چگونه حسگرهای ژیروسکوپ اسکوتر برقی را عوض کنیم؟

ژیروسکوپ اسکوتر برقی

آیا تا به حال اسکوتر برقی تان خراب شده است؟ آیا می‌ خواهید نحوه تعویض حسگر ژیروسکوپ اسکوتر برقی را بدانید و دوباره با آن رانندگی کنید؟ اگر چنین است آدرس را درست آمده اید. ما قصد داریم دقیقاً به شما نشان دهیم که چگونه ژیروسکوپ اسکوتر برقی خود را نصب کنید.

مدت زمان تخمینی برای تعمیر ژیروسکوپ اسکوتر برقی

۲۰ دقیقه

ابزار مورد نیاز

پیچ گوشتی یا یک دریل

یک جعبه برای قرار دادن اسکوتر برقی

تعویض حسگر ژیروسکوپ اسکوتر برقی کار بسیار ساده ای است و دلیلی برای ترسیدن از انجام این کار وجود ندارد. امروزه اسکوترهای برقی در انواع مدل ‌ها، اندازه‌ ها و انواع مختلفی در بازار موجود هستند. بنابراین ما قصد داریم تا جایی که ممکن است این روش را به بسیاری از مدل‌ های معروف اسکوتر برقی تعمیم دهیم.

گام اول

شما باید یک محل مناسب برای کار بر روی اسکوتر برقی خود در نظر بگیرید. ما توصیه می‌ کنیم از جعبه اسکوتر برقی خود استفاده کنید. اسکوتر برقی را به صورت سر و ته در داخل جعبه قرار دهید به طوری که پشت آن رو به شما باشد.

اگر جعبه در اختیار ندارید کف اتاق نیز محل مناسبی است. البته باید مراقب باشید اسکوتر برقی تان در حین تعمیر خراش برنداشته و یا تکان نخورد.

بیشتر بخوانید:  چگونه می توانید خودتان اسکوتر برقی را تعمیر کنید؟ (۱۲ مشکل و راه حل رایج)

گام دوم

پس از قرار دادن اسکوتر برقی به صورت سر و ته و بر روی یک سطح محکم، شما به یک پیچ گوشتی نیاز خواهید داشت. بهتر است پیچ گوشتی از نوع چهارسو باشد. پیچ گوشتی را برداشته و تمام پیچ‌ های زیر اسکوتر را به جز سمتی که پورت شارژر در آن قرار دارد را باز کنید.

زمانی که تمام پیچ ‌ها را باز کردید، تمام سیم ‌ها را از قاب پلاستیکی زیرین باز کرده و از مدار اصلی جدا کرده و قاب پلاستیکی را بردارید. این کار مانع از آن خواهد شد که تمام پیچ ‌ها را گم کرده یا از پراکنده شدن آنها جلوگیری می‌ کند.

 

ژیرسکوپ اسکوتر برقی

گام سوم

باطری باید در آن قسمتی باشد که باز کرده ‌اید. باطری دارای یک درگاه ورودی زرد رنگ است که از طریق بخش مرکزی اسکوتر برقی به مادربورد متصل شده است.

باطری را مدار خارج کنید

گام چهارم

اگر قصد تعویض ژیروسکوپی که در سمت باطری قرار دارد را دارید، نیازی به باز کردن قاب سمت دیگر اسکوتر نیست. اگر می‌ خواهید ژیروسکوپ آن سمت را تعویض کنید، آن سمت را نیز باز کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش جامع و کامل اسکوتر برقی: هر آنچه که باید در مورد اسکوتر برقی بدانید.

گام پنجم

در سمتی که قصد تعویض ژیروسکوپ آن را دارید، تمام اتصالات حسگر ژیروسکوپ اسکوتر برقی را باز کنید. معمولاً سه درگاه اتصال وجود دارد. اگر اسکوتر برقی شما امکانات بیشتری نظیر چراغ ‌های LED دارد، ممکن اتصالات اضافی وجود داشته باشد که باید باز کنید.

توجه: گاهی اواقت چند سیم در زیر محفظه نگهدارنده باطری وجود دارد. ممکن است لازم باشد ۴ پیچ موجود در اطراف باطری را باز کنید تا بتوانید این مجموعه سیم را آزاد کرده و بتوانید از مدار قطع کنید.

گام ششم

زمانی که تمام اتصالاتی را که به ژیروسکوپ وصل شده ‌اند را باز کردید، مجدداً پیچ گوشتی را بردارید. ۴  پیچ موجود در بالای حسگر ژیروسکوپ اسکوتر برقی را باز کرده و حسگر را بردارید.

گام هفتم

پس از برداشتن ژیروسکوپ قدیمی، ژیروسکوپ جدید را با ژیروسکوپ قدیمی مقایسه کنید، تا مطمئن شوید ژیروسکوپ درستی را انتخاب کرده ‌اید. موارد بسیاری بوده است که درگاه ‌های ورودی ژیروسکوپ ‌ها دارای اندازه متفاوتی بوده و ژیروسکوپ در دستگاه قرار نمی ‌گیرد. بنابراین باید مطمئن شوید که ژیروسکوپ درستی خریداری کرده ‌اید.

گام هشتم

زمانی که مطمئن شدید درگاه‌ های ورودی ژیروسکوپ اسکوتر برقی متناسب با اسکوتر شما است، ژیروسکوپ را در جای خود قرار دهید.

نکته مهم: مطمئن شوید که حسگر ژیروسکوپ را به طرز درستی قرار دهید. درگاه ورودی سفید رنگ یا مجموعه سیم‌ ها باید به سمت داخل باشد. در حالی که چند عدد سوکت سفید رنگ باید رو به بالا باشد. در تصویر زیر تفاوت را مشاهده می‌ کند.

بیشتر بخوانید:  یک اسکوتر اسمارت بالانس چه ساختار و عملکردی دارد؟

گام نهم

آخرین گام در تعویض حسگر ژیروسکوپ اسکوتر برقی سرهم کردن تمام چیزهای باز شده است. ۴ پیچ کوچک را به روی ژیروسکوپ ببندید. تمام اتصالات و سیم ‌ها را دوباره وصل کرده و مجدداً باطری را متصل کند. در نهایت درپوش پلاستیکی را در جای خود قرار داده و پیچ ‌های آن را نیز ببندید.

 

تعویض ژیروسکوپ اسکوتر برقی

آیا اسکوتر برقی شما هنوز با مشکل مواجه است؟

اگر با تعویض ژیروسکوپ، اسکوتر برقی تان کار نکرد، توصیه می ‌کنیم به خدمات پس از فروش شرکت عرضه کننده اسکوتر برقی تان مراجعه کنید. البته همان گونه که می دانید، در صورتی که اسکوتر برقی خود را از فروشگاه های معتبر تهیه نکنید، ممکن است اسکوتر شما شامل ضمانت نامه نشود.

تمام محصولات موجود در فروشگاه ما دارای گواهی نامه پارسیان اسکوتر است و شما می توانید با خیال راحت اقدام به خرید از ما بکنید.

همکاران ما با افتخار آماده هستند تا شما در تهیه و خرید اسکوتر برقی راهنمایی کنند. در صورتی که قصد خرید یا حتی بررسی انواع اسکوتر برقی را دارید، می توانید به فروشگاه ما واقع در خیابان سعادت آباد، بالاتر از میدان کاج مراجعه کنید یا به سایت فروشگاه ما که تهران اسکوتر می باشد، مراجعه کنید تا اطلاعات کاملی از انواع مدل های مورد نظر خود کسب کنید.

 

منبع:  streetsaw