هر چند که اسکوترهای برقی به اندازه کافی هوشمند هستند تا بتوانند تعادل شما را حفظ کنند، برای راندن آن چیزی فرانر از سوار شدن بر روی آن و آرزوی اینکه همه چیز خوب پیش خواهد رفت لازم است. برخی نکات لازم برای راندن و حفظ تعادل اسکوتر برقی لازم است در این مقاله مطرح شده است.

تاریخچه اسکوتر برقی

اسکوترهای برقی از در سال ۲۰۱۵ بسیار مد بودند، هر چند که از آن زمان تاکنون دیگر آن تبلیغات گسترده وجود ندارد، اسکوترهای خود تعادلی هنوز هم به سرعت به فروش می روند. هر چند که اسکوترهای برقی به اندازه کافی هوشمند هستند تا بتوانند تعادل شما را حفظ کنند، برای راندن آن چیزی فراتر از سوار شدن بر روی آن و آرزوی اینکه همه چیز خوب پیش خواهد رفت، لازم است. رعایت برخی نکات ضروری برای راندن یک اسکوتر برقی الزامی است.

ما در شرکت تهران اسکوتر تلاش می کنیم، تا با استفاده از تجربه همکاران فنی و مشتریان خودمان مهم ترین نکات مربوط به راندن و حفظ تعادل اسکوتر برقی را شناسایی کنیم و با شما به اشتراک بگذارید. پس با ما همراه باشید.

اگر قبلاً اسکوتر برقی نخریده اید، می توانید به راهنمای ۲۰۱۹/۲۰۱۸ ما در مورد انتخاب بهترین اسکوتر برقی نگاهی بیندازید.

۴ مرحله حفظ تعادل اسکوتر برقی

گام اول- ایستادن روی اسکوتر برقی

قبل از اینکه تلاش کنید روی اسکوتر برقی بایستید، مطمئن شوید که اسکوتر برقی شما کاملاً شارژ شده باشد. هرگز بر روی اسکوتر خاموش نایستید، چرا که فوراً به زمین می خورید. اسکوتر برقی خود را شارژ کنید ( باید یک دکمه نقره ای رنگ در پشت صفحه مخصوص ایستادن وجود داشته باشد) و اگر اسکوتر برقی شما این قابلیت را دارد، آن را در حالت مبتدی قرار دهید.

یک پای خود را روی اسکوتر برقی قرار دهید، از پای خود جهت حفظ تعادل اسکوتر برقی کمک بگیرید. زمانی که تعادل خود را حفظ کرده و آماده شدید، پای دیگر خود را از زمین برداشته و بر روی اسکوتر برقی قرار دهید. سعی نکنید برای انجام این حرکت فکر کنید، این حرکت دقیقا شبیه به راه رفتن رو پله است.

پاهای خود را باز کرده و تا جایی که ممکن است دور از هم قرار دهید، به طوری که راحت بوده و اذیت نشوید. خم کردن زانو به حفظ پایداری کمک می کند.

زیبایی اغلب اسکوترهای برقی در این است که به گونه ای طراحی شده اند که زمانی که بر روی بایستید، تعادل اسکوتر برقی به صورت الکترونیکی حفظ می شود، اما تا زمانی که مرکز گرانش را پیدا کنید ممکن است کمی تکان بخورید. اگر برای حفظ تعادل خود استرس دارید، از اسکوتر برقی در نزدیکی دیوار استفاده کنید تا در صورت از دست دادن تعادل اسکوتر برقی به دیوار تکیه کنید.

اسکوتر شارژی

بهترین اسکوتر برقی آفرود اتوبالانس سال ۲۰۱۹- راهنمای خرید

گام دوم- حرکت جلو و عقب

زمانی که توانستید تعادل خود را حفظ کنید، زمان آن است که به جلو و عقب حرکت کنید. تهیه یک اسکوتر برقی  آسان است، اما برای استفاده از آن یک منحنی یادگیری وجود دارد، به خصوص زمانی که صحبت از شتاب گیری و ترمز کردن می شود. حرکت کردن آسان است، برای حرکت رو به جلو، به جلو خم شوید و برای ترمز کردن و به عقب برگشتن به عقب خم شوید.

زانوهای خود را خم کنید تا کنترل بهتری روی سرعت داشته باشید، و مطئمن شوید زمان کافی برای ترمز کردن داشته باشید. چیزی که نمی خواهید اتفاق بیفتد برخورد کردن به مانع و پرواز کردن است.

گام سوم- چرخش به راست و چپ

چرخش اسکوتر به اندازه حرکت جلو و عقب ساده است. تنها باید فشار وارد کرده و تعادل خود را حفظ کنید. هر قسمت از اسکوتر برقی مستقل از بخش دیگر آن است، که به شما اجازه می دهد هر سمت آن را بچرخانید. برای چرخش به چپ پای راست خود را جلوتر بگذارید، و برای چرخش به چپ پای چب خود را جلو بگذارید.

قبل از اینکه حرکت های چرخش سریع انجام دهید، بهتر است با حرکت آهسته و آرام شروع کنید، چرا که در هنگام چرخش کنترل آن به راحتی از دست می رود. البته زمانی که رانندگی را خوب یاد گرفتید، این کار بسیار سرگرم کننده خواهد بود.

گام چهارم- پیاده شدن از اسکوتر برقی

همانند سوار شدن به اسکوتر برقی، برای پیاده شدن از آن بدون زمین خوردن نیز مهارت خاصی نیاز دارد. نکته کلیدی این است که رو به عقب از اسکوتر برقی پیاده شوید. پیاده شدن رو به جلو باعث می شود که به جلوی پای خود فشار وارد کنید، که باعث می شود که اسکوتر به سمت جلو حرکت کرده و باعث شود به زمین بخورید.

البته ممکن است این سوال مطرح شود که چنین اتفاقی در حرکت رو به عقب نیز اتفاق می افتد، اما احتمال وقوع آن در این حالت بسیار کمتر است.

تبریک! حالا شما هر چیزی را که برای راندن یک اسکوتر برقی لازم است می دانید. شروع به تمرین کنید و مهارت های رانندگی اسکوتر برقی خود را به رخ همه بکشید!

خرید اسکوتربرقی

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

تمام اسکوترهای موجود در فروشگاه تهران اسکوتر دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و شما می‌توانید هنگام خرید اسکوتر برقی از ۷ روز خدمات تعویض نیز بهره‌مند شوید.

منبع: techadvisor