دنیای ما دنیایی است که بطور حتم از تکامل فناوری و تکنولوژی خود و تاثیرات آن بر جهان پیرامونش به خود می‌بالد. درست از زمان عصر حجر ما به هر طریق ممکن به دنبال بالا بردن سطح زندگی و ایجاد تغییر در طرز فکر و روش زندگی‌مان بوده‌ایم. اگر فناوری عصر جدید را تجربه نکرده بودیم، مثلاً برخی از روش‌های خلاقانه و نوآورانه‌ی حمل و نقل و مسافرت نبود- در این‌صورت به راحتی می‌شد گفت که ما حتی به درد زندگی برروی زمین هم نمی خوریم!  با این حال برخی از نیازهای اولیه‌ی ما، هنوز هم باقی است- مثل نیاز ما به غذا، سرپناه و نیاز به جابجایی و صد البته نیاز به وسیله‌های حمل و نقل. از آنجایی‌ که معیارهای بعدی ما عامل مخربی برای ادامه‌ی حیات است، اقدامات نوین و مداومی هستند که بطور کلی زندگی ما را زیر و رو می‌کنند و در جهت بهبود آن تلاش می‌کنند. از این اقدامات نوین می‌توان به فناوری اسکوتر خود بالانس اشاره کرد، که بی شک یک فناوری مدرن و دوست‌دار محیط زیست، مفرح و ورزشی به حساب می‌آید.

تکنولوژی حفظ تعادل فردی در فناوری اسکوتر خود بالانس

Segway یکی از پیشگامان این تکنولوژی است که از مزایای استفاده از این فناوری در تولیداتش اطلاع رسانی کرده است. این امکان به دستگاه نوعی کیفیت حیاتی می‌دهد تا راننده بتواند تعادل خود را حفظ کرده و قدرت مانور و تحرک داشته باشد.

اغلب این اسکوترهای خود بالانس، روی یک سکو ساخته شده اند که دارای دو چرخ متصل به پایه هستند. این اسکوترهای خود بالانس توسط یک موتور برقی کار می‌کنند که آن‌ هم به یک باتری متصل است. راننده پای خود را محکم و بطور ثابت روی تخته‌ی اسکوتر می‌گذارد، این کار قبل از شروع حرکت بطرف جلو انجام می‌پذیرد. فناوری اسکوتر خود بالانس بگونه‌ای طراحی شده که بتواند به صورت هوشمند عمل کند  و در مواقع کمبود باتری سرعت وسیله را کم کرده و در نهایت منجر به توقف آن شود.

سنسورهای ژیروسکوپ یا گردش نمایی در سیستم فناوری اسکوتر خود بالانس تعبیه شده  که با برنامه‌ریزی و هوشمندی، درست در قسمت زیری تخته‌ی اصلی اسکوتر خود بالانس قرار گرفته‌اند. این‌ها سنسورهای فشار هستند که در واقع عامل ارتباطی بین راننده‌ی وسیله ی نقلیه و دستگاه به حساب می‌آیند. توسط این سنسورها دستگاه اسکوتر خود بالانس می‌تواند فشارهای مختلف پا را دریافت کند و بر اساس آنها مانورها و حرکت‌های دستگاه را تغییر دهد.

با فناوری خود بالانس، وسیله‌ی نقلیه یا همان اسکوتر خود بالانس قادر است به درستی و بی عیب و نقص کار کند و حتی می‌تواند به عنوان یک ویژگی امنیتی هم عمل کند تا به راننده کمک کند تا جسارت خود را در هنگام عدم ثبات و لرزش دستگاه  حفظ کند- این عمل امنیتی توسط زنگ زدن و یا یک صدای بوق کار می‌کند.

سیستم خود بالانس نقش بسیار مهمی در این میان ایفا می‌کند، این سیستم مطابق  بر اساس اصول بدن انسان عمل می‌کند. برای مثال، وقتی ما خودمان را به جلو خم می‌کنیم، زمین نمی‌خوریم، دلیل این اتفاق این است که مغز ما در همان حالت خم شدن به جلو، کار کنترل و حفظ تعادل بدن‌مان را هم انجام می‌دهد. مغز به ما کمک می‌کند تا بفهمیم چقدر توانایی مدیریت حفظ تعادل و راندن را بطور همزمان داریم. سیستم فناوری اسکوتر خود بالانس فرآیند حفظ تعادل و رانندگی را در کنار هم و به آسانی و امنیت فراهم می‌کند. در واقع مهمترین نکته در هنگام راندن اسکوتر خود بالانس توانایی حفظ تعادل و کنترل وسیله‌ی نقلیه می‌باشد

سیستم فناوری اسکوتر خود بالانس همچنین به ما در مورد چگونگی شروع و خاتمه‌ی حرکت با این وسیله‌ی نقلیه کمک می‌کند. این سیستم با استفاده از فاصله‌ی اولیه‌ی مابین پاها به حرکت وسیله به جلو و ادامه‌ی آن کمک می‌کند و از طریق سنسورهای موجود باعث شتاب گیری اسکوتر خود بالانس می‌شود. شبیه به همین اتفاق موقع کم کردن سرعت توسط راننده هم رخ می‌دهد، سیستم فناوری اسکوتر خود بالانس با آوردن فشار بر روی توپ موجود در پایه، باعث کم شدن شتاب دستگاه و همین‌طور ایستادن اسکوتر خود بالانس می‌شود.

سیستم خود بالانس موجود در اسکوترها در واقع یک تور امنیتی برای این خودروها است که  در عین حال به راننده کمک می‌کند تا سرعت بهینه‌ی خود را در هر پیچی حفظ کند. این سیستم مانع مصرف انرژی  بیش از اندازه‌ی دستگاه می‌گردد و همچنین ریسک و خطر سایش و پاره شدن را هم  کاهش می‌دهد. از کارهای مهم دیگر سیستم خود بالانس حفظ امنیت راننده و جلوگیری از آسیب دیدن او می‌باشد.

فناوری اسکوتر خود بالانس

نکات مثبت درباره‌ی سیستم فناوری اسکوتر خود بالانس

یادگیری بکار بردن این خودرو یا همان اسکوتر خود بالانس کار آسانی است، برای اینکه از اصول و قوانین ساده‌ای در ساخت و طراحی آن استفاده شده است. این سیستم به راننده این امکان را می‌دهد تا بتواند تشخیص دهد چقدر فشار لازم است تا شتاب مناسب و لازم گرفته شود.

سنسورها با ایجاد چرخش‌های تند و تیز بهنگام ناهمواری زمین به سیستم خود بالانس کمک می‌کنند تا لرزش‌ها و خطر افتادن را کمتر کند.

از طریق یکی از همین سیستم‌های فناوری اسکوترهای خود بالانس، راننده‌ی اسکوتر قادر است با سیستم خودکارِ خودرو در ارتباط باشد و به این ترتیب می‌تواند کارایی و اصول اولیه‌ی کار با این وسیله‌ی نقلیه را بهتر یاد بگیرد.

سیستم امنیتی اسکوتر خود بالانس بی‌نظیر است، زیرا امکان کنترل و مدیریت کامل رانندگی را به فرد می‌دهد.

استفاده از اسکوتر خود بالانس بهترین راه بهبود قدرت حفظ تعادل و چابکی شما در کنترل وسیله‌ی نقلیه‌تان است.

چه کسی می‌توانست تصور کند که روزی بدن ما مرکز فعالیت موج‌های مغزمان قرار خواهد گرفت تا بتواند به این ترتیب رفت و آمد آسانی را تجربه کند؟ بله، این‌طور به نظر می‌رسد که دنیای ما در حال رشد و پیشرفت است و فناوری هوشمندی مانند فناوری اسکوتر خود بالانس در حال ایجاد دستگاه‌ها و ماشین‌های بهتر و پیشرفته‌تری برای بهبود بخشیدن به سیستم حمل و نقل جدید است. سیستم حمل و نقلی ارزان، آسان، سبک و دوست‌دار محیط زیست. اینطور به‌ نظر می‌رسد که باید منتظر تغییرات بزرگ و مهمی در صنعت حمل و نقل بود.

وب‌سایت تهران اسکوتر افتخار دارد که انواع اسکوتر برقی هوشمند و هاوربردها را با کیفیت بالا و قیمت مناسب را برای مشتریان تهیه کند. ما از سال ۱۳۹۰ شروع به فعالیت کرده‌ایم و به عنوان اولین شرکت واردکننده و فروشنده تخصصی اسکوتر در ایران، توانسته‌ایم رضایت مشتریان خود را جلب کنیم.

از معروف‌ترین مدل‌های پرفروش اسکوتر برقی‌ هوشمند می‌توانیم به مارک‌های اسکوتر اسمارت بالانس ویل، نیوپاور و اف اسپید نام ببریم که هر سه مدل جز محصولات پر فروش در فروشگاه تهران اسکوتر می‌باشند.

تمام اسکوترهای موجود در فروشگاه تهران اسکوتر دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و شما می‌توانید از ۷ روز خدمات تعویض نیز بهره‌مند شوید.

شما با خیال راحت می‌توانید از مجموعه‌های موجود اسکوتر مورد نیاز و مناسب خود را انتخاب کنید و با کمترین قیمت، بالاترین کیفیت آن را دریافت کنید. مشتریانی که این محصول را از فروشگاه تهران اسکوتر تهیه کرده‌اند، رضایت بالایی را داشته‌اند و با بازخورد نظرات‌شان به ما در بهبود کیفیت فروش و خدمات کمک می‌کنند.

منبع: theselfbalancingscooters.com