتدیان است در حالی که افراد با تجربه باید اندازه چرخ اسکوتر برقی خود را با توجه به توانایی های خود انتخاب کنند.

نوع ۱۰ اینچی اسکوتر ها با تایر های باد کرده همراه است. این دستگاه ها برای گردش روی چمن و روی سطوح شن و ماسه مناسب هستند. حالت های مختلف سواری وجود دارد که تفاوت های موجود در چرخ های بزرگ تر را جبران می کند. شما می توانید یک حالت کامل از سواری را بیابید که سریع تر عمل می کند اما مدیریت بهتری را ارائه می دهد. به طور خلاصه، شما می توانید تند بروید که راحتی کمتری فراهم می کند. همان طور که تجربه نشان می دهد، شما حالت تند را غالبا انتخاب می کنید، در حالی که حالت آرام برای مبتدیانی که هم در حفظ تعادل مشکل دارند، مناسب است.

توصیه : این صفحات بزرگ و محکم چرخ دار برای استفاده در چمن و دیگر سطوح ناهموار مناسب خواهد بود. وزن قابل تحمل نباید بیشتر مورد توجه برای خرید افراد باشد زیرا آن ها با مدل های دیگر متفاوت نیستند.

انتخاب کردن

کوچک ترین اندازه های اسکوتر با اندازه چرخ اسکوتر برقی برابرا با ۶.۵ و ۶.۷ اینچ به دلیل قیمت و سهولت استفاده پرفروش هستند. علاوه بر این، بسیاری از مردم برای جمع آوری و استفاده در محیط های داخلی سر پوشیده، از اسکوتر استفاده می کنند. اگر شما این دستگاه ها را برای سرعت و استفاده در محیط های داخلی می خواهید، پس سراغ نسخه ۶.۵ اینچی بروید. نسخه هایی با چرخ بزرگ تر برای افراد با تجربه و استفاده کنندگان فضای باز مناسب هستند.

وب‌ سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ ایم و به عنوان اولین شرکت وارد کننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

تمام اسکوترهای موجود در فروشگاه تهران اسکوتر دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و شما می‌ توانید هنگام خرید اسکوتر برقی از ۷ روز خدمات تعویض نیز بهره‌ مند شوید.