کار نکردن اسکوتر برقی: چه کارهایی می توان هنگام بروز این مشکل انجام داد.

کار نکردن اسکوتر برقی: چه کارهایی می توان هنگام بروز این مشکل انجام داد.

کار نکردن اسکوتر برقی

هاوربورد به عنوان یک دستگاه الکترونیکی شناخته می شود و گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که به دلیل بروز مشکلاتی، از کار بیفتد و روشن نشد. کار نکردن اسکوتر برقی می تواند دلایل زیادی داشته باشد که در این نوشته قصد داریم تا مهم ترین دلایل این مشکل را بررسی کنیم و راه حل هایی را برای برطرف کردن این مشکلات برای شما بیان کنیم.

کار نکردن اسکوتر برقی

برای اینکه دلایل کار نکرد اسکوتر برقی خودتان را رفع کنید، در گام اول باید علت و منشا آنها را پیدا کنید. چندین عاملی که سبب می شود تا هاوربرد شما کار نکرد و نتواند عملکرد مناسبی را داشته باشد، عبارتند از:

۱- مشکل در شارژ نشدن

اگر هاوربرد شما روشن نشد، اول از همه باید ببینید که آیا به صورت کامل و درست شارژ شده است یا نه؟ اگر هنگام متصل کردن شارژر، نشانگر شارژ دستگاه روشن شد به احتمال زیاد دستگاه ایراد دیگری دارد و مشکل آن شارژ شدنش نیست، اما اگر نشانگر روشن نشد، می توان حدس زد که دستگاه شما در این قسمت دچار خرابی است که در اکثر موارد با تعویض پورت شارژ به راحتی برطرف خواهد شد.

۲- مشکل در باتری

در صورتی که شارژر شما مشکلی ندارد ولی همچنان شاهد کار نکردن اسکوتر برقی تان هستید، امکان اینکه باتری دستگاه دچار مشکل شده است، زیاد است. برای اینکه بتوانید از سالم بودن باتری نیز اطمینان حاصل کنید، باید به آن دسترسی داشته باشید. در اکثر هاوربردها برای اینکه به باتری دستگاه تان دسترسی داشته باشید، باید ۷ الی ۹ پیچ را باز کنید و سپس باتری را از پایین دستگاه خارج کنید.

بعد از خارج کردن باتری باید با یک ولت سنج میزان ولتاژ باتری را اندازه گیری کنید. باتری سالم هاوربرد ولتاژی در حدود ۳۶ الی ۴۲ ولت را نشان خواهد داد. اگر عدد نشان داده شده از مقدار تعیین شده کمتر باشد و در عین حال شارژر به خوبی وظیفه خود را انجام دهد، باید نتیجه گرفت که باتری دستگاه معیوب شده و تعویض یا تعمیر گردد.

دلایل کار نکردن اسکوتر برقی

۳- مشکل در بورد اصلی دستگاه

اگر ۲ مورد ذکر شده در بالا را تست کردید و از سلامت باتری و شارژ خود خود اطمینان حاصل کردید ولی باز هم هاوربرد شما روشن نشد، می تواند نشانه این باشد که بورد اصلی دستگاه شما خراب شده است. این مشکل به ندرت در دستگاه ها بروز می کند و برای رفع آن حتماً باید برای تعمیر دستگاه به متخصص و افراد کاربلد مراجعه کنید تا بعد از بررسی ها، مشکلات احتمالی به وجود آمده را رفع کند.

۴- مشکلات به وجود آمده در سیم کشی داخلی دستگاه

اگر اطمینان حاصل کردید که باتری، شارژر و بورد دستگاه شما سالم هستند و هیچ گونه مشکلی ندارید، باید نگاهی به سیم کشی داخل دستگاه بیندازید. وجود یک مشکل کوچک در این بخش می تواند باعث شود که هاوربردتان روشن شود و دچار مشکل گردد.

بیشتر بخوانید:  چگونه می توانید خودتان اسکوتر برقی را تعمیر کنید؟ (۱۲ مشکل و راه حل رایج)

۵- ایراد در بخش کدنویسی دستگاه

دستگاه های الکترونیکی برای اینکه بتوانند دستورات را به صورت صحیح و کامل انجام دهند، برنامه ریزی می شوند. بروز یک مشکل جزئی در بخش کدنویسی دستگاه های الکترونیکی باعث می شود که عملکرد کلی دستگاه دچار اختلال شده و درست کار نکند.

اگر از ۵ مرحله قبل مطمئن شدید و مشاهده کردید که دستگاه در هیچ کدام از بخش‌ ها دچار نقص نیست، بهترین راه کار این است که دستگاه خود را به یک متخصص کاربلد نشان دهید تا بخش کدنویسی های آن را مورد تست و ارزیابی قرار دهد.

مشکل کار نکردن اسکوتر برقی

برای تست دستگاه های الکترونیکی خودتان اقدام نکنید!

در این نوشته سعی کردیم تا مهم ترین مشکلات مربوط به کار نکردن اسکوتر برقی را برای شما بیان کنید. شما می توانید براساس دستورالعمل های ذکر شده، مشکلات دستگاه های خودتان را رفع کنید. فقط این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که تست دستگاه های الکترونیکی کار نسبتاً پیچیده ای است و نباید سعی کنید تا خودتان اقدام به تست یا تعمیر آن کنید. بهترین راه کار این است که برای تعمیر و بررسی آنها به متخصصان و تعمیرکاران کاربلد و متخصص مراجعه کنید.

شما می توانید با خرید از فروشگاه اینترنتی تهران اسکوتر یا فروشگاه حضوری ما در سعادت آباد، خیال تان از اورجینال بودن محصولات راحت باشد. تمام محصولات موجود در فروشگاه های ما دارای ضمانت نامه پارسیان اسکوتر است. همکاران ما آماده است تا شما را در خرید محصولات مورد نظرتان راهنمایی کنند.

آیا شما تا به حال تجربه کار نکردن اسکوتر برقی را داشته اید؟ اگر جواب تان بلی است، لطفاً تجربیات خود را با ما در میان بگذارید. چطور این مشکل را حل کردید؟

منبع:

bestcheaphoverboards