دوچرخه برقی تاشو: راه حلی برای ایراد اساسی دوچرخه های الکتریکی

دوچرخه برقی تاشو: راه حلی برای ایراد اساسی دوچرخه های الکتریکی

دوچرخه برقی تاشو

دوچرخه های برقی یک ترکیب هوشمندانه از دستگاه های ورزشی، وسایل حمل و نقل و تجهیزات مکانیکی هستند. اگر به شدت طرفدار دوچرخه سواری و ورزش با این وسیله شگفت انگیز هستید و در عین حال از مسیرهای شیب دار و خسته کننده بیزارید، می توانید از دوچرخه های برقی استفاده کنید. اما دوچرخه های برقی در عین ویژگی های مثبت خود، ممکن است به دلیل وزن و ابعاد بزرگ، قابلیت حمل و نقل نداشته باشند. در نتیجه شما در یک مسافرت تفریحی از این وسیله بی بهره خواهید ماند. اما با استفاده از یک دوچرخه برقی تاشو این مشکل نیز به خوبی حل خواهد شد!

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مزایا و معایب این وسیله جذاب و بسیار کاربردی بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با این محصول، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

دوچرخه برقی تاشو: پیشرفتی که کاربران انتظارش را داشتند

همان طور که اشاره کردیم، دوچرخه های برقی تاشو توانستند یکی از بزرگ ترین ایرادات مدل های نسل قبلی خود را حل کرده و به یک محصول قابل حمل تبدیل شوند. استفاده از مکانیک متفاوت باعث شده تا این دوچرخه ها به سادگی تا شده و قابل حمل به هر مکانی باشند. اما همانند هر محصول دیگری، این وسایل حمل و نقل نیز دارای برخی مزایا و معایب مربوط به خود هستند در ادامه قصد داریم تا به بررسی این موارد بپردازیم.

 

دوچرخه برقی تاشو میجیا

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع خرید دوچرخه برقی و بررسی نکات مهم پیش از خرید آن

مزایای دوچرخه برقی تاشو

پیش از هر چیزی، بررسی برخی از مهم ترین مزایای دوچرخه های الکتریکی تاشو و قابل حمل خالی از لطف نخواهد بود. این مزایا عبارتند از:

  • سازگاری با محیط زیست: دوچرخه های برقی تاشو در دسته لوازم الکتریکی قرار گرفته و بدون استفاده از سوخت های فسیلی می توانند شما را با یک نیروی محرکه حمل کنند. همانند یک دوچرخه معمولی، این محصولات نیز کاملاً سازگار با محیط زیست بوده و می توانند به عنوان یک راه حل مناسب برای جلوگیری از بحران گرمایش و آلودگی زمین به حساب آیند.
  • قابلیت حمل: استفاده از یک دوچرخه برقی تاشو در مسافرت های تفریحی و حتی کاری به سادگی امکان پذیر است. شما می توانید به سادگی این وسیله را از نقاط تعیین شده تا کرده و با کوچک ترین ابعاد ممکن حمل کنید. دوچرخه های برقی تاشو چه در صندوق عقب خودرو شما و چه در قسمت بار وسایل حمل و نقل عمومی، به سادگی قابل جا به جایی هستند.
  • یک ورزش ساده تر: اغلب افرادی که علاقه مند به دوچرخه سواری و حمل مسافت های داخل شهری با دوچرخه هستند، ممکن است به دلایلی مانند مسیرهایی با شیب تند و یا خستگی زودهنگام از این کار صرف نظر کنند. اما دوچرخه های الکتریکی به لطف بهره مندی از یک موتور محرکه برای کمک به حرکت کاربر، به خوبی این مشکل را رفع کرده اند. مدل تاشو این دوچرخه ها نیز از این ویژگی بهره می برد.
  • بدون نیاز به دریافت گواهی نامه: اغلب لوازم حمل و نقل نیاز به دریافت گواهی نامه های خاص خود دارند؛ حتی اگر این وسیله یک موتور برقی باشد، ممکن است بدون داشتن گواهی های لازم قادر به هدایت آن نباشید. اما دوچرخه های برقی با قابلیت تنظیم سرعت مجاز خود، بدون نیاز به دریافت هیچ گواهی نامه ای قابل هدایت و کنترل هستند. ( در حال حاضر در ایران دوچرخه برقی نیاز به گواهی نامه ندارد و این در حالی است که در سال ۹۸ پلیس راهور ناجا اعلام کرد که رانندگی موتور برقی نیاز به گواهی نامه دارد و شاید در آینده شاید نیاز داشتن گواهی نامه برای راندن دوچرخه برقی باشیم).

 

دوچرخه الکتریکی تاشو

معایب دوچرخه های الکتریکی تاشو

در کنار تمام این مزایا، دوچرخه های الکتریکی تاشو نسبت به مدل های ساده تر خود دارای برخی نقاط ضعف نیز هستند که در هنگام خرید باید به آنها نیز توجه کرد. در ادامه به برخی از نقاط ضعف این وسایل نقلیه اشاره می کنیم:

  • قیمت بالاتر نسبت به مدل های ساده: اغلب مدل های دوچرخه برقی تاشو قیمت بیشتری نسبت به مدل های ساده تر خود دارند. مکانیک متفاوت و استفاده از قطعات بیشتر در این دوچرخه ها باعث شده تا قیمت بیشتری نیز نسبت به مدل های ساده و غیر تاشو داشته باشند. با این حال قابلیت هایی که تاشو بودن این دوچرخه به وجود آورده، باعث شده تا علی رغم داشتن قیمت بالاتر، ارزش خرید خود را حفظ کند.
  • احتمال کاهش کیفیت: اگر دوچرخه شما از یک برند اصیل و مطمئن نباشد، این احتمال وجود خواهد داشت که با گذر زمان، کیفیت آن کاهش یابد. برای مثال ممکن است اتصالاتی که منجر به تا شدن دوچرخه می شوند، به مرور زمان کیفیت اولیه خود را از دست داده و حتی به صورت ناگهانی در هنگام حرکت خم شده و احتمال ایجاد خسارت جانی را برای کاربر خود ایجاد کنند.
  • هزینه بالای تعمیر و نگهداری: دوچرخه های برقی نیازمند تعمیرات و نگهداری های خاص خود هستند. برای مثال ممکن است پس از مدتی استفاده لازم باشد تا به موتور دوچرخه رسیدگی کرده و یا حتی پس از مدت طولانی، نیازمند تعویض باتری آن باشید. با توجه به قیمت بالای قطعات دوچرخه های برقی، توصیه می کنیم تا از محصولات برندهای مطرح و معتبری استفاده کنید. هرچند که در نگاه اول ممکن است هزینه خرید یک محصول از برند معتبر بیشتر از سایر برندهای ناشناخته باشد، اما مطمئن باشید که پرداختن قیمتی کمتر، در آینده نزدیک هزینه های بسیار بیشتری بر روی دوش شما خواهد گذاشت.

راهنمای جامع خرید دوچرخه برقی و بررسی نکات مهم پیش از خرید آن

دوچرخه برقی تاشو میجیا شیائومی: یک شگفتی برای کاربران

تا به این قسمت از مقاله به بررسی مزایا و معایب دوچرخه های الکتریکی تاشو پرداختیم. همان طور که مشاهده کردید، انتخاب یک محصول مناسب می تواند به اندازه زیادی از معایب آن بکاهند. یکی از بهترین گزینه های خرید دوچرخه برقی تاشو در میان سایر محصولات موجود در بازار، دوچرخه میجیا محصول شرکت نام آشنای شیائومی است. اگر به دنبال خرید یک مدل با کیفیت از این وسایل حمل و نقل اختصاصی هستید، می توانید به این محصول اعتماد کنید.

در ادامه قصد داریم تا به بررسی برخی از ویژگی های خارق العاده این محصول پرداخته و جزئیات بیشتری از آن را مورد بررسی قرار دهیم.

دوچرخه برقی تاشو شیائومی

بیشتر بخوانید: دوچرخه برقی تاشو، محصولی جدید و فوق العاده شیائومی

قابلیت حرکت هیبریدی

همان طور که می دانید، موتورهای دوچرخه برقی به گونه ای طراحی شده اند که در شرایط دشوار به کمک کاربر آمده و یک نیروی حرکتی کمکی ایجاد کنند. در برخی از مدل های دوچرخه الکتریکی، کاربر باید به صورت دستی اقدام به روشن کردن موتور الکتریکی وسیله کند. اما در دوچرخه برقی تاشو میجیا شیائومی این عمل به صورت اتوماتیک و کاملاً هوشمند انجام خواهد گرفت. به عبارت دیگر، دستگاه با استفاده از سنسورهای هوشمند و کاربردی می تواند میزان نیروی مورد نیاز شما را تخمین زده و آن را تأمین کند.

البته در صورت نیاز می توانید تنظیم اتوماتیک نیرو را غیرفعال کرده و به صورت دستی تنظیم کنید. اما اگر ترجیح می دهید تا در هنگام حرکت در هنگام خستگی و یا پیمودن مسیرهای شیب دار، یک نیروی اضافی شما را به سمت جلو هدایت کند، قابلیت حرکت هیبریدی این دوچرخه می تواند برایتان یک گزینه محبوب و کاربردی باشد.

دوچرخه تاشو الکتریکی میجیا با استفاده از سنسورهای گشتاور می تواند قدرت پدال زدن شما را محاسبه کرده و دقیقاً به مقدار مورد نیاز، انرژی حرکتی را با استفاده از موتور تأمین کند. این روش به اصطلاح روش اندازه گیری گشتاور (TMM) نام دارد.

پیمایش طولانی با یک بار شارژ

دوچرخه تاشو برقی میجیا می تواند به عنوان یک دوچرخه عادی و با استفاده از روش کلاسیک پدال زدن، شما را تا مسافت نامحدودی حمل کند! اما اگر نگران اتمام باتری و یا توان کم آن در حرکت هستید، باید به این نکته اشاره کنیم که نگرانی شما کاملاً بی مورد است! این دوچرخه به لطف بهره مندی از باتری های سلولی ۲۹۰۰ میلی آمپر در ساعت خود توانایی شگفت انگیزی در شارژ دهی را ارائه می کند. این باتری ها از جنس یون لیتیوم و محصول شرکت پاناسونیک ژاپن هستند.

شما می توانید با یک بار شارژ کامل، تا مسافت خارق العاده ۴۵ کیلومتری از قدرت موتور این دستگاه استفاده کنید. در نتیجه این وسیله به سادگی می تواند نیازهای شما برای حمل و نقل در محیط های داخل شهری را فراهم کند.

صفحه نمایش برای ارائه اطلاعات کاربردی

دوچرخه الکتریکی تاشو میجیا دارای یک صفحه نمایش و سیستم کامپیوتر داخلی است که اطلاعات بسیار مفیدی را برای کاربران خود و به خصوص ورزشکاران ارائه می دهد. با استفاده از این صفحه نمایش می توانید اطلاعات بسیار مفید و کاربردی از فعالیت خود را به دست آورید. این صفحه نمایش با استفاده از سنسورهای دوچرخه اطلاعاتی نظیر میزان مسافت طی شده، سرعت حرکت دستگاه، میزان کالری سوزانده شده و اطلاعات مفید مشابه دیگری را در اختیار شما قرار می دهد.

دارای حالت های مختلف برای شرایط و نیازهای متنوع

یکی از مهم ترین ویژگی های دوچرخه برقی تاشو شیائومی، بهره مندی از حالت های مختلف و قابل تنظیم برای شرایط متفاوت است. شما می توانید با توجه به شرایط فیزیکی، مسیر حرکت و سایر عوامل، حالت مورد نظر خود را تنظیم کنید. این چهار حالت به صورت زیر قابل تنظیم هستند:

  • مدل تناسب اندام: اگر قصد دارید تا حداکثر میزان کالری ممکن را با دوچرخه برقی تاشو خود بسوزانید، این حالت می تواند گزینه ایده آل برای شما باشد! در مدل تناسب اندام، خبری از برق و جریان محرک کمکی برای دوچرخه سوار نخواهد بود. در نتیجه حرکت وسیله تنها و تنها به توان عضلات و پاهای شما بستگی دارد. با توجه به عدم استفاده از نیروی کمکی، توان مورد نیاز برای حرکت دوچرخه از جانب کاربر نیز افزایش خواهد یافت.
  • مدل اکونومیک: اگر مسیر حرکت شما دارای شیب های متعادلی است ( و البته اگر قصد ورزش کامل و تناسب اندام را ندارید)، می توانید از حالت اقتصادی یا اکونومیک دوچرخه برقی شیائومی استفاده کنید. در این حالت موتور دوچرخه حدود ۵۰ درصد از توان خود را در اختیار شما قرار خواهد داد. حالت اقتصادی با صرفه جویی در استفاده از توان باتری، می تواند طول عمر باتری را افزایش داده و مدت زمان بیشتری به ارائه سرویس برای کاربر بپردازد. این حالت، یک گزینه ایده آل برای مسافت های شهری با شیب ملایم است.
  • حالت متعادل: در این حالت، نیروی محرکه باتری و موتور دوچرخه با نیروی فیزیکی کاربر برابر خواهد بود. به عبارت دیگر، به همان اندازه ای که کاربر بر روی پدال دوچرخه انرژی وارد می کند، موتور دوچرخه نیز نیرو خواهد داد. در نتیجه میزان حرکت و انرژی وارد شده بر روی دوچرخه دو برابر فشاری خواهد بود که کاربر وارد می کند. این حالت نوع پیشرفته تری نسبت به حالت اکونومیک بوده و برای افراد دوچرخه سواری که نیاز به توان بیشتری دارند، مناسب است.
  • حالت پیشرفته: حالت پیشرفته حداکثر میزان توان موتور دوچرخه برقی تاشو شیائومی را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد. در این حالت، نیروی وارد شده از طرف موتور حدود ۱۵۰ درصد ( یک و نیم برابر ) بیشتر از نیرویی است که کاربر به پدال وارد می کند. اگر قصد پیمودن مسیرهایی با شیب تند را داشته و یا ترجیح می دهید تا از دوچرخه سواری با حداکثر سرعت ممکن لذت ببرید، حالت پیشرفته می تواند نیازهای شما را به خوبی برآورده کند. البته باید در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از حالت پیشرفته دوچرخه برقی، طول عمر باتری و میزان شارژ دهی آن کاهش خواهد یافت. به عبارت دیگر باتری دوچرخه شما در این حالت زودتر تخلیه خواهد شد.

اطلاعات بیشتر و خرید دوچرخه برقی الکتریکی میجیا شیائومی

یک وسیله همیشه همراه

در این مقاله به بررسی ویژگی های یک دوچرخه برقی تاشو پرداختیم و در ادامه نگاهی به یکی از بهترین محصولات این حوزه داشتیم. همان طور که مشاهده کردید، دوچرخه های الکتریکی تاشو با اصلاح یکی از بزرگ ترین نقاط ضعف مدل های عادی خود، توانستند محبوبیت بسیاری به دست آورند. اگر شما نیز اهل گردش و دوچرخه سواری هستید، توصیه می کنیم تا با استفاده از چنین محصولی، تجربه خود از لذت دوچرخه سواری را چند پله ارتقا دهید!

در صورت نیاز به مشاوره و خرید انواع اسکوتر و دوچرخه های برقی، فروشگاه تهران اسکوتر با سال ها تجربه در این حوزه در خدمت شما خواهد بود. تنها کافی است تا از طریق پل های ارتباطی وب سایت، با ما در تماس باشید.