راهنمای جامع دلایل چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر برقی و نحوه برطرف کردن آن

راهنمای جامع دلایل چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر برقی و نحوه برطرف کردن آن

مهندسانی که مدارهای الکتریکی و حسگرهای داخلی اسکوتر برقی را طراحی کرده ‌اند، یک سیستم عیب ‌یابی منحصر به فرد طراحی کرده ‌اند که دارای یک چراغ چشمک زن قرمز است که در وسط اسکوتر برقی قرار دارد. این چراغ قرمز چشمک زن ( که در بالای چراغ نشانگر یا موقعیت R20 قرار گرفته است) بسته به نوع مشکل به وجود آمده،  با یک ترتیب خاصی چشمک می‌ زند. بنابراین به تعمیرکار این امکان را می ‌دهد که به سادگی مشکل را تشخیص داده و آن را برطرف کند. قبل از هر گونه اقدامی برای برطرف کردن چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر برقی شما باید حسگرهای اسکوتر برقی را ریستارت کنید. با این کار حسگرها ریستارت شده و پدهای قرارگیری پا مجدداً با سطح زمین همتراز خواهند شد.

ممکن است هنگام بروز مشکل، چراغ قرمز اسکوتر برقی از ۱ بار تا ۹ بار اقدام به چشمک زدن کند، که هر کدام از آنها معانی مختلفی دارد. در این نوشته به صورت کامل و مفصل اقدام به بررسی تعداد چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر برقی می کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

نحوه برطرف کردن چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر برقی

اگر مشاهده می‌ کنید که به محض روشن کردن اسکوتر برقی، چراغ قرمز مرکزی اسکوتر برقی شروع به چشمک زدن می‌ کند، این بدین معنی است که اسکوتر برقی دارای مشکلی است که باید هر چه سریع تر برطرف شود. چراغ قرمزی که نشان دهنده وجود مشکل در سیستم است دایره ‌ای شکل است، در حالی که چراغ قرمزی که نشان دهنده کمبود باطری است، به شکل یک باطری است.

این مطلب به عنوان یک مطلب تخصصی تلقی می شود و در صورتی که آشنایی چندانی با مدارهای الکتریکی و بورد ندارید، توصیه می شود تا زمان زیادی را صرف مطالعه این نوشته نکنید و در صورت نیاز به یک کارشناس متخصص مراجعه کنید.

البته همان گونه که در نوشته های قبلی هم بیان کردیم، مباحثی که با هدف آشنایی با ساختار اسکوتر برقی و تعمیر آنها در سایت تهران اسکوتر تهیه و توضیح می شود، بیشتر با هدف آشنایی شما با این مباحث است و توصیه می شود با توجه به اینکه اسکوترهای برقی ساختار پیچیده و البته حساسی دارند، در صورت بروز مشکل و دریافت نتیجه بهتر، به کارشناسان و تعمیرکاران خبره این حوزه مراجعه کنید.

یک بار چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر برقی – قطع بودن اتصالات/ نیاز به تعویض مادربورد

مشکل: اگر چراغ قرمز یک بار چشمک بزند عموماً بدین معنی است که در جایی در داخل اسکوتر برقی یکی از اتصالات قطع شده است.

علت: بخش کوتاه جریان خاموش با خطا مواجه می‌ شود ( آمپلی فایر عملیاتی SD06، ولتاژ پین ‌های ۱ تا ۷ برابر با ۸/۱ ولت، ولتاژ پین ۸ برابر با ۲/۳ ولت)

راه حل شماره ۱: توصیه می ‌شود که تمام اتصالات را قطع کرده و مجدداً وصل کنید، هر چیزی را که ممکن است شل شده باشد را چک کنید. اتصالات اصلی که باید بر روی آنها تمرکز کنید آنهایی هستند که از مادربورد اسکوتر برقی خارج شده و به سایر بخش‌ های اسکوتر برقی متصل می‌ شوند. سیم‌ هایی که از حسگرهای ژیروسکوپ به چراغ‌ های LED متصل می ‌شوند تاثیری بر عملکرد دستگاه ندارند.

راه حل شماره ۲: اگر قطع کردن اتصالات و وصل کردن مجدد آنها موثر نبود، توصیه می ‌شود که یک مادربورد جایگزین خریداری کرده و مدارهای اسکوتر برقی خود را تعویض کنید.

یک بار چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر برقی

دو بار چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر برقی – حسگرها را تعویض کنید.

در صورتی که چشمک زدن چراغ اسکوتر برقی شما ۲ بار باشد، در این حالت بهتر است تا حسگرهای اسکوتر برقی را تعویض کنید، چون مشکلی در مدار داخلی اسکوتر برقی به وجود آمده است.

مشکل: زمانی که چراغ قرمز دوبار چشمک بزند بدین معنی است مشکلی در مدار داخلی اسکوتر برقی وجود دارد. این مشکل همچنین  با شرایطی همراه است که اسکوتر برقی تعادل خود را  نمی‌ تواند حفظ کند. زمانی که اسکوتر برقی ۲۰درجه کج شود درحالی که پدهای قرار گیری پا فعال شده باشند، اسکوتر برقی شروع به بوق ممتد خواهد کرد.

دلیل: بخش بلند جریان خاموش در نزدیکی سیم آبی با مشکل مواجه شده است ( آمپلی فایر عملیاتی SD06، ولتاژ پین ‌های ۱ تا ۷ برابر با ۸/۱ ولت، ولتاژ پین هشت برابر با ۲/۳ ولت)

راه حل: مشکل در مدار داخلی غیر قابل برطرف شدن است. بنابراین توصیه می ‌شود که کیت مدار داخلی جدیدی خریداری کرده و مدارهای داخلی را با قطعات نو تعویض کنید.

دو بار چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر

سه بار چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر برقی – حسگرهای اسکوتر برقی خود را تعویض کنید

مشکل: چراغ قرمز اسکوتر برقی زمانی سه بار چشمک می ‌زند که مشکلی در مدار داخلی وجود داشته باشد. علاوه بر سه بار چشمک زدن، اسکوتر برقی قادر نخواهد بود که تعادل خود را خفظ کند و زمانی که ۲۰ درجه کج شود در شرایطی که پدهای قرار گیری پا فعال باشند، شروع به بوق ممتد خواهد کرد.

دلیل: جریان خاموش مادربورد با مشکل مواجه شده است.

راه حل: مشکل در مدار داخلی غیر قابل برطرف شدن است. بنابراین توصیه می‌ شود که کیت مدار داخلی جدیدی خریداری کرده و مدارهای داخلی را با قطعات نو تعویض کنید.

سه بار چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر

چهار بار چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر برقی – موتور را تعویض کنید.

هنگامی که چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر برقی ۴ بار است، مشکل از مادربور است و سبب عدم حفظ تعادل اسکوتر برقی می شود.

مشکل: چراغ قرمز اسکوتر برقی زمانی چهار بار چشمک می ‌زند که در موتوری که در سمت مادربورد قرار دارد مشکلی وجود داشته باشد. این مشکل با شرایطی همراه است که یک یا هر دو سمت اسکوتر برقی قادر به حفظ تعادل نباشند

دلیل: بخش کوتاه خط اصلی با مشکل مواجه شده است. در آنجا می‌ تواند مشکلی در پین وجود داشته باشد که خط اصلی را بین مادربورد و موتور قطع کند. سیم ‌های موتور پیچ خورده باشند یا مشکلی در مدار الکتریکی موتور وجود داشته باشد.

راه حل: موتوری که در سمت مادربورد قرار دارد نیاز به تعویض دارد. توصیه می ‌شود که موتور جدیدی خریداری کرده و با موتوری که در سمت مادربورد قرار دارد تعویض کنید.. موتورها به صورت کاملاً سرهم بندی شده و در داخل یک چرخ جدید به فروش می‌ رسند.

چهار بار چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر

پنج بار چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر برقی – موتور را تعویض کنید.

مشکل: چراغ قرمز اسکوتر برقی زمانی پنج بار چشمک می ‌زند که در موتوری که در سمت باطری قرار دارد مشکلی وجود داشته باشد. این مشکل با شرایطی همراه است که یک یا هر دو سمت اسکوتر برقی قادر به حفظ تعادل نباشند.

دلیل: بخش بلند خط اصلی با مشکل مواجه شده است. مشکلی  در پین می ‌تواند وجود داشته باشد که خط اصلی را بین مادربورد و موتور قطع کند. سیم‌ های موتور پیچ خورده باشند یا مشکلی در مدار الکتریکی موتور وجود داشته باشد.

راه حل: موتور سمت باطری ( که در داخل باطری قرار گرفته است) نیاز به تعویض دارد. توصیه می ‌شود که موتور جدیدی خریداری کرده و با موتوری که در سمت مادربورد قرار دارد تعویض کنید. موتورهای به صورت کاملاً سرهم بندی شده و دراخل یک چرخ جدید به فروش می‌ رسند.

پنج بار چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر

شش بار چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر برقی – باطری را تعویض کنید.

مشکل: زمانی که چراغ قرمز اسکوتر برقی شش بار چشمک بزند نشان دهنده این است که مشکلی در باطری اسکوتر برقی وجود دارد.

دلیل: ولتاژ باطری کاهش یافته است، یا سیستم کنترل باطری/ مدار محافظ باطری با مشکل مواجه شده است.

راه حل: توصیه می‌ شود که باطری جدیدی خریداری کنید. مطمئن ‌ترین باطری ‌های اسکوتر برقی، باطری ‌های سیاه رنگ هستند که با استفاده از سل‌ های باطری تولید شرکت سامسونگ تولید شده اند.

شش بار چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر

هفت بار چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر برقی – ژیروسکوپ را تعویض کنید.

مشکل: زمانی که چراغ قرمز اسکوتر برقی هفت بار چشمک بزند، بدین معنی است که ژیروسکوپ اسکوتر برقی شما با مشکل مواجه شده است.

دلیل: مشکلی در ژیروسکوپی که در سمت باطری اسکوتر برقی قرار دارد ایجاد شده است که می‌ تواند ناشی از مشکلی در پین، اتصال ضعیف رابط ‌ها یا شل شدن سوکت ‌ها باشد.

راه حل: در کنار اینکه ژیروسکوپ جدیدی خریداری می ‌کنید، توصیه می ‌شود که یک کیت کامل مدار الکتریکی را نیز خریداری کنید. توجه داشته باشید که برند، مدل و ولتاژ ژیروسکوپ جدید با مدل اسکوتر برقی شما سازگار باشد.

هفت بار چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر

هشت بار چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر برقی – ژیروسکوپ را تعویض کنید.

مشکل: زمانی که چراغ قرمز اسکوتر برقی هشت بار چشمک بزند بدین معنی است که ژیروسکوپ اسکوتر برقی شما با مشکل مواجه شده است و علت آن اشکال در پین است.

دلیل: مشکلی در ژیروسکوپی که در سمت مادربورد اسکوتر برقی قرار دارد ایجاد شده است که می ‌تواند ناشی از مشکلی در پین، اتصال ضعیف رابط ‌ها یا شل شدن سوکت‌ ها باشد.

راه حل: در کنار اینکه ژیروسکوپ جدیدی خریداری می ‌کنید، توصیه م ی‌شود که یک کیت کامل مدار الکتریکی را نیز خریداری کنید. توجه داشته باشید که برند، مدل و ولتاژ ژیروسکوپ جدید با مدل اسکوتر برقی شما سازگار باشد.

هشت بار چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر

چراغ قرمز بر روی مادربورد نه بار چشمک می ‌زند.

مشکل: چراغ قرمز روی مادربورد نه بار چشمک می ‌زند، و ممکن است با سایر مشکلات همراه بوده یا اینکه مشکل دیگری در اسکوتر برقی مشاهده نشود.

دلیل: این چشمک زدن اسرار آمیز  تنها زمانی مشاهده می ‌شود که اسکوتر برقی به صورت سروته روشن شود. این نشانگر این است که باید یک تعمیرکار اسکوتر برقی را بررسی کند در حالی که خودمان متوجه مشکل اسکوتر برقی نمی ‌شویم.

راه حل: نیاز به هیچ راه حلی نیست.

می‌توانید این ویدئو را در مورد نه بار چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر برقی مشاهده کند.

در شرایطی اقتصاد حاکم بر جامعه، خرید وسایلی مانند اسکوتر برقی که به عنوان یک کالای پر هزینه به حساب می آید، مشکل است. بنابراین علاوه بر اینکه باید سعی کنید تا از فروشگاه های معتبری محصولات با کیفیت و اورجینال را تهیه کنید. دریافت گواهی نامه و ضمانت نامه های مربوط به کالا از طرف فروشنده حق طبیعی شما است و بهتر است از فروشگاه های فیزیکی یا اینترنتی معتبری محصولات خود را تهیه کنید.

تمام محصولات موجود در فروشگاه تهران اسکوتر دارای گارانتی پارسیان اسکوتر است و هنگام خرید همکاران ما گواهی اصالت و اورجینال بودن محصولات را به شما ارائه خواهند داد.

کافی است قیمت محصول مورد نظر خودتان را با سایر فروشگاه‌ های اینترنتی مانند دیجی کالا مقایسه کنید، تا شاهد تفاوت قیمت آن شوید.

ما از سال ۱۳۹۰ به عنوان اولین وارد کننده، اقدام به فروش محصولات اورجینال کرده ایم. از معروف ترین مدل های پر فروش اسکوتر برقی ها می توانیم به مارک های اسمارت بالانس ویل، نیوپاور و اف اسپید نام ببریم که هر سه مدل جز محصولات پر فروش در فروشگاه تهران اسکوتر می باشد.

سایر مقاله های مربوط به تعمیر اسکوتر برقی

آموزش تعمیر اسکوتر برقی ( ۱۲ مشکل و راه حل رایج)

در این نوشته مشکلاتی مانند موارد زیر بررسی شده است.

خطای چراغ قرمز اسکوتر برقی

روشن نشدن اسکوتر برقی

کار نکردن اسکوتر برقی

مشکلات مربوط به شارژ اسکوتر برقی

روشن نشدن چراغ های اسکوتر برقی

علت شارژ نشدن اسکوتر برقی چیست و برای رفع آن چه باید کرد؟

در این مقاله نیز به صورت کامل اقدام به بررسی مشکلات مربوط به عدم شارژ نشدن اسکوتر برقی اشاره شده است و راه کارهای آنها نیز بیان شده است.

منبع:

streetsaw