روز به روز روش های حمل و نقل انسان با تحولی روبه رو می شود. یکی از این روش های نوین حمل و نقل انسان ها استفاده از انواع اسکوتر برقی می باشد. اسکوترها وسیله بسیار مناسب و خوبی برای جابه جایی در مکان هایی با مسافت کم می باشند که مصرف کنندگان زیادی را نیز به سمت خود جذب کرده اند. اسکوترها انواع بسیار زیادی دارند که گاهی افراد آنها را با هم اشتباه می گیرند. یکی از این اشتباهات رایج این است که افراد عموماً سگوی و هاوربرد را یک وسیله می شناسند و تفاوتی میان آن ها قائل نمی شوند. به همین دلیل قصد داریم تا تفاوت سگوی و هاوربرد را در این مقاله از سری مقاله های تهران اسکوتر برایتان بیان کنیم. تا انتها با این مقاله همراه ما باشید.

تفاوت سگوی و هاوربرد

 

تفاوت سگوی و هاوربرد

 

در نظر بسیاری از افراد هر دو این وسیله ها مثل هم هستند و تنها از بابت نام با هم تفاوت دارند. باید به عرض تان برسانیم که به هیچ وجه چنین نیست. هر دو این وسیله ها شاید عملکرد نسبتاً مشابهی داشته باشند اما به این مفهوم نیست که مثل هم هستند و تفاوتی با هم ندارند. هر دو این وسیله نقلیه تفاوت های فاحشی از نظر طراحی و ساخت، امکانات، طرز استفاده و … با هم دارند و ما قرار است در این مقاله آن ها برای شما همراهان عزیز بیان کنیم.

تفاوت Segway و Hoverboard در چیست؟

باید این نکته را همیشه به یاد داشته باشید که سگوی نام یک محصول خاص از یک شرکت مشخص می باشد و به نوعی حق ثبت اختراع محفوظی را دارا است در حالی که هاوربردها توسط شرکت های گسترده ای ساخته می شوند و اسکوترهای خودبالانس بسیار زیادی را شامل می شوند. به عبارتی دیگر هاوربرد تنوع زیادی بر خلاف سگوی دارد.

یکی دیگر از مشخصه هایی که باعث تفاوت سگوی و هاوربرد شده، نوع موتور و چرخ های بکار رفته در هر کدام است. سگوی ها چرخ های بزرگ تری نسبت به هاوربردها دارند. وزن این نوع وسیله نقلیه شخصی به بیش از ۵۰ کیلوگرم می رسد. این در حالی است که هاوربردها وزن بسیار کمتری نسبت به سگوی ها دارند.( در حدود ۱۰ کیلو گرم) و چرخ های استفاده شده در این نوع محصولات نیز کوچک تر است.

به همین دلایل شما به راحتی می توانید یک هاوربرد را به تنهایی جا به جا کنید اما برای جا به جایی یک سگوی به محلی دیگر شما حتماً باید از یک وسیله نقلیه ثانویه استفاده کنید.

تفاوت سگوی و هاوربرد فقط به اندازه و وزن خلاصه نمی شود. هاوربرد دارای یک تخته برای ایستادن روی آن و حفظ تعادل به همراه دو چرخ است درحالی که سگوی شکل و شمایل بسیار متفاوت تری داشته و از یک فرمان برای کنترل خود و چرخ های بزرگ به همراه کابین مخصوصی بهره می برد که شما به راحتی می توانید آن ها را از یک دیگر تشخیص دهید.

تفاوت سگوی و هاوربرد و نحوه کنترل آنها

همان طور که گفتیم تفاوت زیادی در کنترل یک هاوربرد و یک سگوی موجود است. سگوی ها معمولاً دارای یک فرمان بلند هستند تا شما بتوانید برای راندن و متوقف کردن دستگاه از آن استفاده نمایید. در حالی که شما اگر بخواهید هاوربرد را کنترل کنید، کافی است از پاهای خود کمک بگیرید.

نقطه اشتراک هاوربرد و سگوی در کنترل این است که در هر دو دستگاه می توانید با تمایل بدن به سمت جلو و عقب، دستگاه را برانید. با این کار هم می توانید به آن سرعت دهید و هم این که از سرعت آن بکاهید.

در ادامه این مطلب را نیز بخوانید: آموزش استفاده از اسکوتر برقی

سگوی یا هاوربرد ها در کجا کاربرد دارند؟

یکی دیگر از نکاتی که باعث تفاوت سگوی و هاوربرد می شود مربوط به کاربرد آنها است. این وسایل نقلیه که در کل دنیا طرفداران و مصرف کننده گان زیادی را به دست آورده اند چندان کاربرد زیاد و روز مره ای فعلاً ندارند.

در بسیاری از کشورها به دلیل این که شرایط و امنیت کافی را برای راننده آن تامین نمی کنند ممنوع اعلام شده است اما بدان معنی نیست که شما نمی توانید آن ها را برانید. بلکه ممنوعیت این نوع دستگاه شامل رانندگی در خیابان و محیط های پرتردد و شلوغ است .

اگر قصد دارید که از این دستگاه ها استفاده کنید مکان های خصوصی مثل ساختمان های بزرگ اداری، رستوران ها، خانه های شخصی و کلاً مکان های بسته ای که نیاز به رفت و آمد زیاد است بسیار مناسب بوده و کارایی زیادی نیز مطمئناً برایتان خواهد داشت.

 

سگوی یا هاوربرد ها در کجا کاربرد دارند؟

 

هاوربرد یا سگوی؛ کدام برایتان مناسب است؟

در پاسخ به این سوال باید به عرض تان برسانیم که بسته به نیاز شما دارد. هر کسی می تواند  با توجه به نیاز و کاربرد خویش مدل مناسب را انتخاب کند.

اگر قصد دارید برای فرزند خودتان یک وسیله بسیار مناسب و کاربردی بگیرید تا سرگرم شود هاوربرد انتخاب به جایی است.

اگر هم قصد دارید تا در یک مکان اداری یا خدماتی یک وسیله حمل و نقل مناسب با کارایی بالا داشته باشید سگوی ها مطمئناً نیاز شما را رفع خواهند کرد.

مطلب پیشنهادی ما به شما جهت مطالع بیشتر: اسکوتر ماسب بچه ها باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

امید واریم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد و توانسته باشیم پاسخ شما را به صورت کامل بیان کنیم. در تهران اسکوتر انواع و اقسام هاوربرد و سگوی موجود است که به راحتی می تواند مدل مد نظر خود را از فروشگاه پیدا کرده و تهیه نمایید.

نحوه سفارشات در تهران اسکوتر هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی قابل انجام است. همچنین اگر نکته نظر و یا سوال خاصی دارید به راحتی از طریق کانال های ارتباطی می توانید به مشاوران ما وصل شده و به صورت رایگان مشاوره دریافت نمایید.

منبع: awe365